Uten uoversiktelige kryss eller uten kryss? Vikeplikten for hver eneste kjerrevei har man også når krysset er oversiktelig.Den sykkelveien jeg snakker om er flere km uten uoversiktlige kryss, ingen fotgjengere og svært god oversikt og bedre asfalt enn riksveien ved siden av. Ingen fare å sykle i 40 km/t eller mer. Men likevel velger noen å sykle på riksveien... forstå det den som vil.
Ja det er sånne ting som gjør hverdagen til en fest!Gjensidig hat og forakt er uproblematisk.
Er dette den typiske grunnholdningen hos syklister flest? Blir nesten noe Rino-aktig over det.Jeg deler ikke dette fokuset på smil og samhandling. Gjensidig hat og forakt er uproblematisk. Så lenge alle i tilstrekkelig grad følger reglene så kan det være så utrivelig det bare vil.
Siden du sammenligner deg med folk som trener på sykkel når du er ute og sykler gjør du det samme når du kjører bil? Tror du at du er Loeb når du kjører?Vel, for noen år siden så pleide jeg å sykle til jobben, ca 8km hver vei.
Jeg hadde aldri noen problem med biler, siden jeg syklet på småveier eller på sykkelstien.
Jeg forsto aldri hvorfor noen gale syklister kledd som kaviartuber absolutt skulle ut på veien sammen med bilene. Så mye stress og mas.
Mye roligere og fredeligere på sykkelstiene. Men det er vel bare meg.
Jeg mener ikke at fiendtlighet er noe å etterstrebe, men at så lenge man kjører ihht reglene trenger man ikke å smile til hverandre.Er dette den typiske grunnholdningen hos syklister flest? Blir nesten noe Rino-aktig over det.Jeg deler ikke dette fokuset på smil og samhandling. Gjensidig hat og forakt er uproblematisk. Så lenge alle i tilstrekkelig grad følger reglene så kan det være så utrivelig det bare vil.
«Du er min fiende inntil det motsatte er bevist, og den bevisbyrden, den ligger på deg».
Det er vel det som er realiteten når man passerer kaviartuben etter å ha ligget bak ham over en strekning på 500 meter for å finne et passende sted å kjøre forbi. For du må ikke tro at tohjulingen gidder å sykle inn til siden for å gjøre plass til bilistene som gjerne vil kjøre forbi. Neida, midt i kjørefeltet er asfalten slett og ren nok.*I følge reglene syklisten skal passere gående i gangfart. Hvilket ramaskrik det hadde blitt om bilister hadde måttet passere syklister med 30 km/t...
Så alle skal ta hensyn til noen få handikappede men det plager deg å ta hensyn til et stort antall syklister...Det er vel det som er realiteten når man passerer kaviartuben etter å ha ligget bak ham over en strekning på 500 meter for å finne et passende sted å kjøre forbi. For du må ikke tro at tohjulingen gidder å sykle inn til siden for å gjøre plass til bilistene som gjerne vil kjøre forbi. Neida, midt i kjørefeltet er asfalten slett og ren nok.*I følge reglene syklisten skal passere gående i gangfart. Hvilket ramaskrik det hadde blitt om bilister hadde måttet passere syklister med 30 km/t...
For ikke å snakke om alle gang- og sykkelfelt som plutselig leder deg inn på et boligområde, uten mulighet til å komme over på veien først.En annen ting er at det stedvis er vanskelig å komme seg over på gang- og sykkelveien om man bommer på starten av den.Den sykkelveien jeg snakker om er flere km uten uoversiktlige kryss, ingen fotgjengere og svært god oversikt og bedre asfalt enn riksveien ved siden av. Ingen fare å sykle i 40 km/t eller mer. Men likevel velger noen å sykle på riksveien... forstå det den som vil.
Totalt tullete sammenligning. Å være handikappet er ikke noe man velger. Å være syklist derimot, det velger man.Så alle skal ta hensyn til noen få handikappede men det plager deg å ta hensyn til et stort antall syklister...Det er vel det som er realiteten når man passerer kaviartuben etter å ha ligget bak ham over en strekning på 500 meter for å finne et passende sted å kjøre forbi. For du må ikke tro at tohjulingen gidder å sykle inn til siden for å gjøre plass til bilistene som gjerne vil kjøre forbi. Neida, midt i kjørefeltet er asfalten slett og ren nok.*I følge reglene syklisten skal passere gående i gangfart. Hvilket ramaskrik det hadde blitt om bilister hadde måttet passere syklister med 30 km/t...
Ganske fascinerende.
Hvor har du/dere det fra at man drømmer om TdF bare fordi man har sykkeltøy på seg?Joda, men mange tortur-de-france wannabies på vei til jobb sykler gjerne på en tett trafikkert vei, når det går en asfaltert og nykostet sykkelvei rett ved siden av. Det skjønner jeg ikke helt.
Bilist og ergrelse over ingenting er også selvvalgt.Totalt tullete sammenligning. Å være handikappet er ikke noe man velger. Å være syklist derimot, det velger man.Så alle skal ta hensyn til noen få handikappede men det plager deg å ta hensyn til et stort antall syklister...Det er vel det som er realiteten når man passerer kaviartuben etter å ha ligget bak ham over en strekning på 500 meter for å finne et passende sted å kjøre forbi. For du må ikke tro at tohjulingen gidder å sykle inn til siden for å gjøre plass til bilistene som gjerne vil kjøre forbi. Neida, midt i kjørefeltet er asfalten slett og ren nok.*I følge reglene syklisten skal passere gående i gangfart. Hvilket ramaskrik det hadde blitt om bilister hadde måttet passere syklister med 30 km/t...
Ganske fascinerende.
Han tror vi kler på oss lycra for å tøffe oss før vi oppsøker trafikk for å provosere. Jeg tror ikke han har tenkt å endre oppfatning.Hvor har du/dere det fra at man drømmer om TdF bare fordi man har sykkeltøy på seg?Joda, men mange tortur-de-france wannabies på vei til jobb sykler gjerne på en tett trafikkert vei, når det går en asfaltert og nykostet sykkelvei rett ved siden av. Det skjønner jeg ikke helt.
Bilister burde være glad i syklister: Hver syklist betyr mindre biler og bedre plass på vegen. Det øyeblikket du ligger bak en syklist tar du lett igjen etter passering, selv uten å grisekjøre.
Det skulle tatt seg ut å ligge i klynge på gang- og sykkelveien.Jeg bor ca ei mil fra sentrum i en mindre by, rett ved innfartsåren og en splitter ny strøken sykkelvei rett ved siden, men sykkelveien har jeg enda ikke sett en eneste i kondomdress bruke på tross at den blir kostet "hele tiden" på sommeren. Neida, de ligger i klynge på den nedkjørte og sporete riksveien og lager lange køer i bakken forbi her hver dag.
Vedder en Stratos på at det er pga at Stravasegmentene ikke når ut til sykkelveien og da har de ikke noe å snakke om i lunsjen dagen etterpå.
Ja, det hadde blitt fine greier.....Det skulle tatt seg ut å ligge i klynge på gang- og sykkelveien.Jeg bor ca ei mil fra sentrum i en mindre by, rett ved innfartsåren og en splitter ny strøken sykkelvei rett ved siden, men sykkelveien har jeg enda ikke sett en eneste i kondomdress bruke på tross at den blir kostet "hele tiden" på sommeren. Neida, de ligger i klynge på den nedkjørte og sporete riksveien og lager lange køer i bakken forbi her hver dag.
Vedder en Stratos på at det er pga at Stravasegmentene ikke når ut til sykkelveien og da har de ikke noe å snakke om i lunsjen dagen etterpå.
Sykkelveien. Ser fotgjengere der maks etpar ganger i uka.Det skulle tatt seg ut å ligge i klynge på gang- og sykkelveien.Jeg bor ca ei mil fra sentrum i en mindre by, rett ved innfartsåren og en splitter ny strøken sykkelvei rett ved siden, men sykkelveien har jeg enda ikke sett en eneste i kondomdress bruke på tross at den blir kostet "hele tiden" på sommeren. Neida, de ligger i klynge på den nedkjørte og sporete riksveien og lager lange køer i bakken forbi her hver dag.
Vedder en Stratos på at det er pga at Stravasegmentene ikke når ut til sykkelveien og da har de ikke noe å snakke om i lunsjen dagen etterpå.
Fotgjengere har ingenting på en sykkelvei å gjøre. En kollisjon mellom fotjenger og syklist i 50km/t kan bli fatalt. Det er også pga hastigheten til syklister som trener som gjør det uønsket å blande gående og syklende på g/sSykkelveien. Ser fotgjengere der maks etpar ganger i uka.Det skulle tatt seg ut å ligge i klynge på gang- og sykkelveien.Jeg bor ca ei mil fra sentrum i en mindre by, rett ved innfartsåren og en splitter ny strøken sykkelvei rett ved siden, men sykkelveien har jeg enda ikke sett en eneste i kondomdress bruke på tross at den blir kostet "hele tiden" på sommeren. Neida, de ligger i klynge på den nedkjørte og sporete riksveien og lager lange køer i bakken forbi her hver dag.
Vedder en Stratos på at det er pga at Stravasegmentene ikke når ut til sykkelveien og da har de ikke noe å snakke om i lunsjen dagen etterpå.
Og hvorfor mange av de samme blir spinngale når de setter seg bak et bilratt!Svaret er nei.
Det bør settes i gang en studie på hva som gjør folk psykotiske det øyeblikket de setter en sykkelhjelm på hodet....
Egentlig ikke verdt å kommentere ....Svaret er nei.
Det bør settes i gang en studie på hva som gjør folk psykotiske det øyeblikket de setter en sykkelhjelm på hodet....
Det stemmer sikkert det der. Men likevel bruker vi milliarder på å bygge slike.De er ikke sykkelveier, men gang- og sykkelveier.
De åpenbare grunnene til at man ikke sykler på gang- og sykkelvei, selv der dekket er helt og feid er:
-De er fulle av vesener som gang- og sykkelveiene er egnet for: pensjonister, venninner med barnevogner, hunder i bånd, barn som ikke er trafikksikre osv. Disse må få vimse i noen grad av uoppmerksomhet uten å risikere å bli kjørt ned, og gang- og sykkelveier er derfor sjelden egnet til treningssykling og rask transportsykling.
-De har ofte rikelig med utkjørslser og hekker og annet som hemmer oversikten så farten må holdes nede. Gang- og sykkelveier er derfor sjelden egnet til treningssykling og rask transportsykling.
-Man har vikeplikt i hvert jævla kryss/rundkjøring der man må av sykkelen og trille den over fotgjengerfeltet, mens man ville hatt forkjørsrett eller i det minste høyreregel på veien. Gang- og sykkelveier er derfor sjelden egnet til treningssykling og rask transportsykling.
-Asfalten er typisk dårligere enn på veien og ofte er gang- og sykkelveier godt dekket av grus. Gang- og sykkelveier er derfor sjelden egnet for landeveisdekk.
Selv misliker jeg å sykle der det er gang- og sykkelveier, da de mer tungnemme blant bilistene ikke skjønner hvorfor jeg ikke bruker dem, og de reagerer med mer tuting og aggresiv kjøring på min tilstedeværelse enn de ville gjort om gang og sykkelveien aldri var anlagt.
H&M måtte vel fjerne plakater for noen år siden da de ble sett på som trafikkfarlige? Det var undertøysbilde av et eller annet hun kjønn.Enda farligere enn møtet mellom gal bilist og gal syklist er unge damer med tights i trafikken. Men det er det merkelig nok ingen som vil til livs.
Stå på hornet og tving syklisten til å panikkbremse, vis ham langfingeren og rop "dra til Hælvete" om det er sommer og du har sveivet ned ruta. Det gjør jeg hver gang og det løser problemet. Man kan selvsagt ikke kjøre over syklisten, men når han ikke overholder vikeplikten er det ingen grunn til å gi ham noe annet enn en dårlig opplevelse.(...) samt å plutselig skulle bli betraktet som fotgjenger kun fordi man sykler over et fotgjengerfelt.
totte la opp som skiløper i -82, men tok opp igjen karrieren i 2013. Kjøpte umiddelbart samme ski og støvler som Bjørndalen. Treningsklær fra landslagskolleksjonen.(...) stort sett de samme med carbon ski med hull i tuppen for bedre aerodynamikk som ikke klare 2 meter dobbeldans om så livet var avhengig av det. Det er disse vi ler av (...)