G
Det er klart at de må sikre parkering til seg selv, samtidig med at de ønsker å fjerne parkeringsmuligheter i bysentrum for allmenheten. Raymon fortoner seg mer og mer som Norges desidert største fjott.Hans Kommunale Høyhet Raymond Johansen tar som ser seg hør og bør kontroll over byrådets parkeringshus:
jarleaabo -
Det er ikke poenget. Poenget er at i hans verden så er hans tid så mye mer verdifull og det er så mye viktigere at han kommer seg raskt og smertefritt fra A til B i løpet av dagen. For eksempelvis en småbarnsmor som skal levere og hente på en skole + en barnehage om morgenen og ettermiddagen, samt rekke å få inn et tilstrekkelig antall arbeidstimer i løpet av dagen så er følelsen av at dagen ikke strekker til minst like reell, og ditto vedkommendes behov for bil om det er det mest effektive.Ja, jeg er sikker på at han personlig har bestillte de to bilene.
Nemlig! Selveste byregjeringslederen kan da ikke beheftige seg med slike bagatellmessige beslutninger. Skulle for øvrig bare mangle at en mann med en slik tittel ikke skulle ha høyere krav til trafikksikkerhet enn det han påtvinger almuen.Ja, jeg er sikker på at han personlig har bestillte de to bilene.
Jeg tviler ikke på at mange politikere har lange arbeidsdager og mye å gjøre og på en måte alltid er på jobb, men jeg skulle likt å sett en oversikt over hvor mye av tiden som går på "elected office" og hvor mye som går på generell partipleie og den slags som strengt tatt er en annen funksjon.Og så har de så mye å gjøre. Jeg hørte på en politiker på radioen i dag som forklarte at hun hadde en veldig full og slitsom dag. Først skulle hun høre på åpningsinnlegget på en konferanse. Deretter til Stortinget hvor hun skulle høre på en debatt, og så skulle hun i et møte etterpå. 3 oppgaver, der hun bare skulle delta aktivt på en av dem er altså en slitsom dag.
Det handler om misforhold mellom liv og lære.Nå var vel dette noen av sikkerhetsvurderingene som ble gjort når forrige byrådet satt med makten etter 22 juli. Dette handler egentlig ikke om at Raymond Johansen er høy på seg selv.
De blåblå anskaffet hybridbiler, og hadde ingen planer om å avskaffe privatbilismen.Jeg syns politikerne burde gå til møter, at forsvaret burde bruke pil og bue, at vi skal ty til hakke og spett i jordbruket og la kjerringa trekke plogen.
Det viktigste er at styre og stell blir så ineffektivt som mulig. Kanskje kommunen etter valget skulle solgt transportløsningen de blåblå etablerte. Det ville vært smart. Kunne luftballong vært noe?
Det er jo selvsagt den egentlige grunnen til at en del i øvre sjikt i staten/det offentlige bruker slike løsninger, og personlig har jeg full forståelse for det. Jeg mener bare at de burde gi den egentlige grunnen og ikke tåkeprate det bort eller late som om grunnen er en annen enn den egentlig er. Jeg tror også det ville økt aksepten for politikken som foreslås, men det ville harmonisere noe dårlig med det imaget politikere gjerne liker å ha her i landet.Jeg syns politikerne burde gå til møter, at forsvaret burde bruke pil og bue, at vi skal ty til hakke og spett i jordbruket og la kjerringa trekke plogen.
Det viktigste er at styre og stell blir så ineffektivt som mulig. Kanskje kommunen etter valget skulle solgt transportløsningen de blåblå etablerte. Det ville vært smart. Kunne luftballong vært noe?
Så lenge det settes opp mot begrensning i privatbilisme i kvadraturen og i sammenheng med en navneendring faller slik argumentasjon mot døve ører.Det er en ikke-sak, men sier mye om dem som gjør det til en sak. Berger Røsland er derimot litt mer diplomatisk. Det var han som innførte ordningen:
Det var under det forrige byrådet, ledet av Høyres Stian Berger Røsland, at bilordningen i Oslo kommune ble innført. Han mener det var - og er - et fornuftig tiltak.
– Jeg skjønner at mange kan synes at dette er vanskelig å akseptere, men når man ikke kan ta t-banen uten å risikere at noen griper tak i deg og brøler til deg mens du står der med treåringen i armen og det å kjøre bil selv ikke alltid er en mulighet, så er ordningen man har på Rådhuset viktig for å kunne gjøre jobben sin. Og den eksponeringen jeg hadde var nok en mild bris sammenlignet med det for eksempel Fabian Stang opplevde, og det Raymond Johansen har.
Selvfølgelig ikke noe RJ har bestemt, eller hatt tid til å styre med......Nå var vel dette noen av sikkerhetsvurderingene som ble gjort når forrige byrådet satt med makten etter 22 juli.
.... han har jo vært alt for opptatt med navneendringenDette handler egentlig ikke om at Raymond Johansen er høy på seg selv.
Navneendringen er også interessant å spørre folk om. Første spørsmål kan være om folk vet hvorfor og om de vet hvem som først luftet tanken. 99/100 har ikke peiling, men de fleste av disse er veldig opprørte likevel.Selvfølgelig ikke noe RJ har bestemt, eller hatt tid til å styre med......Nå var vel dette noen av sikkerhetsvurderingene som ble gjort når forrige byrådet satt med makten etter 22 juli.
.... han har jo vært alt for opptatt med navneendringenDette handler egentlig ikke om at Raymond Johansen er høy på seg selv.
Ja det forutsetter at det finnes ikke-ideologisk politikk.^ Det er jo et innholdsløst innspill, siden det forutsetter at det finnes ikke-ideologisk politikk. Tunnelsyn finner man derimot overalt.
At det er bekvemt, effektivt og praktisk å transporteres i egen bil med sjåfør er ingen uenige i. De fleste kan vel ønske seg det. Dersom de er åpne på at det er en belastning og vanskelig å komme seg rundt til møter per trikk, buss, sykkel ellet til fots så vil nok tilmed mange ha forståelse for det. Men, når han bruker det verste miljøuhyret som finnes, med PIGGDEKK, og skylder på sikkerhet og andres beslutninger, da er det vanskelig å forstå. Jeg ser noen mener det ikke er en politisk beslutning hva slags bil byrådslederen skal kjøres i. Det er da pokker til vås! Det er altså politikk hvordan du og jeg skal komme oss til og frem i hverdagen. Det var en politisk beslutning å styre befolkningens privatbilbruk over mot dieselbiler. Men det er altså ikke mulig for byrådslederen å unngå å bli kjørt i en miljøversting på piggdekk i stedet for en elbil uten pigger ? Er byrådslederen politisk amputert når det kommer til ting som påvirker han selv ?Så lenge det settes opp mot begrensning i privatbilisme i kvadraturen og i sammenheng med en navneendring faller slik argumentasjon mot døve ører.Det er en ikke-sak, men sier mye om dem som gjør det til en sak. Berger Røsland er derimot litt mer diplomatisk. Det var han som innførte ordningen:
Det var under det forrige byrådet, ledet av Høyres Stian Berger Røsland, at bilordningen i Oslo kommune ble innført. Han mener det var - og er - et fornuftig tiltak.
– Jeg skjønner at mange kan synes at dette er vanskelig å akseptere, men når man ikke kan ta t-banen uten å risikere at noen griper tak i deg og brøler til deg mens du står der med treåringen i armen og det å kjøre bil selv ikke alltid er en mulighet, så er ordningen man har på Rådhuset viktig for å kunne gjøre jobben sin. Og den eksponeringen jeg hadde var nok en mild bris sammenlignet med det for eksempel Fabian Stang opplevde, og det Raymond Johansen har.
Tror neppe ordfører eller byrådsleder har ligget våken i valgkampen å gledet seg til 4 år med privatsjåfør. De har vunnet valget, kommet på kontoret og fått beskjed om at de skal skysses i den og den bilen for effektivt komme rundt i Oslo pga av sikkerhetsvurderingene og brøleaper på tbanen
At den produserer noe mer Co2 enn en del andre alternativer som ville vært vel-egnet er utvilsomt riktig, men nå gjelder jo ikke Co2 utslipp i Oslo lenger, når noen etterhvert lærte politikerene hva NOX er.Og da blir det automatisk et "miljøuhyret"