Utrolig hvor mye som kan sies, uten å si noe som helst.. Eneste det fremviser er mangel på tiltro til egen hørsel og smak.. Lett tragisk i grunn, men ikke noe jeg ønsker å bruke tid på. Tenker at en er ikke på hfs for å drive voksenopplæring.
HCS, hvor eller hvordan fremgår at det jeg skriver "fremviser er mangel på tiltro til egen hørsel og smak"?
Når du lager en stråmann - som i dette tilfellet - blir det ikke meningsbrytning; da gjenstår innlegget ditt som et forsøk på å vinne en diskusjon ved å jukse.
Vær så snill, vær fair i diskusjonene og ta utgangspunkt i det som skrives og ikke tillegg andre meninger som ikke fremgår av det som står skrevet i innleggene.
Forsøker ikke å vinne noe som helst. Tåpelig uttrykk forøvrig, "vinne", når det er deling av kunnskap som er intr. Hvis du faktisk har lest alt du fremlegger og påstår du har lest, hvordan kan du da sitte med en avlegs proff dac og et par mikro monitorer som sannhetsvitner på hvordan musikken lød i et operahus feks ? Virker helt KOKO på meg, uansett hvem du linker til. Er det flere ting du lurer på ,eller er jeg uklar ?
Jeg var litt usikker på om jeg skulle svare på denne, men du er jo blant de mest aktive her så jeg regner med at du fremdeles står for innlegget.
Du skriver at jeg sitter med "en avlegs proff dac og et par mikro monitorer".
Her er det et par ting jeg fester meg ved:
(1) "Avleggs proffdac": DACene som sitter i Genelec-høyttalerne er valgt ut for å passe til behovet for digital til analogkonvertering samt DSP i 8351a-høyttalerne. 8351a er Genelecs nyeste koaksialhøyttaler. 8351a har i likhet med mange andre Genelec-monitorer vunnet en rekke priser i fagpressen*. Så jeg skjønner ikke helt hvorfor du skriver "avleggs proffdac" om Genelec 8351a. Det henger ikke på greip med virkeligheten.
(2) "Et par mikromonitorer": Det er synd om deltakelse på HFS krever at man har stort og tungt utstyr. Da vinner den som har tyngst og størst hardware. Når det gjelder mine monitorer, så har hver monitor tre forsterkere (og tre DACer for øvrig) på henholdsvis 150, 120 og 90 watt for woofer, midrange og tweeter. De klarer en SPL på 111 dB med 1,5 dB nøyaktighet innenfor 38 Hz til 21 kHz.
Så vidt jeg har fått med meg, er det ingen regler på HFS om at man må ha utstyr av en viss størrelse, volum, vekt og med et gitt wattbehov for å være berettiget til å bryte meninger. Derfor skjønner jeg ikke hvorfor du bruker mitt utstyr som argument i diskusjonen.
*UTMERKELSER TIL 8351A-HØYTTALERNE:
8351A - RedShark Awards 2015 - Best audio product8351A - Resolution Awards 2015 - Monitoring
8351A - PIPA Pro Light & Sound International Press Award 2015
8351A - TEC (Technical Excellence & Creativity) Award 2016 - Studio Monitor Technology
UTMERKELSER TIL GENELEC GENERELT:
2016 1236A - Resolution Awards 2016 - Monitoring
2016 8320A - MusicTech Gear of the Year 2016 Silver Award - Best Monitor
2016 8351A - Monitor Innovation Award 2016 - Audio category
2016 8351A - TEC (Technical Excellence & Creativity) Award 2016 - Studio Monitor Technology
2016 VRT-EBU LiveIP Project - TVB Awards 2016 - Innovation and R&D award for outstanding technical achievement
2016 VRT-EBU LiveIP Project – TVB Awards 2016 - Live broadcast production
2016 VRT-EBU LiveIP Studio Project - IBC 2016 Innovation Award - Content Creation
2015 8351A - RedShark Awards 2015 - Best audio product
2015 8351A - Resolution Awards 2015 - Monitoring
2015 IABM Design & Innovation Awards 2015 - Special Recognition Award
2015 8010 - Future Music Gear of the Year 2014 Award
2015 8010 - MusicTech Gear of the Year 2014 Award - Best Monitor
2015 8010 - TEC (Technical Excellence & Creativity) Award 2015 - Studio Monitor Technology
2015 8351A - PIPA Pro Light & Sound International Press Award 2015
2015 G Five - HIFI EinsNull Magazin - Best of 2015 Award
2015 G One & G Two - Japanese Audio Excellence (AEx) and VGP Lifestyle Award 2015
2015 M Series - Keys Magazin Leser Award 2015 - Best Studio Monitors
2015 M Series - Sound On Sound Global Readers Award - Best Monitor of The Year 2014
2014 1031A - TECnology Hall of Fame 2014
2014 M Series - PIPA Pro Light & Sound International Press Award 2014
2014 M Series - TEC (Technical Excellence & Creativity) Award 2014 - Studio Monitor Technology
2013 8240A - Sound on Sound Award 2013 - Best Studio Monitor
2013 M Series - Audio Media Gear of the Year 2013 - Outstanding & Innovative Product
2013 M Series - PAR Excellence Award 2013
2011 1238CF - API Award 2011 - Best New Product
2011 1238CF - TEC (Technical Excellence & Creativity) Award 2011 - Studio Monitor Technology
2011 8260A - Musik Messe International Press Award (MIPA) 2011 - Best Studio Monitor
2010 8040A - Keys Magazine Readers Award 2010
2010 8260A - Gear of the Year by Audio Media 2010 - Outstanding & innovative product released
2010 8260A - Resolution Award 2010 - The Winner of Monitoring category
2010 8260A - TEC (Technical Excellence & Creativity) Award 2010 - Studio Monitor Technology
2009 5040A - Fennia Prize 2009 - Fennia Prize Grand Prix
2009 6010A - Radio World Magazine 2009 - “Cool Stuff” Award
2009 6010A and 5040A - TEC (Technical Excellence & Creativity) Award 2009 - Studio Monitor Technology
2009 8260A - Mix Magazine's Top-20 hits of AES 2009 Show
2009 8260A - PAR Excellence Award 2009
2008 8240A - Musik Messe International Press Award (MIPA) 2008
2008 SE DSP - TEC (Technical Excellence & Creativity) Award 2008 - Studio Monitor Technology
2007 8200/7200 DSP Series - TEC (Technical Excellence & Creativity) Award 2007 - Studio Monitor Technology
2007 8200/7200 DSP Systems - Digital Studio Magazine 2007 - Best Audio Innovation Award
2007 8240A - Keys Magazine 2007 - Readers Award
2006 7050B - PAR Excellence Award 2006
2006 8050A - Musik Messe International Press Award (MIPA) 2008
2006 8200 DSP Series - Musikmesse 2006 - Mix Certified Hit Top Ten Technology Award
2006 8200 DSP Series - PAR Excellence Award 2006
2005 8000 Series - MIPA Award 2005 - Best Studio Monitor (Nearfield)
2005 8050A - TEC (Technical Excellence & Creativity) Award 2005 - Studio Monitor Technology
2005 8130A - Remix Technology Award 2005
2003 7070A - TEC (Technical Excellence & Creativity) Award 2003 - Studio Monitor Technology
2003 7073A - EQ Blue Ribbon Award 2003
2002 LSE Active Subwoofer Series - EQ Blue Ribbon Award 2002
2001 1029.LSE PowerPak 5.1 Monitoring System - EQ Exceptional Quality Award 2001
2001 1029.LSE PowerPak 5.1 Monitoring System - PAR Excellence Award 2001
2001 1031A - Musik Messe International Press Award (MIPA) 2001
2000 1031A - Musik Messe International Press Award (MIPA) 2000
2000 1036A - TEC (Technical Excellence & Creativity) Award 2000 - Studio Monitor Technology
2000 1093A - PAR Excellence Award 2000
1999 1036A - PAR Excellence Award 1999
1997 1029A/1091A - Musician Magazine 1997 - Editor’s Pick Award
1997 1029A/1091A - TEC (Technical Excellence & Creativity) Award 1997 - Studio Monitor Technology
1997 1029A/1091A BE Radio NAB Pick Hit Award 1997
1996 1029A/1091A - EQ Blue Ribbon Award 1996
1996 1029A/1091A - PAR Excellence Award 1996
1996 1039A - TEC (Technical Excellence & Creativity) Award 1996 - Studio Monitor Technology
1995 1030A - TEC (Technical Excellence & Creativity) Award 1995 - Studio Monitor Technology
1995 1031A - Professional’s Choice Award 1995 - Producer Version
1993 1038A - TEC (Technical Excellence & Creativity) Award 1993 - Studio Monitor Technology