Terje-A
Æresmedlem
Oslopolitikken er tydligvis på rett spor.
https://www.dn.no/motor/bil/bildeling/mdg-oslo/stadig-flere-oslo-folk-eier-ikke-bil/2-1-635114
Bl.a.
Andelen husholdninger i Oslo som ikke har bil, har økt og er nå over en tredel.
– Når folk legger om vanene og samtidig er positive, betyr det åpenbart at politikken virker, og at byen blir bedre for folk. Færre biler som kjører i byen betyr tryggere skoleveier, mindre støy og mer plass til folk, konkluderer han.
I tillegg til Oslo, er nedgangen i bileierskap størst i Stavanger, Kristiansand og Buskerudbyen, det vil si aksen Lier-Drammen-Kongsberg.
For øvrig viser Vegvesenets rapport om bærekraftig mobilitet at andelen husstander som har tilgang til elbil har økt fra to prosent til 15 prosent de siste årene.
https://www.dn.no/motor/bil/bildeling/mdg-oslo/stadig-flere-oslo-folk-eier-ikke-bil/2-1-635114
Bl.a.
Andelen husholdninger i Oslo som ikke har bil, har økt og er nå over en tredel.
– Når folk legger om vanene og samtidig er positive, betyr det åpenbart at politikken virker, og at byen blir bedre for folk. Færre biler som kjører i byen betyr tryggere skoleveier, mindre støy og mer plass til folk, konkluderer han.
I tillegg til Oslo, er nedgangen i bileierskap størst i Stavanger, Kristiansand og Buskerudbyen, det vil si aksen Lier-Drammen-Kongsberg.
For øvrig viser Vegvesenets rapport om bærekraftig mobilitet at andelen husstander som har tilgang til elbil har økt fra to prosent til 15 prosent de siste årene.