ptb
Æresmedlem
Hadde en liten mistanke om at den maskineringen ble utført i sponstua ja.I dag er dagen alt ordner seg, kan hende har jeg vært snill gutt.
Scrooge var igjen stødig på hånden... osv
Hadde en liten mistanke om at den maskineringen ble utført i sponstua ja.I dag er dagen alt ordner seg, kan hende har jeg vært snill gutt.
Scrooge var igjen stødig på hånden... osv
Hvordan vil dette påvirke lyden, da? Ingen resonanser som forplantes gjennom armlageret? Mulig. Skulle ikke tro det var veldig hørbart på en så massiv og "død" spiller, i alle fall.tror det er like mye "mangelen" på fysisk kontakt mellom arm assy og resten av basen.....
Dette må jeg si er et vakkert syn! Bergmann har etter min mening ikke tatt estetisk skade av tre armer, tvert i mot!Da er det konstatert at alt fungerer.
Jeg har bedt Bergmann om å produsere noen disker/avstandsstykker som jeg kan ha i mellom plint og armbord og som ligger oppi gropen rundt montasjehullet for armbord, det "pyntedekslene" normalt skjuler om man kun har én arm. Bare for å forsikre meg om at jeg ikke skraper opp spilleren når jeg tighter til armbordene.
Vis vedlegget 481690
Glimrende.I tidligere beskrivelse av Galder – Odin har jeg kommet med en del betraktninger om denne spilleren og armen som helhet satt opp mot øvrige kombinasjoner jeg har hatt.
En del av de spørsmålene du stiller her, og som R.E.S tidligere har vært innom, skal jeg besvare på et tidspunkt, men jeg har tenkt å gi meg litt tid. Hvis du husker innledningen min i selve «testen» så skriver jeg litt om matching og synergi og utfordringer med å teste analogt utstyr på grunn av alle avhengigheter. Jeg vil heller skrive litt for lite enn litt for mye og jeg vil heller sjekke en gang ekstra enn å konkludere for kjapt og senere måtte gå tilbake på det jeg har skrevet. Om jeg hadde fått betalt for å drive med dette så burde jeg selvsagt hatt en fremdriftsplan, leveranseplan og kunne rapportert på status og kvalitet. Det ville krevd en langt mer systematisk tilnærming. Nå er det imidlertid sånn at jeg har dratt litt for mye utstyr i hus på kort tid og vet det. Så kommer av og til dilemmaet, skal jeg vente med å gjøre en endring for å kunne rapportere presist i tråden, eller skal jeg gjøre det jeg har lyst til, lene meg tilbake og spille musikk? Stort sett prioriterer jeg meg selv. Så til poenget. Schick med EMT-pickup har jeg aldri hørt på noen spiller tidligere, og jeg har i tillegg kjørt den via Accuphase. Her blir det for mange ukjent til at jeg vil skrive noe ennå. XV-1s er foreløpig satt opp i Kuzma 4point. Rett nok blir den også kjørt gjennom Accuphase foreløpig. Denne pickupen har jeg hatt i Kuzma 4point tidligere så her skal jeg mye kjappere kunne konkludere når jeg bare får kjørt den i DV SUP-200/Rogue.
Jeg venter fortsatt på lodd til Odin for å kunne teste Colibri. Jeg kunne selvsagt koblet opp XV-1s i Odin, men så er det noe med å ikke bli stående over å skru hele tiden. Jeg liker å bytte, skru og ordne, men jeg er også påpasselig med bare å gjøre det når jeg har lyst. Det skal være lystbetont.
Ikke helt det du spør om, men problemstillingen snudd på hode: XV-1s i Kuzma 4point oppleves umiddelbart å ha mer ro, kontroll og låter noe mer dempet (les som i dempingsfaktor) gjennom Galder + Accuphase enn SME20 og Rogue. Det er mer bass og det låter større på et vis. Jeg var skeptisk til Accuphase innledningsvis men om det er det at den nå har stått på konstant et par uker eller om den bare er bedre match med EMT og Dynavector XV-1s.
Jeg håper jeg skal kunne gi gode og ærlige svar fremover og så håper jeg på forståelse for at dette kan ta litt tid.
Da er det konstatert at alt fungerer.
Jeg har bedt Bergmann om å produsere noen disker/avstandsstykker som jeg kan ha i mellom plint og armbord og som ligger oppi gropen rundt montasjehullet for armbord, det "pyntedekslene" normalt skjuler om man kun har én arm. Bare for å forsikre meg om at jeg ikke skraper opp spilleren når jeg tighter til armbordene.
Vis vedlegget 481690 Strålende vakkert! :-D Det siste armbordet er det til venstre, formoder jeg?
Det tror jeg sikkert. Jeg bare begynte å fundere litt på hvorfor. Intuitivt tenkte jeg at fordelen er fraværende vinkelfeilforvrengning, og at den blir litt maskert ved den skating-liknende (men motsatt vei) effekten av friksjon i lineærføringen. Friksjon som er nærmest fraværende med luftpute. Kanskje det bare er slik at man må ha luftlager for å få ut potensialet av tangentialarmer?alle som har luftlagrede tangential-armer opplever stort sett det samme:
letflytende, uanstrengt, homogent...ikke noe som stikker seg ut...
"Heldigvis" tror jeg det er kul umulig å montere en slik på spilleren min, og det ville være ganske meningsløst slik den er designet også, men å prøve en spiller med en slik arm en gang, hadde selvsagt vært veldig interessant. ...og morsomt.prøv selv
Nottingham Space 294.aner ikke hva slags spiller du har...?
Den har 14" tallerken, så jeg regner med at basen må monteres så langt fra spindelen at armen ikke rekker langt nok inn.hvorfor skulle ikke den kunne ta en tangentialarm?..den er vel neppe flytende opphengt?
Eller som en lastebil på Porschetreff. Ikke nødvendigvis stygg i seg selv.ja Odin og Schick oser enkel eleganse...
Kuzmaen er rent visuelt en elefant i Glasmagasinet imo...
Personlig tror jeg et viktig element er fraværet av skating kraften.Det tror jeg sikkert. Jeg bare begynte å fundere litt på hvorfor. Intuitivt tenkte jeg at fordelen er fraværende vinkelfeilforvrengning, og at den blir litt maskert ved den skating-liknende (men motsatt vei) effekten av friksjon i lineærføringen. Friksjon som er nærmest fraværende med luftpute. Kanskje det bare er slik at man må ha luftlager for å få ut potensialet av tangentialarmer?alle som har luftlagrede tangential-armer opplever stort sett det samme:
letflytende, uanstrengt, homogent...ikke noe som stikker seg ut...
...Jeg vet ikke. Har aldri fått hørt en. Bare drodler i hodet.
Den muligheten var ukjent for meg.Det jeg lurer på er om Fosse har vurdert en spesialutgave av USM Haller med børstet rustfritt stål i rør og kuler..