motoren
Æresmedlem
Blir forbannet bare jeg ser bilde av noe fra Edge,makan til lureri
mvh
mvh
Denne koster nå 6 kr metern, og ikke 100. Men jeg ser du har lagt til noen setninger om dette i etterkant. Spørsmålet er i hvilken grad kabler levert til hifi-industrien skiller seg i noenlunde grad fra det som leveres til proff-industrien. Det er mye prat om renhetsgrad av kobber osv, men i hvor stor grad er dette bløff eller basert på en form for sannhet?Tror nok det er jobben med å terminere osv som koster penger. Soundstring har flere ansatte som sitter og terminerer og pakker inn kablene, og ansatte, lokalet, firmautigifter osv koster penger. I Norge koster det ca 500-600 tusen pr år pr. ansatt i snitt, ikke vanskelig å skjønne at pengene må hentes inn fra et sted.Har du selv oversikt over hvilken leverandør Soundstring bruker, for kablene de produserer og du selger? Hvorfor er det egentlig slik at 2x2m singlewire av denne koster kr. 4400 med kappe og terminering, og kr 800 uten dette? Vet du hva som er meterprisen Sounstring betaler fra underleverandøren for høyttalerkabelen? Neppe over 1$?Hvorfor er Paradox den utsatte kandidaten? Kanskje flere av dere burde kutte opp kablene dere har kjøpt til X antall tusen.
Kan de selge kablene direkte uten noe arbeid så blir det naturligvis mye rimeligere for kundene, ikke vanskelig å skjønne.
Soundstring bruker mange ulike tykkelser på sine ledere, så jeg tviler på at det koster 1 dollar pr meter. En vanlig elektrikerkabel kan koste opptil ca kr. 100 pr. meter i utsalg, og de har ikke all verdens fortjeneste. Kobber koster penger.
Et lite søk på Google viser mange ulike priser, og en kan få 50 meter med 2,5 kvadrat for 500 kroner, men de har ingen antistatisk skjerm eller fancy plugger. Men det selges sikkert millioner av meter med installasjonskabler, og antall må også tas i betraktning. dCS som eksempel selger ca 1200 enheter pr. år, de kunne sikkert solgt deres dac'er til kr. 5000, men da ville ingen tjent penger, og uten fortjeneste, ingen produkter.
Det er sånn det er noen ganger, zomby. Vi brukte mye tid på Fidelity i årevis. Det var mye som ventet på å få omtale, og jeg lot det ligge i påvente av respons fra Paradox. Den kom aldri,og det var alltid et styr å bestemme hva vi skulle jobbe med og hva vi skulle la ligge. Vi gikk videre til andre ting, og lot Paradox-omtalen ligge. Importører/produsenter som ikke responderer, og som sende produkter jeg ikke finner noe ved, blir ikke prioritert i en virkelighet hvor plassen må prioriteres.Så. Godt observert til Impulse og Fidelity, der altså.
Men dette tar meg også tilbake til en diskusjon vi har hatt før, flere ganger: Hvorfor skrev dere ikke noe om dette?Dermed ble det heller ingen omtale.
Noen av deres lesere kunne kanskje blitt veiledet bort fra flueskittloddinger og installasjonskabler for 38.000,-. Gitt max uttelling på flaks/uflaks, så kunne en av leserne deres sluppet å se hjemmet sitt gå opp i røyk.
Det hadde vært en hyggelig gest til det audiofile miljøet å si fra, hadde det ikke?
Greit nok, men det du sier er at en bedrift som dCS er avhengig av å lage ekstremt gode produkter som rettferdiggjør en høy utsalgspris og ditto stor avanse. Eller man er avhengig av å være ekstremt gode på merkevarebygging slik at man forbindes med produkter som leverer eksepsjonell ytelse. Jeg har vel inntrykk av at det å skape et high-end image i mange tilfeller er vel så viktig som ytelsen.La meg si det på en annen måte - det kommer jo veldig an på hvilken bransje du sikter inn på. Alle trenger strømkabler i huset sitt, ergo milliarder av kunder. Svært få trenger høyttalerkabler eller signalkabler i forhold til dette antallet, og ergo så vil prisene være høyere. Jeg husker jeg satt i et møte hos dCS i England, og alle distributørene fikk utlevert et spørreskjema, og spørsmål nummer 1 var hvor mye fortjeneste synes "dere" at dCS burde ha på våre produkter. Gjennomsnittssvaret fra 21 distributører var 10%, og sjefen i dCS holdt på å le seg ihjel. Med en årlig omsetning på 30 millioner, hvordan kan 3 millioner dekke 18 ansatte, fabrikklokalet, og utviklingsavdelingen, og samtidig gå med overskudd. Jeg sier ikke mer.
Biltema selger sikkert 5000 meter med kabler om dagen, og en gjennomsnitts hi-fi butikk selger kanskje 20 meter - do the math
Men er det noen forskjell på en "hi-fi kabel" og en Biltema kabel, det er ikke opp til meg å avgjøre. Men er det forskjell lydmessig på en 2 kvadrats multicore kabel og en 6 kvadrats solid core kabel - hvis en ikke hører forskjell på det så er kanskje ikke hi-fi riktig hobby
Hadde dama mi gått med ei sånn veske hadde jeg sparka henne ut på dagen. Jeg forventer at hun hadde gjort det samme med meg med ditto kabler. Selv om vi har to barn sammen. Folk er sannelig forskjellige... Men jeg skjønner poenget ditt. For meg signaliserer slike vesker og kabler at eieren er en idiot, mens det det hos andre tydelig vis gir status.Damer kjøper vesker til kr. 50-100.000 (som vi dumme menn betaler for) og sprader rundt og er superfornøyd, hvorfor kan ikke vi mannfolk kjøpe kabler til samme prisen og være like fornøyd. Er det noen som tror at det koster kr. 40.000 å lage en Prada veske? Verden er som verden er, og de som er fornuftige bruker pengene der hvor det virkelig betyr noe, og andre bruker pengene sine på ting som gir alt fra status til "good-feel" effect.
Fabrikanter som MSB, dCS og tilsvarende lager nokså brukbare produkter, men om en Marantz gjør jobben like bra, kun du kan svare på det.Greit nok, men det du sier er at en bedrift som dCS er avhengig av å lage ekstremt gode produkter som rettferdiggjør en høy utsalgspris og ditto stor avanse. Eller man er avhengig av å være ekstremt gode på merkevarebygging slik at man forbindes med produkter som leverer eksepsjonell ytelse. Jeg har vel inntrykk av at det å skape et high-end image i mange tilfeller er vel så viktig som ytelsen.La meg si det på en annen måte - det kommer jo veldig an på hvilken bransje du sikter inn på. Alle trenger strømkabler i huset sitt, ergo milliarder av kunder. Svært få trenger høyttalerkabler eller signalkabler i forhold til dette antallet, og ergo så vil prisene være høyere. Jeg husker jeg satt i et møte hos dCS i England, og alle distributørene fikk utlevert et spørreskjema, og spørsmål nummer 1 var hvor mye fortjeneste synes "dere" at dCS burde ha på våre produkter. Gjennomsnittssvaret fra 21 distributører var 10%, og sjefen i dCS holdt på å le seg ihjel. Med en årlig omsetning på 30 millioner, hvordan kan 3 millioner dekke 18 ansatte, fabrikklokalet, og utviklingsavdelingen, og samtidig gå med overskudd. Jeg sier ikke mer.
Biltema selger sikkert 5000 meter med kabler om dagen, og en gjennomsnitts hi-fi butikk selger kanskje 20 meter - do the math
Men er det noen forskjell på en "hi-fi kabel" og en Biltema kabel, det er ikke opp til meg å avgjøre. Men er det forskjell lydmessig på en 2 kvadrats multicore kabel og en 6 kvadrats solid core kabel - hvis en ikke hører forskjell på det så er kanskje ikke hi-fi riktig hobby
Uansett bør man vel da få bedre ytelse ved å velge hifi-utstyr fra større produsenter, siden disse ikke er avhengig av å ta en like høy avanse. Hvis det ikke da er slik at de større produsentene som Marantz, bare ser seg fornøyd med å tilpasse seg en høyere avanse enn de kan ta i andre markeder.
MK-2 versjonen kommer snart eier glede i høysetet.Eller er dette MK-2 versjonen mon tro?Vis vedlegget 506427Edge er stort sett anerkjent hos anmeldere og forhandlere, etter det jeg har sett.Vi hadde Edge , nå er det Paradox.....
Seriøse hififolk her i landet selger det og/ eller demonstrerer det. Peter D, Roald M, f. eks.
Vet ikke hva det er med Edge nå, men min forsterker virker nå finfint. Den er vel 10 år gammel.
Også sammenligner du med dette Paradox- tullet. Må le.
Her fra toppmodellen, "Statement". Pris 140 000 dollars. Eller ett greit landsted med båtplass 30 minutt kjøring fra Bergen.
Sier du at jeg forteller eventyr, Shy??Eventyrfortelling fra Fidelety, for å framstå flinkere enn andre? nei vet ikke om jeg kjøper den. Alarmklokkene ringer når det prøves febrilsk å få Paradox til å se ut som den eneste kjeltringen blant kabelpusherne. Hadde dratt like hardt i brekke når forklaringene er basert på oppdiktet svada.
Hvis man har mer penger enn man trenger, så ja. Og det gjelder vel ganske mange her på berget. Sylter man ned pengene og lever sparsommelig er man "gjerrig", og det er feil det å. Gjelder å holde seg i flokk med samme typer idioter som en selv!Tipper totalsummen på alt "tullet" vi bruker penger på, altså det som andre synes er "tull", er rimelig lik for de fleste av oss.
Men når Prada sælger en veske, siger de jo ikke, at hvis du kommer din madpakke der i, så smager den bedre. Hvis dem der køber og sælger dyre kabler, bare ville indrømme, at det bare var eye fi, i stedet for at komme med alt muligt vrøvl om at lyden blev bedre, så ville det være i orden.Damer kjøper vesker til kr. 50-100.000 (som vi dumme menn betaler for) og sprader rundt og er superfornøyd, hvorfor kan ikke vi mannfolk kjøpe kabler til samme prisen og være like fornøyd. Er det noen som tror at det koster kr. 40.000 å lage en Prada veske? Verden er som verden er, og de som er fornuftige bruker pengene der hvor det virkelig betyr noe, og andre bruker pengene sine på ting som gir alt fra status til "good-feel" effect.
Har du fullstendig rett i.Men er det noen forskjell på en "hi-fi kabel" og en Biltema kabel, det er ikke opp til meg å avgjøre. Men er det forskjell lydmessig på en 2 kvadrats multicore kabel og en 6 kvadrats solid core kabel - hvis en ikke hører forskjell på det så er kanskje ikke hi-fi riktig hobby
Nå sier Hitachi selv at HiFC har min 99,99% renhet og det er tilsatt spor av titan:Kobber brukt i kabler er min 99.9%.... så kan man lure på hva 1% titantilslag egentlig skal gjøre..
De distributørene må ha vært rimelig nedsnødde, ikke mange bransjer som greier å leve på 10% avanse, (matvarebransjen er en av få)La meg si det på en annen måte - det kommer jo veldig an på hvilken bransje du sikter inn på. Alle trenger strømkabler i huset sitt, ergo milliarder av kunder. Svært få trenger høyttalerkabler eller signalkabler i forhold til dette antallet, og ergo så vil prisene være høyere. Jeg husker jeg satt i et møte hos dCS i England, og alle distributørene fikk utlevert et spørreskjema, og spørsmål nummer 1 var hvor mye fortjeneste synes "dere" at dCS burde ha på våre produkter. Gjennomsnittssvaret fra 21 distributører var 10%, og sjefen i dCS holdt på å le seg ihjel. Med en årlig omsetning på 30 millioner, hvordan kan 3 millioner dekke 18 ansatte, fabrikklokalet, og utviklingsavdelingen, og samtidig gå med overskudd. Jeg sier ikke mer.
Biltema selger sikkert 5000 meter med kabler om dagen, og en gjennomsnitts hi-fi butikk selger kanskje 20 meter - do the math
Men er det noen forskjell på en "hi-fi kabel" og en Biltema kabel, det er ikke opp til meg å avgjøre. Men er det forskjell lydmessig på en 2 kvadrats multicore kabel og en 6 kvadrats solid core kabel - hvis en ikke hører forskjell på det så er kanskje ikke hi-fi riktig hobby
Hvorfor? Er du total blind? Er mange rundt der men ikke alle som kan åpne svinedyre kablerHvorfor er Paradox den utsatte kandidaten? Kanskje flere av dere burde kutte opp kablene dere har kjøpt til X antall tusen.
Jeg vil ha meg frabedt denne nedsnakkingen av fulle folk. Ingen som jeg kjenner som lodder i fylla hadde gjort det så dårlig om de så prøvde. Da måtte de begynt med heftig narkotika i tillegg i god tid før loddingen.......som har fått plugger loddet på som ser ut som om det er gjort i fylla.La meg si det på en annen måte - det kommer jo veldig an på hvilken bransje du sikter inn på. Alle trenger strømkabler i huset sitt, ergo milliarder av kunder. Svært få trenger høyttalerkabler eller signalkabler i forhold til dette antallet, og ergo så vil prisene være høyere. Jeg husker jeg satt i et møte hos dCS i England, og alle distributørene fikk utlevert et spørreskjema, og spørsmål nummer 1 var hvor mye fortjeneste synes "dere" at dCS burde ha på våre produkter. Gjennomsnittssvaret fra 21 distributører var 10%, og sjefen i dCS holdt på å le seg ihjel. Med en årlig omsetning på 30 millioner, hvordan kan 3 millioner dekke 18 ansatte, fabrikklokalet, og utviklingsavdelingen, og samtidig gå med overskudd. Jeg sier ikke mer.
Biltema selger sikkert 5000 meter med kabler om dagen, og en gjennomsnitts hi-fi butikk selger kanskje 20 meter - do the math
Men er det noen forskjell på en "hi-fi kabel" og en Biltema kabel, det er ikke opp til meg å avgjøre. Men er det forskjell lydmessig på en 2 kvadrats multicore kabel og en 6 kvadrats solid core kabel - hvis en ikke hører forskjell på det så er kanskje ikke hi-fi riktig hobby
Hvem normale mennesker flyr med vesker til 50-100 tusen?Damer kjøper vesker til kr. 50-100.000 (som vi dumme menn betaler for) og sprader rundt og er superfornøyd, hvorfor kan ikke vi mannfolk kjøpe kabler til samme prisen og være like fornøyd. Er det noen som tror at det koster kr. 40.000 å lage en Prada veske? Verden er som verden er, og de som er fornuftige bruker pengene der hvor det virkelig betyr noe, og andre bruker pengene sine på ting som gir alt fra status til "good-feel" effect.
Beklager Skulle selvfølgelig tatt med at de må være gjort av en i amfetaminrus på høygir og som har dytta innpå en halv ei med himkok i tillegg.Jeg vil ha meg frabedt denne nedsnakkingen av fulle folk. Ingen som jeg kjenner som lodder i fylla hadde gjort det så dårlig om de så prøvde. Da måtte de begynt med heftig narkotika i god tid før loddingen.......som har fått plugger loddet på som ser ut som om det er gjort i fylla.La meg si det på en annen måte - det kommer jo veldig an på hvilken bransje du sikter inn på. Alle trenger strømkabler i huset sitt, ergo milliarder av kunder. Svært få trenger høyttalerkabler eller signalkabler i forhold til dette antallet, og ergo så vil prisene være høyere. Jeg husker jeg satt i et møte hos dCS i England, og alle distributørene fikk utlevert et spørreskjema, og spørsmål nummer 1 var hvor mye fortjeneste synes "dere" at dCS burde ha på våre produkter. Gjennomsnittssvaret fra 21 distributører var 10%, og sjefen i dCS holdt på å le seg ihjel. Med en årlig omsetning på 30 millioner, hvordan kan 3 millioner dekke 18 ansatte, fabrikklokalet, og utviklingsavdelingen, og samtidig gå med overskudd. Jeg sier ikke mer.
Biltema selger sikkert 5000 meter med kabler om dagen, og en gjennomsnitts hi-fi butikk selger kanskje 20 meter - do the math
Men er det noen forskjell på en "hi-fi kabel" og en Biltema kabel, det er ikke opp til meg å avgjøre. Men er det forskjell lydmessig på en 2 kvadrats multicore kabel og en 6 kvadrats solid core kabel - hvis en ikke hører forskjell på det så er kanskje ikke hi-fi riktig hobby
Du gir deg ikke uansett hvor mye du lar deg lureHar du fullstendig rett i.Men er det noen forskjell på en "hi-fi kabel" og en Biltema kabel, det er ikke opp til meg å avgjøre. Men er det forskjell lydmessig på en 2 kvadrats multicore kabel og en 6 kvadrats solid core kabel - hvis en ikke hører forskjell på det så er kanskje ikke hi-fi riktig hobby
Samtidig som jeg ergrer meg over at dyre kabler ofte låter bedre - ikke dermed sagt jeg betaler så høye priser for en kabel at det skurrer...
Å joda..dette så vi på TV. Helt elendig kvalitet av en veske til 40.000 Det er sånn over altDe veskene er sannsynligvis sydd ordentlig i tillegg til varemerket/statusen. Men ikke en sjel tror at en dyr veske har andre egenskaper enn en billig veske når det kommer til det å oppbevare mobil og lebestift.
Hva svarte du på egentlig? «Å joda,..,» sikter til min siste påstand og resten tyder på kvaliteten. Jeg har ikke sett på noe veskeprogram på tv, men ett eksempel, som du viser til, endrer ikke påstanden om «sannsynligvis». Må gjerne bytte ut det ordet med «forhåpentligvis» da det ikke var poenget mitt uansett.Å joda..dette så vi på TV. Helt elendig kvalitet av en veske til 40.000 Det er sånn over altDe veskene er sannsynligvis sydd ordentlig i tillegg til varemerket/statusen. Men ikke en sjel tror at en dyr veske har andre egenskaper enn en billig veske når det kommer til det å oppbevare mobil og lebestift.
Dette var på TV2 hjelper deg.Hva svarte du på egentlig? «Å joda,..,» sikter til min siste påstand og resten tyder på kvaliteten. Jeg har ikke sett på noe veskeprogram på tv, men ett eksempel, som du viser til, endrer ikke påstanden om «sannsynligvis». Må gjerne bytte ut det ordet med «forhåpentligvis» da det ikke var poenget mitt uansett.Å joda..dette så vi på TV. Helt elendig kvalitet av en veske til 40.000 Det er sånn over altDe veskene er sannsynligvis sydd ordentlig i tillegg til varemerket/statusen. Men ikke en sjel tror at en dyr veske har andre egenskaper enn en billig veske når det kommer til det å oppbevare mobil og lebestift.
Men poenget mitt var at ingen mener man øker kvaliteten på oppbevaringen av mobil og lebestift fordi man har kjøpt et statussymbol.Dette var på TV2 hjelper deg.Hva svarte du på egentlig? «Å joda,..,» sikter til min siste påstand og resten tyder på kvaliteten. Jeg har ikke sett på noe veskeprogram på tv, men ett eksempel, som du viser til, endrer ikke påstanden om «sannsynligvis». Må gjerne bytte ut det ordet med «forhåpentligvis» da det ikke var poenget mitt uansett.Å joda..dette så vi på TV. Helt elendig kvalitet av en veske til 40.000 Det er sånn over altDe veskene er sannsynligvis sydd ordentlig i tillegg til varemerket/statusen. Men ikke en sjel tror at en dyr veske har andre egenskaper enn en billig veske når det kommer til det å oppbevare mobil og lebestift.
Bortforklaringer på mail og ikke vil snakke med reportere var det de fikk.
Sier vell sitt.
Skinnet var av drittkvalitet.
Konklusjonen er vel at det er mange nok kunder som ikke forstår verdien av penger.Det er ikke hva den koster å lage som er så viktig, men hvor mye noen er villig til å betale. Og det avhenger av kun en ting markedsføring og merkevare bygging, det har hifikabelsselskaoene skjønt.
Men la oss si 2500kr til deg og 4200 kr til OHC. De vil da prise den for 19999 for å gidde å ta den inn
Hehehehe er ikke fiendtlig for at jeg startet denne tråden og absolutt ikke tett what ever for at hifi bransjen trenger en opprensking. Ja er fiendtlig ovenfor svindlere samt litt skarp mot de som lar seg lure uansett hva vitenskapen sier! Hva du eller andre mener om meg er helt okAmason, kan du ikke gi fa i å være så fiendtlig imot alt og alle? Det er langt ifra å være naiv, og på grensa til dum, til det å hoppe i strupen på alle som ikke deler ditt syn 101%... Utrivelig!