Bil, båt og motorsykkel VW fersket i eksosjuks - kjøreforbud neste?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Hæ? Sier du at jeg er på feil forum fordi jeg ytrer meninger om bil i offtopic på HFS? Hever deg selv vel høyt nå HCS ;). Jeg har ingen intensjoner om hverken vekke noen eller vise nestekjærlighet (sic), men uttrykke egne meninger og akkurat det er denne tråden egnet til. Må ikke mene noe om alle og alt du heller vettu, hahahahaha

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hæ? Sier du at jeg er på feil forum fordi jeg ytrer meninger om bil i offtopic på HFS? Hever deg selv vel høyt nå HCS ;). Jeg har ingen intensjoner om hverken vekke noen eller vise nestekjærlighet (sic), men uttrykke egne meninger og akkurat det er denne tråden egnet til. Må ikke mene noe om alle og alt du heller vettu, hahahahaha
    Hever ikke noen høyt. Har bena relativt trygt på jorda på jorda. Men finner denne diskusjonen temmelig ensartet. Underholdning for den som vil. Jeg gidder ikke, å lar dere slarve i fred. God pinse ;)

H

Hardingfele

Gjest
    Hever ikke noen høyt. Har bena relativt trygt på jorda på jorda. Men finner denne diskusjonen temmelig ensartet. Underholdning for den som vil. Jeg gidder ikke, å lar dere slarve i fred. God pinse ;)
    Tråden satt jo i halsen på deg fra tredje innlegg, som var ditt, så du skal ha poeng for å ha hengt med i 75 sider med innlegg!

Hva skal vi egentlig frem til i denne tråden? At VAG kan komme til å slite? Indirekte påstander om el-bilens fortreffelighet? Eller forsvare de stakkarene som har blitt lurt?

Kjører selv bla diesel bil UTEN partikkelfilter og det bryr meg midt i øret om det dukker opp en sort sky når jeg drar på litt..

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    I og med at du har fulgt denne tråden siden starten så er det ironisk morsomt at du, lett nedlatende, lar oss slarve i fred :). God pinse selv.

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tråden satt jo i halsen på deg fra tredje innlegg, som var ditt, så du skal ha poeng for å ha hengt med i 75 sider med innlegg!

Hva skal vi egentlig frem til i denne tråden? At VAG kan komme til å slite? Indirekte påstander om el-bilens fortreffelighet? Eller forsvare de stakkarene som har blitt lurt?

Kjører selv bla diesel bil UTEN partikkelfilter og det bryr meg midt i øret om det dukker opp en sort sky når jeg drar på litt..
    Ja, takk for innsiktsfulle bidrag på ting som bare har gitt deg resignasjon. Da snakker vi stamina.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Du har så rett i det HCS, jeg har brukt denne elendige hersketeknikken noen ganger med overlegg og innrømmer det glatt. Men med litt mer stil :cool:, ironi, humor og beskjedenhet .... ;). Ikke mugne for litt kjeftslenging nå, jeg sa god pinse til deg og!

• Liker
    Reaksjoner: HCS

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.008
    Sted
    Trondheim
    Jeg har også kjøpt VW, men det var før dieselgate ble avslørt. Veldig fornøyd med bilen så langt. Høyere ytelse enn det VW sier, og den holder godt innenfor oppgitt forbruk.
    Veldig gode løsninger med innfellbart hengerfeste som forsvinner inn i bilen når det ikke brukes, ryggekamera gjemt bak logo slik at linsen alltid er ren og masse andre støttesystemer (men om det er flere/bedre enn andre produsenter aner jeg ikke). Mye bil for pengene.

Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    "Naboen har kjøpt VW...."
    Jaggu er'n ubekymret også - nabo'n. Steike meg snåle greier...

Og jeg fortalte faktisk fyren at det finnes flere hobbyanalytikere som dømmer VW nedenom og hjem. Fyren var frekk og viste tanngarden i et realt ulveglis - han kan da umulig forstå alvoret... ;)

Alt i orden der, ingenting å bry seg om. Spiller ingen rolle om lønna beskjæres med 10% hver måned heller. Eller om man ikke får all strømmen man betaler for. Eller om det faktisk var 4 kubikk med ved som ble levert. Nei, dette er da virkelig ubetydelig. Bare la VW styre på med lureri og bløff. Og ja, jeg er ironisk så det holder. Du skjønner virkelig ikke at dette dreier seg om en gigantisk svindel mot forbrukerne? Jeg er ikke engang hobbyanalytiker, jeg er bare i våken tilstand.

Sist redigert:

Asbjørn

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Antall liker
    40.855
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    "Naboen har kjøpt VW...."
    Jaggu er'n ubekymret også - nabo'n. Steike meg snåle greier...

Og jeg fortalte faktisk fyren at det finnes flere hobbyanalytikere som dømmer VW nedenom og hjem. Fyren var frekk og viste tanngarden i et realt ulveglis - han kan da umulig forstå alvoret... ;)
    Jaja, han om det. Selv hadde jeg nedlagt veto mot VW på gårdsplassen allerede før "dieselgate". Erfaringene med å ha eid en VW og frekventere Møller-gruppens verksteder var allerede nok for meg. Aldri mer.

Kostnadene ved å rydde opp etter "dieselgate" tilsier at det kommer til å bli kuttet kostnader alle steder man kan slippe unna med det, så det er lite som tyder på at eieropplevelsen blir særlig bedre fremover.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.835
    Torget vurderinger
    1
    Bare la VW styre på med lureri og bløff. .
    Hvem er det som ikke har bløffet? Har du fulgt dårlig med? Det siste er vel at Opel er anmeldt for utslippsjuks. 18 bilmerker er tatt for dieseljuks. Disse har like stort eller større utslipp en VAG's svindeldiesel. VW er så langt påvist alene om å prøve å pynte på resultatet ved software i testsituasjon, men utslippene er ikke noe værre en andres.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.835
    Torget vurderinger
    1
    Jepp, men det er bare å prøvekjøre et eksemplar og vurdere selv om det er spennende eller fare for å falle i søvn. Folk flest (hvem enn det er) foretrekker å følge massene og med såpass sterkt varemerke som VAG tydeligvis har så slipper de lettere unna med eksosjuks og omfattende rustproblemer. .
    Dette er nedlatende og kunnskapsløst tøv. Jeg kjører "alt" av biler i jobben; inkludert BMW'er til 1.6 millioner og intet problem med å skjønne at Golf er norges og europas mest solgte bil. Det har intet med flokkmentalitet å gjøre noe en samlet internasjonal bilpresse kan bekrefte (og en prøvekjøring).
    Du har heller ikke 1/3 av markedet i årevis med substandard produkter og misfornøyde kunder. Alle som har laget genuine drittbiler mister markedsandeler fort; historien er full av eksempler.

• Liker
    Reaksjoner: kns

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Bare la VW styre på med lureri og bløff. .
    Hvem er det som ikke har bløffet? Har du fulgt dårlig med? Det siste er vel at Opel er anmeldt for utslippsjuks. 18 bilmerker er tatt for dieseljuks. Disse har like stort eller større utslipp en VAG's svindeldiesel. VW er så langt påvist alene om å prøve å pynte på resultatet ved software i testsituasjon, men utslippene er ikke noe værre en andres.
    Nei, jeg har fulgt godt nok med, men du virker ikke å forstå eller ta inn over deg problemet her, til tross for at du nevner det. At biler i praksis drar mer drivstoff kan nok i stor grad tilskrives et dårlig testregime, men det er enda ikke påvist at andre enn ditt kjære VAG har svindlet med tallene. Det er der den store bløffen ligger. Så langt er ingen andre kjent skyldig i svindel.

PS, på hvilken måte kan du påstå at 18 merker er tatt for dieseljuks? Fordi de optimaliserer testmetoden?

Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Jepp, men det er bare å prøvekjøre et eksemplar og vurdere selv om det er spennende eller fare for å falle i søvn. Folk flest (hvem enn det er) foretrekker å følge massene og med såpass sterkt varemerke som VAG tydeligvis har så slipper de lettere unna med eksosjuks og omfattende rustproblemer. .
    Dette er nedlatende og kunnskapsløst tøv. Jeg kjører "alt" av biler i jobben; inkludert BMW'er til 1.6 millioner og intet problem med å skjønne at Golf er norges og europas mest solgte bil. Det har intet med flokkmentalitet å gjøre noe en samlet internasjonal bilpresse kan bekrefte (og en prøvekjøring).
    Du har heller ikke 1/3 av markedet i årevis med substandard produkter og misfornøyde kunder. Alle som har laget genuine drittbiler mister markedsandeler fort; historien er full av eksempler.
    Nei, ingenting er i veien med kjære VAG/VW, ikke har de jukset med avgasser og ikke har de hatt/har rustproblemer. Ingenting å se her, bare gå videre. Hvordan du avslører disse forholdene ved å kjøre "alt" i jobben er over min fatteevne. Etter mine preferanser representerer uansett VW & co noen av de kjipeste bilene mht kjøreegenskaper. Da spiller det liten rolle for meg hva andre mener. Det hjelper og lite med statistikk, selv om det gjelder å følge massene, det er tryggest, haha.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.835
    Torget vurderinger
    1
    Nei, ingenting er i veien med kjære VAG/VW, ikke har de jukset med avgasser og ikke har de hatt/har rustproblemer. Ingenting å se her, bare gå videre. Hvordan du avslører disse forholdene ved å kjøre "alt" i jobben er over min fatteevne. Etter mine preferanser representerer uansett VW & co noen av de kjipeste bilene mht kjøreegenskaper. Da spiller det liten rolle for meg hva andre mener. Det hjelper og lite med statistikk, selv om det gjelder å følge massene, det er tryggest, haha.
    Juks med avgasser og rustproblemer på enkelte modeller er ikke eksklusivt for VAG. Når det gjelder kjøregenskaper er det beste jeg har kjørt siste året fra VAG og Ford.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Ut fra hva du har skrevet om dine preferanser tidligere er neppe det sammenfallende med mine. Er da ikke noe å øse seg opp over det at jeg har andre krav. Hvilke andre merker var det som har innrømmet juks med avgasser sa du? Mitsubishi har innrømmet metodisk juks, resten er foreløbig antagelser/rykter/ønsketenkning.

http://www.dinside.no/936553/volkswagen-har-hatt-store-rustproblemer

http://www.dinside.no/936194/nye-biler-ruster-som-aldri-for

http://www.rustingvolkswagen.co.uk

http://www.tv2.no/a/3648768

Sist redigert:
    H

Hardingfele

Gjest
    Man skriver software som:

1. Registrerer når bilen kjører på vei.
    2. Registrerer når bilen står i en testbenk for utslippskontroll.
    3. Ved 2 justeres bilens ytelser slik at utslippene kommer under tillatt grense.
    4. Ved 1 slippes partikler ut i luften i mengder som overskrider tillatt grense med opp til 40 ganger.
    5. Man bruker de manipulerte observasjonene fra 2 for å lansere klasseledende "Clean Diesel", som et godt alternativ for miljøbevisste forbrukere som ønsker å kjøpe de beste dieselbilene på markedet.
    6. VAG stoler på at egenrapporterte utslipp skal bli godtatt, og at ingen vil finne på å tro at et så velrenommert selskap skulle finne på å jukse så opplagt.
    7. Et privat firma i USA ønsker å dokumentere hvor utrolig bra VAGs dieselmotor er og utfører en "practical driving" utprøving. Resultatene ligger langt fra hva som oppnås i testbenk. Resultatavviket var så stort at firmaet trodde noe var galt med deres utstyr ...

Når gigantregningen ligger på bordet og VW/VAG står selvforskyldt radbrukket igjen, på grunn av selskapets kjeltringaktige omgang med forbrukernes og samfunnets tillit, da vil det være lite igjen å diskutere. Vi har aldri sett maken fra en verdensledende merkevare.

Sist redigert av en moderator:

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.008
    Sted
    Trondheim
    Å kalle f.eks. en Golf GTI for en kjedelig bil faller på sin egen urimelighet.

Men det VW har gjort i denne "dieselgate" er helt utrolig. At alle biler har høyere forbruk og utslipp enn det man måler når man tester etter EU-syklusen er normalt, men det er bare VW (og kanskje Mitsubishi) som har installert programvare for å bevisst prøve å jukse med utslippstallene.

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.008
    Sted
    Trondheim
    Jaja, han om det
    Selvfølgelig...;) Og fornøyd er'n...
    Ja, hvis han er fornøyd er jo alt bra.
    VW lager svært gode biler. De har jukset med utslippstall for en type dieselmotorer, men bilene blir jo ikke dårligere av den grunn. Jeg er f.eks. svært fornøyd med min Golf GTE. Jeg har hatt den et år nå. Ingen problemer så langt. Lavere forbruk (med mitt kjøremønster) enn det VW oppgir. Høyere ytelse (både motorkraft, aksellerasjon og toppfart) enn det VW oppgir. Og svært gode kjøreegenskaper. Jeg kan kjøre raskere i svingene med denne enn jeg kan med min BMW 5-serie. Den ligger som en klegg på veien. Så langt har det vært en strålende bil. Om den ruster mer enn andre biler er det for tidlig å si noe om.
    Hadde det ikke vært for "dieselgate" (som stiller spørsmål ved bedriftskulturen i VW mer enn noe annet) ville jeg uten problemer anbefale en VW til andre.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Å kalle f.eks. en Golf GTI for en kjedelig bil faller på sin egen urimelighet.
    Men er det noen som har gjort det? Jeg oppfordret folk til å prøve selv og gjøre opp sin egen mening, akkurat som du siterer meg på. Om jeg i andre sammenhenger har ytret noe om enkelte andre modeller fra samme konsern er da helt irrelevant. Poenget mitt var at VW har et sterkt varemerke og at folk flest liker å dilte trygt.

Et lite tillegg: Da jeg ikke har kjørt GTI har jeg heller ikke sagt noe om den. Jeg har derimot prøvd A3 TSI Quattro og den var morsom nok så verden er ikke svart/hvit for meg heller. Da er det bare image-problematikken igjen ;). For å være ærlig tenker jeg at et så stort selskap som ser seg nødt til å jukse med avgasser kanskje jukser på andre områder også? Jeg stoler ikke på dem hvertfall, men de som synes VW er fortreffelig skal selvfølgelig få lov til det. At mange av de er rundlurt og ikke bryr seg om det for så være....

Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Og akkurat nå som jeg prøvde å legge bånd på meg og være grei ;). Jeg elsker når noen tør å tale massene i mot. Får fnatt av taktfaste meninger av typen "alle vet" og "det er enighet om". Alle har ikke samme preferanser heldigvis.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.612
    Torget vurderinger
    23
    Helt klart. Den siste coole VW jeg kan tenke meg ble laget i 1967 og kunne fåes som varebil med og uten vinduer, pick-up eller s.k. DOKA eller dobbeltkabiner som tyskerne gjerne sier. Ihuga entusiaster vil nikke gjenkjennende og minnes siste generasjon med delt frontrute.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Ser den klart for meg i lagerfrakkblå eller østberlingrå.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.137
    Torget vurderinger
    0
    Vi har aldri sett maken fra en verdensledende merkevare.

Det er ikke første gang og heller ikke siste gang at internasjonal storkapital i en eller annen form "rævpuler" forbrukere! Slik er det bare!

Når det komme til rust så er det vel et kjent problem, men her må man se litt på om problemene er like store hos alle deler av VAG konsernet. Ting tyder på at dette er verst hos VW og noe hos Auda. Skoda og SEAT er ikke i fokus på samme måte når det gjelder rust. Vi har ikke hatt noe rustproblemer på våre Skodabiler. En er 3 år og den andre 8.

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Men en ting er å bli rævpult av storkapitalen. En annen ting er å feie det under teppet og late som at alt er i skjønneste orden....

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.835
    Torget vurderinger
    1
    Når gigantregningen ligger på bordet og VW/VAG står selvforskyldt radbrukket igjen, på grunn av selskapets kjeltringaktige omgang med forbrukernes og samfunnets tillit, da vil det være lite igjen å diskutere. Vi har aldri sett maken fra en verdensledende merkevare.
    Jo da. Alle har jukset. Den eneste tyske bilfabrikanten som ikke har brutt loven er BMW. De forklarer sine utslipp på mange ganger grenseverdiene på komponentbeskyttelse. Kreativt. VW ingeniører har vært mer åpenbare i måten å skjule jukset på.
    "I grunnen så jukser alle i denne bransjen, men bare noen få har en forklaring på det, forteller bilekspert Ferdinand Dudenhöffer."

VW var uheldig å blitt tatt med buksa nede først. Resten av industrien sitter stille i båten.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.835
    Torget vurderinger
    1
    Men er det noen som har gjort det? Jeg oppfordret folk til å prøve selv og gjøre opp sin egen mening, akkurat som du siterer meg på. Om jeg i andre sammenhenger har ytret noe om enkelte andre modeller fra samme konsern er da helt irrelevant. Poenget mitt var at VW har et sterkt varemerke og at folk flest liker å dilte trygt.
    BMW har enda sterkere merkevare. I følge din logikk(?) må samtlige BMW eiere om mulig være enda større rævdiltere...

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    BMW har enda sterkere merkevare. I følge din logikk(?) må samtlige BMW eiere om mulig være enda større rævdiltere...
    Ikke samtlige denne gangen heller, men selvfølgelig skjer det samme for dette merket. Jeg beklager dårlig formidlingsevne hvis du trodde jeg skrev samtlige. Det er da helt logisk for meg at "folk flest" ikke betyr det.

Og nei, jeg tok det som BMW-eier ikke ille opp da det ikke traff blink. Mitt valg av bil er kun basert på prøvekjøring av en rekke konkurrende modeller inkludert VAG sine som var de første som ble strøket av listen pga kjøreegenskaper og manglende vil-ha-faktor. Jeg endte dessuten opp med en konfigurasjon som knapt er levert på denne bilen siden det var det som passet oss best. Skulle jeg ønsket meg noe mer (eg mindre) er det 300kg mindre vekt. Det er dessverre et bransjeproblem som det heldigvis begynner å skje noe med.

Sist redigert:

Trondmeg

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Antall liker
    8.405
    Torget vurderinger
    12
    Jo da. Alle har jukset. Den eneste tyske bilfabrikanten som ikke har brutt loven er BMW. De forklarer sine utslipp på mange ganger grenseverdiene på komponentbeskyttelse. Kreativt. VW ingeniører har vært mer åpenbare i måten å skjule jukset på.
    "I grunnen så jukser alle i denne bransjen, men bare noen få har en forklaring på det, forteller bilekspert Ferdinand Dudenhöffer."

VW var uheldig å blitt tatt med buksa nede først. Resten av industrien sitter stille i båten.
    Når jukset blir for stort og en selv direkte eller indirekte rammes kan det være vanskelig å ta det innover seg. Da er det lettere å si at de andre ikke er noe likere.... Du vil nok bare ikke innse at VAG's vorsprung durch beträgung så langt er enestående til tross for at alle utnytter et dårlig testregime for det det er verdt. Å unnskylde det med at alle jukser er upresist siden det så langt ikke er avdekket at det skjer noe ulovlig. Om dette er bra er en annen sak.

http://www.dinside.no/936373/diesel-synderne-kun-volkswagen-jukset-de-andre-bare-jukset

Sist redigert:

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.008
    Sted
    Trondheim
    Golf GTI ER en kjedelig bil. Det er målestokken det kommer an på.
    Ja, det er klart. Målestokken er viktig.
    Min GTE har 235 hk (målt i testbenk), går 0-100 på ca 7 sek (målt) og har toppfart over 230 km/t (målt). Den kostet 390 000 kr. Kjøreegenskapene er svært gode - den er bedre å kjøre enn min (etter hvert litt gamle) BMW 5-serie. Golf MK7 har et ganske friskt utseende (jeg likte heller ikke Golfen opp til MK7).
    I min verden er det ikke en kjedelig bil. Kvikk, lett å parkere, lavt forbruk, sprekt utseende og billig. What's not to like?

BTW - har noen skreket opp om BMWs rustproblemer? Hvis du har en Touring der bakvinduet kan åpnes, er det rust rundt vinduet og også karosseriet. Uunngåelig. Det opptrer etter ca 4-5 år, uansett hva du gjør. Den eneste løsningen er å skifte hele bakvinduet - noe som fort koster opp mot 30 000 kr. Men akkurat nå er det VW som skal tas. For alt. Uansett.

Det er flere som har ymtet frampå om at VW er kjedelige biler - uansett modell. Jeg kan være enig i at mange av modellene deres er det. Passat, Tuareg etc... er ikke noe for meg, men Golfen har de vært heldige med.

Når det gjelder VW konsernet er jeg helt enig i at det de har gjort ikke kan unnskyldes, men at de har "rævpult" sine kunder? De har sørget for at bilene ble billigere i innkjøp (lavere avgifter), så kundene har jo kommet bedre ut av det - i hvert fall her i Norge hvor vi har høye avgifter. De har lurt avgiftsystemet, så de har lurt politikerne og kanskje sørget for at vi alle betaler 10 kr. mer i skatt grunnet for lave inntekter fra avgiftene. Bruktprisene har kanskje sunket noe, men ikke dramatisk (enda). Metoden de har brukt er helt uansvarlig, og det får de jo lide for nå.

Jeg har ingen spesielle følelser for VW. Det er mye man kan kritisere dem for, men dette hylekoret blir bare for barnslig.

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.835
    Torget vurderinger
    1
    Kommer fortsatt ikke over 390k for en golf :confused:
    Den koster fra 325 000kr. Hvor mange andre mellomklassebiler med 235hk får du til denne prisen? utrolig mye bil for penga.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn