Bil, båt og motorsykkel VW fersket i eksosjuks - kjøreforbud neste?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.546
    Antall liker
    3.500
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    ...så jeg slipper å tenke på hva man egentlig eier, om det er jukset med andre ting på de, hva en utbedring vil innebære av ytelsesendringer eller om slikt påvirker bruktverdien
    Da er du ikke alene - svært få VW eiere gidder å tenke på dette... ;)
    Trist å se at du undervurderer en stor kundegruppe på denne måten ;)
    Neida. Kjenner en hel "hurv" med VW (og Audi) eiere både her hjemme og "ute". Alle er bekymringsløse og trekker på skuldrene over "jukset"... ;) Men det ser ut til å være flust med mennesker som irriterer seg over at VW eiere ikke er forbanna. Det du...

    Nesten så jeg må kjøpte meg ei ny folkevogn selv.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.192
    Antall liker
    8.403
    Torget vurderinger
    12
    Jepp, har stor bilinteresse og liker vakre og morsomme biler blant annet. Men, jeg liker ikke juksemakere ;)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.192
    Antall liker
    8.403
    Torget vurderinger
    12
    ...så jeg slipper å tenke på hva man egentlig eier, om det er jukset med andre ting på de, hva en utbedring vil innebære av ytelsesendringer eller om slikt påvirker bruktverdien
    Da er du ikke alene - svært få VW eiere gidder å tenke på dette... ;)
    Trist å se at du undervurderer en stor kundegruppe på denne måten ;)
    Neida. Kjenner en hel "hurv" med VW (og Audi) eiere både her hjemme og "ute". Alle er bekymringsløse og trekker på skuldrene over "jukset"... ;) Men det ser ut til å være flust med mennesker som irriterer seg over at VW eiere ikke er forbanna. Det du...

    Nesten så jeg må kjøpte meg ei ny folkevogn selv.
    Finnes ikke irritert, mer forundret. ....

    Ser du skriver "juks" i hermetegn. Du har fått med deg at VW til og med har innrømmet å ha jukset?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.192
    Antall liker
    8.403
    Torget vurderinger
    12
    Jepp, har stor bilinteresse og liker vakre og morsomme biler blant annet. Men, jeg liker ikke juksemakere ;)
    Da har du vel noe jobb - å sortere ut produsenter som på en eller annen måte "justerer" sannheten. Tjo hei.. :)
    Nei, det er enkelt å starte med de opplagte; VW, Audi, Seat, Skoda, Porsche, Mitsubishi...... Jeg skrev jo juksemakere. Du trenger ikke vri budskapet for å late som jeg mener noe annet ;)
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.546
    Antall liker
    3.500
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Jepp, har stor bilinteresse og liker vakre og morsomme biler blant annet. Men, jeg liker ikke juksemakere ;)
    Da har du vel noe jobb - å sortere ut produsenter som på en eller annen måte "justerer" sannheten. Tjo hei.. :)
    Nei, det er enkelt å starte med VW, Audi, Seat, Skoda, Porsche, Mitsubishi...... Jeg skrev jo juksemakere. Du trenger ikke vri budskapet for å late som jeg mener noe annet ;)
    Og de resterende..?
    laughter-emoticon[1].png
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.192
    Antall liker
    8.403
    Torget vurderinger
    12
    Jeg har sikkert glemt noen, men kan ikke du fortelle meg en gang til hvem som faktisk er tatt i juks :).
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.192
    Antall liker
    8.403
    Torget vurderinger
    12
    Reinsdyr er godt. Håper bequerellnivået er tilstrekkelig lavt, du vet aldri hva slikt gjør med dømmekraften ;)

    VW-treff? Dæ sku tatt seg ut. Æ vænt mæ kvallitet je. ;););)
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Tenk feks om det hadde vert sikkerheten det vart fusket med,det hadde vert alvorlig,feks airbager som ikkje holdt akseptabel kvalitet.
    Litt utslippsjuks er jo egentlig ein bagatell,ingenting å bruke energi på.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.192
    Antall liker
    8.403
    Torget vurderinger
    12
    Det er VWs holdning til sannhet det dreier seg om, ikke hvorvidt utslipp er mer eller mindre farlige enn feilende airbags. Sistnevnte tar for øvrig livet av langt færre enn dødsfall pga høye NOx-nivåer fra dieselbiler.
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Det er kanskje rett,men ang nox er jo alle dieselmerker syndere og feilslått politikk rundt diesel.
    Og dessuten,så veit ein jo no kor farlig bla. nox er,så det blir vel heilt slutt på diesel i eindel byer,med krav om elbiler,og masse andre tiltak.

    Så på litt sikt,blir lufta rundtom i byer like rein som på Valdresflya.
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.192
    Antall liker
    8.403
    Torget vurderinger
    12
    Det er mulig uten at jeg har fått det med meg. Litt usikker på om dette er reelt eller ønsketenkning, men det er likevel en parantes ift vorsprung durch beträgen som omfatter 11 millioner biler hvis alle tall har kommet på bordet.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    24.371
    Antall liker
    18.890
    Torget vurderinger
    2
    Fantastisk. VW er under etterforskning i et stort antall land, i flere er "berørte modeller" forbudt solgt, i ett er det innført forbud mot salg av VW-biler overhodet, i USA står selskapet med en gigantregning det har akseptert, etter å formelt ha godtatt å ha brutt landets lover. Samtidig gjør VW seg klar til årevis i retten for å takle søksmål fra amerikanske kunder som ikke er tilfreds med erstatningstilbudet selskapet kom med.
    Flere av VWs ledere i Tyskland er under etterforskning for kriminelle gjerninger. Selskapet har hatt giganttap allerede som følge av skandalen, osv.

    Og her inne på HFS har vi en pyttsan-gjeng det er vanskelig å tro ikke bare troller. Nei, dette er overhodet ikke sammenlignbart med hva andre bilprodusenter har gjort -- dette er en gigantisk skandale, utført av et selskap som nøt stor respekt og hadde enorm goodwill, og som valgte å bedra sine kunder og styresmakter i nasjoner over hele verden.
     
    Sist redigert:

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.289
    Antall liker
    894
    Og der kom den ustemte fela også; dere følger jo ikke med syns jeg:

    1) opprinnelsen til jukse-SW var å redusere dieselkakling på tomgang
    2) jukse-SW ble deretter videreutviklet til forlenge levetiden på partikkelfilteret
    3) etter at VW fikser 2.0TDI med ny software fremkommer ingen endringer i ytelse eller forbruk. Alle utslippstall er innenfor europeisk regelverk. Men trolig måmpartikkelfiltrene byttes oftere (vi får vente og se hva dette i praksis innebærer)
    4) slik det ser ut nå bunner derfor denne krisen ned til 800'(?) biler i USA. Ille nok, men ikke helt mørkt i målestokk med andre kriser i industrien
    5) når man så leser om at feks BMW slår av sin avgassrens ved 17 grader, for å spare motor, blir altså det som VW har holdt på med å forlenge levetiden på sitt avgasssystem ikke helt borti natta det heller for veldig mange. Skal man tro det man leser i media altså.
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.546
    Antall liker
    3.500
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Fantastisk. VW er under etterforskning i et stort antall land, i flere er "berørte modeller" forbudt solgt, i ett er det innført forbud mot salg av VW-biler overhodet, i USA står selskapet med en gigantregning det har akseptert, etter å formelt ha godtatt å ha brutt landets lover. Samtidig gjør VW seg klar til årevis i retten for å takle søksmål fra amerikanske kunder som ikke er tilfreds med erstatningstilbudet selskapet kom med.
    Flere av VWs ledere i Tyskland r under etterforskning for kriminelle gjerninger. Selskapet har hatt giganttap allerede som følge av skandalen, osv.

    Og her inne på HFS har vi en pyttsan-gjeng det er vanskelig å tro ikke bare troller. Nei, dette er overhodet ikke sammenlignbart med hva andre bilprodusenter har gjort -- dette er en gigantisk skandale, utført av et selskap som nøt stor respekt og hadde enorm goodwill, og som valgte å bedra sine kunder og styresmakter i nasjoner over hele verden.
    ;)
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    57.741
    Antall liker
    111.593
    Torget vurderinger
    23
    Men back to the point - utrolig at nordmenn bare fortsetter å handle fra svindlere som dette - og i år mer enn noensinne skal man tro avisene. Snodig fenomen.

    Men back to the point - utrolig at nordmenn bare fortsetter å handle fra svindlere som dette - og i år mer enn noensinne skal man tro avisene. Snodig fenomen.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.192
    Antall liker
    8.403
    Torget vurderinger
    12
    Og der kom den ustemte fela også; dere følger jo ikke med syns jeg:

    1) opprinnelsen til jukse-SW var å redusere dieselkakling på tomgang
    2) jukse-SW ble deretter videreutviklet til forlenge levetiden på partikkelfilteret
    3) etter at VW fikser 2.0TDI med ny software fremkommer ingen endringer i ytelse eller forbruk. Alle utslippstall er innenfor europeisk regelverk. Men trolig måmpartikkelfiltrene byttes oftere (vi får vente og se hva dette i praksis innebærer)
    4) slik det ser ut nå bunner derfor denne krisen ned til 800'(?) biler i USA. Ille nok, men ikke helt mørkt i målestokk med andre kriser i industrien
    5) når man så leser om at feks BMW slår av sin avgassrens ved 17 grader, for å spare motor, blir altså det som VW har holdt på med å forlenge levetiden på sitt avgasssystem ikke helt borti natta det heller for veldig mange. Skal man tro det man leser i media altså.
    Jeg leser ikke dette som annet enn at du har misset hele poenget. VW er tatt i å benytte sw med egen testmodus som er ulovlig på hvertfall det amerikanske markedet. Det er svindel og det må de betale dyrt for. Følgekostnader pga søksmål fra aksjonærer etc er en konsekvens av dette. At man likevel velger å ha stor tillit til et selskap som har svindlet både kunder og myndigheter er allerede grundig kommentert. Når skandalen blir stor nok er det selvfølgelig bekvemt å lukke øynene og dilte i flokk.

    (BMW er forøvrig ikke tatt for noe som helst så det er underlig at du trekker inn dem i dette. http://www.tv2.no/a/8295103/ Dessuten er det Opel/Renault/Nissan som skrur av rensingen ved 17 grader. Renault endrer forøvrig dette til 5 grader)
     
    Sist redigert:

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.289
    Antall liker
    894
    Og der kom den ustemte fela også; dere følger jo ikke med syns jeg:

    1) opprinnelsen til jukse-SW var å redusere dieselkakling på tomgang
    2) jukse-SW ble deretter videreutviklet til forlenge levetiden på partikkelfilteret
    3) etter at VW fikser 2.0TDI med ny software fremkommer ingen endringer i ytelse eller forbruk. Alle utslippstall er innenfor europeisk regelverk. Men trolig måmpartikkelfiltrene byttes oftere (vi får vente og se hva dette i praksis innebærer)
    4) slik det ser ut nå bunner derfor denne krisen ned til 800'(?) biler i USA. Ille nok, men ikke helt mørkt i målestokk med andre kriser i industrien
    5) når man så leser om at feks BMW slår av sin avgassrens ved 17 grader, for å spare motor, blir altså det som VW har holdt på med å forlenge levetiden på sitt avgasssystem ikke helt borti natta det heller for veldig mange. Skal man tro det man leser i media altså.
    Jeg leser ikke dette som annet enn at du har misset hele poenget. VW er tatt i å benytte sw med egen testmodus som er ulovlig på hvertfall det amerikanske markedet. Det er svindel og det må de betale dyrt for. Følgekostnader pga søksmål fra aksjonærer etc er en konsekvens av dette. At man likevel velger å ha stor tillit til et selskap som har svindlet både kunder og myndigheter er allerede grundig kommentert. Når skandalen blir stor nok er det selvfølgelig bekvemt å lukke øynene og dilte i flokk.

    (BMW er forøvrig ikke tatt for noe som helst så det er underlig at du trekker inn dem i dette. Dieselmotor: Et tysk merke klarte diesel-eksamen Dessuten er det Opel/Renault/Nissan som skrur av rensingen ved 17 grader. Renault endrer forøvrig dette til 5 grader)
    Jeg har ikke misset poenget. Men av alle de faktorene som bestemmer i det øyeblikket en skal kjøpe bil, blir denne svindelen av VW en parantes.

    image.jpg
     

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.289
    Antall liker
    894
    Men back to the point - utrolig at nordmenn bare fortsetter å handle fra svindlere som dette - og i år mer enn noensinne skal man tro avisene. Snodig fenomen.

    Men back to the point - utrolig at nordmenn bare fortsetter å handle fra svindlere som dette - og i år mer enn noensinne skal man tro avisene. Snodig fenomen.
    Syns det er mer snodig at nordmenn bare blir feitere og feitere.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.192
    Antall liker
    8.403
    Torget vurderinger
    12
    Og der kom den ustemte fela også; dere følger jo ikke med syns jeg:

    1) opprinnelsen til jukse-SW var å redusere dieselkakling på tomgang
    2) jukse-SW ble deretter videreutviklet til forlenge levetiden på partikkelfilteret
    3) etter at VW fikser 2.0TDI med ny software fremkommer ingen endringer i ytelse eller forbruk. Alle utslippstall er innenfor europeisk regelverk. Men trolig måmpartikkelfiltrene byttes oftere (vi får vente og se hva dette i praksis innebærer)
    4) slik det ser ut nå bunner derfor denne krisen ned til 800'(?) biler i USA. Ille nok, men ikke helt mørkt i målestokk med andre kriser i industrien
    5) når man så leser om at feks BMW slår av sin avgassrens ved 17 grader, for å spare motor, blir altså det som VW har holdt på med å forlenge levetiden på sitt avgasssystem ikke helt borti natta det heller for veldig mange. Skal man tro det man leser i media altså.
    Jeg leser ikke dette som annet enn at du har misset hele poenget. VW er tatt i å benytte sw med egen testmodus som er ulovlig på hvertfall det amerikanske markedet. Det er svindel og det må de betale dyrt for. Følgekostnader pga søksmål fra aksjonærer etc er en konsekvens av dette. At man likevel velger å ha stor tillit til et selskap som har svindlet både kunder og myndigheter er allerede grundig kommentert. Når skandalen blir stor nok er det selvfølgelig bekvemt å lukke øynene og dilte i flokk.

    (BMW er forøvrig ikke tatt for noe som helst så det er underlig at du trekker inn dem i dette. Dieselmotor: Et tysk merke klarte diesel-eksamen Dessuten er det Opel/Renault/Nissan som skrur av rensingen ved 17 grader. Renault endrer forøvrig dette til 5 grader)
    Jeg har ikke misset poenget. Men av alle de faktorene som bestemmer i det øyeblikket en skal kjøpe bil, blir denne svindelen av VW en parantes.

    Vis vedlegget 392888
    lykke til med grandiosa og sirkus ;)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.192
    Antall liker
    8.403
    Torget vurderinger
    12
    Men back to the point - utrolig at nordmenn bare fortsetter å handle fra svindlere som dette - og i år mer enn noensinne skal man tro avisene. Snodig fenomen.

    Men back to the point - utrolig at nordmenn bare fortsetter å handle fra svindlere som dette - og i år mer enn noensinne skal man tro avisene. Snodig fenomen.
    Syns det er mer snodig at nordmenn bare blir feitere og feitere.
    det er vel samme årsak. Ingen bryr seg.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.351
    Antall liker
    8.817
    Torget vurderinger
    1
    Jeg leser ikke dette som annet enn at du har misset hele poenget. VW er tatt i å benytte sw med egen testmodus som er ulovlig på hvertfall det amerikanske markedet. Det er svindel og det må de betale dyrt for.)
    Fiat har gjort i prinsippet nøyaktig det samme; en egen tidsbegrenset testmodus (som i tillegg ødelegger motoren dersom den går for lenge) som benyttes under test/godkjenning. Ved vanlig kjøring er utslippene milevis høyere; i følge tallene presentert tidligere i tråden forurenser en liten Fiat mer enn en stor passat med umodifisert svindeldiesel....
    Grunnen til at industrien sitter stille i båten er at alle har svin i samme båt (som det heter).
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    No tenkjer eg dieselrøykjen frå hfs dieselpolitiet mot vw blir mørkere enn svart.

    Her er litt russisk nox,ca det samme som ein vw polo ein kjølig haustdag skal ein tru eindel feilinformerte i tråden.
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.192
    Antall liker
    8.403
    Torget vurderinger
    12
    Men siden Fiat ikke er tatt eller dømt for noe tilsvarende så blir dette også bare krampeaktig veiving i lufta ..... Denne tråden handler som kjent ikke om faktisk utslipp, men om å svindle seg til markedsadgang ved hjelp av svindel. Jeg har ikke sett mange innlegg der noen tror dagens VW har større utslipp enn mange andre...... Men de ble tatt i omfattende svindel. Der står de rimelig ensomme.
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    39.216
    Antall liker
    40.728
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    No tenkjer eg dieselrøykjen frå hfs dieselpolitiet mot vw blir mørkere enn svart.

    Her er litt russisk nox,ca det samme som ein vw polo ein kjølig haustdag skal ein tru eindel feilinformerte i tråden.
    Man ser lett at den der ikke slipper ut mye NOX. Sot og andre uforbrente hydrokarboner, CO2 og sikkert en rekke svovelforbindelser, men neppe nevneverdige mengder NOx. Det dannes når en motor går på mager blanding ved høyt trykk og temperatur. Det gjør ikke det vraket der. En Polo som er konstruert for å gi skrytetall på CO2-utslipp vil slippe ut mye mer NOx enn det russiske toget.
     

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.289
    Antall liker
    894
    Men siden Fiat ikke er tatt eller dømt for noe tilsvarende så blir dette også bare krampeaktig veiving i lufta ..... Denne tråden handler som kjent ikke om faktisk utslipp, men om å svindle seg til markedsadgang ved hjelp av svindel. Jeg har ikke sett mange innlegg der noen tror dagens VW har større utslipp enn mange andre...... Men de ble tatt i omfattende svindel. Der står de rimelig ensomme.
    Det er riktig med urettmessig markedsadgang, men syns det er et tankekors at de aktørene som er påført direkte tap i så henseende, altså øvrige bilprodusenter, ikke rasler med søksmål mot VW. Det tror jeg skyldes det Voff har indikert flere ganger.. don't rock the boat som det heter.

    Hele opplegget med avgassrens er bare tøys og tull. Det er bare et politisk tøyseverktøy som gjør at feks SV stolt kan proklamere ditt og datt (med alle oljeplattformene bak i horisonten). Og det forstår mannen i gata. På samme måte som history repeats itself med dagens hybrider. Ingen her som tror på at BMW X5 (eller Tesla) bruker 0,3l/mil.

    Så om noen aktører i dette tøyseregimet reklamerer med utslipp og forbruk ditt og datt, svanemerking eller miljøfyrtårn whatever, og dette viser seg å være løgn, er det en falitterklæring av det politiske regimet, ikke mannen i gata.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.192
    Antall liker
    8.403
    Torget vurderinger
    12
    Hva den øvrige bilbransjen skulle oppnå ved massive søksmål mot hverandre tror jeg de har vurdert grundig. Selvfølgelig ønsker de ikke fokus på egne tolkninger av regelverk, men terskelen er normalt høyere for å saksøke egen bransje da det sjelden fører til annet enn dårlig stemning, høye advokatutgifter og fokus på feil ting. Uansett har vel VW nok saksøkere å holde rede på i årene fremover etter jukset sitt som de faktisk så langt er nesten alene om å bli tatt for. Til tross for at man kan si mange har sine kreative tolkninger som i noen tilfeller har blitt justert i samråd med myndigheter etter dieselgate så er det vel kun Mitsubishi som har innrømmet å manipulere tallene på en ulovlig måte. Lekmann kan syns hva man vil om øvrige kreative tilpasninger, men så langt har de tilsynelatende vært lovlige selv om det kan være vanskelig å svelge for VAG-fansen. Jeg tror VAG tråkket så langt over streken at konsekvensene er uunngåelige, derav skandalen som nok var overraskende for mange. Hvis dette er prisen for å reelt gjøre noe som virker mht utslipp og forurensning generelt for bransjen så er det positivt. For meg spiller det liten rolle hvem som ble tatt, men tilliten til VW er hvertfall fullstendig borte. Øvrige bransje har så langt ikke vært i nærheten selv om de i ettertid gjør endringer på en uheldig utvikling.
     
    Sist redigert:

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.351
    Antall liker
    8.817
    Torget vurderinger
    1
    Men siden Fiat ikke er tatt eller dømt for noe tilsvarende så blir dette også bare krampeaktig veiving i lufta ..... Denne tråden handler som kjent ikke om faktisk utslipp, men om å svindle seg til markedsadgang ved hjelp av svindel. Jeg har ikke sett mange innlegg der noen tror dagens VW har større utslipp enn mange andre...... Men de ble tatt i omfattende svindel. Der står de rimelig ensomme.
    Fiat er tatt for det. Det er snakk om forbud i Tyskland; altså svindlet seg til markedsadgang. Men i motsetning til VW har de ikke kommet med noen unnskyldninger. Hvordan dette gjør dem bedre skjønner ikke jeg.
    For både Fiat og VW dreier det seg om software som gjør at bilene måler bedre i testsituasjoner fordi den samme softwaren er uvirksom ved normal bruk.
    En ting er sikkert; Tyske ministre kommer ikke til å se på noen spesiell særstraff for VW utover det de selv har innrømmet å utbedre, mens andre europeiske nasjoners bilindustri slipper unna. Så dette ordner seg nok skal du se...
     

    samlanes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Innlegg
    2.463
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Nettopp kjøpt meg miljøvennlig transportmiddel,litt tilfeldig kor ein havner etter vindretning.
    fiddleoak-13.jpg
    No er eg på vei østover,rett over Hardangerjøkulen.
    Hardangerjøkulen.jpg
     
    Sist redigert:

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.424
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Har man en eldre BMW som for eksempel E30 så er jo nøkkelen multinøkkel som passer til alle andre like biler med litt lirking.

    Tror ikke det er så mye å bekymre seg for i praksis.
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.546
    Antall liker
    3.500
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Fint for VW å få litt annen fokus enn dieseljuksskandalen :)

    100 miljoner Volkswagen-bilar kan låsas upp på avstånd | Teknikens Värld

    Regner med at the forum fanboys kjører fullt forsvar og trekker på skuldrene nå også ;)
    Får håpe at gjengen med forskere (..tenk det..) som har "lykkes" med dette ikke har veldig stor interesse for VW ;) Men det kan jo hende - det er jo en bra bil (som de fleste vet). Men for meg (og de fleste andre regner jeg med) er dette like interessant som å glane på dieselrøyk...:)
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.546
    Antall liker
    3.500
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn