8
8x12_TOM
Gjest
Og med min noe begrenset størrelse på lommebok skal jeg dra dette så langt det er mulig i den retningen, men hvor mye det er å hente er jeg usikker på - håper og tror det er mye. Har jo min filosofi om at når en får fram så mye som mulig fra opptak/mastring prosessen ved å fjerne det som jeg mener maskerer mest, rommet, så hører en instrumentenes mest riktige klangstruktur - på godt og vondt. Bruker også, tett på , det beste som er å oppdrive når det kommer til utstyr med lav forvrengning. Stor kapasitet og lav forvrengning i høyttalersystemet er heller ikke å forakteMangfoldet var i grunn det jeg ville innpå.Takker for en meget reflektert tilbakemeldig som setter fokus på akkurat det jeg synes er så fint med denne hobbyen, nemlig mangfoldet.
Sånn som dette anlegget står nå gir det meg, som du er inne på, ca 90 % av det jeg kan få ut av det. Dette er min måte å lage en illusjon av musikk.
Det er mer enn nok av jeg-alene-vite tråder og innlegg her på HFS, og jeg synes at det er på tide å innse at vi følger forskjellige visjoner. Hver og en har sin egen favorittvreng, sitt eget rom og sin egen lommebok. Resultatene blir deretter.
Mvh Tønnes
Jeg velger altså min favoritt-så-lite-vreng-som-mulig.
Dette får også fram mikrodetaljer, smådynamikk, stordynamikk, nyanser, klangfarger i musikken som skaper drama og lytteglede for meg, men som for andre igjen kan høres mer ut som et analyseverktøy.
Har også vært så frekk at jeg har spurt om audiens hos noen medlemmer her på sentralen som har en helt annen vinkling på dette,(er blitt ønsket velkommen) litt for å se om jeg synes det gir en mer troverdig framføring av stemmer, instrumenter, flyt og dramatikk. Er faktisk spennende og en gang innimellom kikke opp fra sin egen navle.
Sist redigert: