Tråden startet med ikke så dyre fine biler men utartet seg fort til å bli de som har gått mest opp i pris de siste årene og er uoppnåelige for de fleste som vil beholde kona.
Jeg syns denne er vakker. Den er min og i utgangspunktet ikke så dyr nå til dags men har endel kostbare modifikasjoner.
Men jo den er snytfin! Liten lett go-kart som kan kjøres ganske så morsomt. var ikke helt vanvittig kosrbar heller "dengangda"!
Må være noe av det som ga mest kjøreglede pr pund innkjøpspris skulle jeg tro! Men glem norge på den tiden, det der var uhyrlig luxsus i følge "moralpolitiet" som fastsatte importskatter!
Denne Lanciaen er jo et smykke å se på. men den er som den griselekkre dama du faller for og som du vet at du egentlig burde holde deg laaangt unna! Hun som er sammen med den lokale hells Angeles duden som knuser hvert et bein i kroppen din når hun forteller ham at du har vært på henne, for det er det som tenner henne!
Leste et intervju med en av fabrikkjørerne ( finnlender som jeg ikke husker navnet på ) som sa at dette var den bilen som hadde skremt ham mest. Han satt hele tiden med en følelse av at bilen "ville" drepe ham! Den var helt fantastisk å kjøre når det gikk bra men den tilgav ikke en millimeter feilvurdering fra sjåføren! Han likte aldri å kjøre den!
helt enig , fort å bli litt overivrig å legge ut biler man må spare til i 2 manns aldre for å få råd til selv har jeg mest fått mer og mer sansen for mange ulike veteran bygg de siste årene fremfor at alt skal være så flott nytt dyrt og fullt av rette linjer som trykket ut av en 3d printer setter det litt på spissen da men dere skjønner hva jeg tenker , for meg er det mer courage og sjelefullt å se eldre biler med riktige modifiseringer og ikke minst tidsriktige løsninger kan og gjerne være hybrid løsninger og bare det er utført slik det bør gjøres selv om dette er veldig subjektivt akkesom hifi , kommer såklart ann på øyet som ser
gjør meg glad å se slikt som Kvasi legger ut her som har satt sitt særpreg på noe han mener er riktig cred for det finnes bare færre og færre som tørr å sette sitt fotavtrykk i slike hobbyer og i disse tider merker det bare på min lillebror på 15 hvor vrient syn han har fått innenfor motor alt skal være nytt helst maks 3-4 år gammelt og helst koste en formue eller 2 for å virke intressant ,fått et syn på at det måå vvære nytt og dyrt for å være bra ,, synes dette er trasig å se at utviklinga går på innpå dem yngre på denne måten også broren min har kjørt cross i noen år nå allerede og vet knapt hva en sylinder er synes det er litt trasig dem lærer jo ikke å skru moped en gang i dag ,,, og selv der er modellene blitt utstyrt med injection olign så dem ikke får muligheten til å skru på det selv og ta lærdom av det
selv skulle jeg gjerne ha fått tak i en gammel og hel Datsun 1200 og pusset opp det er en oppnåelig drømmebil plattform å bygge vidre på for min del mvh ivan
Denne Lanciaen er jo et smykke å se på. men den er som den griselekkre dama du faller for og som du vet at du egentlig burde holde deg laaangt unna! Hun som er sammen med den lokale hells Angeles duden som knuser hvert et bein i kroppen din når hun forteller ham at du har vært på henne, for det er det som tenner henne!
Leste et intervju med en av fabrikkjørerne ( finnlender som jeg ikke husker navnet på ) som sa at dette var den bilen som hadde skremt ham mest. Han satt hele tiden med en følelse av at bilen "ville" drepe ham! Den var helt fantastisk å kjøre når det gikk bra men den tilgav ikke en millimeter feilvurdering fra sjåføren! Han likte aldri å kjøre den!
Skal en kjøpe seg en rimelig bil, som blir en fremtidig klassiker, så er det bare å kjøpe en bil som ungdommen bruker som rånebil i dag.
Dette har gjentatt seg flere ganger at disse bilene er kommende klassikere.
Eksempler:
5syl er kult!! Og slitesterke! Fin lyd og gange!
Er Volvo sine 5syl bensinmotorer reine audi motorer?
Jeg har bare funnet via wikipedia at Volvo utviklet 5syl.motorene med hjelp av Porsche..??
Dieselmotorene til Volvo er fra VW/Audi så det er jo greit
Mener de fikk patentet fra Audi/VW, uansett meget spesiell lyd i femmern både i Audi og Volvo. Har selv hatt gleden av å eie en Audi 90 86 mod med femmer og den savnes den dag i dag.
Alt jeg har eid var selvsagt nydelig, kort oppsummering på de viktigste. Sku ønske jeg hadde bilde av alle men det var jo lenge før vi fikk kamera på tlf.
1951 Chevrolet
1971 Mazda RX2 Super Deluxe Coupe
1982 Toyota Hilux med 20 år nyere dieselmotor med kompressor
Det handlet vel ikke om noenlunde (selv om audan og Volvon passer til uttrykket), men om vakker design.
Mtp stv setter jeg 159 øverst, mener de to andre er kvalifisert for tråden også.
Mener de fikk patentet fra Audi/VW, uansett meget spesiell lyd i femmern både i Audi og Volvo. Har selv hatt gleden av å eie en Audi 90 86 mod med femmer og den savnes den dag i dag.