Aurora
Æresmedlem
Det er helt riktig at jeg bor ute i provinsene - i et tettsted med nå ca 3000 innbyggere, og 10 mil til nærmeste "by"...... og helt enig, - en 4WD med feit batteripakke hadde vært greia for meg og andre ute i distriktene, - problemet er bare at de er det langt i imellom, og prisen blir nok også slik at dette blir et ikke-alternativ feks for pensjonister ( jeg nærmer meg..). Dette gjelder også alternativer som feks Tesla. Jeg har også tidligere kommentert behovet for henger som mange har, særlig vi som bor i grisgrendte strøk.
Jeg har en kollega med E-golf, og 5 mil til jobb... om vinteren er han totalt avhengig av å lade på jobb for å komme seg hjem igjen. Elbil er sikkert et ypperlig alternativ som nr.2-bil, som tydelig også er tilfelle for mange.... Men likevel - som jeg har forsøkt å poengtere, - det er ikke Elbiler som løser det norske forurensingsproblemet, - i den sammenheng er elbil et piss havet, i forhold til de store forurensingskildene, - men sikkert OK for Oslo-smogen. Det er derfor jeg forsøker å få fram at det ensidige fokuset på elbil og personbilbruk rett og seltt er feil fokus. Norge er betydelig større enn Oslo, Bergen og Trondheim, og forhold og behov er nokså ulike.
Jeg har en kollega med E-golf, og 5 mil til jobb... om vinteren er han totalt avhengig av å lade på jobb for å komme seg hjem igjen. Elbil er sikkert et ypperlig alternativ som nr.2-bil, som tydelig også er tilfelle for mange.... Men likevel - som jeg har forsøkt å poengtere, - det er ikke Elbiler som løser det norske forurensingsproblemet, - i den sammenheng er elbil et piss havet, i forhold til de store forurensingskildene, - men sikkert OK for Oslo-smogen. Det er derfor jeg forsøker å få fram at det ensidige fokuset på elbil og personbilbruk rett og seltt er feil fokus. Norge er betydelig større enn Oslo, Bergen og Trondheim, og forhold og behov er nokså ulike.