kan spare meg for "side pipesene".Maserati A6GCS 54
flott bil, men feil farge. Bør være burgunder eller BRG i mine øyneJaguar Mark 2 by Ian Callum
Masserati A6 er så mangt :Vedrørende Maserati A6 GMC 54...
Urolig, typisk surr hos Maserati den gang. Zagatos design er rotete sammenlignet med PininFarina. Hos Ferrari er det mye av det samme Ferrari med Vignale plåt er ikke mye lekkert.Masserati A6 er så mangt :Vedrørende Maserati A6 GMC 54...
https://en.wikipedia.org/wiki/Maserati_A6
F.eks. A6G/54 2000 Zagato :
Mvh
KJ
Stort sett ganske typisk for mange italienske biler fram til et stykke ut i 1960-70-80: bilmerkene (Alfa Romeo, Masserati, Ferrari, Fiat, Iso, Lancia, Monteverdi, Stanguellini etc) lagde chassis og drivverk, mens karrosseriebyggerne (coach builders på framandnorsk; Bertone, Fissone, Frua, Ghia, Pininfarina, Scaglietti, Touring, Vignale, Zagato etc.) lagde resten. Arbeidsdelingen har sikkert variert en hel del fra at karroseribyggerne bygger hele kjerra på oppdrag fra bilprodusenten, til at de «bare» bidrar med desginet, evt. at de bygger konseptbiler, prortyper, spesialutgaver m.v. på oppdrag fra bilmerket eller andre (privatpersoner mm) etc.....
Urolig, typisk surr hos Maserati den gang. Zagatos design er rotete sammenlignet med PininFarina. Hos Ferrari er det mye av det samme Ferrari med Vignale plåt er ikke mye lekkert.
Jo i sin tid var Volvo Amazon Herrgårdsvogn minst like vellykket desigmessig da den kom på markedet.Volvo V90 - Tror aldri jeg har sett en stasjonsvogn så vellykket designmessig som denne :
Helt enig. Jeg har vasset rundt på noen (Euro) flyplasser de siste 3 ukene, og jeg mener det var i København V90 boksen var utstilt. Ble faktisk stående en stund og "beundre" kjærra.Volvo V90 - Tror aldri jeg har sett en stasjonsvogn så vellykket designmessig som denne :
Men at Volvo V90 er både vakker, vellykket og besitter tonnevis av "MÅ HA" faktor kan ikek på noen måte bestrides.