Politikk, religion og samfunn Går det an å dele veiene?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • C

    cruiser

    Gjest
    Latteren forstår jeg, irritasjonen over at landeveissyklistene er i veien også, men at smått udugelige mosjonister med dyrt utstyr og klær ses på som en fare i trafikken er uforståelig.
    Når troen på egne ferdigheter er endel høyere en de faktiske ferdighetene kan det lett oppstå farlige situasjoner og jeg tror de fleste av oss har vært ute for slikt
     
    C

    cruiser

    Gjest
    (...) stort sett de samme med carbon ski med hull i tuppen for bedre aerodynamikk som ikke klare 2 meter dobbeldans om så livet var avhengig av det. Det er disse vi ler av (...)
    totte la opp som skiløper i -82, men tok opp igjen karrieren i 2013. Kjøpte umiddelbart samme ski og støvler som Bjørndalen. Treningsklær fra landslagskolleksjonen.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.717
    Antall liker
    8.137
    Torget vurderinger
    0
    (...) stort sett de samme med carbon ski med hull i tuppen for bedre aerodynamikk som ikke klare 2 meter dobbeldans om så livet var avhengig av det. Det er disse vi ler av (...)
    totte la opp som skiløper i -82, men tok opp igjen karrieren i 2013. Kjøpte umiddelbart samme ski og støvler som Bjørndalen. Treningsklær fra landslagskolleksjonen.
    Og hvilket gevær kjøpte du da??
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    20.178
    Antall liker
    10.736
    Ser du en halvfeit gubbe på 50+, kledd som Bjørndalen, så er det Totte. :cool:
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Under 50, og totte får ofte høre at han ligner på Bjørndalen (i ansiktet), uten helt å se det selv.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.694
    Antall liker
    31.154
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Jeg er stort sett bare imponert over disse sk +50 utøvere som klarer og gjøre så gode resultater i div konkurranser, om det så er sykel eller ski som jeg selv har mest erfaring med, att gå 9mil på ski under 5h krever mer enn godt utstyr!
    10år mindre en nikket og bruker lycra og tights:D
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.414
    Antall liker
    1.254
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Trafikken baserer seg på at bilister i all hovedsak følger trafikkregelene. En ganske stor kilde til problemer er at det kommer syklister på de samme veiene som ikke gjør det samme. Det er vanlig å ha et svært avslappet forhold til trafikklys, samt å plutselig skulle bli betraktet som fotgjenger kun fordi man sykler over et fotgjengerfelt. Eller forbikjøringer av andre syklister uten å se om det kommer en bil bak. Eller å tro at man kan gjøre hva man vil bare det er signalisert med hånden et mikrosekund før eller etter at "nå har jeg tenkt å svinge".

    På min korte daglige sykkeltur til og fra jobben er det til tider en del aggressiv sykling. Hvorfor vet jeg ikke - er det katastrofen ved å komme 10 sekunder senere frem som er drivkraften eller er det en dårlig registrert tid på treningsappen eller lavere enn tiltenkt intensitet på treningsøkten som er problemet?

    De langt fleste oppfører seg selvsagt fint.
    Jevnt fordelt begge veier tror jeg.
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.414
    Antall liker
    1.254
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    De er ikke sykkelveier, men gang- og sykkelveier.

    De åpenbare grunnene til at man ikke sykler på gang- og sykkelvei, selv der dekket er helt og feid er:
    -De er fulle av vesener som gang- og sykkelveiene er egnet for: pensjonister, venninner med barnevogner, hunder i bånd, barn som ikke er trafikksikre osv. Disse må få vimse i noen grad av uoppmerksomhet uten å risikere å bli kjørt ned, og gang- og sykkelveier er derfor sjelden egnet til treningssykling og rask transportsykling.
    -De har ofte rikelig med utkjørslser og hekker og annet som hemmer oversikten så farten må holdes nede. Gang- og sykkelveier er derfor sjelden egnet til treningssykling og rask transportsykling.
    -Man har vikeplikt i hvert jævla kryss/rundkjøring der man må av sykkelen og trille den over fotgjengerfeltet, mens man ville hatt forkjørsrett eller i det minste høyreregel på veien. Gang- og sykkelveier er derfor sjelden egnet til treningssykling og rask transportsykling.
    -Asfalten er typisk dårligere enn på veien og ofte er gang- og sykkelveier godt dekket av grus. Gang- og sykkelveier er derfor sjelden egnet for landeveisdekk.

    Selv misliker jeg å sykle der det er gang- og sykkelveier, da de mer tungnemme blant bilistene ikke skjønner hvorfor jeg ikke bruker dem, og de reagerer med mer tuting og aggresiv kjøring på min tilstedeværelse enn de ville gjort om gang og sykkelveien aldri var anlagt.
    Det stemmer sikkert det der. Men likevel bruker vi milliarder på å bygge slike.
    Jepp, og de er stort sett bygd for at skoleunger i laveste skoletrinn skal komme seg til og fra skole på en sikker måte. Da er ikke behovet for rask transport på sykkel til og fra jobb som et reelt alternativ til bil eller trening på sykkel hensyntaget....
     

    Ingeniøren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Innlegg
    4.414
    Antall liker
    1.254
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Husker en gang jeg var ute å sykla i strikkebukse - den var delvis gjennomsiktig så jeg etterpå. Måtte sjekke da jeg ikke har sett så mange smilende fjes noen gang....

    Ellers er bruk av kondomtress ut fra at luftmotstanden er syklistens største fiende og ikke pga utseendet, i fall det er noen som ikke har gjettet dette :)
     

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Hvis målet er trening må vel dårlig utstyr være helt ideelt? Samme med veier hvor man må bremse ofte? Hvis man bruker en 14kilos sykkel og flagrende klær på dårlig vei til vanlig må det jo være såre enkelt å vinne TdF når alt er tilrettelagt? Dummeste argumentene jeg ser er når syklister sier at de ikke klarer å stoppe for kryss fordi de sykler så fort... Vel, anpass farten og/eller utstyret etter forholdene slik bilister må gjøre, så unngår man problemet helt. Hvis du sykler fortere enn du har bremser til... sykle saktere eller skaff deg bedre bremser! Hvis veien er dårligere enn du har dekk til... bytt dekk! Hvis veien har mange faremomenter.. sykle saktere! Det er ikke rakettforskning. Biler som ikke holder mål teknisk mister skiltene. Bilister som ikke kjører etter forholdene blir straffet med bot eller mister førerkortet. Hvorfor skal ikek dette gjelde for fantomsyklister?
     
    • Liker
    Reaksjoner: SAL

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.457
    Antall liker
    6.881
    De er ikke sykkelveier, men gang- og sykkelveier.

    De åpenbare grunnene til at man ikke sykler på gang- og sykkelvei, selv der dekket er helt og feid er:
    -De er fulle av vesener som gang- og sykkelveiene er egnet for: pensjonister, venninner med barnevogner, hunder i bånd, barn som ikke er trafikksikre osv. Disse må få vimse i noen grad av uoppmerksomhet uten å risikere å bli kjørt ned, og gang- og sykkelveier er derfor sjelden egnet til treningssykling og rask transportsykling.
    -De har ofte rikelig med utkjørslser og hekker og annet som hemmer oversikten så farten må holdes nede. Gang- og sykkelveier er derfor sjelden egnet til treningssykling og rask transportsykling.
    -Man har vikeplikt i hvert jævla kryss/rundkjøring der man må av sykkelen og trille den over fotgjengerfeltet, mens man ville hatt forkjørsrett eller i det minste høyreregel på veien. Gang- og sykkelveier er derfor sjelden egnet til treningssykling og rask transportsykling.
    -Asfalten er typisk dårligere enn på veien og ofte er gang- og sykkelveier godt dekket av grus. Gang- og sykkelveier er derfor sjelden egnet for landeveisdekk.

    Selv misliker jeg å sykle der det er gang- og sykkelveier, da de mer tungnemme blant bilistene ikke skjønner hvorfor jeg ikke bruker dem, og de reagerer med mer tuting og aggresiv kjøring på min tilstedeværelse enn de ville gjort om gang og sykkelveien aldri var anlagt.
    Det stemmer sikkert det der. Men likevel bruker vi milliarder på å bygge slike.
    Jepp, og de er stort sett bygd for at skoleunger i laveste skoletrinn skal komme seg til og fra skole på en sikker måte. Da er ikke behovet for rask transport på sykkel til og fra jobb som et reelt alternativ til bil eller trening på sykkel hensyntaget....
    Der slike ubenyttede sykkelveier er bygd i mitt nærområde er det ikke skolevei, bare til og fra byenvei. Det hadde vært kjekt om de faktisk blir brukt av syklistene, fordi veiene er svingete og det er farlig å sjøre forbi syklistene, selv om ikke det hindrer mange fra å gjøre det.
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.457
    Antall liker
    6.881
    Forskjellen på proffsyklister og wannabees er at proffsyklistene gjerne sykler på grus, brostein, terreng og hva det skal være, mens de andre helst skal ha teflondekke.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Hvis målet er trening må vel dårlig utstyr være helt ideelt? Samme med veier hvor man må bremse ofte? Hvis man bruker en 14kilos sykkel og flagrende klær på dårlig vei til vanlig må det jo være såre enkelt å vinne TdF når alt er tilrettelagt? Dummeste argumentene jeg ser er når syklister sier at de ikke klarer å stoppe for kryss fordi de sykler så fort... Vel, anpass farten og/eller utstyret etter forholdene slik bilister må gjøre, så unngår man problemet helt. Hvis du sykler fortere enn du har bremser til... sykle saktere eller skaff deg bedre bremser! Hvis veien er dårligere enn du har dekk til... bytt dekk! Hvis veien har mange faremomenter.. sykle saktere! Det er ikke rakettforskning. Biler som ikke holder mål teknisk mister skiltene. Bilister som ikke kjører etter forholdene blir straffet med bot eller mister førerkortet. Hvorfor skal ikek dette gjelde for fantomsyklister?
    Så syklister sier at de ikke klarer å stoppe foran kryss fordi det går for fort?

    Når det gjelder resten av betraktningene så er det nok slik at syklister gjennomgående velger utstyr etter underlag og terreng, og det er heller ikke uvanlig å avpasse farten etter forholdene.

    Du bor nok i en litt sær del av landet, om det er slik at syklistene hos deg dundrer gjennom kryss mens de roper "kan ikke bremse", holder 100km/t nedover i hårnålsvinger og kjører downhill med 23mm slicks.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Hvis målet er trening må vel dårlig utstyr være helt ideelt? Samme med veier hvor man må bremse ofte? Hvis man bruker en 14kilos sykkel og flagrende klær på dårlig vei til vanlig må det jo være såre enkelt å vinne TdF når alt er tilrettelagt?
    stutum.jpg
     

    atledreier

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.01.2011
    Innlegg
    607
    Antall liker
    211
    Sted
    Sandnes
    Hvis målet er trening må vel dårlig utstyr være helt ideelt? Samme med veier hvor man må bremse ofte? Hvis man bruker en 14kilos sykkel og flagrende klær på dårlig vei til vanlig må det jo være såre enkelt å vinne TdF når alt er tilrettelagt? Dummeste argumentene jeg ser er når syklister sier at de ikke klarer å stoppe for kryss fordi de sykler så fort... Vel, anpass farten og/eller utstyret etter forholdene slik bilister må gjøre, så unngår man problemet helt. Hvis du sykler fortere enn du har bremser til... sykle saktere eller skaff deg bedre bremser! Hvis veien er dårligere enn du har dekk til... bytt dekk! Hvis veien har mange faremomenter.. sykle saktere! Det er ikke rakettforskning. Biler som ikke holder mål teknisk mister skiltene. Bilister som ikke kjører etter forholdene blir straffet med bot eller mister førerkortet. Hvorfor skal ikek dette gjelde for fantomsyklister?
    Så syklister sier at de ikke klarer å stoppe foran kryss fordi det går for fort?

    Når det gjelder resten av betraktningene så er det nok slik at syklister gjennomgående velger utstyr etter underlag og terreng, og det er heller ikke uvanlig å avpasse farten etter forholdene.

    Du bor nok i en litt sær del av landet, om det er slik at syklistene hos deg dundrer gjennom kryss mens de roper "kan ikke bremse", holder 100km/t nedover i hårnålsvinger og kjører downhill med 23mm slicks.
    Jeg tror ikke det er spesielt sært her, men ser ofte dette argumentet når syklister heller vil sykle i veien enn på tilrettelagt sykkelvei. Argumenter som "jeg klarer ikke å stoppe på så kort strekning fordi jeg sykler så fort" har vært brukt. Vi bilister kan ikke kjøre så fort vi vil, da må vi på egnede baner eller lukkede områder. Syklistene klarer nok sikkert også å avpasse farten hvis viljen er der. Og som nevnt over, proffsyklister har nok en annen tilnærming til dette enn amatøren som vil være raskere på jobb enn naboen.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Hvis målet er trening må vel dårlig utstyr være helt ideelt? Samme med veier hvor man må bremse ofte? Hvis man bruker en 14kilos sykkel og flagrende klær på dårlig vei til vanlig må det jo være såre enkelt å vinne TdF når alt er tilrettelagt? Dummeste argumentene jeg ser er når syklister sier at de ikke klarer å stoppe for kryss fordi de sykler så fort... Vel, anpass farten og/eller utstyret etter forholdene slik bilister må gjøre, så unngår man problemet helt. Hvis du sykler fortere enn du har bremser til... sykle saktere eller skaff deg bedre bremser! Hvis veien er dårligere enn du har dekk til... bytt dekk! Hvis veien har mange faremomenter.. sykle saktere! Det er ikke rakettforskning. Biler som ikke holder mål teknisk mister skiltene. Bilister som ikke kjører etter forholdene blir straffet med bot eller mister førerkortet. Hvorfor skal ikek dette gjelde for fantomsyklister?
    Så syklister sier at de ikke klarer å stoppe foran kryss fordi det går for fort?

    Når det gjelder resten av betraktningene så er det nok slik at syklister gjennomgående velger utstyr etter underlag og terreng, og det er heller ikke uvanlig å avpasse farten etter forholdene.

    Du bor nok i en litt sær del av landet, om det er slik at syklistene hos deg dundrer gjennom kryss mens de roper "kan ikke bremse", holder 100km/t nedover i hårnålsvinger og kjører downhill med 23mm slicks.
    Jeg tror ikke det er spesielt sært her, men ser ofte dette argumentet når syklister heller vil sykle i veien enn på tilrettelagt sykkelvei. Argumenter som "jeg klarer ikke å stoppe på så kort strekning fordi jeg sykler så fort" har vært brukt. Vi bilister kan ikke kjøre så fort vi vil, da må vi på egnede baner eller lukkede områder. Syklistene klarer nok sikkert også å avpasse farten hvis viljen er der. Og som nevnt over, proffsyklister har nok en annen tilnærming til dette enn amatøren som vil være raskere på jobb enn naboen.
    Ah, så du mener at vi burde velge gang- og sykkelveien der man ikke kan sykle fort, og så sykle sakte der? Det var ikke det du skrev.
    Som det har vært skrevet over noen sider nå: Gang- og sykkelveiene er ikke tilrettelagte. Dessuten: syklister kan sykle på den veien de foretrekker og er i sin fulle rett til å gi fullstendig faen i hva du måtte mene om det. Jeg seg helst at du holder deg hjemme hele tiden, har du tenkt å ta hensyn til det?
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.424
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Hva med scootere?
    Snittfarten på en scooter med 45 km/t makshastighet er nok ikke langt unna snittfarten til en syklist. Ser på bilen min så har jeg 48km/t i snittfart på de siste 3000 km.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.424
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Hvis målet er trening må vel dårlig utstyr være helt ideelt? Samme med veier hvor man må bremse ofte? Hvis man bruker en 14kilos sykkel og flagrende klær på dårlig vei til vanlig må det jo være såre enkelt å vinne TdF når alt er tilrettelagt? Dummeste argumentene jeg ser er når syklister sier at de ikke klarer å stoppe for kryss fordi de sykler så fort... Vel, anpass farten og/eller utstyret etter forholdene slik bilister må gjøre, så unngår man problemet helt. Hvis du sykler fortere enn du har bremser til... sykle saktere eller skaff deg bedre bremser! Hvis veien er dårligere enn du har dekk til... bytt dekk! Hvis veien har mange faremomenter.. sykle saktere! Det er ikke rakettforskning. Biler som ikke holder mål teknisk mister skiltene. Bilister som ikke kjører etter forholdene blir straffet med bot eller mister førerkortet. Hvorfor skal ikek dette gjelde for fantomsyklister?
    Så syklister sier at de ikke klarer å stoppe foran kryss fordi det går for fort?

    Når det gjelder resten av betraktningene så er det nok slik at syklister gjennomgående velger utstyr etter underlag og terreng, og det er heller ikke uvanlig å avpasse farten etter forholdene.

    Du bor nok i en litt sær del av landet, om det er slik at syklistene hos deg dundrer gjennom kryss mens de roper "kan ikke bremse", holder 100km/t nedover i hårnålsvinger og kjører downhill med 23mm slicks.
    Jeg tror ikke det er spesielt sært her, men ser ofte dette argumentet når syklister heller vil sykle i veien enn på tilrettelagt sykkelvei. Argumenter som "jeg klarer ikke å stoppe på så kort strekning fordi jeg sykler så fort" har vært brukt. Vi bilister kan ikke kjøre så fort vi vil, da må vi på egnede baner eller lukkede områder. Syklistene klarer nok sikkert også å avpasse farten hvis viljen er der. Og som nevnt over, proffsyklister har nok en annen tilnærming til dette enn amatøren som vil være raskere på jobb enn naboen.
    Argumentet med at man ønsker å kunne stoppe for skolebarn og andre svimle fotgjengere er da et godt argument. Hvorfor skal man sykle i 20km/t når man enkelt kan holde doble hastigheten i enkelte partier.

    Det jeg ikke skjønner er de som skal sykle i veien på innfartsveier eller over broer når det går oversiktlige G/S-veier like ved siden av.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.740
    Antall liker
    11.978
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    En helt vanlig dag i en helt vanlig by (Sakset fra FB)
    Kjære syklister.I dag kjørte jeg min datter til Hauge skole i Haugesund. Da jeg var på vei videre, sto det to søte jenter og voktet fotgjengerfeltet, slik at skolebarna og andre fotgjengere skulle få krysse gaten på en trygg måte. Jentene hadde hvert sitt stoppskilt, som de var nøye med å bruke når noen skulle gå over gaten. Og bilene stanset.
    Da det var min tur til å nærme meg fotgjengerfeltet, var det to små gutter som skulle over. Jentene smilte til meg og holdt frem stoppskiltet. Jeg stanset i god avstand, slik at både sikten og min intensjon om å stanse var tydelig. Men da, kjære syklister, kom to av deres gjengmedlemmer med hjelm. Og ikke bare hjelm - men FART som sto i stil! Dere pløyet dere forbi bilen min, den ene sneiet skolesekken til den ene lille gutten. Stanset du for å se om han falt? Nei. Du gjorde ikke det. Jeg kan fortelle deg at han gjorde ikke det, fordi den andre lille gutten klarte å ta i mot ham.
    SKAM DEG!!!!
    Den andre syklisten syklet på stoppskiltet som den ene jenta rakk frem. Du TRAFF skiltet. Du kan ikke ha unngått å legge merke til at bilene du syklet forbi hadde stanset, at jenta sto midt i veien for deg eller at skiltet traff deg i brystet. I såfall må du være både blind og komatøs. Og stanset du for å be om unnskyldning? Nei. Du peiste på videre, tydelig irritert for at jenta hadde sakket farten din.
    SKAM DEG!!
    Til dere som nå tenker at dette har vært skoleungdom med dårlige holdninger, så tar dere feil. Begge syklistene var menn i 30-40 års alderen, en med gul sykkeljakke, og en med mørkeblå/svart jakke. De syklet ikke sammen, men kom hver for seg. Menn i den alderen, vet dere - den alderen hvor man har skolebarn som man gjerne ønsker at skal krysse gaten på en trygg måte. Neste gang jeg kjører til Hauge skole om morgenen skal Go Pro'en være på. Og ja - filmen VIL bli overlevert til politiet, for voktingen av fotgjengerfeltet er faktisk et samarbeid med politiet, og jeg tror nok de vil se rimelig alvorlig på den trafikkadferden dere utviste i dag. Men det er jo mulig at dere allerede har mistet sertifikatet. Godt mulig.
    Ha en fin dag!
    Det er dessverre mange dårlige holdninger i trafikken.





     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.994
    Antall liker
    26.514
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Den der er fæl, bambadoo, virkelig. Gir dårlige odds å tippe at oppførselen deres bak rattet er i samme leia.

    Forskjellen på proffsyklister og wannabees er at proffsyklistene gjerne sykler på grus, brostein, terreng og hva det skal være, mens de andre helst skal ha teflondekke.
    I beg to differ!

    Jeg fant på dette:

    gg1hastrup.jpg

    Og jeg fant det på fordi jeg synes det er kult å kjører racer på grusvei. Nå er Gylne Gutuer Norgescupens mest omsnakkede ritt.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Det er en ting som er verdt å merke seg her. Jeg elsker også å kjøre racer på grus. Men grus på asfalt? Det er for f*** livsfarlig.

    Og ja, Bamba. Den var stygg. Jeg har sett en del tullinger på sykkel oppigjennom, bare tøys å late som ikke.
     

    Vebbis

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.03.2008
    Innlegg
    597
    Antall liker
    426
    Torget vurderinger
    1
    Nei jeg tror faktisk nesten ikke det går an å dele veiene.
    Fordi folk er så stup dumme at jeg blir helt matt.

    Her om dagen lå jeg som bil nr. 4 på vei fra hjemmet mitt til barnehagen. Vi tok igjen en syklist som syklet samme vei som vi kjørte. Er et veldig kjedelig sted å ta igjen syklister på for det er mange uoversiktlige svinger så eneste (riktige) valget man har er å vente til syklisten har syklet gjennom alle svingene, for så å kjøre forbi. Det er oppoverbakke og så det går ikke så fort med syklistene.

    Men hva skjer?
    Jo den første idioten i bil nr. 1 legger seg ut begynner å kjøre forbi. Idiot nr. 2 gjør det samme. Idiot nr. 3 gjør det samme. Så er det meg og jeg blir SELVSAGT liggende bak syklisten til det er fri sikt.

    Jeg kjører til og fra hjem/barnehage/jobb med unger hver dag og at jeg skal risikere å møte noen i motgående felt rundt de svingene er bare så forbanna stupid at jeg kan ikke få sagt det engang. Syklisten gjorde ingenting feil, men sjåførene av de 3 bilene skulle jeg gjerne hatt et alvorsord med. Hadde det kommet noen imot hadde det, nesten garantert, blitt frontkollisjon og syklisten hadde sannsynligvis blitt dratt med han og.

    Herrejesus så dumme folk er!
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    57.741
    Antall liker
    111.611
    Torget vurderinger
    23
    Fildeling er for dataverdenen - ikke for for folk som farer etter veiene med forskjellige fremkomstmidler. Syklister hører faen til, bilister er noen store idioter og motorsyklister er hinsides beskrivelse gale. Fotgjengere tar jeg ikke med i betraktningen her selv om de kvalifiserer til "Årets kollektive suicidale gruppe", av den enkle grunn at de har da fanken ikke noe i veien å gjøre i det hele tatt!
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.840
    Antall liker
    9.772
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Bruker mye apostlenes hester, bagasjerommet er en ryggsekk.
    Det betenkelige er at dette ofte blir dyrere enn å kjøre bil.
    En halvliter øl på kilometeren blir ikke billig, men så godt
    det er.....Og jeg holder meg unna veien....
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.740
    Antall liker
    11.978
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Sannsynligvis.
    - Syklisten kom bortover Osloveien mot Sentrum da en Opel Astra stasjonsvogn - ført av en mann i 50-60-årene - kom kjørende alt for fort, sier Langtinn.
    Ikke bra det der. Har selv syklet med livet som innsats i trønderhovedstaden tidligere. Der har syklister vært fritt vilt lenge..


    Kun kort tid siden hun faktisk ramlet på sykkel i et ritt også. Med skade på samme sted? Håper det var samme side som fikk seg en trøkk..

    For drøye tre uker siden lå Cecilie Gotaas Johnsen på sykehuset i USA, etter at hun veltet ut av Amgen Tour of California. Fredag syklet 40-åringen som pådro seg både kragebensbrudd og brudd i skulderbladet inn til en lovende fjerdeplass i UCI-temporittet i Ljubljana i Slovenia.
     

    totte

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Innlegg
    7.296
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Han kjørte visst forbi henne på innsiden før han bremset foran henne. Merkelig plassering i tilfelle.
     

    skranglefant

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.11.2015
    Innlegg
    2.904
    Antall liker
    4.963
    Sted
    Bartistan
    Han kjørte visst forbi henne på innsiden før han bremset foran henne. Merkelig plassering i tilfelle.
    Ikke hvis hun skulle til venstre i et kryss.
    Der dette skjedde er det ikke noe kryss. I tillegg veldig lite trafikkert etter at Marienborgtunnelen ble åpna for noen år siden.
    Ergo ren & skjær psykopati.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.676
    Antall liker
    11.008
    Sted
    Trondheim
    Og en lang rett strekning med god oversikt. Bred vei. Uansett hvor hun syklet ville hun ikke være til hinder for å kjøre forbi (med mindre hun syklet i venstre felt mot kjøreretningen, men det er det jo ingen ting som tyder på).
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Her er det muligens på tide å ta inn over seg forskjellen mellom ulempe og fare?

    Som jeg har sagt så mange ganger oppfører de aller fleste bilister seg helt utmerket i hverdagen. Selv når jeg pendler til jobb i Oslo er det egentlig folkeskikk og gjensidig hensyn som gjelder, for det meste.

    Men ærlig talt, de gangene det ikke er sånn. Kaffekopp i ryggen, spylervæske i øya, sidespeil som subber albuen, bilister som legger seg over i sykkelfeltet før de har kjørt forbi, alternative tolkninger av vikepliktreglene og så videre.

    Å bli forsinket et minutt eller to, eller å bli utsatt for livsfare i bokstavelig betydning... Det er en forskjell, eller?
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.457
    Antall liker
    6.881
    Det er litt merkelig at relativt mange tlsynelatende tror at trafikkreglene opphører når man setter seg på en sykkel.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn