Politikk, religion og samfunn Nok et genialt trekk av de blåblå!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.900
    Antall liker
    10.333
    Torget vurderinger
    2
    Jeg bor visst midt i grønnskolling land. MDG er største parti i flere bydelene i Oslo. MDG er størst Akkurat der de hippe moderne unge folket bor. Velutdannet grei lønn og syklist uten å opplevd nedgangstider . Sett herfra trenger man ikke bil og hytte er ikke aktuelt, det holder med en kaffe latte på Java . Så det er greit for oss å stenge bilbermen ute.

    MDG er et logisk valg om man bor her og «vil gjøre noe rett». Spesielt når det er alle andre som må betale bompenger og eiendomsskatten
    Største parti
    CF6EFFB9-757F-4B90-A999-DCAAA23117BC.jpg

    https://www.vg.no/valgnatt/2019/valg/ko/fylker/oslo/kommuner/oslo


    Nest største parti
    D0B564C5-74F7-4121-83ED-6AD8668472A2.jpg
     
    Sist redigert:

    michell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.09.2005
    Innlegg
    2.295
    Antall liker
    556
    Da SAS mistet flymonopolet markerte det en ny æra for flyreisende, hvor tilbudet ble massivt forbedret og prisene ble massivt lavere. Jeg ser ingen grunn til at det samme ikke også skal være mulig for togdriften.
    Hvilket år mistet SAS sitt monopol???
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    21.814
    Antall liker
    14.456
    Jeg bor visst midt i grønnskolling land. MDG er største parti i flere bydelene i Oslo. MDG er størst Akkurat der de hippe moderne unge folket bor. Velutdannet grei lønn og syklist uten å opplevd nedgangstider . Sett herfra trenger man ikke bil og hytte er ikke aktuelt, det holder med en kaffe latte på Java . Så det er greit for oss å stenge bilbermen ute.

    MDG er et logisk valg om man bor her og «vil gjøre noe rett». Spesielt når det er alle andre som må betale bompenger og eiendomsskatten
    Største parti
    Det er gjerne slik ved valg at folk flest stemmer først og fremst utfra seg selv og sitt. Det ville vært underlig om hippe urbanister i Oslo skulle ha enorm medfølelse med de stakkars bilpendlerene som har bosatt seg i områdene rundt Oslo. Bompenger, ulv i skogene på Hedmarken, nedlegging av flybase i Trøndelag, grendaskuler i Sogn og Fjordane eller scooterkjøring på Finmarksmidda er neppe helt fremst i pannebrasken til noen som bor noenlunde sentralt i Oslo og lever mesteparten av sitt liv der. Og siden Oslo er Norges tettest befolkede område med omtrent alt man trenger innenfor bygrensen så får denne gruppen store utslag. Om noe er de underrepresentert på riksplan gitt hvordan mandater fordeles.

    Rent anekdotisk har jeg inntrykk av at det er relativt mange som stemmer MDG i kommunevalget som ikke har tenkt å gjøre det ved neste stortingsvalg. Det er tross alt Stortinget som bestemmer de største tingene i Norge uansett hvor man bor.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Problemet med dagens Høire, er at de har kastet mesteparten av Willochs tankegos på båten....
    mannen selv modnet vel inn i radikaliseringen. hadde gud bevilget ham år nok til modning ville han gjerne ende opp i rødt.

    i dag er det ikke konservativ tenking som er moden - den er umoden ekstremradikalitet (aka radikal utsetting av tjenester, skattelette for de som har mest og troen på denne drysse ned effekten og at markedet vet best og ikke trenger en demokratisk kontroll på samme måte som enhver politisk makt). moden er en når en i dannet alder innser hvilken ungdommelige villfarelse denne manglende gjennomtenking av den menneskelige tilstand er uttrykk for. det er håp i alle de modene ungdommer, og gamlingen willochs ungdommelighet.
    Jeg tror ikke dette refelekterer Willoch sine modne tanker. Det blir nok stråmannsargumenter når man mener at Høyre ikke tror på kontroll av markedet. Markedet er sterkt regulert både i Norge og i EU. Skattelette for de rike er en sterk overdrivelse av borgerlig politikk. Det er få rike mennesker i Norge, men det er helt kritisk at vi har en regjering som legger til rette for at det er lønnsomt å drive privat i Norge. Det er blant annet viktig for et grønt skifte med flere nye bedrifter som kan sysselsette.
    Vi har ennå en særskatt på norske eiere osv. All erfaring tilsier at det er best for brukerne når det er flere aktører som kan tilby en tjeneste, som ikke er ensbetydende at alt er fritt fram. Det sier litt når LO nå fronter AP og deres tanker rundt samarbeid med MDG. Den symbolske kampen mot en svært moderat høyreside blir et lite problem når radikale krefter som MDG og Rødt truer hele næringsgrunnlaget til deres medlemmer. Ditto med oss høyrevelgere. Ap framstår som svært seriøse og gjennomtenkte.

    I denne valgkampen tok Støre og AP private barnehager litt i forsvar, og sa at vi hadde behov for alle som kunne stille opp og sørge for at velferdssamfunnet vårt fungerer framover. Stort sett overlater de denne argumentasjonen til de borgerlige, og det sier litt når de ser seg nødt til å demme opp mot de radikale kreftene på venstresiden.
    intet er som å kunne temperere egne ideologiske dogmer med litt norsk virkelighet.

    som pausemusikk til stråmenn; stråmann kan du vera sjøl. ;)

     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Selveste drømmekommunen...

    I denne byen kan MDG på vippen gi Rødt og Frp makta

    Krangel om Norges største ungdomsskole har snudd politikken i Rana på hodet. Rødt og Frp er bestevenner og skryter av hverandre, og et samarbeid bestående av partier over hele fjøla er nær makta.

    På den andre siden står Ap-ordfører Geir Waage sammen med Høyre og SV.

    https://www.nrk.no/nordland/mdg-pa-...gi-et-samarbeid-mellom-rodt-og-frp-1.14699420
    Rødt og Frp har funnet hverandre i bompengepolitikken også. Men ingen av dem våger å nevne at de er bestevenner i denne saken.
     

    Daniel62

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    2.548
    Antall liker
    788
    Da SAS mistet flymonopolet markerte det en ny æra for flyreisende, hvor tilbudet ble massivt forbedret og prisene ble massivt lavere. Jeg ser ingen grunn til at det samme ikke også skal være mulig for togdriften.
    Hvilket år mistet SAS sitt monopol???
    1987.
    "Avregulering.......
    Monopolet på enkeltruter på det norske innenriksmarkedet ble løftet i 1987, og Braathens kunne nå etablere ruter som tidligere kun hadde blitt trafikkert av SAS"
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Slik jeg husker det så var det Braathens som var størst på innenriks før 1987.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.719
    Antall liker
    9.587
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Selveste drømmekommunen...

    I denne byen kan MDG på vippen gi Rødt og Frp makta

    Krangel om Norges største ungdomsskole har snudd politikken i Rana på hodet. Rødt og Frp er bestevenner og skryter av hverandre, og et samarbeid bestående av partier over hele fjøla er nær makta.

    På den andre siden står Ap-ordfører Geir Waage sammen med Høyre og SV.

    https://www.nrk.no/nordland/mdg-pa-...gi-et-samarbeid-mellom-rodt-og-frp-1.14699420
    Rødt og Frp har funnet hverandre i bompengepolitikken også. Men ingen av dem våger å nevne at de er bestevenner i denne saken.
    Mer horeri er det vel ikke mulig å få til;)
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Jada, fløy mye på 80 tallet og som regel var det Braathens her sør, skulle vi nordover så var det SAS mener jeg.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Selveste drømmekommunen...

    I denne byen kan MDG på vippen gi Rødt og Frp makta

    Krangel om Norges største ungdomsskole har snudd politikken i Rana på hodet. Rødt og Frp er bestevenner og skryter av hverandre, og et samarbeid bestående av partier over hele fjøla er nær makta.

    På den andre siden står Ap-ordfører Geir Waage sammen med Høyre og SV.

    https://www.nrk.no/nordland/mdg-pa-...gi-et-samarbeid-mellom-rodt-og-frp-1.14699420
    Rødt og Frp har funnet hverandre i bompengepolitikken også. Men ingen av dem våger å nevne at de er bestevenner i denne saken.
    Mer horeri er det vel ikke mulig å få til;)
    gud vet; deph og gyllent daggry har visst funnet hverandre i motstanden mot ukontrollert innvandring. så får vi gjøre våre slutninger på askøyvis…
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.491
    Antall liker
    10.680
    Sted
    Trondheim
    Jada, fløy mye på 80 tallet og som regel var det Braathens her sør, skulle vi nordover så var det SAS mener jeg.
    Det var jo en grunn til at det het Braathen SAFE (South American and Far East). De fikk ikke fly innenlands før en stund etter krigen. Deretter ble de etter søknad tildelt noen ruter innenlands, men SAS hadde enerett på de viktige rutene som Oslo-Trondheim - Bodø og Oslo-Bergen. Braathens fløy "melkeruta" ned Vestlandet. Braathens startet å fly Trondheim - Ålesund - Bergen - Stavanger i 1958. Det var først i 1987 Braathens fikk lov til å fly Oslo - Bergen og Oslo - Trondheim. Oslo - Trondheim var begrenset til en flyvning i døgnet.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.297
    Antall liker
    8.729
    Torget vurderinger
    1
    En politiker på Stortinget tar beslutninger på så mange områder at yrkeserfaring vil gi veldig lite kompetanse på det aller meste. Det er stort sett derfor de knapt går på dass uten en lang høringsrunde hvor alle kompetente rørleggere får komme med sine innspill.
    Yrkeserfaring vil gjøre at de har en formening om hvordan det er å klare seg på en gjennomsnittslønn. Denne erfaringen er totalt fraværende for dagens politikerklasse. Hvorfor noen vil bli styrt av millionærer er en gåte. Fører galt avsted alle steder det er prøvd.....
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    16.026
    Antall liker
    12.661
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Nettopp... og tenk om de hadde litt erfaring med morrakrigen, - få unger tol og fra barnehage og skole, og samtidig passe en fast arbeidstid, bli sjuk og trenge sykemelding, og-vårherre-forby - være nødt til å krangle med NAV.... og slik kan vi fortsette en god stund....
    Livserfaring og virkelighetstrening......
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    det er en form for teknokratioptimistisk dogmatikk i mye av diskusjonen. hvem skal ta de politiske avgjørelser? og en etterspør en form for politisk vitenskap. hva kan vel en gravemaskinfører om slikt. da heller folk som han kunnskap om feltet; for det skal vi vite, her er det stor kompleksitet ute og går. og kompleksitetshåndtering krever høyere utdannelse. men når var vel høyere utdannelse et kriterium for å ta den riktige politiske avgjørelse? som om det finnes DEN riktige avgjørelse som studier i politisk håndtering ved våre høyeste læresteder gir oss. det er jo teknokratiets våte drøm. og bringer oss ingensteds hen. hirngespinst. hadde det vært sik så trengte vi ikke demokrati; fagkunnskapen kunne tatt over – teknokrater er vel ansett hos mange under politiske krisetider. her konvergerer en del tradisjonell kommunistisk tenking med de som har liten sansen for gravemaskinførere og deres manglende evne til å håndtere kompleksitet.

    broilere er folk som bare gjøre en personlig karriere på den politiske slagmark. gravemaskinførere og teknokrater har det til felles at de står under ideen om et felles gode. gi meg en gravemaskinfører med de rette talenter fremfor en ren teknokrat, når vi snakker politisk henseende. om da ikke teknokraten slutter å være teknokrat, på samme måten som gravemaskinføreren jo har sluttet å kjøre gravemaskin.

    og kjennskap til virkeligheten - hvordan den føles, hvordan den er en tilstand - er alltid bra. en trenger ikke selv ha ligget på gaten for å sette seg i gateliggerens sko.

    kompleksitet er overvurdert som argument mot enkle sjele.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Jada, fløy mye på 80 tallet og som regel var det Braathens her sør, skulle vi nordover så var det SAS mener jeg.
    Det var jo en grunn til at det het Braathen SAFE (South American and Far East). De fikk ikke fly innenlands før en stund etter krigen. Deretter ble de etter søknad tildelt noen ruter innenlands, men SAS hadde enerett på de viktige rutene som Oslo-Trondheim - Bodø og Oslo-Bergen. Braathens fløy "melkeruta" ned Vestlandet. Braathens startet å fly Trondheim - Ålesund - Bergen - Stavanger i 1958. Det var først i 1987 Braathens fikk lov til å fly Oslo - Bergen og Oslo - Trondheim. Oslo - Trondheim var begrenset til en flyvning i døgnet.
    Ja. Poenget var at SAS hadde ikke monopol på innenlands. En viktig rute på 80 tallet var Bergen-Stavanger/motsatt som grunnet oljeindustrien var en veldig travel rute og det var Braathens.
     

    Daniel62

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    2.548
    Antall liker
    788
    Jada, fløy mye på 80 tallet og som regel var det Braathens her sør, skulle vi nordover så var det SAS mener jeg.
    Det var jo en grunn til at det het Braathen SAFE (South American and Far East). De fikk ikke fly innenlands før en stund etter krigen. Deretter ble de etter søknad tildelt noen ruter innenlands, men SAS hadde enerett på de viktige rutene som Oslo-Trondheim - Bodø og Oslo-Bergen. Braathens fløy "melkeruta" ned Vestlandet. Braathens startet å fly Trondheim - Ålesund - Bergen - Stavanger i 1958. Det var først i 1987 Braathens fikk lov til å fly Oslo - Bergen og Oslo - Trondheim. Oslo - Trondheim var begrenset til en flyvning i døgnet.
    Ja. Poenget var at SAS hadde ikke monopol på innenlands. En viktig rute på 80 tallet var Bergen-Stavanger/motsatt som grunnet oljeindustrien var en veldig travel rute og det var Braathens.
    Kall det hva du vil, men hvis SAS hadde villet/kunnet fly BGO-SVG den gang, så hadde de hatt forrang.
    Braathens fløy der fordi SAS ikke gjorde det.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Å ja. Men nå gjorde de ikke det. Ikke til Longyearbyen heller, men det gjorde Braathens. SAS hadde ikke monopol. Satan jeg fløy mye på 80 tallet når jeg tenker meg om, spørs om jeg ikke må i klimafengsel, jeg burde jo visst hva som kom.
     
    S

    Slubbert

    Gjest
    Innenriks flyruter ble åpnet opp for konkurranse i 1994, inntil da var det kun én operatør som fikk lov til å drifte en rute. Dette ble innført gjennom EØS på grunn av nye EU-regler. Videre ble det åpnet for at utenlandske aktører også kunne operere på innenriks flyruter i 1997. I kapittel 4 i denne rapporten fra TØI blir historien gjennomgått:

    https://www.toi.no/getfile.php?mmfileid=1692

    Den regressive venstresiden protesterte den gang også:

    https://www.nytid.no/den_siste_sovjetstat/

    Men så viste det seg at etter at Norwegian ble etablert eksploderte tilbudet og prisene ble redusert til en brøkdel av hva de var under monopoltiden.
     
    Sist redigert:

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.719
    Antall liker
    9.587
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Å ja. Men nå gjorde de ikke det. Ikke til Longyearbyen heller, men det gjorde Braathens. SAS hadde ikke monopol. Satan jeg fløy mye på 80 tallet når jeg tenker meg om, spørs om jeg ikke må i klimafengsel, jeg burde jo visst hva som kom.
    Fløy du ofte mellom Tromsø og Longyearbyen tidlig på åttitallet så passet jeg på at dere kom vel frem:cool:
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Innenriks flyruter ble åpnet opp for konkurranse i 1994, inntil da var det kun én operatør som fikk lov til å drifte en rute. Dette ble innført gjennom EØS på grunn av nye EU-regler. Videre ble det åpnet for at utenlandske aktører også kunne operere på innenriks flyruter i 1997. I kapittel 4 i denne rapporten fra TØI blir historien gjennomgått:

    https://www.toi.no/getfile.php?mmfileid=1692

    Den regressive venstresiden protesterte den gang også:

    https://www.nytid.no/den_siste_sovjetstat/

    Men så viste det seg at etter at Norwegian ble etablert eksploderte tilbudet og prisene ble redusert til en brøkdel av hva de var under monopoltiden.
    Ikke så mye som har endret seg på venstresiden siden den gang. Nå er det togtrafikken de hyler og skriker over.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Innenriks flyruter ble åpnet opp for konkurranse i 1994, inntil da var det kun én operatør som fikk lov til å drifte en rute. Dette ble innført gjennom EØS på grunn av nye EU-regler. Videre ble det åpnet for at utenlandske aktører også kunne operere på innenriks flyruter i 1997. I kapittel 4 i denne rapporten fra TØI blir historien gjennomgått:

    https://www.toi.no/getfile.php?mmfileid=1692

    Den regressive venstresiden protesterte den gang også:

    https://www.nytid.no/den_siste_sovjetstat/

    Men så viste det seg at etter at Norwegian ble etablert eksploderte tilbudet og prisene ble redusert til en brøkdel av hva de var under monopoltiden.
    Noen som husker Color Air?
     

    Daniel62

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    2.548
    Antall liker
    788
    Innenriks flyruter ble åpnet opp for konkurranse i 1994, inntil da var det kun én operatør som fikk lov til å drifte en rute. Dette ble innført gjennom EØS på grunn av nye EU-regler. Videre ble det åpnet for at utenlandske aktører også kunne operere på innenriks flyruter i 1997. I kapittel 4 i denne rapporten fra TØI blir historien gjennomgått:

    https://www.toi.no/getfile.php?mmfileid=1692

    Den regressive venstresiden protesterte den gang også:

    https://www.nytid.no/den_siste_sovjetstat/

    Men så viste det seg at etter at Norwegian ble etablert eksploderte tilbudet og prisene ble redusert til en brøkdel av hva de var under monopoltiden.
    Noen som husker Color Air?
    Kort forklart: de forsvant ganske raskt på grunn av agressiv markedsføring av bonusprogrammene SAS Eurobonus og Braathens Bracard.
    For når du er jobbreisende og flyselskapet frister med bonusreiser til Hirtshals med M/F Color Festival og konkurrentene med bonusreise med fly til Barcelona eller New York..............ja, nettopp :)
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Innenriks flyruter ble åpnet opp for konkurranse i 1994, inntil da var det kun én operatør som fikk lov til å drifte en rute. Dette ble innført gjennom EØS på grunn av nye EU-regler. Videre ble det åpnet for at utenlandske aktører også kunne operere på innenriks flyruter i 1997. I kapittel 4 i denne rapporten fra TØI blir historien gjennomgått:

    https://www.toi.no/getfile.php?mmfileid=1692

    Den regressive venstresiden protesterte den gang også:

    https://www.nytid.no/den_siste_sovjetstat/

    Men så viste det seg at etter at Norwegian ble etablert eksploderte tilbudet og prisene ble redusert til en brøkdel av hva de var under monopoltiden.
    Noen som husker Color Air?
    Kort forklart: de forsvant ganske raskt på grunn av agressiv markedsføring av bonusprogrammene SAS Eurobonus og Braathens Bracard.
    For når du er jobbreisende og flyselskapet frister med bonusreiser til Hirtshals med M/F Color Festival og konkurrentene med bonusreise med fly til Barcelona eller New York..............ja, nettopp :)
    Ja de tapte myye penger.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Tror også Rotevatn er et godt valg for V. Ikke helt sikker på Melby....
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Rotevatn vil bli en god leder for Venstre og ta dem inn i en ny æra. Dagens ledelse er fjotter som er mest opptatt av dydsposering av fjas på Facebook, og har helt glemt at de skal være et liberalt og liberalistisk parti og ikke en mongoloid lillesøster til MDG. Flaskepant, pelsdyr og fjernynslisensen er ikke noe å drive et parti på. De har gjort seg helt unyttige under Trine.

    Jeg heier frem en ny generasjon med borgerlige politikere. Rotevatn, Heidi Nordby Lunde og Peter Christian Frølich er kommende stjerner i norsk politikk og satser man på dem vil man gruse hele Hakkebakkeskogen.
     

    vrøvl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.05.2009
    Innlegg
    943
    Antall liker
    309
    Torget vurderinger
    1
    Ja, Rotevatn er riktig mann
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.956
    Antall liker
    8.366
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Innenriks flyruter ble åpnet opp for konkurranse i 1994, inntil da var det kun én operatør som fikk lov til å drifte en rute. Dette ble innført gjennom EØS på grunn av nye EU-regler. Videre ble det åpnet for at utenlandske aktører også kunne operere på innenriks flyruter i 1997. I kapittel 4 i denne rapporten fra TØI blir historien gjennomgått:

    https://www.toi.no/getfile.php?mmfileid=1692

    Den regressive venstresiden protesterte den gang også:

    https://www.nytid.no/den_siste_sovjetstat/

    Men så viste det seg at etter at Norwegian ble etablert eksploderte tilbudet og prisene ble redusert til en brøkdel av hva de var under monopoltiden.
    Ja, då ser vi kva som skal til for å redusere utsleppa frå flytrafikken.....
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.956
    Antall liker
    8.366
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Rotevatn vil bli en god leder for Venstre og ta dem inn i en ny æra. Dagens ledelse er fjotter som er mest opptatt av dydsposering av fjas på Facebook, og har helt glemt at de skal være et liberalt og liberalistisk parti og ikke en mongoloid lillesøster til MDG. Flaskepant, pelsdyr og fjernynslisensen er ikke noe å drive et parti på. De har gjort seg helt unyttige under Trine.

    Jeg heier frem en ny generasjon med borgerlige politikere. Rotevatn, Heidi Nordby Lunde og Peter Christian Frølich er kommende stjerner i norsk politikk og satser man på dem vil man gruse hele Hakkebakkeskogen.
    Eg for min del er meir spent på Alfred & co.....
     

    Daniel62

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2014
    Innlegg
    2.548
    Antall liker
    788
    Innenriks flyruter ble åpnet opp for konkurranse i 1994, inntil da var det kun én operatør som fikk lov til å drifte en rute. Dette ble innført gjennom EØS på grunn av nye EU-regler. Videre ble det åpnet for at utenlandske aktører også kunne operere på innenriks flyruter i 1997. I kapittel 4 i denne rapporten fra TØI blir historien gjennomgått:

    https://www.toi.no/getfile.php?mmfileid=1692

    Den regressive venstresiden protesterte den gang også:

    https://www.nytid.no/den_siste_sovjetstat/

    Men så viste det seg at etter at Norwegian ble etablert eksploderte tilbudet og prisene ble redusert til en brøkdel av hva de var under monopoltiden.
    Ja, då ser vi kva som skal til for å redusere utsleppa frå flytrafikken.....
    Monopolisme ? :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn