WayAhead
Æresmedlem
Står en røys med nye Tesla S på lager i Lier, kanskje mulig å pushe pris..... well..... kanskje et salgsfremstøt i køymda...??
Veldig...!...så at de ikke selger elbiler som hakka møkk er forståelig.
Det hevdes i dokumentaren at den ikke er bygd på eksisterende bil...Sett en elektrisk drivlinjen på en eksisterende bil og bruk pengene man sparte på produktutvikling på markedsføring. Høres ikke ut som en interessant dokumentar.
Trolig bare på 100 års erfaring med å bygge biler....
Ja, reparasjoner er gøy. NB jeg har aldri eid noe fra Audi eller VW.Jeg mener også at e-tron ikke bygger på noe eksisterende. Den ser bare sånn ut akkurat som de fleste Audier. Jeg antar klanen liker det slik. At 80% av delene er like i alle produktene er bare rasjonalisering i produksjonen og det kan de nok ikke klandres for. Lurer på om jeg skal kjøpe med meg en Sud eller noe annet morsomt, jeg?
My bad, de har altså bygd en ny bil som ser akkurat ut som en dieselbil.Det hevdes i dokumentaren at den ikke er bygd på eksisterende bil...Sett en elektrisk drivlinjen på en eksisterende bil og bruk pengene man sparte på produktutvikling på markedsføring. Høres ikke ut som en interessant dokumentar.
Dvs som en bil og ikke som et såpestykke?
Når man har netto energilager tilsvarende ca 8 liter diesel så kan man jo stille seg spørsmål ved designet, alternativt betrakte det som en konebil.Dvs som en bil og ikke som et såpestykke?
Dragkoeffisient skal ganges med blant annet areal for å finne luftmotstand. Luftmotstand merkes på en elbil med tanke på lite energilager.Jaha? Vennligst forklar...... Hva har energieffektivitet med design og byggekvalitet å gjøre?
Som sagt så må man se på frontarealet også i regnestykket for luftmotstand. Jaguar sin elbil er forøvrig veldig effektiv i moderate hastigheter, anbefaler videoene til Teslabjørn. Det er vel et ganske etablert faktum at Audi er en del dårligere enn TMX selv om det er en mindre bil.Nye BMW 5-serie og Mercedes A klasse har samme drag coefficient som Model3 og lavere enn ModellS så nei, det er mulig å designe low drag biler som ikke ser ut som noe som ligger på kanten av vasken. Min Eklasse er for øvrig identisk med Model S, det samme er Audi A4 2018.e-tron er nok ikke der, har ikke sett tall, men som otare sier, det henger nok sammen med hele SUV pakka. Det er ikke gitt at den er verre enn Model X.
Jeg synes Tesla S designen er ganske bra jeg, bilen ser liten og nett ut frem til den står i garasjen...
Har ikke du en Panamera?Jeg synes Tesla S designen er ganske bra jeg, bilen ser liten og nett ut frem til den står i garasjen...
Kanskje studere en skvett til...
NopeHar ikke du en Panamera?Jeg synes Tesla S designen er ganske bra jeg, bilen ser liten og nett ut frem til den står i garasjen...
Kanskje studere en skvett til...
60, 94 og 120 Ah. Usikker på 60, men tror egentlig alle har hatt god kjøling og varmepumpe.BMW i3:
finnes det en oversikt hvilke batterier denne har vært levert med? Har alle alltid hatt varmepumpe, væskekjølt batteri?
Finnes det noe man skal se etter, eller modeller å styre unna?
Cayenne?NopeHar ikke du en Panamera?Jeg synes Tesla S designen er ganske bra jeg, bilen ser liten og nett ut frem til den står i garasjen...
Kanskje studere en skvett til...
Ryggekamera på denne lille bilen?60, 94 og 120 Ah. Usikker på 60, men tror egentlig alle har hatt god kjøling og varmepumpe.BMW i3:
finnes det en oversikt hvilke batterier denne har vært levert med? Har alle alltid hatt varmepumpe, væskekjølt batteri?
Finnes det noe man skal se etter, eller modeller å styre unna?
Finner mye forskjellig utstyr, men jeg ville hatt ryggekamera og keyless. Ville prøvd å finne en 94Ah med LCI-facelift som et minimum.
Hadde - solgt nå. Savner den kjærra...Cayenne?NopeHar ikke du en Panamera?
Ryggekamera er gull, selv om sikten bakover er meget god på dem. Ryggekameraet har linjer som beveger seg med rattutslag og klart bilde. Veldig vanedannende.Ryggekamera på denne lille bilen?60, 94 og 120 Ah. Usikker på 60, men tror egentlig alle har hatt god kjøling og varmepumpe.BMW i3:
finnes det en oversikt hvilke batterier denne har vært levert med? Har alle alltid hatt varmepumpe, væskekjølt batteri?
Finnes det noe man skal se etter, eller modeller å styre unna?
Finner mye forskjellig utstyr, men jeg ville hatt ryggekamera og keyless. Ville prøvd å finne en 94Ah med LCI-facelift som et minimum.
Hva mener du med LCI?
Da ville jeg kjøpt 120 Ah heller. ReX utgaven nyter ikke godt av avgiftsfritak som ren EV - og trenger du det egentlig med 30+ mil rekkevidde?Er det noen som vet om i3 med rekkeviddeforlenger produseres ennå?
På 60 kan du regne 10/15 mil vinter/sommer med normal pen kjøring og ikke alt for mye motorvei. 50% mer på 94 utgaven.Takk for svar. Hvor langt rekker 60 og 94 utgavene?
Glasstak kunne vært fint. Ser på halogenlys utgavene.