Den store pågangen til NAFs kundesenter viser at oppgraderingen ikke går smertefritt. En gjenganger blant henvendelsene er problemer med EGR. Medlemmer forteller oss at de blir bedt om å skifte EGR før oppgraderingen kan gjennomføres, og at de selv må betale regningen. Skifte av EGR kan koste omkring kr 17 000,- og er en stor utgift for bileierne.
Få dritten av veien! Kjøreforbud...https://www.naf.no/om-naf/nytt-fra-naf/dieselskandalen-naf-har-fatt-over-700-henvendelser/
Den store pågangen til NAFs kundesenter viser at oppgraderingen ikke går smertefritt. En gjenganger blant henvendelsene er problemer med EGR. Medlemmer forteller oss at de blir bedt om å skifte EGR før oppgraderingen kan gjennomføres, og at de selv må betale regningen. Skifte av EGR kan koste omkring kr 17 000,- og er en stor utgift for bileierne.
Ja, hadde nesten blitt for meget hvis også du hadde dukka opp hos NAF...Ja, du kan føyse det bort, men det ser ut til at kundene ender opp med regninga for konsekvensen av jukset. Er så glad at jeg har styrt unna disse produktene
Stygg sak for kunden, ikke fullt så stygg sak for oss som selger tilsetninger.Hører skrekkhistorier fra enkelte som har fått modifisert sin VAG diesel. EGR ventiler som må byttes til coole 17K, og andre problemer som ujevn gange og øket forbruk.
Er det noen som vet om man er pliktig til å la motoren oppgradere? Får man problemer i forhold til EU kontroller eller typegodkjenning? Kan man rett og slett gi en god fan?
Problem oppstår dersom tysk bilgodkjenningsinstans trekker tilbake sertifiseringen for umodifiserte biler. Det vil få virkning i hele EU/EØS-området, men da bør man også ha en god sak mot Møller, som har solgt en bil man ikke kan bruke.Hører skrekkhistorier fra enkelte som har fått modifisert sin VAG diesel. EGR ventiler som må byttes til coole 17K, og andre problemer som ujevn gange og øket forbruk.
Er det noen som vet om man er pliktig til å la motoren oppgradere? Får man problemer i forhold til EU kontroller eller typegodkjenning? Kan man rett og slett gi en god fan?
Du vet da meget vel at de ikke har gjort noe slikt tidligere! Jødene var definert som "Untermench" og ikke som mennesker, så her er kritikken helt ute av kontekst.At tyske (tyske!) bilfabrikanter organiserer medisinske forsøk som går ut på å sette aper og mennesker i gasskammer for å eksponere dem for dieseleksos kan vel ikke sies å være helt musikalsk, vel?
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/...ter-tar-avstand-fra-dieselforsøk-på-mennesker