Det ser ut til at flere fabrikker er på samme galeien. Mitsubishi har vel innrømmet juks. Og nylig var det razzia på Peugeot/Citroen for å se etter juks. Uansett har vi jo alle visst at offisielle forbrukstall har vært tilnærmet uoppnåelige for mange biler. VW skal ha kred for at de startet å lage virkelig gode, sterke og sparsomme dieselmotorer sist på nittitallet. 1,9 TDI med 90 - 110HK er en klassiker.
Men nå ser det ut til at toget går for diesel. Det er vel egentlig ikke mulig å lage motorer som greier kravene lenger. Det hektes på rensesystem etter rensesystem og dette er en potensielt kostnadsbombe for eieren når ting svikter.
Kanskje Musk hadde rett; La VW bøte ved å legge om til elektriske biler. Jeg lar diesel-Caddyen gå til det dukker opp en batteridrevet utgave som greier 300 km uten lading. Bilen har vært bra, men det har gått MYE penger i drivstoff, service og reparasjoner på tre år. 2 tonn hybrid frister IKKE.
Men nå ser det ut til at toget går for diesel. Det er vel egentlig ikke mulig å lage motorer som greier kravene lenger. Det hektes på rensesystem etter rensesystem og dette er en potensielt kostnadsbombe for eieren når ting svikter.
Kanskje Musk hadde rett; La VW bøte ved å legge om til elektriske biler. Jeg lar diesel-Caddyen gå til det dukker opp en batteridrevet utgave som greier 300 km uten lading. Bilen har vært bra, men det har gått MYE penger i drivstoff, service og reparasjoner på tre år. 2 tonn hybrid frister IKKE.