Halais folkens ... her var mye gode svar
Det vanskeligste når man vurderer produkter i denne prisklassen er kanskje ikke valget i seg selv men å betale for dem.
For meg er det egentlig veldig enkelt, sitt ned og nyt musikken, og kan det gi meg den magiske følelsen?
hvis ikke, er det feil spor...
hvis jeg får stjerner i øynene og bare koser meg og ikke kan stoppe å høre på musikk, så er vi på rett spor...
p.t. koser jeg meg veldig mye hjemme med musikk, men ønsker mere... jeg spiller alt fra Pixies til Vivaldi
Nå vil jeg høre Radetski March og An der Schønen Blauen Donau på full guff uten kompresjon og med følelsen at symfoniorkesteret er her
Jeg har Duntech PCL-15, små knøtt-høyttalere, men noen kaller dem John Dunlavy's mesterverk, du ser dem aldri på bruktmarkedet, noe som sier litt. Det er et mega sprang fra PCL-15 til The Music
Jeg har brukt fyktelig mye tid og traversert alt som finnes av hi-end butikker, gått gjennom alt av Audio Physic opp til og med Cardeas Plus++, alt av Adyton, diverse McIntosh, f.ex XRT 2.1K (som er langt over hva jeg har råd til), Dynavector R11 med det Største Gryphon effekt trinnet på OHC... høyttalere til 2 Mill som IKKE greier dynamikken med klassisk musikk :-(
Piega Coax 511,711, Master One, Master Line Source 3, Master Line Source.... Kef Muon....
Jeg holdt på å ende opp med Mahler for en ca 10 års tid siden, men det stoppet da ettersom jeg ikke hadde et rom som kunne gi dem nok luft. Med Mahler opplevde jeg dem som fryktelig krevende i forhold til forsterker, og det eneste som funket på dem var Electrocompaniet NEMO blokker. Med mindre forsterker forsvant dynamikken og "tightness" i bassen, for eksempel var Electrocompaniet AW180 med Mahler helt middels, meget stor forskjell.
Med det som underlag er jeg litt overrasket at The MUsic fungerer så bra med Naim NAP 300, dyr og god forsterker, men ikke et super kraftverk .... er The Music enklere i så måte enn Mahler???
Piega Master one er helt vanvittig, opplever dem som bedre enn de nyere modellene og den er point source, så man får ikke det unaturtlig kunstig store og høye lydbildet som jeg hatr opplevd med alle type line source, dette er kanskje den beste høyttaleren jeg har opplevd til under millionen.
Jeg har hatt noen runder rundt med Madammen og hun ble presentert for McIntosh XRT 2.1 på Oslo HiFi Center og Piega Master Line Source 3 på Duet i Bergen. Piega'ene er dyre høyttalere som rett og slett er for dårlig i bassen og mangler dynamikken som høyttalere i den prisklassen skal ha, mener jeg, ikke godt nok.
Jeg har diskutert dette nå mye med Madam'en og hun er helt klar på at the Music er hennes klare preferanse, da vi begynte å diskutere Imperial Liszt, så var tilbakemeldingen at vi ikke burde gå for noen sånne små knøtte-høyttalere, de er for små, ha ha :-D
Hun foretrekker også klart The music foran Piega Master one.
Jeg har kun hørt The Music i et ikke optimalt lokale som er for trangt og med McIntosh elektronikk, som jeg selv ikke er super-tilhenger av. Det er helt klart at de har kvaliteter som nok er på linje med Piega Master one, men at de i de lavere oktaver nok klart overgår Piega'ene... Det jeg synes å oppleve er en utrolig gjengivelse av rom og en super-spooky coherence... de virker som en vanvittig svær høyttaler med kvalitetene til en mini monitor. Av det jeg har hørt er det bare Piega Master One og Vienna The Music som greier det, og jeg tror Vienna'ene er best.
Det er vanskelig å sammenligne da man hører på forskjellige produkter i helt forskjellige oppsett, jeg er ikke sikker på at The Music passer bedre enn Piega Master One, men jeg tror det
Håper egentlig vi snakker om høyttalere som har veldig mye av det Kef Muon har, tett på, til en brøkdel av prisen, kanskje det er å tro på julenissen..... I Bergen har vi faktisk julenisse :-D
Planlegger en tur å besøke Peter Gansterer i April, vet ikke ennå om det er mulig å få til
Sevald, tusen millioner takk for super positive innspill, det kan godt være jeg tar deg på ordet en gang i sent April, tidlig Mai.
Det tar litt tid dette, men jeg vet hva jeg vil ha nå og de bærer signaturen til Peter Gansterer
Det vanskeligste når man vurderer produkter i denne prisklassen er kanskje ikke valget i seg selv men å betale for dem.
For meg er det egentlig veldig enkelt, sitt ned og nyt musikken, og kan det gi meg den magiske følelsen?
hvis ikke, er det feil spor...
hvis jeg får stjerner i øynene og bare koser meg og ikke kan stoppe å høre på musikk, så er vi på rett spor...
p.t. koser jeg meg veldig mye hjemme med musikk, men ønsker mere... jeg spiller alt fra Pixies til Vivaldi
Nå vil jeg høre Radetski March og An der Schønen Blauen Donau på full guff uten kompresjon og med følelsen at symfoniorkesteret er her
Jeg har Duntech PCL-15, små knøtt-høyttalere, men noen kaller dem John Dunlavy's mesterverk, du ser dem aldri på bruktmarkedet, noe som sier litt. Det er et mega sprang fra PCL-15 til The Music
Jeg har brukt fyktelig mye tid og traversert alt som finnes av hi-end butikker, gått gjennom alt av Audio Physic opp til og med Cardeas Plus++, alt av Adyton, diverse McIntosh, f.ex XRT 2.1K (som er langt over hva jeg har råd til), Dynavector R11 med det Største Gryphon effekt trinnet på OHC... høyttalere til 2 Mill som IKKE greier dynamikken med klassisk musikk :-(
Piega Coax 511,711, Master One, Master Line Source 3, Master Line Source.... Kef Muon....
Jeg holdt på å ende opp med Mahler for en ca 10 års tid siden, men det stoppet da ettersom jeg ikke hadde et rom som kunne gi dem nok luft. Med Mahler opplevde jeg dem som fryktelig krevende i forhold til forsterker, og det eneste som funket på dem var Electrocompaniet NEMO blokker. Med mindre forsterker forsvant dynamikken og "tightness" i bassen, for eksempel var Electrocompaniet AW180 med Mahler helt middels, meget stor forskjell.
Med det som underlag er jeg litt overrasket at The MUsic fungerer så bra med Naim NAP 300, dyr og god forsterker, men ikke et super kraftverk .... er The Music enklere i så måte enn Mahler???
Piega Master one er helt vanvittig, opplever dem som bedre enn de nyere modellene og den er point source, så man får ikke det unaturtlig kunstig store og høye lydbildet som jeg hatr opplevd med alle type line source, dette er kanskje den beste høyttaleren jeg har opplevd til under millionen.
Jeg har hatt noen runder rundt med Madammen og hun ble presentert for McIntosh XRT 2.1 på Oslo HiFi Center og Piega Master Line Source 3 på Duet i Bergen. Piega'ene er dyre høyttalere som rett og slett er for dårlig i bassen og mangler dynamikken som høyttalere i den prisklassen skal ha, mener jeg, ikke godt nok.
Jeg har diskutert dette nå mye med Madam'en og hun er helt klar på at the Music er hennes klare preferanse, da vi begynte å diskutere Imperial Liszt, så var tilbakemeldingen at vi ikke burde gå for noen sånne små knøtte-høyttalere, de er for små, ha ha :-D
Hun foretrekker også klart The music foran Piega Master one.
Jeg har kun hørt The Music i et ikke optimalt lokale som er for trangt og med McIntosh elektronikk, som jeg selv ikke er super-tilhenger av. Det er helt klart at de har kvaliteter som nok er på linje med Piega Master one, men at de i de lavere oktaver nok klart overgår Piega'ene... Det jeg synes å oppleve er en utrolig gjengivelse av rom og en super-spooky coherence... de virker som en vanvittig svær høyttaler med kvalitetene til en mini monitor. Av det jeg har hørt er det bare Piega Master One og Vienna The Music som greier det, og jeg tror Vienna'ene er best.
Det er vanskelig å sammenligne da man hører på forskjellige produkter i helt forskjellige oppsett, jeg er ikke sikker på at The Music passer bedre enn Piega Master One, men jeg tror det
Håper egentlig vi snakker om høyttalere som har veldig mye av det Kef Muon har, tett på, til en brøkdel av prisen, kanskje det er å tro på julenissen..... I Bergen har vi faktisk julenisse :-D
Planlegger en tur å besøke Peter Gansterer i April, vet ikke ennå om det er mulig å få til
Sevald, tusen millioner takk for super positive innspill, det kan godt være jeg tar deg på ordet en gang i sent April, tidlig Mai.
Det tar litt tid dette, men jeg vet hva jeg vil ha nå og de bærer signaturen til Peter Gansterer
Sist redigert: