Ble stoppet akkurat i det jeg var på vei ut døra for å hente: "Hvor skal du?!? Det er middag om få minutter...." Svar fra meg: "Neeeiiii driver bare å rydder i gangen jeg, litt mye rot her nåÅpne pakka nå da, så vi får se hva som er inni.
|
Ble stoppet akkurat i det jeg var på vei ut døra for å hente: "Hvor skal du?!? Det er middag om få minutter...." Svar fra meg: "Neeeiiii driver bare å rydder i gangen jeg, litt mye rot her nåÅpne pakka nå da, så vi får se hva som er inni.
Yes finally, så kom det en amp til slutt etter laaang tid med grublingHehehe, se der kom den, ja. Er nok ikke så mange i Norge som vet hva dette dreier seg om. ;D Det ser jo ikke rart ut oppi heller, men tror godt skal gjøres å finne noe som holder low end output lenger enn denne, når man har tilførsel foran, haha. ;D
Jeg kan ikke se at det har blitt sendt ut et "by-varsel" på innkjøp og oppmontering av noe sånt udyr i nabolaget!?!Okay, da får vi se hva dette var da…
Vis vedlegget 407042
SpeakerPower SP2-12000-DP.
....
SpeakerPower SP2-12000-DP har 12 kilowatt effekt, yes du leste riktig, tolv tusen watt, blir ikke varm og må presses helt til limit’en og vel så det før viftene i det hele tatt slår inn. Er 2U høy altså 8,9 cm og veier hele 10kg. Passer helt ypperlig som en motvekt for de store og svært tunge sub’ene mine
....
Oi det visste jeg ikke mht den uformelle oversikten...Jepp, er vel kanskje det beste man får for subwooferdrift dette. Vet ikke om noe bedre iaff.Riktig som du sier mtp langvarig output i lave laster ved lave frekvenser. Her går sikringen før ampen.
SpeakerPower OEM'er amper til ganske mange kjente subwoofere også. Mener en uformell oversikt viste at subbene med SP amper generelt gjorde det best i diverse tester.
Er du sikker på at bildet av innmaten er av SP2-12000? Ser ut som SP2-8000.
Absolutt ikke bra det der, tror vi må ta det opp med kommunen og ettergå varslingsrutinene de har. Dette ble varslet inn av undertegnede for over 1 år siden, så du burde helt klart ha mottatt det for lenge sidenJeg kan ikke se at det har blitt sendt ut et "by-varsel" på innkjøp og oppmontering av noe sånt udyr i nabolaget!?!
Trodde jeg hadde sett en SP modell med mange flere kondiser, men det er jo ikke størrelsen på eller antallet kondiser som er viktig, men hvor fort de lades opp og ut, og jeg har forstått det slik at SP kun bruker premium komponenter og at ampene er i øvre liga på dette, så tviler på at du har blitt lurt, hehehe.Oi det visste jeg ikke mht den uformelle oversikten...Jepp, er vel kanskje det beste man får for subwooferdrift dette. Vet ikke om noe bedre iaff.Riktig som du sier mtp langvarig output i lave laster ved lave frekvenser. Her går sikringen før ampen.
SpeakerPower OEM'er amper til ganske mange kjente subwoofere også. Mener en uformell oversikt viste at subbene med SP amper generelt gjorde det best i diverse tester.
Er du sikker på at bildet av innmaten er av SP2-12000? Ser ut som SP2-8000.
Hvaaaa, mener du at jeg er blitt lurt og har fått en SP2-8000, det er bilde av min ampHehe de ser like ut, men SP2-8000 spiser 120VAC, mens SP2-12000 liker også kraftfor av typen 240VAC, og kan på den måten skvise ut enda mer juice.
Ahh skjønner, ja neida om du kikker andre steder også, så ser man fort at de er helt identiske visuelt ved første øyekast. Kan jo hende det var flere kondiser i tidligere versjoner eller noe sånt. Hehe bare tullet ang det å ha blitt lurt, SP2-8000 modellen fungerer dårlig med spenningen vi har i strømnettet herTrodde jeg hadde sett en SP modell med mange flere kondiser, men det er jo ikke størrelsen på eller antallet kondiser som er viktig, men hvor fort de lades opp og ut, og jeg har forstått det slik at SP kun bruker premium komponenter og at ampene er i øvre liga på dette, så tviler på at du har blitt lurt, hehehe.
Før du og mk1classic prater dere bort. Trodde du hadde fått dispensasjon fra departementet og den lokale plan- og bygningsetaten? Forsto det slik at det var gjort kontroll av grunnmur på nærliggende bygningsmasse, samt at de nærmeste naboer var blitt varslet om høy risiko for uforutsette og akutte tilfeller av bowel movements?
Takk for tips ang zoner, det er noe jeg helt klart kommer til å benytte meg av når ting blir litt mer "stabilt". Nå pågår det en del testing frem og tilbake på ting, så må finne det som er det mest optimale først tenker jegDu kan opprette n zoner i JR, så du kan ha en egen AL korreksjon med ekstra boost for lytting på lavt volum. Da slipper du å kluddre med fasen ved å bruke IIR i DSP Studio. En zone kan kopieres fra en eksisterende og modifiseres for å gjøre det såre enkelt.
Jo, så lenge ting blir prosessert før AL, så vil AL legge "kronen på verket" helt til slutt. Blir som om man har flere DSP'er i serie på en måte og det er anbefalt å gjøre det slik.Ja, men korreksjonen fra AL er ikke dynamisk betinget av hvorvidt PEQ-filteret er aktivert eller ikke.
Ja, ser du skriver dette, merkelig.
Riktig, ja, jeg la merke til at det ble superkjedelig og flat lyd som du nevner også med default verdien på 6 dB.Jeg og fikk veldig "flat" lyd med max corr. boost på 6 dB.
Jeg endte opp på 2 dB i mitt rom. Om dette gjelder generelt hos mange andre vet jeg ikke, men jeg er i utgangspunktet skeptisk til å løfte dipper med EQ.
I morgen flytter jeg inn i ny bolig, og er spent på hvordan det blir å ratte inn AL i nye omgivelser.![]()
Ja, men filterne fra AL er vel ikke dynamiske. De er vel statiske og har tatt utgangspunkt i de filterne som eventuelt var aktivisert da AL gjorde målingene?Jo, så lenge ting blir prosessert før AL, så vil AL legge "kronen på verket" helt til slutt. Blir som om man har flere DSP'er i serie på en måte.Ja, men korreksjonen fra AL er ikke dynamisk betinget av hvorvidt PEQ-filteret er aktivert eller ikke.
Ja, ser du skriver dette, merkelig.
Jeg tror dette er fordi at jo heftigere man drar i spakene, jo mer headroom må det legges inn for filtreringene som gjøres. Har lagt merke til tilsvarende oppførsel med Dirac også når jeg testet det.
Stemmer det blir smør på flesk dersom man ønsker å dra spakene hardere enn hva AL liker. Det blir brukt når volumet er veldig lavt.Jeg henger ikke helt med her tror jeg. Legger du på IIR filtre i JRiver før eller etter FIR fra AL?
Blir ikke det uansett smør på flesk om rå målinger er gjort i AL gjennom lydinterfacet?
Yes men på bakgrunn av begrensningen som nevnt, så må hardere lut til verks, enn så lenge da jeg ikke har fått til en target som låter bra på veldig lave volum. Det er også slik det er anbefalt å gjøre det iht "manualen" å legge det før convolveren.Han legger på IIR-filtere før convolveren som implementerer FIR-filterne fra AL.
Min påstand er at det er irrelevant hvorvidt IIR-filterne blir lagt til før eller etter convolveren i JR, så lenge filterne ikke er aktivert når man produserer FIR-filterne i AL. -- Når AL ikke måler IIR-filterne, så kan det heller ikke korrigere for fasedreining de medfører.
Grunnen til at IIR filtere er kurrant, er at de er enkle å justere on the fly. Poenget mitt tidligere var å bruke FIR-filtere ekslusivt ved å ha flere Zoner i JR.
Legger til at skarptromma i starten på Billie Jean (M. Jackson) er også veldig lett å høre preringing.Super tråd dette herJeg har blitt veldig glad i funksjonen tilt all targets, noen små knepp kan gjøre store utslag på lyden. Her er en låt jeg har brukt en del for å høre etter preringing. Helt i starten er det noen trommer som skal låte "dunk dunk" og ikke "flopp flopp"
[video]hadouk trio baldamore Hijaz[/video]
Takk for det vidarje, og takk for tips ang låt og hva du lytter spesifikt etter, helt glimrende. Har du flere forslag til låter osv, så er det bare å fyre løsSuper tråd dette herJeg har blitt veldig glad i funksjonen tilt all targets, noen små knepp kan gjøre store utslag på lyden. Her er en låt jeg har brukt en del for å høre etter preringing. Helt i starten er det noen trommer som skal låte "dunk dunk" og ikke "flopp flopp"
Synth bassen på låta Skulls av Røyksopp hører man også i noen tilfeller preringing når target ikke er på stell.
Riktig ja og har i og for seg all fokus på target også. Har sett det nevnt av selveste "O'store Audiolense-far himself" at target, target og atter target er der fokuset bør ligge.Jeg vil anbefale å jobbe mer med target på AL. De få gangene jeg har fått til vellydende filtre i mitt tidligere "dritt rom", så låter det like bra på både lavt og høyt lydnivå.
"dritt rom", les; 15-20 dB peak ved 45hz.
Jeg er litt skeptisk til "smør på flesk" EQ, men godt mulig det funker. Har ikke forsøkt selv.
Angående target tweaking, har du huket vekk "prevent bass/treble boost" i corr. prosedyren?
Det må til om du skal tweake på hardkåre måten.
Takk for tipsLegger til at skarptromma i starten på Billie Jean (M. Jackson) er også veldig lett å høre preringing.
Jeg husker rett og slett ikke Vidar. Har ikke hatt noe lyd oppe å gå siden tidlig i sommer.Får du preringing av target endringer eller korreksjonsprosedyren?Synth bassen på låta Skulls av Røyksopp hører man også i noen tilfeller preringing når target ikke er på stell.
Hehehe ikke noe tull, skikkelig saker må tilJeg bruker Tine smør OG ekte majones under kjøttpålegg på brødblingsene mine.8)
Yes, det var akkurat det jeg plukket opp her mens jeg rotet rundt på AL forumet, var ikke klar over at det var en "greie", så det tenkte jeg skulle få testet ut. La også merke til noen som hadde litt forskjellig erfaring mht LFE boost om den skal være skrudd på eller ikke. Så det tenkte jeg at jeg skulle eksperimentere med også.Når det gjelder tegning av target uten "prevent bass/treble boost" så tror jeg noe av nøkkelen til en god target er å følge den naturlige avrullingen til topp og bunn i frekvensresponsen på systemet.