Er i ferd med å kjøre disse sammen med:Også disse da:
Det siste du skriver om nådeløshet er vel egentlig ikke noe pre? Helst vil jeg har høyttalere som låter veldig bra på dårlige innspillinger og enda bedre på gode. Hvor finner man slike i Sf's verden?Jeg skjønner bare ikke hvordan en liten tass som Guarneri Memento med et bitte lite basselement kan en slik kraftig bassgjengivelse. Den går dypt som fy - selv Bachs orgelmusikk gjengir den helt flott. Høyt spiller den også. Hva skal man med sub...
De er helt nådeløse mot innspillinger med dårlig lyd.
Electa Amator.Det siste du skriver om nådeløshet er vel egentlig ikke noe pre? Helst vil jeg har høyttalere som låter veldig bra på dårlige innspillinger og enda bedre på gode. Hvor finner man slike i Sf's verden?Jeg skjønner bare ikke hvordan en liten tass som Guarneri Memento med et bitte lite basselement kan en slik kraftig bassgjengivelse. Den går dypt som fy - selv Bachs orgelmusikk gjengir den helt flott. Høyt spiller den også. Hva skal man med sub...
De er helt nådeløse mot innspillinger med dårlig lyd.
Se der ja Ove, de blir flotte i ditt oppsett, håper Luxman snart vender hjem, får håpe det blir en grei match?"Nye" Sonus Faber Cremona M i heimen Vis vedlegget 382468 Vis vedlegget 382469
Ja, det tror jeg du kan ha rett i. Futuraene mine er faktisk ikke helt borte de heller mht å tilgi dårlige innspillinger, men de møter nok her sine overmenn i så måte. Kanskje verd å svi av noen lapper på?Electa Amator.Det siste du skriver om nådeløshet er vel egentlig ikke noe pre? Helst vil jeg har høyttalere som låter veldig bra på dårlige innspillinger og enda bedre på gode. Hvor finner man slike i Sf's verden?Jeg skjønner bare ikke hvordan en liten tass som Guarneri Memento med et bitte lite basselement kan en slik kraftig bassgjengivelse. Den går dypt som fy - selv Bachs orgelmusikk gjengir den helt flott. Høyt spiller den også. Hva skal man med sub...
De er helt nådeløse mot innspillinger med dårlig lyd.
Jeg har liten erfaring med SF, og det jeg har hørt har vært gode innspillinger. Men er det ikke slik at SF er litt skjønnmalere? Med det mener jeg ikke at de ikke er nøytrale, det finnes et visst slingringsmonn her, men at de som gamle Celestion SL6 (som jeg har stående i boden) gir en tilgivelig glød til musikken som gjør at selv litt harske digitalinnspillinger låter tilforlatelig. Kanskje det med avslørende er et litt mangefasettert fenomen som ikke nødvendigvis fører til at ting blir uhørbart fordi det er dårlig innspilt på slike høyttalere?Det siste du skriver om nådeløshet er vel egentlig ikke noe pre? Helst vil jeg har høyttalere som låter veldig bra på dårlige innspillinger og enda bedre på gode. Hvor finner man slike i Sf's verden?Jeg skjønner bare ikke hvordan en liten tass som Guarneri Memento med et bitte lite basselement kan en slik kraftig bassgjengivelse. Den går dypt som fy - selv Bachs orgelmusikk gjengir den helt flott. Høyt spiller den også. Hva skal man med sub...
De er helt nådeløse mot innspillinger med dårlig lyd.
Sf ble jo ofte anklaget for nettopp å låte for "pent". Men det gjaldt vel de høyttalerne som ble utviklet i Serblins tid. De siste årene har Sf gjennomgått en betydelig "ansiktsløftning", og de fleste vil vel beskrive lyden som mer "nøytral". Den gemene hop vil nok like dette, mens de ortodokse gremmes.Jeg har liten erfaring med SF, og det jeg har hørt har vært gode innspillinger. Men er det ikke slik at SF er litt skjønnmalere? Med det mener jeg ikke at de ikke er nøytrale, det finnes et visst slingringsmonn her, men at de som gamle Celestion SL6 (som jeg har stående i boden) gir en tilgivelig glød til musikken som gjør at selv litt harske digitalinnspillinger låter tilforlatelig. Kanskje det med avslørende er et litt mangefasettert fenomen som ikke nødvendigvis fører til at ting blir uhørbart fordi det er dårlig innspilt på slike høyttalere?Det siste du skriver om nådeløshet er vel egentlig ikke noe pre? Helst vil jeg har høyttalere som låter veldig bra på dårlige innspillinger og enda bedre på gode. Hvor finner man slike i Sf's verden?Jeg skjønner bare ikke hvordan en liten tass som Guarneri Memento med et bitte lite basselement kan en slik kraftig bassgjengivelse. Den går dypt som fy - selv Bachs orgelmusikk gjengir den helt flott. Høyt spiller den også. Hva skal man med sub...
De er helt nådeløse mot innspillinger med dårlig lyd.
Takk takk jeg er strålende fornøyd !Grattis med de nye smykkene Evo 2
Mvh: Espen L
Det jeg mente med dette utsagnet var at det er veldig tydelig hvilke innspillinger som har god lyd og hvilke som ikke har det. Det er dermed ikke sagt at de ikke klarer å få de innspillingene med dårlig lyd til å høres akseptable ut, men de avslører uansett hvilke det dreier seg om (men det gjør kanskje alle høyttalere i denne prisklassen - jeg har ikke mye erfaring med andre høyttalere til denne prisen).Jeg har liten erfaring med SF, og det jeg har hørt har vært gode innspillinger. Men er det ikke slik at SF er litt skjønnmalere? Med det mener jeg ikke at de ikke er nøytrale, det finnes et visst slingringsmonn her, men at de som gamle Celestion SL6 (som jeg har stående i boden) gir en tilgivelig glød til musikken som gjør at selv litt harske digitalinnspillinger låter tilforlatelig. Kanskje det med avslørende er et litt mangefasettert fenomen som ikke nødvendigvis fører til at ting blir uhørbart fordi det er dårlig innspilt på slike høyttalere?Det siste du skriver om nådeløshet er vel egentlig ikke noe pre? Helst vil jeg har høyttalere som låter veldig bra på dårlige innspillinger og enda bedre på gode. Hvor finner man slike i Sf's verden?Jeg skjønner bare ikke hvordan en liten tass som Guarneri Memento med et bitte lite basselement kan en slik kraftig bassgjengivelse. Den går dypt som fy - selv Bachs orgelmusikk gjengir den helt flott. Høyt spiller den også. Hva skal man med sub...
De er helt nådeløse mot innspillinger med dårlig lyd.
Takk for den opplysningen. Var ikke klar over at det var stor forskjell på pre og post-Serblin.Sf ble jo ofte anklaget for nettopp å låte for "pent". Men det gjaldt vel de høyttalerne som ble utviklet i Serblins tid. De siste årene har Sf gjennomgått en betydelig "ansiktsløftning", og de fleste vil vel beskrive lyden som mer "nøytral". Den gemene hop vil nok like dette, mens de ortodokse gremmes.Jeg har liten erfaring med SF, og det jeg har hørt har vært gode innspillinger. Men er det ikke slik at SF er litt skjønnmalere? Med det mener jeg ikke at de ikke er nøytrale, det finnes et visst slingringsmonn her, men at de som gamle Celestion SL6 (som jeg har stående i boden) gir en tilgivelig glød til musikken som gjør at selv litt harske digitalinnspillinger låter tilforlatelig. Kanskje det med avslørende er et litt mangefasettert fenomen som ikke nødvendigvis fører til at ting blir uhørbart fordi det er dårlig innspilt på slike høyttalere?Det siste du skriver om nådeløshet er vel egentlig ikke noe pre? Helst vil jeg har høyttalere som låter veldig bra på dårlige innspillinger og enda bedre på gode. Hvor finner man slike i Sf's verden?Jeg skjønner bare ikke hvordan en liten tass som Guarneri Memento med et bitte lite basselement kan en slik kraftig bassgjengivelse. Den går dypt som fy - selv Bachs orgelmusikk gjengir den helt flott. Høyt spiller den også. Hva skal man med sub...
De er helt nådeløse mot innspillinger med dårlig lyd.
Mao: Skal man ha Sf som låter "vakkert", kan det lønne seg å gå litt tilbake i tid.
Da er vi nok enige. For det er nok slik at såpass kostbare og dyre høyttalere har den egenskapen, selv om enkelte i tillegg har evnen til å få helheten til å bli absolutt lyttbar likevel.Det jeg mente med dette utsagnet var at det er veldig tydelig hvilke innspillinger som har god lyd og hvilke som ikke har det. Det er dermed ikke sagt at de ikke klarer å få de innspillingene med dårlig lyd til å høres akseptable ut, men de avslører uansett hvilke det dreier seg om (men det gjør kanskje alle høyttalere i denne prisklassen - jeg har ikke mye erfaring med andre høyttalere til denne prisen).
Slår gjerne følge på den demoen EspenSkulle vært gøy å få lyttet en gang til Sf Aida i et godt lytterom.
Vis vedlegget 388042
Mvh: Espen L
Sonus Faber lyd signaturen er vel blitt fornyet, men etter min mening så er fortsatt "magien" der. Men jeg har vert på demo på Lilium, Cremonese og Amati Futura og den som gav meg størst musikalsk opplevelse var faktisk Amati Futura. Kanskje denne har mest "dna" fra de opprinnelige modellene? Nå var det brukt forskjellig elektronikk, men Amati Futura var vel den som hadde "dårligst" back up.....Sf ble jo ofte anklaget for nettopp å låte for "pent". Men det gjaldt vel de høyttalerne som ble utviklet i Serblins tid. De siste årene har Sf gjennomgått en betydelig "ansiktsløftning", og de fleste vil vel beskrive lyden som mer "nøytral". Den gemene hop vil nok like dette, mens de ortodokse gremmes.Jeg har liten erfaring med SF, og det jeg har hørt har vært gode innspillinger. Men er det ikke slik at SF er litt skjønnmalere? Med det mener jeg ikke at de ikke er nøytrale, det finnes et visst slingringsmonn her, men at de som gamle Celestion SL6 (som jeg har stående i boden) gir en tilgivelig glød til musikken som gjør at selv litt harske digitalinnspillinger låter tilforlatelig. Kanskje det med avslørende er et litt mangefasettert fenomen som ikke nødvendigvis fører til at ting blir uhørbart fordi det er dårlig innspilt på slike høyttalere?Det siste du skriver om nådeløshet er vel egentlig ikke noe pre? Helst vil jeg har høyttalere som låter veldig bra på dårlige innspillinger og enda bedre på gode. Hvor finner man slike i Sf's verden?Jeg skjønner bare ikke hvordan en liten tass som Guarneri Memento med et bitte lite basselement kan en slik kraftig bassgjengivelse. Den går dypt som fy - selv Bachs orgelmusikk gjengir den helt flott. Høyt spiller den også. Hva skal man med sub...
De er helt nådeløse mot innspillinger med dårlig lyd.
Mao: Skal man ha Sf som låter "vakkert", kan det lønne seg å gå litt tilbake i tid.
Disse var jaggu rå og se på utrolig flotte høyttalere ble paff jeg nå , disse har jeg ikke sagt nei takk til med elektronikk så har fått di til og spille gudommelig musikk.
Hei espen l du som har eid magico q5 vil du si sonus faber som du har nå spiller bedre , ser fler og fler går over til italiensk merke når det komer til høyttalere , skal selv teste ut høyttalere fra rosso fiorentino til oktober di er også italienske. Men bør man passe på og ha elektronikk som passer di eller er di alt etende.Skulle vært gøy å få lyttet en gang til Sf Aida i et godt lytterom.
Vis vedlegget 388042
Mvh: Espen L
Skjønner ikke helt hva du mener her ???. Onkyo forsterkeren er en reserve til luxmanen kommer i fra service. Det blir nok noe hakk bedre når den kommer,en annen ting er at onkyoen ikke spiller 100% likt på høyre og venstre kanal litt høyere nivå på høyre side. Planen videre er en Accuphase E-600 til høsten har lest at det er en bra kombo.Evo2: For enkelte, kanskje: En ting er alderen, men det viktigste er at kjøperen gjerne da allerede har fått noen år til å finne ut hva aktuelle kandidater får fram av musikk i gitt kombinasjon. Vintage er ofte fullt av svakheter. Enten er forsyninga for lita, ampene for skjøre eller kildene for dårlige. Identifiser behovet først, bruk hjernen, så kan du fort komme dit du vil- og ha lært noe i prosessen. Fabere er krevende dyr, men gir igjen som ingen andre hvis du vet hva du gjør med dem Snille som en veldressert St. Bernhard, men nådeløse som en utsultet ulv ved feilmatch. Klassisk eksempel på ulv i fåreklær!
Tørr jeg ikke mene noe om da jeg ikke har hørt deHei espen l du som har eid magico q5 vil du si sonus faber som du har nå spiller bedre , ser fler og fler går over til italiensk merke når det komer til høyttalere , skal selv teste ut høyttalere fra rosso fiorentino til oktober di er også italienske. Men bør man passe på og ha elektronikk som passer di eller er di alt etende.Skulle vært gøy å få lyttet en gang til Sf Aida i et godt lytterom.
Vis vedlegget 388042
Mvh: Espen L
Imagine
Ja, jeg har forsøkt akkurat den kombinasjonen hjemme - men da med Amati Futura høyttalere. Ble litt lei lyden etter et par uker, og Devialeten ble solgt. Futuraene har jeg hatt nå i 5 år, og det er jo ikke så aller verst.Sonus Faber lyd signaturen er vel blitt fornyet, men etter min mening så er fortsatt "magien" der. Men jeg har vert på demo på Lilium, Cremonese og Amati Futura og den som gav meg størst musikalsk opplevelse var faktisk Amati Futura. Kanskje denne har mest "dna" fra de opprinnelige modellene? Nå var det brukt forskjellig elektronikk, men Amati Futura var vel den som hadde "dårligst" back up.....Sf ble jo ofte anklaget for nettopp å låte for "pent". Men det gjaldt vel de høyttalerne som ble utviklet i Serblins tid. De siste årene har Sf gjennomgått en betydelig "ansiktsløftning", og de fleste vil vel beskrive lyden som mer "nøytral". Den gemene hop vil nok like dette, mens de ortodokse gremmes.Jeg har liten erfaring med SF, og det jeg har hørt har vært gode innspillinger. Men er det ikke slik at SF er litt skjønnmalere? Med det mener jeg ikke at de ikke er nøytrale, det finnes et visst slingringsmonn her, men at de som gamle Celestion SL6 (som jeg har stående i boden) gir en tilgivelig glød til musikken som gjør at selv litt harske digitalinnspillinger låter tilforlatelig. Kanskje det med avslørende er et litt mangefasettert fenomen som ikke nødvendigvis fører til at ting blir uhørbart fordi det er dårlig innspilt på slike høyttalere?
Mao: Skal man ha Sf som låter "vakkert", kan det lønne seg å gå litt tilbake i tid.
Nå sist var jeg på demo på Cremonese, men dessverre var ikke elektronikken i stil da Devaliet ble brukt som DAC/Pre. PureAudio forsterkere (som jeg tror er meget bra da dette er folk fra Plinius som lager disse), og en Aurender streamer. Dette var dessverre dønn kjedelig, og da det ble streamet fra Tidal......
Vel, jeg vil skylde på Devaliet og Tidal....