baluba
Æresmedlem
- Ble medlem
- 18.02.2009
- Innlegg
- 24.587
- Antall liker
- 15.156
- Sted
- Kopervik og Bergen
- Torget vurderinger
- 1
Ikke i det 21de århundre.
...men den har tilhørt John LennonDe der ser ut som om de kan ha tilhørt George Harrison.
Intens googling kan bekrefte det. Forøvrig Mini Cooper S, petrolheaden Harrison måtte ha værstingen.........men Minien tror jeg nok kan ha tilhørt George.
Din gamle flamme?
Og en kort snutt av min gamle flamme (bokstavelig talt): https://www.flickr.com/gp/29081415@N06/Q3C685. Forrige eier satset friskt
Alle rockerne kjørte Cooper, det var få av dem som kjøpte seg vanlig Mini 850 eller 1000. Det var jo tross alt billige biler, uansett versjon. O0Intens googling kan bekrefte det. Forøvrig Mini Cooper S, petrolheaden Harrison måtte ha værstingen.........men Minien tror jeg nok kan ha tilhørt George.
Volvo har blitt freshe!Volvo har knekket designkoden for premium-segmentet, ingen tvil om det.
Nammenam-bil.OIntens googling kan bekrefte det. Forøvrig Mini Cooper S, petrolheaden Harrison måtte ha værstingen.........men Minien tror jeg nok kan ha tilhørt George.
Alle rockerne kjørte Cooper, det var få av dem som kjøpte seg vanlig Mini 850 eller 1000. Det var jo tross alt billige biler, uansett versjon. O0
Savner min '69 Cooper SS MkIII "replika", bygget over en 1971 Austin Mini 1000. Men med original 12H racingblokk på 1293 ccm fra en kondemnert racevogn. 110 hester målt på hjulene da jeg solgte den.
Min drømmebil i dag er kanskje en tilsvarende kvass "replika" basert på sent nittitalls-Cooper. Bort med plast og svarte detaljer som grill byttes ut med vintage krom. Hjulbuer må gjøres mer lik slik de gjorde det på den tiden. Dørene skiftes ut med autentiske 1970 +/-. Motor og girkasse kan beholdes, nyere er jo greiere å vedlikeholde, men det må tvinges noen ekstra villhester ut av den enn det de leverte originalt fram til 1999/2000. 1293 ccm blir altfor dyrt, det ble bare laget 15.000 av de motorene, og en gammel 1275 er neppe noe bedre enn den som stod i på slutten av produksjonstiden. Å få skremt en slik opp i 90 bhp bør holde til å overraske ungdommene i lyskryssene litt.Nammenam-bil.OIntens googling kan bekrefte det. Forøvrig Mini Cooper S, petrolheaden Harrison måtte ha værstingen.........men Minien tror jeg nok kan ha tilhørt George.
Alle rockerne kjørte Cooper, det var få av dem som kjøpte seg vanlig Mini 850 eller 1000. Det var jo tross alt billige biler, uansett versjon. O0
Savner min '69 Cooper SS MkIII "replika", bygget over en 1971 Austin Mini 1000. Men med original 12H racingblokk på 1293 ccm fra en kondemnert racevogn. 110 hester målt på hjulene da jeg solgte den.
Stemmer det. Trodde du visste at det var min gamle? Gjorde meg overhodet ingenting å kjøre 5 mil hver vei til og fra jobb... Ikke hver dag såklart, ellers hadde det nok vanket håndskrevet julehilsen fra styret i Shell.Din gamle flamme?
Det der er jo min gamle Delta HF Integrale 16v
Joda, jeg vet du hadde den før megStemmer det. Trodde du visste at det var min gamle? Gjorde meg overhodet ingenting å kjøre 5 mil hver vei til og fra jobb... Ikke hver dag såklart, ellers hadde det nok vanket håndskrevet julehilsen fra styret i Shell.Din gamle flamme?
Det der er jo min gamle Delta HF Integrale 16v
Savner kjørefølelsen og ikke minst lyden intenst til tider, men turbofemmeren i Fiaten demper det ganske greit. Delepriser og tilgang er jo også endel bedre. Og så har den plass til folk i baksetet. Om man vil. Iblant
Vis vedlegget 482373
Vis vedlegget 482372
Mini Cooper er tøft.Min drømmebil i dag er kanskje en tilsvarende kvass "replika" basert på sent nittitalls-Cooper. Bort med plast og svarte detaljer som grill byttes ut med vintage krom. Hjulbuer må gjøres mer lik slik de gjorde det på den tiden. Dørene skiftes ut med autentiske 1970 +/-. Motor og girkasse kan beholdes, nyere er jo greiere å vedlikeholde, men det må tvinges noen ekstra villhester ut av den enn det de leverte originalt fram til 1999/2000. 1293 ccm blir altfor dyrt, det ble bare laget 15.000 av de motorene, og en gammel 1275 er neppe noe bedre enn den som stod i på slutten av produksjonstiden. Å få skremt en slik opp i 90 bhp bør holde til å overraske ungdommene i lyskryssene litt.Nammenam-bil.O
Alle rockerne kjørte Cooper, det var få av dem som kjøpte seg vanlig Mini 850 eller 1000. Det var jo tross alt billige biler, uansett versjon. O0
Savner min '69 Cooper SS MkIII "replika", bygget over en 1971 Austin Mini 1000. Men med original 12H racingblokk på 1293 ccm fra en kondemnert racevogn. 110 hester målt på hjulene da jeg solgte den.
Rees-Mogg vil jo ta GB tilbake til det 18. århundre så det er jo helt riktig.Ikke i det 21de århundre.
Eh, han er nok en av de få av den typen som fortsatt kjører Rolls. Han vet vel ikke hva rap er en gang, så han har nok ingen mening om Rolls har blitt vulgært eller ikke etter at rap-artister gjorde det til sin ambisjon å eie dem.Rees-Mogg vil jo ta GB tilbake til det 18. århundre så det er jo helt riktig.Ikke i det 21de århundre.
Er ikke noen ekspert på merket, men har hatt den som leiebil noen ganger og for å være helt ærlig så var den bra å kjøre.Drømmebil?
Tja, der finnes det jo en haug av kandidater.
Men sånn til "normal" hverdagsbruk har jeg et spørsmål til forumets medlemmer:
Er Hyundai ix35 en ok bil? Kanskje ikke den mest spennende, men leste noe om at sør-koreanerne visstnok var ok biler ifht feilprosent.....
Kjenner at det frister å prøvekjøre en slik, men selv om prøveturen kan gi en ok følselse, aner jeg nada om vanlige "problemer"/feil, kostnader ved vedlikehold osv....
Er det noen som har lyst til å synse litt?
mvh
Proffen
Ha ha, Priceless. (Har du ikke råd til OPEL?)Å komme hjem med Opel er omtrent som å offentlig innrømme at man er pedofil
Vel, det var vel drivverket som fikk kjørt seg - dyr morro.....Her får dekkene kjørt seg. sikkert tull, men dyr tull.
https://www.youtube.com/watch?v=oebzAIZEfxQ&t=0s&list=LLrv859Mnwgk7bbT2knKojqw&index=76
Mvh