HAREPUSEN
avtrådt 010924
Jeg har hatt x antall dv, alldri har noen problemer med noen av dem , men jeg har kjøpt dem nye fra distributør og ikke fra butikk. NYe ikke demo , eller testet der er nok største forsjellen
Tror ikke det er stedet hvor jeg handler men stedet hvor butikken handler som er problemet. Nå håper jeg at jeg er en av få som blir behandlet slik jeg har blitt. Ønsker ikke å rakke ned på noen, men er ikke så fornøyd akkurat nå. Får nesten litt angst her. En del av meg har lyst å gi opp vinyl.Tragisk og høre at du har vært så uheldig med ikke bare en, men to stykk nye Dynavector pickuper..... må være et eller annet voldsomt glipp med en modelleserie.
Hvis jeg leser "rett" mellom linjene så har du også problemer med den norske distrubitøren/importøren...... det var enda mindre hyggelig og høre.
Håper det ordner seg for deg og at du neste gang er heldigere med stedet du handler.
Prisen på Zyx 4D Ultimate er forøvrig 23.325.- i Norge og det tror jeg er en meget konkurranse kraftig pris internationalt og handler du her hjemme så er det Exotic audio som sitter på Skandinavia agenturet og jeg tror neppe du vil få noe problemer med de gutta om noe skulle være galt.
Må jo tilføye at det er SVÆRT sjelden jeg hører om produksjons feil på pickuper nå for tiden..... Benz hadde for noen år tilbake litt problemer en periode og Audo Technica hadde litt problemer med en limtype som gjorde at cantileveret datt ut av pickupen, men så vidt jeg har fått med meg så har begge merker ryddet opp i dette.
Jeg har selv en AudioTechnica AT OC-9 som jeg spilte på og plutselig så skrjæsh innover platen føyk armen..... jeg lurte på hva i svarte grønne...... og ble temmelig lang i maska når jeg oppdaget at cantileveret var borte........ jeg har den pickupen liggende et eller annet sted bare på gøy...... og for meg er den et bevis på "kvalitet".... he he he..... EHHHH NOT.
Platekompaniet har tilbud på Ortofon Cadenza Bronze til kr.13672,- (-20%) ut dagen i dag. Flere holder denne minst på høyde med DVxx2. Kanskje det kunne være en bra løsning for å komme i gang med vinylen igjen?Tror ikke det er stedet hvor jeg handler men stedet hvor butikken handler som er problemet. Nå håper jeg at jeg er en av få som blir behandlet slik jeg har blitt. Ønsker ikke å rakke ned på noen, men er ikke så fornøyd akkurat nå. Får nesten litt angst her. En del av meg har lyst å gi opp vinyl.Tragisk og høre at du har vært så uheldig med ikke bare en, men to stykk nye Dynavector pickuper..... må være et eller annet voldsomt glipp med en modelleserie.
Hvis jeg leser "rett" mellom linjene så har du også problemer med den norske distrubitøren/importøren...... det var enda mindre hyggelig og høre.
Håper det ordner seg for deg og at du neste gang er heldigere med stedet du handler.
Prisen på Zyx 4D Ultimate er forøvrig 23.325.- i Norge og det tror jeg er en meget konkurranse kraftig pris internationalt og handler du her hjemme så er det Exotic audio som sitter på Skandinavia agenturet og jeg tror neppe du vil få noe problemer med de gutta om noe skulle være galt.
Må jo tilføye at det er SVÆRT sjelden jeg hører om produksjons feil på pickuper nå for tiden..... Benz hadde for noen år tilbake litt problemer en periode og Audo Technica hadde litt problemer med en limtype som gjorde at cantileveret datt ut av pickupen, men så vidt jeg har fått med meg så har begge merker ryddet opp i dette.
Jeg har selv en AudioTechnica AT OC-9 som jeg spilte på og plutselig så skrjæsh innover platen føyk armen..... jeg lurte på hva i svarte grønne...... og ble temmelig lang i maska når jeg oppdaget at cantileveret var borte........ jeg har den pickupen liggende et eller annet sted bare på gøy...... og for meg er den et bevis på "kvalitet".... he he he..... EHHHH NOT.
Men å gå fra XX2 til Zyx 4D Ultimate, hva får jeg, og hva eventuelt mister jeg? Synes Dynavector er livlige uten å bli slitsom. Men skal ikke se meg blind her.
Jeg har i alle fall fått en epost med tilbud om 20 % på diverse vinyltilbehør, inkludert nevnte Cadenza. Hvis dette ikke fremgår av nettsiden foreslår jeg at du sender dem en epost i morgen og forklarer at du ikke har fått med deg tilbudet. Kanskje er de greie og sender deg en rabattkode.Hvor ser du at de selger med 20%? Så ingenting på nettsiden. Er nok en fin PU som jeg kan leve med det.
Mulig. Tror jeg må avvente og se om jeg får opphevet kjøpet på XX2. Butikken er på banen og vi finner nok en løsning.Jeg har i alle fall fått en epost med tilbud om 20 % på diverse vinyltilbehør, inkludert nevnte Cadenza. Hvis dette ikke fremgår av nettsiden foreslår jeg at du sender dem en epost i morgen og forklarer at du ikke har fått med deg tilbudet. Kanskje er de greie og sender deg en rabattkode.Hvor ser du at de selger med 20%? Så ingenting på nettsiden. Er nok en fin PU som jeg kan leve med det.
For meg virker dette ut som en opplagt garantisak. Er det noe importøren bestrider?Alt er riktig innstilt. Og det er faktist 2 forskjellige spillere også. Den første røyk på en Rega rp8. Den andre på Dr Feicker Woodpecker. Hadde DV20 før. Den var helt fin. Ingen tull.
Har selvfølgelig null betydning hva jeg måtte mene, men din fremstilling av saken virker troverdig, og argumentasjon for øvrig gjør at jeg synes dette tilsier en garantisak. I motsatt fall vil det kunne bety svært dårlig reklame for Dynavector og importør. Spørs om de tåler det, lurer jeg på. For min egen del vil Dynavector trolig aldri bli aktuell igjen, uansett bra ytelse, men det er ut fra egne erfaringer.Siste status på XX2. Dynavector sier cantilever er rett med spolen og vridd ytterst. Ingen garanti. Nå vet jeg veldig godt hvor pent denne er behandlet. Er det teknisk mulig å lage en slik skade? Hvis en drar pickupen over en plate, vil belastningen komme sideveis på cantileveren, ikke vridning slik jeg ser det. Fatter ikke. Ingen beviser.
Heldigvis så tror butikken på meg og vi jobber med en løsning. Synes bare det er synd butikken blir sittende igjen med kostnaden. Hadde jeg hatt et uhell så hadde jeg stått inne for det.
Begge var fabrikknye. Begge hadde samme skade. Dynavector sier det var stylus som hadde løstnet i første tilfellet. Godt mulig. For meg var det lik hendelse. Lydbilde dro seg gradvis til høyre i begge tilfellene.Har selvfølgelig null betydning hva jeg måtte mene, men din fremstilling av saken virker troverdig, og argumentasjon for øvrig gjør at jeg synes dette tilsier en garantisak. I motsatt fall vil det kunne bety svært dårlig reklame for Dynavector og importør. Spørs om de tåler det, lurer jeg på. For min egen del vil Dynavector trolig aldri bli aktuell igjen, uansett bra ytelse, men det er ut fra egne erfaringer.Siste status på XX2. Dynavector sier cantilever er rett med spolen og vridd ytterst. Ingen garanti. Nå vet jeg veldig godt hvor pent denne er behandlet. Er det teknisk mulig å lage en slik skade? Hvis en drar pickupen over en plate, vil belastningen komme sideveis på cantileveren, ikke vridning slik jeg ser det. Fatter ikke. Ingen beviser.
Heldigvis så tror butikken på meg og vi jobber med en løsning. Synes bare det er synd butikken blir sittende igjen med kostnaden. Hadde jeg hatt et uhell så hadde jeg stått inne for det.
Var begge pickupene fabrikknye og ikke slike som er blitt innlevert brukt og bygd opp på nytt med full garanti, ment for salg til redusert pris? Hadde begge pickupene samme type skade?
DV løser ingenting i denne saken. Butikk er lei og vil heller ta kosten og løse dette med et annet produkt.Hm, ingen DV på meg i overskuelige fremtid (har hatt 20X2L før) inntil DV tar på seg ansvaret i denne saken. Viktig at vi forbrukere holder sammen. Det er flust med alternativer der ute. Ingen grunn til å være merkeslave.
Håper det løser seg!
Trist lesning kommer ikke noe mere Dynavector in denne døra her hvis det er slik de løser reklamasjon .DV løser ingenting i denne saken. Butikk er lei og vil heller ta kosten og løse dette med et annet produkt.Hm, ingen DV på meg i overskuelige fremtid (har hatt 20X2L før) inntil DV tar på seg ansvaret i denne saken. Viktig at vi forbrukere holder sammen. Det er flust med alternativer der ute. Ingen grunn til å være merkeslave.
Håper det løser seg!
Ikke umulig det du antyder der. Opplevde en gang noe lignende med en pickup kjøpt fra needledoctor. Da jeg senket pickupen ned på plata føk den innover. Stusset og sjekket nåltrykket, men det var ok. Det viste seg da at nålfanen var uten stift. Pickupen gikk da selvfølgelig i retur og jeg fikk den erstattet med en ny, perfekt. Trodde jeg i alle fall. Det viste seg imidlertid at også den var uten stift. Needledoctor hadde rett og slett bare sendt tilbake den samme. Fantes ingen annen forklaring, mente jeg.K.H er inne på noe her. Når produsent konkludere, hva gjør vi som forbrukere? Ikke lett for oss å overprøve.
I mitt tilfelle så har jeg også tenkt at DV kan ha prøvd å reparere den første og at det er den samme som kom andre gangen. Serie nr er bytta men det står jo kun i innpakningen. Høres rart ut, men det er mye så er rart her. Som Rudi sier. Mega merkelig
Nettopp derfor bør Dynavector/importør snu i denne saken, mens leken er god. Men kanskje noen få potensielle kunder i lille Norge ikke er så nøye?DET var en merkelig feil. Hvordan i alle dager kan det ha skjedd. Det er jo ikke mulig å gjøre det selv!
Jeg har fått DV og importør langt opp i halsen. Så jeg er nok ferdig med dem. Klar for noe nytt nå. Synd det ble slikt.Nettopp derfor bør Dynavector/importør snu i denne saken, mens leken er god. Men kanskje noen få potensielle kunder i lille Norge ikke er så nøye?DET var en merkelig feil. Hvordan i alle dager kan det ha skjedd. Det er jo ikke mulig å gjøre det selv!
Det skulle jeg også likt å høre. Han kunne begynt med å forklare særdeles lang saksbehandling og hvorfor han er så utilgjengelig.Hvis importøren leser dette håper jeg han kommer på banen og redegjør for årsaken til at dette ikke er en garantisak. Kunne vært greit også å få høre hans syn på saken.