En riktig oppbygget 50W klasse A klarer samtlige i RF serien med glans så får watt nissene tro hva de vil. Selv 15W klasse A i en rørforsterker fikk RP280 til å spille magisk. For dere andre, kjøp dere pa høyttalere
Dette er vi selvsagt enige i.Det er nettop for å ha dynamisk headroom at jeg foretrekker å ha en forsterker med mye effekt.Ja, det er klart at et større rom vil kreve mer effekt for å oppnå samme resultat.Selv om du greier deg med lav effekt, trenger ikke det å være fasiten for alle. Jeg har ett forholdsvis stort rom og lytteposisjon 4 meter ifra høyttalerene, da kreves det en del effekt for å kunne spille "realistisk" til tross for at høyttalerene er effektive.
Jeg ble imponert over hva jeg fikk til med en klasse D sak på rundt 50W, men man skulle ikke skru opp mye før den falt igjennom.
Hadde jeg sittet 2m ifra høyttalerene og hatt naboer å ta hensyn til, hadde den nok vært tilstrekkelig.
Men det er fortsatt mye viktigere å kunne oppleve et realistisk headroom, enn det å bare kunne spille på flatt, høyt nivå. For meg er det viktig at selv på høyt volum skal det finnes reserver til å levere det nødvendige ekstra når musikken krever det. Solid strømforsyning oppleves som viktigere enn forsterkerens effektangivelse.
Mvh
Håkon Rognlien
Det hjelper lite med en beefy strømforsyning hvis den ikke greier å svinge høy nok spenning. En effektsvak forsterker med stor strømreserve vil klippe tidlig fordi den naturligvis har lavere maks spenning. Ideelt sett hadde forsterkere vært spesifisert med maksimal spenning de kan gi ut og hvor mye strøm dem kan levere. Da hadde det vært mye lettere å velge den ideelle forsterkeren i butikken.
Mange forsterkere som er kjent for "solid strømforsyning" oppgir mye lavere effekt enn det som er reelt. En Rotel forsterker på 2x60w som jeg målte greide over 100W kontinuerlig før den klippet.
Forsterkeren jeg har på hovedhøyttalerene hadde ikke tålt maks spenning mot lavimpedant last kontinuerlig, men den har høy nok spenning (og strømreserve) til at klipschene aldri vil greie å tappe den for krefter ved spilling av musikk.
Hei, hvilken version av Tin Pan Alley refere du til?, ser der ligger en del forskjellige versioner, ute på Tidal.Stevie Ray Vaughan og sangen Tin Pan Alley er et eksempel på ekstrem dynamikk og krever litt i reserve. På MA7000 bruker jeg å spille med 2.5 watt på den, og f.eks ved 5 min i sangen hopper nåla fra 2.5 w til 250 w.Har hørt RF-7mk3 på en Audio Note 2x15w tror jeg det var, og en klasse D 2x60w og det låt vanvittig bra. Nå spilte vi ikke øredøvende høyt men når jeg spiller ganske høyt her hjemme så bikker watt meterne skjelden over 3watt på MA8000.
Låner en Accuphase E-360 nå, og ser nåla hopper friskt der også.
Den med (AKA the thoughest place). Sammen med Double Trouble. Varer 9:12 og han har hatt på bildet.Hei, hvilken version av Tin Pan Alley refere du til?, ser der ligger en del forskjellige versioner, ute på Tidal.Stevie Ray Vaughan og sangen Tin Pan Alley er et eksempel på ekstrem dynamikk og krever litt i reserve. På MA7000 bruker jeg å spille med 2.5 watt på den, og f.eks ved 5 min i sangen hopper nåla fra 2.5 w til 250 w.Har hørt RF-7mk3 på en Audio Note 2x15w tror jeg det var, og en klasse D 2x60w og det låt vanvittig bra. Nå spilte vi ikke øredøvende høyt men når jeg spiller ganske høyt her hjemme så bikker watt meterne skjelden over 3watt på MA8000.
Låner en Accuphase E-360 nå, og ser nåla hopper friskt der også.
Mvh
Ok takker. Hørte lidt på de 10 forskellige udgaver som var på Tidal igår skal ta en dobbelt sjelk på denne senere idag, og ta en dobbelt sjek on Dynamik range.Den med (AKA the thoughest place). Sammen med Double Trouble. Varer 9:12 og han har hatt på bildet.Hei, hvilken version av Tin Pan Alley refere du til?, ser der ligger en del forskjellige versioner, ute på Tidal.Stevie Ray Vaughan og sangen Tin Pan Alley er et eksempel på ekstrem dynamikk og krever litt i reserve. På MA7000 bruker jeg å spille med 2.5 watt på den, og f.eks ved 5 min i sangen hopper nåla fra 2.5 w til 250 w.Har hørt RF-7mk3 på en Audio Note 2x15w tror jeg det var, og en klasse D 2x60w og det låt vanvittig bra. Nå spilte vi ikke øredøvende høyt men når jeg spiller ganske høyt her hjemme så bikker watt meterne skjelden over 3watt på MA8000.
Låner en Accuphase E-360 nå, og ser nåla hopper friskt der også.
Mvh
Der hopper nåla godt og ujevnt for de som har slikt synlig.
Ikke glem og lytt på låta ogsåOk takker. Hørte lidt på de 10 forskellige udgaver som var på Tidal igår skal ta en dobbelt sjelk på denne senere idag, og ta en dobbelt sjek on Dynamik range.Den med (AKA the thoughest place). Sammen med Double Trouble. Varer 9:12 og han har hatt på bildet.Hei, hvilken version av Tin Pan Alley refere du til?, ser der ligger en del forskjellige versioner, ute på Tidal.
Mvh
Der hopper nåla godt og ujevnt for de som har slikt synlig.
mvh
He, he du , har det lidt som en Gås, bliver sku ikke så let våd.Ikke glem og lytt på låta ogsåOk takker. Hørte lidt på de 10 forskellige udgaver som var på Tidal igår skal ta en dobbelt sjelk på denne senere idag, og ta en dobbelt sjek on Dynamik range.Den med (AKA the thoughest place). Sammen med Double Trouble. Varer 9:12 og han har hatt på bildet.Hei, hvilken version av Tin Pan Alley refere du til?, ser der ligger en del forskjellige versioner, ute på Tidal.
Mvh
Der hopper nåla godt og ujevnt for de som har slikt synlig.
mvh
Eller bruker du bare musikken til og lytte på anlegget?
Hei, har kan hørt RP280F i butikken i Haugesund i det store locale m Hegel 190, synes det spiller bra detvurderer enten et par klipsch rp 260 eller et par rp 280f passelig stort rom. Noen formeninger?
Mitt tips er å kjøpe den største man har råd til. Blir RP280 for voldsom, kan dette reguleres med volumknappen. Blir RP260 for puslete, må man oppgradere. Jeg har mine 280 stående i en krok på 12m2 for tiden. Det funker veldig bra. Rommet er litt trøblete og gir en svær partykul rundt 200Hz selv med små stativhøyttalere, likevel er det ikke noe problem å bruke rp280 der.vurderer enten et par klipsch rp 260 eller et par rp 280f passelig stort rom. Noen formeninger?
Min første reaksjon er at skriv på nytt etter 3-4 ganger eller mer så lang spilletid på høyt volum.Hei, efter en 30 timers tilspilling, er det tid til at komme med nogen lidt mere vettige floskler, end bare fy fanden som det spiller.
Vis vedlegget 502837
Mvh.
Anlegg etter min smak . Klipsch RF7mk3 tror jeg vil gi deg mye golyd fremover.Hei, efter en 30 timers tilspilling, er det tid til at komme med nogen lidt mere vettige floskler, end bare fy fanden som det spiller.
Lidt forord og baggrund:
Har været med helt tilbage fra tiden, hvor produkterne i topsigtet kom fra Accuphase, Krell, Quad, Luxman , Mission, Audiolab, KEF, B&W, Martin Logan, Magnaplan, Linn, Michell Gyrodeck, Thorens, Dual, og det Sidste nye vidunder fra Philips,- CD AVSPILLEREN
Focus på musikken og denne hobby, har svinget en del igennem tiderne, og der har været diverse avbrekk, som best kan beskrives som, ØL, Fisse og Hornmusikk, utenlands opphold, kone, børn, karriere, ect
Men de sidste 15 år har denne interesse opblomstret og der løbet en del vand i Bækken siden da for at sige det så,en.
Lidt om Rom og anleg:
Rommet er godt dempet, dim 6,5x4,7x 2,4, m plus en åben kjøkken løsning på 15 kvm, hele nedre etage er på ca 100 m2, og det sker at alle døre er åbne når der høres på musik.
Høytaleren er plassere på samme punkt indenfor et par cm som undertegnede har haft best resutat m tidligere, bla Martin Logan, PMC, B&W og et par Dynaudio har haft plassen hvor RF7iii nu står.
Disse har været kablet m forsterkere fra Gryphon, Unison, Devialet, Bladelius, og nu er opsettet følgende.
Strøm:
Egen 16 Amp kurs, kablet frem til egen padde, alt fra Transparent.
Signal kilde:
Streaming, Tidal, Blue note2, til Accuphase Dac Kort.
CD avspilling er fra Accuphase
Forsterker er også fra Accuphase, alle signal og Høytaler kabler er også fra Transparent.
Vis vedlegget 502828
Vedrøende selve evaluering vil der i hoved sag blive sammenlignet m Dynaudio høytalerne, da disse har været koblet op i identisk opset.
Vis vedlegget 502837
Musiken som benyttes til evaluering, er meget spilte gamle Kendinger, som vi tidligere også har hørt på ovennevnte opset. Altså ingen overraskelser og ukendte faktorer ute at gå her, der kan farve inntrykkene.
Der lyttes på. Naxos Ønske konsert, Batman Original inspilninger Rises, Brian Bromberg Wood, Dire Strait, Hanne Boel, Stan Getz, Deeper, og Amaised to death. For at nevne nogle.
For fanden da KOM til sagen!, så her kommer selve evalueringen:
Kvaliteten og finish er sådan lidt Bob, Bob, i direkte sammenligning m Contour serien fra Dynaudio. Her tenkes der især på kabinet og finish, og jeg liker likeledes ikke, at så store enheder kun sitter m 4 skruer.
Og Lyden da
Rest ut av esken, ja tør jeg nesten sige det, oppleves lyden en anelse klinisk. Den tanke slog mig at membranen var lavet av metal, i motsetning til Dynaudio.
Men det går sig til efterhånden, og pianoet har nu fået en mere Organisk Klang, med der er stadig en anelse mere shimmer på foreksempel Hihat,en over Hornet, ikke at det nødvendigvis er en dårlig ting.
I mellemtonen er vi klang mæssig ikke så helvetes langt fra den nye Contour 30 serie, bassen oppleves dog lidt mere massivt på Rf7iii, og horn instrumenter og trommer er livretten til Klipsch.
Contour 30 forse ligger i gengivelse av Pianoet, på stemme gengivelse og detaljering nivo er de ikke så langt fra hianden.
Envidere oppfattes stereo perspektiv i alle plan som bedre definerte på Contour, hvilket også er en av dens sterke sider, men her har jeg endnu ikke experimenteret m vinklingen på RF 7, så det er nok lidt tidlig med en endelig konklution her.
Sammen fattet konklution efter 30 timer:
C30 fra Dynaudio, og RF7iii er ikke tonalt og klang messing avstemt så helvedes langt fra hinanden, den største forskel er nok evnen til at spille høyt, og dynamik formåen i gengivelsen.
C30 krever også lidt av forsterkeren for at ute sit bedste, og selv om at Klipsch på papiret skulle være en langt lettere belastning, kommer følelsen av at dette er lidt Bob,Bob, med hvor let dreven denne er.
Det går kansje ganske bra med musikkstykker besat av en 3 til 4 musiker, men fuld symphoniske verker men mange instrumenter, spillende i fuld frekvens område , på fornuftig nivo er en hel anden sag for forsterkerne at takle.
Dynaudio vurderes som en bedre høytaler ved lav og moderat lytte nivå, Rf7iii forse ligger i lytte nivå moderat og op!!!
Det var det, kommer tilbage med en opdatere evalution efter rundt 100 timer.
I andre med RF7iii indeher, skal være hjertelig velkommen til at dele jeres lytte opfattelse Av Høytaleren?
OGSÅ , selv om oljereserver opfattelsen, ikke samstemmer med mine intryk
Mvh.
TAKKER, det spiller faktisk slet ikke så dårlig, vi er nu oppe på 40 timer med et gennemsnit lydtrykk, på 90-93 dB C veit, fast.Anlegg etter min smak . Klipsch RF7mk3 tror jeg vil gi deg mye golyd fremover.Hei, efter en 30 timers tilspilling, er det tid til at komme med nogen lidt mere vettige floskler, end bare fy fanden som det spiller.
Lidt forord og baggrund:
Har været med helt tilbage fra tiden, hvor produkterne i topsigtet kom fra Accuphase, Krell, Quad, Luxman , Mission, Audiolab, KEF, B&W, Martin Logan, Magnaplan, Linn, Michell Gyrodeck, Thorens, Dual, og det Sidste nye vidunder fra Philips,- CD AVSPILLEREN
Focus på musikken og denne hobby, har svinget en del igennem tiderne, og der har været diverse avbrekk, som best kan beskrives som, ØL, Fisse og Hornmusikk, utenlands opphold, kone, børn, karriere, ect
Men de sidste 15 år har denne interesse opblomstret og der løbet en del vand i Bækken siden da for at sige det så,en.
Lidt om Rom og anleg:
Rommet er godt dempet, dim 6,5x4,7x 2,4, m plus en åben kjøkken løsning på 15 kvm, hele nedre etage er på ca 100 m2, og det sker at alle døre er åbne når der høres på musik.
Høytaleren er plassere på samme punkt indenfor et par cm som undertegnede har haft best resutat m tidligere, bla Martin Logan, PMC, B&W og et par Dynaudio har haft plassen hvor RF7iii nu står.
Disse har været kablet m forsterkere fra Gryphon, Unison, Devialet, Bladelius, og nu er opsettet følgende.
Strøm:
Egen 16 Amp kurs, kablet frem til egen padde, alt fra Transparent.
Signal kilde:
Streaming, Tidal, Blue note2, til Accuphase Dac Kort.
CD avspilling er fra Accuphase
Forsterker er også fra Accuphase, alle signal og Høytaler kabler er også fra Transparent.
Vis vedlegget 502828
Vedrøende selve evaluering vil der i hoved sag blive sammenlignet m Dynaudio høytalerne, da disse har været koblet op i identisk opset.
Vis vedlegget 502837
Musiken som benyttes til evaluering, er meget spilte gamle Kendinger, som vi tidligere også har hørt på ovennevnte opset. Altså ingen overraskelser og ukendte faktorer ute at gå her, der kan farve inntrykkene.
Der lyttes på. Naxos Ønske konsert, Batman Original inspilninger Rises, Brian Bromberg Wood, Dire Strait, Hanne Boel, Stan Getz, Deeper, og Amaised to death. For at nevne nogle.
For fanden da KOM til sagen!, så her kommer selve evalueringen:
Kvaliteten og finish er sådan lidt Bob, Bob, i direkte sammenligning m Contour serien fra Dynaudio. Her tenkes der især på kabinet og finish, og jeg liker likeledes ikke, at så store enheder kun sitter m 4 skruer.
Og Lyden da
Rest ut av esken, ja tør jeg nesten sige det, oppleves lyden en anelse klinisk. Den tanke slog mig at membranen var lavet av metal, i motsetning til Dynaudio.
Men det går sig til efterhånden, og pianoet har nu fået en mere Organisk Klang, med der er stadig en anelse mere shimmer på foreksempel Hihat,en over Hornet, ikke at det nødvendigvis er en dårlig ting.
I mellemtonen er vi klang mæssig ikke så helvetes langt fra den nye Contour 30 serie, bassen oppleves dog lidt mere massivt på Rf7iii, og horn instrumenter og trommer er livretten til Klipsch.
Contour 30 forse ligger i gengivelse av Pianoet, på stemme gengivelse og detaljering nivo er de ikke så langt fra hianden.
Envidere oppfattes stereo perspektiv i alle plan som bedre definerte på Contour, hvilket også er en av dens sterke sider, men her har jeg endnu ikke experimenteret m vinklingen på RF 7, så det er nok lidt tidlig med en endelig konklution her.
Sammen fattet konklution efter 30 timer:
C30 fra Dynaudio, og RF7iii er ikke tonalt og klang messing avstemt så helvedes langt fra hinanden, den største forskel er nok evnen til at spille høyt, og dynamik formåen i gengivelsen.
C30 krever også lidt av forsterkeren for at ute sit bedste, og selv om at Klipsch på papiret skulle være en langt lettere belastning, kommer følelsen av at dette er lidt Bob,Bob, med hvor let dreven denne er.
Det går kansje ganske bra med musikkstykker besat av en 3 til 4 musiker, men fuld symphoniske verker men mange instrumenter, spillende i fuld frekvens område , på fornuftig nivo er en hel anden sag for forsterkerne at takle.
Dynaudio vurderes som en bedre høytaler ved lav og moderat lytte nivå, Rf7iii forse ligger i lytte nivå moderat og op!!!
Det var det, kommer tilbage med en opdatere evalution efter rundt 100 timer.
I andre med RF7iii indeher, skal være hjertelig velkommen til at dele jeres lytte opfattelse Av Høytaleren?
OGSÅ , selv om oljereserver opfattelsen, ikke samstemmer med mine intryk
Mvh.
Liker ikke Nightwish tenker jeg...TAKKER, det spiller faktisk slet ikke så dårlig, vi er nu oppe på 40 timer med et gennemsnit lydtrykk, på 90-93 dB C veit, fast.Anlegg etter min smak . Klipsch RF7mk3 tror jeg vil gi deg mye golyd fremover.Hei, efter en 30 timers tilspilling, er det tid til at komme med nogen lidt mere vettige floskler, end bare fy fanden som det spiller.
Lidt forord og baggrund:
Har været med helt tilbage fra tiden, hvor produkterne i topsigtet kom fra Accuphase, Krell, Quad, Luxman , Mission, Audiolab, KEF, B&W, Martin Logan, Magnaplan, Linn, Michell Gyrodeck, Thorens, Dual, og det Sidste nye vidunder fra Philips,- CD AVSPILLEREN
Focus på musikken og denne hobby, har svinget en del igennem tiderne, og der har været diverse avbrekk, som best kan beskrives som, ØL, Fisse og Hornmusikk, utenlands opphold, kone, børn, karriere, ect
Men de sidste 15 år har denne interesse opblomstret og der løbet en del vand i Bækken siden da for at sige det så,en.
Lidt om Rom og anleg:
Rommet er godt dempet, dim 6,5x4,7x 2,4, m plus en åben kjøkken løsning på 15 kvm, hele nedre etage er på ca 100 m2, og det sker at alle døre er åbne når der høres på musik.
Høytaleren er plassere på samme punkt indenfor et par cm som undertegnede har haft best resutat m tidligere, bla Martin Logan, PMC, B&W og et par Dynaudio har haft plassen hvor RF7iii nu står.
Disse har været kablet m forsterkere fra Gryphon, Unison, Devialet, Bladelius, og nu er opsettet følgende.
Strøm:
Egen 16 Amp kurs, kablet frem til egen padde, alt fra Transparent.
Signal kilde:
Streaming, Tidal, Blue note2, til Accuphase Dac Kort.
CD avspilling er fra Accuphase
Forsterker er også fra Accuphase, alle signal og Høytaler kabler er også fra Transparent.
Vis vedlegget 502828
Vedrøende selve evaluering vil der i hoved sag blive sammenlignet m Dynaudio høytalerne, da disse har været koblet op i identisk opset.
Vis vedlegget 502837
Musiken som benyttes til evaluering, er meget spilte gamle Kendinger, som vi tidligere også har hørt på ovennevnte opset. Altså ingen overraskelser og ukendte faktorer ute at gå her, der kan farve inntrykkene.
Der lyttes på. Naxos Ønske konsert, Batman Original inspilninger Rises, Brian Bromberg Wood, Dire Strait, Hanne Boel, Stan Getz, Deeper, og Amaised to death. For at nevne nogle.
For fanden da KOM til sagen!, så her kommer selve evalueringen:
Kvaliteten og finish er sådan lidt Bob, Bob, i direkte sammenligning m Contour serien fra Dynaudio. Her tenkes der især på kabinet og finish, og jeg liker likeledes ikke, at så store enheder kun sitter m 4 skruer.
Og Lyden da
Rest ut av esken, ja tør jeg nesten sige det, oppleves lyden en anelse klinisk. Den tanke slog mig at membranen var lavet av metal, i motsetning til Dynaudio.
Men det går sig til efterhånden, og pianoet har nu fået en mere Organisk Klang, med der er stadig en anelse mere shimmer på foreksempel Hihat,en over Hornet, ikke at det nødvendigvis er en dårlig ting.
I mellemtonen er vi klang mæssig ikke så helvetes langt fra den nye Contour 30 serie, bassen oppleves dog lidt mere massivt på Rf7iii, og horn instrumenter og trommer er livretten til Klipsch.
Contour 30 forse ligger i gengivelse av Pianoet, på stemme gengivelse og detaljering nivo er de ikke så langt fra hianden.
Envidere oppfattes stereo perspektiv i alle plan som bedre definerte på Contour, hvilket også er en av dens sterke sider, men her har jeg endnu ikke experimenteret m vinklingen på RF 7, så det er nok lidt tidlig med en endelig konklution her.
Sammen fattet konklution efter 30 timer:
C30 fra Dynaudio, og RF7iii er ikke tonalt og klang messing avstemt så helvedes langt fra hinanden, den største forskel er nok evnen til at spille høyt, og dynamik formåen i gengivelsen.
C30 krever også lidt av forsterkeren for at ute sit bedste, og selv om at Klipsch på papiret skulle være en langt lettere belastning, kommer følelsen av at dette er lidt Bob,Bob, med hvor let dreven denne er.
Det går kansje ganske bra med musikkstykker besat av en 3 til 4 musiker, men fuld symphoniske verker men mange instrumenter, spillende i fuld frekvens område , på fornuftig nivo er en hel anden sag for forsterkerne at takle.
Dynaudio vurderes som en bedre høytaler ved lav og moderat lytte nivå, Rf7iii forse ligger i lytte nivå moderat og op!!!
Det var det, kommer tilbage med en opdatere evalution efter rundt 100 timer.
I andre med RF7iii indeher, skal være hjertelig velkommen til at dele jeres lytte opfattelse Av Høytaleren?
OGSÅ , selv om oljereserver opfattelsen, ikke samstemmer med mine intryk
Mvh.
Spiller en plate a gangen, og så avkjøling i 15 til 30 minutter, og så på,en igen.
Benytter mig av at Naboerne er på ferie, og kona emigrerte ind til datteren min, Hun liker ikke Hørevern.
Hei, hvor mye trykket du til med i den periode?Hos meg tok det et par uker før det låt rimelig "korrekt".
Jeg har ingen db måler, men er stort sett redd for at naboene sitter og rister, som akkurat nuHei, hvor mye trykket du til med i den periode?Hos meg tok det et par uker før det låt rimelig "korrekt".
MVH
Ok, men pas ny på med lavfrekvent Subsonisk støj vis du også benytter Sub,erJeg har ingen db måler, men er stort sett redd for at naboene sitter og rister, som akkurat nuHei, hvor mye trykket du til med i den periode?Hos meg tok det et par uker før det låt rimelig "korrekt".
MVH
Heldigvis bor jeg nederst i en eldre bygård.
Jo takk, følte på det den gangen jeg hadde Velodyne DD-15 stående her. Fikk til tider fysisk vondt.Ok, men pas ny på med lavfrekvent Subsonisk støj vis du også benytter Sub,erJeg har ingen db måler, men er stort sett redd for at naboene sitter og rister, som akkurat nuHei, hvor mye trykket du til med i den periode?Hos meg tok det et par uker før det låt rimelig "korrekt".
MVH
Heldigvis bor jeg nederst i en eldre bygård.
ER ikke helt sikker på at folk er klar over hva det gør med cellene dine i kroppen din, i industrien er der helt klare restrektioner for hvor meget du må udsettes for, hvor lenge.
Og det er Fy, fy for gravide, og folk m hjerte problemer og andre implitander, stål søm, ect i kroppen da disse kan løsne på grund av vibrationerne kroppen, cellene udsettes for, så tenk lidt på Naboerne
Ha en god helg.
Det der hadde det vært svært interessant å lest litt dokumentasjon på. Har du noen tips?Og det er Fy, fy for gravide, og folk m hjerte problemer og andre implitander, stål søm, ect i kroppen da disse kan løsne på grund av vibrationerne kroppen, cellene udsettes for, så tenk lidt på Naboerne
Selvsagt er det smart å tenke på helsa og på ørene, men 95dB fra et sett hifi-høyttalere rister neppe løs titanskruer fra reparerte brudd skjelettet, mente jeg bare.Hydro aluminum , kompresser, vent, kompresser rom,
Højt støj nivo, helt ned i Subsonisk område, her er problemmet ikke bare støyen, men også vibrationerne cellerne i kroppen dig udsettes for.
Max tid inde der med dobbelt hørevern er 2 x 30 minutter med pause imellem. I døgnet.
Og du bør ikke udsettes for støj over 70 db resten av dagen.
Jævle ubehagelig plads at opholde sig.
Tryster rom, m støj nivo over 96db, målte op til 106 db sidst jeg var i en sådan. Dobbelt hørevern, Max tid 1.5 time i døgnet, 30 minutter, 45 min pause, 30 minutter 45 minutter osv, der efter taler vi om Max 70 db resten av døgnet.
Her er jeg ikke sikker på at frekvensene når helt ned på de skadelige nivoer.
Jordskelv er 7 Hz, vis du har pacemaker, impliater bør du ikke udsettes for frekvenser fra 17 Hz og ned, samme gjelder gravide.
Wiki kan sikker oplyse dere vis det ønskes udybet, giver bund og og grund fanden i hva i tror, for min skyld kan i forsette med at ødelegge helbredet jeres, men vis i kan bruge hovede, kan i jo tenke lidt på kærringen og børnene
Mvh
Ha????, Hva siger du!Selvsagt er det smart å tenke på helsa og på ørene, men 95dB fra et sett hifi-høyttalere rister neppe løs titanskruer fra reparerte brudd skjelettet, mente jeg bare.Hydro aluminum , kompresser, vent, kompresser rom,
Højt støj nivo, helt ned i Subsonisk område, her er problemmet ikke bare støyen, men også vibrationerne cellerne i kroppen dig udsettes for.
Max tid inde der med dobbelt hørevern er 2 x 30 minutter med pause imellem. I døgnet.
Og du bør ikke udsettes for støj over 70 db resten av dagen.
Jævle ubehagelig plads at opholde sig.
Tryster rom, m støj nivo over 96db, målte op til 106 db sidst jeg var i en sådan. Dobbelt hørevern, Max tid 1.5 time i døgnet, 30 minutter, 45 min pause, 30 minutter 45 minutter osv, der efter taler vi om Max 70 db resten av døgnet.
Her er jeg ikke sikker på at frekvensene når helt ned på de skadelige nivoer.
Jordskelv er 7 Hz, vis du har pacemaker, impliater bør du ikke udsettes for frekvenser fra 17 Hz og ned, samme gjelder gravide.
Wiki kan sikker oplyse dere vis det ønskes udybet, giver bund og og grund fanden i hva i tror, for min skyld kan i forsette med at ødelegge helbredet jeres, men vis i kan bruge hovede, kan i jo tenke lidt på kærringen og børnene
Mvh
(Hvis det er trygt å jobbe i 85dB i åtte timer (Jfr. Arbeidstilsynet) og den trygge eksponeringstiden halveres for hver 3dB (Jfr. tinnitus.no) betyr det at en halvtime med 94dB er helt trygt. Sånn apropos.)
Takk, ja vil tro det? Åpent alle veier og ca 8cm klaring over. Burde vel holde det?^Fint rack. Får forsterkeren nok luft nedi der?
McIntosh blir aldri varmt.^Fint rack. Får forsterkeren nok luft nedi der?
Står nesten helt sikkert noe i manualen til forsterkeren hvor mye klaring som kreves både over og på sidene. Hvis du kjenner med hånda at det ikke blir særlig varmt går det sikkert greit. Men jeg opplevde ganske stor forskjell på en McIntosh jeg har om den stod i et IKEA Bestå møbel, eller et Solid Tech rack.Takk, ja vil tro det? Åpent alle veier og ca 8cm klaring over. Burde vel holde det?^Fint rack. Får forsterkeren nok luft nedi der?