Volvo er virkelig i støtet om dagen, nye V60 synes jeg er svært vellykket, XC60 og XC40 likeså.
Det som er hovedutfordringen med ELbiler slik status er nå er at vi kjøper som gale i Norge fordi det er penger å spare, ikke for at bilen passer behovene våre.
Ingen av bilene (utenom muligens TMX, men det blir for spesielt interesserte) tilbyr virkelig god plass, lasteplass og et hengerfeste.
Jeg stusser over at f.eks. ikke Toyota som har Prius plug-in allerede ikke har fått plass til et større batteri i Prius 7 og ut fra den laget en Plug-in hybrid med 4-6 mil rekkevidde. Det tror jeg hadde solgt enormt, eller den nye RAV4 som plug-in?
BMW har en flott løsning på plugin med i3 REX, en liten fossil motor i reserve som lager strøm i stedet for å drive hjulene. Utrolig at ikke det er standarden i stedet for at el-biten er lagt til.
Jeg liker Volvo V60, men V90 synes jeg blir for stor. Jeg legger ved et bilde av min bil (er den ikke fin Trondmeg
):
Vis vedlegget 491658
Ikke verdens mest spenstige design, men en utrolig praktisk bil. 4+ mil elektrisk rekkevidde (om sommeren). Plass i massevis - så langt har jeg hatt med 4 voksne + barnesete, barnevogn og 3 kofferter. Den har hengerfeste, Dynaudio stereoanlegg, panoramasoltak, skinn/alcantara interiør med massasje i førersetet ++. Lavt forbruk. På siste tur startet jeg fra hytta med nesten tomt batteri og etter 12 mil var forbruket på 0,39 l/mil. Jeg kjører 99% av daglig kjøring på strøm og kan kjøre Trondheim-Oslo t/r på en tank. Komfortabel bil. Ikke særlig sportslig, men 0-100 under 8 sek og toppfart på 230 km/t holder for meg.
Perfekt for mitt bruk.