Nei ingen av delene
Men det er til tider stor negativitet rundt el. biler og ladbare hybrider. Jeg prater bare de negative midt i mot ut fra egen erfaring. Beklager om noen føler seg støtt av mine meninger og jeg oppleves som gretten, det var ikke min hensikt. Men jeg forteller ikke deg hvordan kjøremønster du har og hvor mange kilometer du må ha tilgjengelig får å nå målet. Det er du som besitter grunnlaget for å finne det ut. I dag har jeg på strøm, kjørt til jobb og hjem igjen, spist middag, kjørt på togstasjon å hentet min datter og hjem igjen fremdeles på strøm. Så det virker bedre enn fremstilt her inne.
Edit: Å du tenkte kanskje på bruken av store bokstaver i DU, det var bare for å presisere at det hele tiden ble brukt du som da medfører tale direkte til den som leser. Å det blir i mitt hode helt feil da skribenten umulig kjenner kjøremønsteret til de som leser innleggene. Så det var ikke grettne/sinte store bokstaver
Ordet "du" kan også leses som "man". Med litt godvilje hadde du (og nå mener jeg du, ikke man) skjønt det. Men jeg burde nok skrevet "man" når det var det jeg mente.
Jeg kjører selv en plug-in hybrid og vet utmerket godt at det er fullt mulig å kjøre på strøm mesteparten av tiden, men for de færreste vil 2 mil være nok. Det var det jeg kommenterte. Hvis man kjøper en bil med 2 mil (i praksis) elektrisk rekkevidde og det er 13 km til jobb og man ikke kan lade på jobb (jeg kan ikke det) kan man ikke kjøre elektrisk begge veier. Hvis man har en med 4 mil elektrisk rekkevidde kan man det. Jeg kjørte på jobb i dag, måtte så ut på et møte som jeg måtte kjøre til, så tilbake på jobb. Siden min plug-in hybrid greier 45 km på strøm (så lenge det ikke er for mange bakker, og temperaturen er høy nok) går det greit.
Jeg er ikke negativ verken til el-biler eller plug-in hybrider, jeg bare påpeker realitetene. Om man vil bry seg om det er en helt annen sak. Det legger jeg meg ikke opp i.