Asbjørn
Rubinmedlem
Artikkel? Det er et leserbrev til Avisa Nordland, først publisert på resett.Bra artikkel faktisk.
Sist redigert:
Artikkel? Det er et leserbrev til Avisa Nordland, først publisert på resett.Bra artikkel faktisk.
Fortsatt en bra artikkel, blir det gitt noen feil informasjon i det du kaller leserbrev?Artikkel? Det er et leserbrev til Avisa Nordland, først publisert på resett.Bra artikkel faktisk.
Kommer også frem:NASA består av en mengde avdelinger, men en av disse er det mange av de ansatte i NASA som ikke er særlig stolte av. Dette er et lite kontor som ligger over Tom's Restaurant (også kjent fra TV-serien Seinfeld) i New York, langt unna noen virkelig NASA-fasiliteter. Her holder ei lita politisk beskyttet gruppe til – Goddard Institute for Space Studies (GISS). I alle fall var de politisk beskyttet før Trump kom til makten. Dette er en gjeng med klimamodell-teoretikere, og har i realiteten ikke noe med romfartsstudier å gjøre.
Forfatteren av artikkelen eller leserbrevet som noen kaller det har hentet sin informasjon fra:Tidligere GISS-ansatt, Duane Thresher, skrevet et brev til den nye NASA-administratoren i bloggen sin: «Bridenstine, klimaforskere er ikke edle, slutt å betale dem!»
Thresher, er sterkt kritisk til den påtakelige mangelen av naturvitenskapelig kompetanse og integritet ved GISS. Han skrev at da byråkrater bestemte seg for at den globale oppvarmingen var den neste store «tingen», startet det en stor strøm av penger og ukvalifiserte mennesker, opportunister og andre som på en urettmessig måte prøvde å tjene på dette. Videre: «Det er tragisk å se byrået som benyttet solid forskning for å plassere mennesker på månen bli identifisert og misrepresentert offentlig med en søppelvitenskapelig (junk science) klimaalarm-propagandamaskin.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks...erna-vil-ha-opp-tempoet-i-det-groenne-skiftet- Ingeborg Moræus Hanssen har flere gode poenger, mener stortingsrepresentant i Høyre, Heidi Nordby Lunde.
- Jeg er helt enig i at Høyre må bli mer Høyre. Jeg er så heldig at jeg sitter i programkomiteen til Høyre, og alle er enige om at vi trenger å fornye prosjektet. Vi må finne Høyres løsninger uten å se for mye til de andre. Jeg tror det er vi som må dra lasset for å fornye både regjeringsprosjektet og oss selv. Så får andre se til oss i stedet for at vi ser til dem, sier Lunde.
Hun deler også noe av frustrasjonen på klimafronten og savnet etter en tydelig klima og miljøstemme fra Høyre.
- Vi har gitt fra oss den alt for mye til våre venner.
– Tempoet må opp. Men da må folk ha råd til å kjøpe seg ny bil, sier Solberg til VG.
JA, ja vi skroter nogle 100 million biler, og erstatter dem med batteri biler!!!,Det skjer endel på dette området også. Norges bidrag globalt er som en promp i natten, men vi fører an sammen med Kina på elektrifiseringen av transportsektoren og det er bra. Lokalt har det stor betydning, Toyota og Panasonic jobber med faststoffbatterier uten kobolt, og med en betydelig bedre forhold med hensyn til effekt/vekt. Greier vi å lage mange nok batterier som har høy energitetthet til en lav pris så vil verden forandre seg totalt. Kan man lagre energi billig og effektivt så vil sol og vind komme som en geværkule. Da vil etterspørslen etter olje og gass falle dramatisk i løpet av 10-20 år. Nåværende produksjon på 100 millioner fat pr. dag kan lett bli halvert. Prisen på batteriene vil avgjøre alt.Det stemmer vel - stort sett.... Forøvrig- Norges innenlands andel av utslipp utgjør ca 0,25% av verdenstotalen, - av dette utgjør total transport ca 17%, og personbiler ca 4% - etter det jeg finner ut... da utgjør norsk privatbilisme ca 0,01% av verdenstotalen. Det spiller ingen rolle om tallene avviker litt, - men vi frelser ikke verden ved å tvangsinnføre elektriske biler i et land hvor de kanskje passer minst mtp geografisk beliggenhet. Produkjson av elbiler og ikke minst batterier har ikke akkura noe pent miljøavtrykk, - for ikke å snakke om produksjon og forbruk av sjeldne jordmetaller til batteriene. På den annen side- at elbiler kan utgjøre mye for luftkvaliteten i de større byene, er helt greit. At alle monner drar er også riktig, men det er faktisk ingen grunn til å gå av skaftet her til lands.
Og i vil ikke ha vindmøller på land, hvor mye mer CO2 tror du,i , der vil genereres, ved at skulle produksere vindmølle parker, med tilhørende generator platforme til havs, i forhold til landbaserte anleg, det henger ikke på greb.Det selges da nye biler uansett og gamle blir til spiker. Ingenting nytt med det. Selv om bilsalget i verden går ned. Og det er bra. Skjer mye som vi over femti ikke forstår så mye av.
Enig i at høyrevridd passer dårlig på partiet Høyre, passer nok bedre på den mørkeblåbrune delen av FrP.Det virker som partiet Høyre ikke kvalifiserer som "høyrevridd" i denne sammenhengen. En ting er at jeg selv står nokså stødig midt i Høyre (og har sagt ganske tydelig fra hva jeg mener), men miljøsaken er også første punkt på listen når folk etterlyser en tydeligere Høyre-profil i regjeringen. Et konservativt parti kan ikke støtte plyndring av ressurser på bekostning av fremtidige generasjoner.
https://www.dagbladet.no/nyheter/kraftig-oppgjor-med-erna/71595832
https://www.vg.no/nyheter/innenriks...erna-vil-ha-opp-tempoet-i-det-groenne-skiftet- Ingeborg Moræus Hanssen har flere gode poenger, mener stortingsrepresentant i Høyre, Heidi Nordby Lunde.
- Jeg er helt enig i at Høyre må bli mer Høyre. Jeg er så heldig at jeg sitter i programkomiteen til Høyre, og alle er enige om at vi trenger å fornye prosjektet. Vi må finne Høyres løsninger uten å se for mye til de andre. Jeg tror det er vi som må dra lasset for å fornye både regjeringsprosjektet og oss selv. Så får andre se til oss i stedet for at vi ser til dem, sier Lunde.
Hun deler også noe av frustrasjonen på klimafronten og savnet etter en tydelig klima og miljøstemme fra Høyre.
- Vi har gitt fra oss den alt for mye til våre venner.
– Tempoet må opp. Men da må folk ha råd til å kjøpe seg ny bil, sier Solberg til VG.
Jeg er uenig med mye men jeg liker ånden her. Jeg har jo sett deg bant dem så jeg vet dette er noe du brenner for. Litt Star Wars i hverdagen er bare krydder.PRESSEMELDING
RETTSSAKENE MOT EXTINCTION REBELLIONS AKTIVISTER BEGYNNER - OSLO TINGRETT, 16.-18. SEPTEMBER
Sytten av Extinction Rebellions (XRs) aktivister har ikke vedtatt forelegg etter aksjoner tidligere i år. De påberoper seg nødrett i lys av pågående klimasammenbrudd og økologisk krise, som styresmaktene ikke tar alvorlig.
Det er avsatt tre dager til rettssakene omkring aksjonene i Stortinget, utenfor og i Norges bank og utenfor Klima- og Miljødepartementet.
Ekspertvitner vil mandag begrunne den alvorlige nødssituasjonen vi befinner oss i, med manglende innsats fra styresmaktene mot klima- og økologisk krise. Seniorforsker Rasmus Benestad fra Meteorologisk institutt vil gå gjennom hva forskningen på hans fagfelt varsler om klimaendringer og global oppvarming; professor Arne Johan Vetlesen, medforfatter av boken «Hva skal vi svare våre barn?» vil belyse det moralske ansvaret vi har for å gjøre en effektiv innsats nå; Thomas Cottis, høyskolelektor i landbruk og klimakunnskap ved Høgskolen Innlandet, vil vise konsekvenser av global oppvarming for Norges landbruk. Ekspertvitnene stiller i retten fra 12:25-13:55, mandag 16. september. De vil være tilgjengelige for intervjuer etter sine vitnemål. Sakene føres over tre dager.
Første dag er tema stengingen av inngangen til Klima- og Miljødepartementet, 17. juni, der 11 aktivister ble arrestert.
Andre dag vil man primært se på aksjonen inne på Stortinget 12. juni, da XR avbrøt forhandlingene med et krav om at representantene måtte erklære klima- og økologisk krise. Tredje dag behandler retten aksjonen utenfor Norges bank, 24. mai, hvor aktivister stengte inngangen i protest mot Oljefondets investeringer i brunkull.
Oslo Tingrett, C. J. Hambros plass 4.
16. til 18. september, fra klokken 0900-1600 hver dag.
Extinction Rebellion benytter seg av ikke-voldelig sivil ulydighet for å tvinge styresmaktene til å erkjenne alvoret og ta de beslutninger som er nødvendige for å motvirke klimasammenbruddet og den økologiske krisen verden står overfor. Opprørsbevegelsen formidler at vi befinner oss i en nødssituasjon som krever godt tverrpolitisk samarbeid.
Nei, det skal de ikke.Ooops...
MDG åpner opp for å vurdere nye oljefelt
MDG-topp Une Bastholm setter døren på gløtt for å forhandle om partiets absolutte nei til nye oljefelt.
https://www.dn.no/politikk/miljopar...ner-opp-for-a-vurdere-nye-oljefelt/2-1-671570
"Det er forøvrig lite som tyder på at.... "Nei, det skal de ikke.Ooops...
MDG åpner opp for å vurdere nye oljefelt
MDG-topp Une Bastholm setter døren på gløtt for å forhandle om partiets absolutte nei til nye oljefelt.
https://www.dn.no/politikk/miljopar...ner-opp-for-a-vurdere-nye-oljefelt/2-1-671570
Vis vedlegget 553585
Heldigvis, vi trenger ikke Medium Gag Demens, parties i nogen regering i det hele tat!Nei, det skal de ikke.Ooops...
MDG åpner opp for å vurdere nye oljefelt
MDG-topp Une Bastholm setter døren på gløtt for å forhandle om partiets absolutte nei til nye oljefelt.
https://www.dn.no/politikk/miljopar...ner-opp-for-a-vurdere-nye-oljefelt/2-1-671570
Vis vedlegget 553585
Ja det kan gå alle veier det der. Spesielt hvis det lokkes med en eller annen posisjon. Alt er til salgs, også sjela hvis betalinga er god nok."Det er forøvrig lite som tyder på at.... "Nei, det skal de ikke.Ooops...
MDG åpner opp for å vurdere nye oljefelt
MDG-topp Une Bastholm setter døren på gløtt for å forhandle om partiets absolutte nei til nye oljefelt.
https://www.dn.no/politikk/miljopar...ner-opp-for-a-vurdere-nye-oljefelt/2-1-671570
Vis vedlegget 553585
I virkelighetens politiske hverdag er dette å sette døra på gløtt.
Jeg hørte intervjuet flere ganger, og det var ikke det hun sa. Både NRK og DN hadde meget tendensiøse og kreative vinklinger på hennes utsagn.Ok, så DN klarte å vri litt på det at de ikke har startet å diskutere 2021 internt i partiet til at de er åpne for å lempe på sitt absolutte nei.
Det hadde jo vært litt for dumt for et "en saks parti" og selge den ene saken også da....
Men det hadde vært kjekt om de kom på vippen neste gang slik at vi får se hva som bor i dem.
Nei det er det ikke. Den fremstillingen forteller bare en ting, de har ingen vitenskapelige fakta å komme med men er en ren politisk bevegelse som er avhengig av støtte fra de største idiotene i toppstillinger for å kunne tre frem. Ingen vitenskapsfolk i vestlige demokratier med solid fundert forskning og tallmateriale bak seg vil ha problemer med å få sine funn publisert, uavhengig av hva som er politisk korrekt/akseptert. Enhver med annet enn bomull mellom ørene vil lett kunne finne eksempler på publisert politisk ukorrekt forskning både i Norge og andre land.Jeg må jo si at jeg blir litt skeptisk når de presenterer seg slik:
"We are the most qualified real climatologists to ever come out as global warming skeptics, including even more than Dr. Richard Lindzen, Dr. Judith Curry, and Dr. Roy Spencer, although we acknowledge their courage. We only came out after President Trump was elected because before that it would have been futile."
Litt fritt oversatt:
"Det er vi som kan noe om klima, men vi turde ikke si noe før Trump ble valgt til president".
Hallo! Er det noen hjemme?
Men den lokkematen tror jeg er helt nødvendigEnig med det meste du sier men tror det er bedre ting å bruke pengen på enn jernbane til Tromsø. Det blir i så fall rent lokkemat for distriktsvelgere, det klimaregnskapet kommer ikke til å gå i null. Men man kunne jo for eksempel elektrifisere Nordlandsbanen til en start.....
Da er det i grunn bare å få USA, Russland, Kina, Saudi-Arabia, Irak, Iran, Brasil, Venezuela, Nigeria, Angola og Mexico med på avtalen - som sikkert Norge og Canada kan fronte.^ Det ordner seg, og kjappere enn man tror. Verden er i ferd med å innse hva som er i ferd med å skje.
https://www.aftenposten.no/meninger...klimaavtale-bor-pa-plass--Ni-norske-okonomer?
Jeg tror det er mulig å få til, med litt hjelp av ekstremvær og politisk/økonomisk press så blir de med. Klimaendringene og fornybare løsninger som stadig blir mer fornuftig økonomisk er også drivende for det som skjer. 2020 blir et viktig år. Kommer det en person som leder USA og verden i riktig retning eller fortsetter Trump,? Det er tusen kroner spørsmålet....Da er det i grunn bare å få USA, Russland, Kina, Saudi-Arabia, Irak, Iran, Brasil, Venezuela, Nigeria, Angola og Mexico med på avtalen - som sikkert Norge og Canada kan fronte.^ Det ordner seg, og kjappere enn man tror. Verden er i ferd med å innse hva som er i ferd med å skje.
https://www.aftenposten.no/meninger...klimaavtale-bor-pa-plass--Ni-norske-okonomer?
Mvh
OMF
Nu er Hitler udgået på dato, og det er du ,i fanden også vis du mener vi skal bruge 100 milliarder på at utbyggge et tog net, som der ikke er en levende sjæl av en Nordmann, som gidder at benytte.Hvis de blir enige om et regjeringssamarbeid så håper jeg de blir enige om å oppgradere jernbanestrekningene Oslo-Trondheim, Oslo-Bergen , Oslo- Stavanger og fullfører strekningen Trondheim-Tromsø som Adolf begynte på for 75 år siden. Og la oss få CO2 avgifter på flydrivstoff, der må det jobbes for å få til en internasjonal avtale. Ja til dyrere flybilletter og bedre og billigere tog. Og fergefri E39 er bare å glemme, den kommer til å få mange tunneler som tungtransporten i praksis ikke kan bruke, det blir varmgang med tilhørende brann i en kort tilsvarende tunnel ved Drøbak flere ganger årlig. Og kommer til å koste en dullion. (Mens Nord-Norge banen kommer bare til å koste en halv dullion)
Du glemte Jesus, tilbagekomst, for at hente de Grønne sjele hjemDa er det i grunn bare å få USA, Russland, Kina, Saudi-Arabia, Irak, Iran, Brasil, Venezuela, Nigeria, Angola og Mexico med på avtalen - som sikkert Norge og Canada kan fronte.^ Det ordner seg, og kjappere enn man tror. Verden er i ferd med å innse hva som er i ferd med å skje.
https://www.aftenposten.no/meninger...klimaavtale-bor-pa-plass--Ni-norske-okonomer?
Mvh
OMF
Jeg forstår ikke riktig hva du mener her, Hitler har gått ut på dato, men det han gjorde glemmer vi ikke... og jeg føler ikke at jeg har gått ut på dato., og mener du at det ikke bor nordmenn i Nord-Norge? Og/eller demens?Nu er Hitler udgået på dato, og det er du ,i fanden også vis du mener vi skal bruge 100 milliarder på at utbyggge et tog net, som der ikke er en levende sjæl av en Nordmann, som gidder at benytte.Hvis de blir enige om et regjeringssamarbeid så håper jeg de blir enige om å oppgradere jernbanestrekningene Oslo-Trondheim, Oslo-Bergen , Oslo- Stavanger og fullfører strekningen Trondheim-Tromsø som Adolf begynte på for 75 år siden. Og la oss få CO2 avgifter på flydrivstoff, der må det jobbes for å få til en internasjonal avtale. Ja til dyrere flybilletter og bedre og billigere tog. Og fergefri E39 er bare å glemme, den kommer til å få mange tunneler som tungtransporten i praksis ikke kan bruke, det blir varmgang med tilhørende brann i en kort tilsvarende tunnel ved Drøbak flere ganger årlig. Og kommer til å koste en dullion. (Mens Nord-Norge banen kommer bare til å koste en halv dullion)
Mere MEDIUN GALSKBAB OG DEAMENS!!
Ka foreslå en udbygning av de mentale sykehuse her til lands, for at efterkomme behovet i fremtiden!
At utbygge jernbane nettet for 100 tals av Milliader , når der ikke er en eneste Nordmann ut over Terje A , som vil gi at benytte sig av denne transport mulighet, og derfor er prosjektet galskab!.Jeg forstår ikke riktig hva du mener her, Hitler har gått ut på dato, men det han gjorde glemmer vi ikke... og jeg føler ikke at jeg har gått ut på dato., og mener du at det ikke bor nordmenn i Nord-Norge? Og/eller demens?Nu er Hitler udgået på dato, og det er du ,i fanden også vis du mener vi skal bruge 100 milliarder på at utbyggge et tog net, som der ikke er en levende sjæl av en Nordmann, som gidder at benytte.Hvis de blir enige om et regjeringssamarbeid så håper jeg de blir enige om å oppgradere jernbanestrekningene Oslo-Trondheim, Oslo-Bergen , Oslo- Stavanger og fullfører strekningen Trondheim-Tromsø som Adolf begynte på for 75 år siden. Og la oss få CO2 avgifter på flydrivstoff, der må det jobbes for å få til en internasjonal avtale. Ja til dyrere flybilletter og bedre og billigere tog. Og fergefri E39 er bare å glemme, den kommer til å få mange tunneler som tungtransporten i praksis ikke kan bruke, det blir varmgang med tilhørende brann i en kort tilsvarende tunnel ved Drøbak flere ganger årlig. Og kommer til å koste en dullion. (Mens Nord-Norge banen kommer bare til å koste en halv dullion)
Mere MEDIUN GALSKBAB OG DEAMENS!!
Ka foreslå en udbygning av de mentale sykehuse her til lands, for at efterkomme behovet i fremtiden!
Jernbane nordover binder Norge sammen og det er viktig. Vi og dem må vi slutte med, vi er en nasjon. Alle skal med og MDG tiltrekker seg fornuftige mennesker som tenker på neste generasjoner. I motsetning til visse andre.At utbygge jernbane nettet for 100 tals av Milliader , når der ikke er en eneste Nordmann ut over Terje A , som vil gi at benytte sig av denne transport mulighet, og derfor er prosjektet galskab!.Jeg forstår ikke riktig hva du mener her, Hitler har gått ut på dato, men det han gjorde glemmer vi ikke... og jeg føler ikke at jeg har gått ut på dato., og mener du at det ikke bor nordmenn i Nord-Norge? Og/eller demens?Nu er Hitler udgået på dato, og det er du ,i fanden også vis du mener vi skal bruge 100 milliarder på at utbyggge et tog net, som der ikke er en levende sjæl av en Nordmann, som gidder at benytte.Hvis de blir enige om et regjeringssamarbeid så håper jeg de blir enige om å oppgradere jernbanestrekningene Oslo-Trondheim, Oslo-Bergen , Oslo- Stavanger og fullfører strekningen Trondheim-Tromsø som Adolf begynte på for 75 år siden. Og la oss få CO2 avgifter på flydrivstoff, der må det jobbes for å få til en internasjonal avtale. Ja til dyrere flybilletter og bedre og billigere tog. Og fergefri E39 er bare å glemme, den kommer til å få mange tunneler som tungtransporten i praksis ikke kan bruke, det blir varmgang med tilhørende brann i en kort tilsvarende tunnel ved Drøbak flere ganger årlig. Og kommer til å koste en dullion. (Mens Nord-Norge banen kommer bare til å koste en halv dullion)
Mere MEDIUN GALSKBAB OG DEAMENS!!
Ka foreslå en udbygning av de mentale sykehuse her til lands, for at efterkomme behovet i fremtiden!
MGD, har det med at tiltrekke sig de merkeligste mennesker, drømmere, og andre med ufullførte visjoner.
Men ansvarlighet eiger de ikke!
Ja da, foreslår jeg at du holder MDG politikerne ansvars bevisste, og til ser at de benytter tog transport frem og tilbage mellem Opplands Norge til stortinget.Jernbane nordover binder Norge sammen og det er viktig. Vi og dem må vi slutte med, vi er en nasjon. Alle skal med og MDG tiltrekker seg fornuftige mennesker som tenker på neste generasjoner. I motsetning til visse andre.At utbygge jernbane nettet for 100 tals av Milliader , når der ikke er en eneste Nordmann ut over Terje A , som vil gi at benytte sig av denne transport mulighet, og derfor er prosjektet galskab!.Jeg forstår ikke riktig hva du mener her, Hitler har gått ut på dato, men det han gjorde glemmer vi ikke... og jeg føler ikke at jeg har gått ut på dato., og mener du at det ikke bor nordmenn i Nord-Norge? Og/eller demens?
MGD, har det med at tiltrekke sig de merkeligste mennesker, drømmere, og andre med ufullførte visjoner.
Men ansvarlighet eiger de ikke!
Jeg tror det er mulig å få til, med litt hjelp av ekstremvær og politisk/økonomisk press så blir de med. Klimaendringene og fornybare løsninger som stadig blir mer fornuftig økonomisk er også drivende for det som skjer. 2020 blir et viktig år. Kommer det en person som leder USA og verden i riktig retning eller fortsetter Trump,? Det er tusen kroner spørsmålet....Da er det i grunn bare å få USA, Russland, Kina, Saudi-Arabia, Irak, Iran, Brasil, Venezuela, Nigeria, Angola og Mexico med på avtalen - som sikkert Norge og Canada kan fronte.^ Det ordner seg, og kjappere enn man tror. Verden er i ferd med å innse hva som er i ferd med å skje.
https://www.aftenposten.no/meninger...klimaavtale-bor-pa-plass--Ni-norske-okonomer?
Mvh
OMF