Jøss. Når jeg var der var det kun regelrett søppel i pappeskene hans.Det har blitt noen turer til Drøbak i sommer, og kjøpte noen skiver av karen på torget. I hvert fall én er dublett, men det er jo fint å ha noe i gavehylla også.
Vis vedlegget 550639
Da nærmer vi oss en løsning på DIY-forforsterkeren tenker jeg: Defekte Duelund er loddet ut. Velvilje fra Duelund gjør at jeg får noen 600V-eksemplarer for småpenger. Det blir spennende å få den ordnet så den kan testes med Air Tight. Nesten så jeg gleder meg litt.Tre tips mottatt:
- defekt Duelund
- defekt motstand
- mistet jording på et eller annet vis.
Jeg har ikke klart å måle defekte motstander. Måler også høy motstand over 1uF Duelund.
Blir Kongsberg-tur dette.
Det er en tid for alt, og du har jo nok å henge fingrene i, så ingen grunn til å unnskylde. Ser i alle fall frem til du kan dele noen erfaringer med kombinasjonen, jeg tror det kan bli riktig så fint.Det er pinlig å innrømme men så langt har jeg ikke kommet. Har faktisk ikke koblet de opp overhode. Skulle koble de opp her for en tid siden men fant ut at Ars Sonumen kun tar spader (Cardas-terminaler) og Tannoyene kun tar plugger. Har sendt kabler til omterminering hos Audiomix og regner med å få koblet opp om ikke lenge. Men unnskyldningen er svak.
Dire Straits Communiqué på Warner Bros USA er gammel favorittDen observante leser har selvsagt merket seg at Terje Rypdal Chaser er innkjøpt to ganger på to måneder. Det var utilsiktet.
Innkjøpet av Dire Straits Communiqué som man har utallige utgaver av fra før var derimot ingen glipp, merkelig nok. Har merket meg at de tyske pressingene er svært gode av deres første album, så nå får vi se hvordan denne utgaven av andrealbumet er.
Vel, jeg ble litt overrasket da jeg skulle bytte rør: I posisjonen for 12AX7 var det satt inn 5751, greit nok (litt vanskelig å lese merket på rørene som satt i. Dette røret bruker jeg i Joule Electra og jeg vet det kan brukes som erstatningsrør men med litt mindre gain. Uansett, satte inn gamle Mullard 12AX7. Mer overrasket ble jeg da jeg kom til neste posisjon hvor jeg ventet 12AU7 som anvist på fronten. Her var det satt inn 12AX7 fra Golden Dragon. Eneste gang jeg har opplevd at man kan veksle mellom 12AU7 og 12AX7 er i Rogue Ares. Satte inn JAN GE 12AU7 - mindre gain så klart. Det roet nok ned lyden noe, men uansett må en eller annen ha rotet med dette (i følge tidligere eier har ikke han rullet rør). Uansett, nå står det Mullard 12AX7og RCA 5814A Triple Mica Black Plates i forsterkeren. For tidlig å konkludere etter første låten men aner at RCA har mer kjøtt på beinet og fylde enn JAN GE (egentlig aldri særlig glad i JAN-rør, synes på generell basis at de låter tynt).Hei Fosse
Da det er min tidligere ATM-2 du har, er jeg litt nysgjerrig på hvilke rør du har testet, og hva du har foretrukket.
Må si jeg savner den litt hver gang jeg ser den. Ikke bare byggekvaliteten som er skyhøy, eiergleden likeså.Japansk high-end har skyhøy byggekvalitet.
Har ikke Opeth et lite Jadis monoblokk sett som kan settes inn en periode inntil øvrig isenkram kan friskmeldes?de klassiske 211 monoene er kule.....
synd du har så tungdrevne ht
du kan jo kanskje biampe med 4x211 blokker