Required Amplifier for proper driving, approx.: 2000W @ 8 Ohm, 4000W @ 4 Ohm with Gain 32dB
OK, nå prækær vi. Den inneholder et 12" element, den også. Den er beskrevet ganske detaljert i patenten: https://patentimages.storage.googleapis.com/53/ab/00/275523b9f4401b/US8457341.pdfThe DTS20, a.k.a. "Tower of Power", is simply the most powerful, lowest frequency reproducing subwoofer on the planet
Solid output down to 16 Hz, single digit distortion and incomparably low group delay put this amazing subwoofer in a class by itself. The DTS20 is the perfect choice for ultra high-end home theatres, industrial/ military/research facilities, commercial cinemas, mastering facilities, electronic organ reproduction, and commercial surround sound recording/playback.
Den er 87,5" høy, noe jeg får til å bli 222,25 cm. På sokkelesten.Har faktisk selv vurdert denne - har 217 cm. takhøyde - artig å prøvd under SLOB. Enkle og billige.
Mener at det ligger en spole i serie med elementet. Det har vel også vært snakk om noen pvc-rør inni kassen.Motviljen mot å vise frekvensgangen over 100 Hz er litt påfallende, men her er det noe lurt som utvider det brukbare frekvensbåndet fra ca to til ca tre oktaver. Det er tydeligvis så lurt at Danley ikke ville vise det i patenten. Noen forslag til hva Danley har gjort?
Ingen ting - planen er å dele stupbratt ved 50-60 Hz. Eneste grunnen til at jeg kan tenke meg å ha basshorn i det hele tatt er nettopp den typiske ulempen ved Tapped Horn - det utrolig snevre bandpass området. Men med effektiv range fra 16 - 60/70 Hz er jeg dessuten også innenfor 2 oktavs kjepphesten, og bruken vil mest sansynlig bli begrenset til enkelte typer musikk type klassisk/orgel osv. Har 4 mulige scenarier på filtrene - så "at the flick of a switch" - bokstavelig talt - så kan jeg kjøre med eller uten denne drahjelpen helt i bunn. Størrelse og plassering er ideelt - på baksiden av SLOB og inntil vegg. Ute av syne også. Vel verdt et forsøk.Ja, det går. Men hva tenker du å gjøre med resonansene ved 80 og 110 Hz? Det er femte- og sjuendeharmoniske overtone i et ca fem og en halv meter langt rør som er lukket i den ene enden, dvs hele hornlengden for en sak som dette. Det gjør også unevnelige ting med gruppeforsinkelsen i audiobåndet:
Vis vedlegget 564843
Jeg har ikke en graf for gruppeforsinkelse i den virkelige DTS-20, men legg merke til fasegangen i kurven som jeg nettopp postet fra databladet i #169. Den er innenfor +/- 45 grader fase fra 50-100 Hz, mens fasen i hornresp-modellen roterer som en propell. DTS-20 vil ha tilnærmet konstant 10 ms gruppeforsinkelse gjennom hele arbeidsområdet. ???
Nei, det er fjerde og femte overharmoniske i selve hornet. Har veldig lite med driveren å gjøre. Et rør lukket i den ene enden vil bare ha oddeharmoniske overtoner. Et tapped horn forankrer arbeidsområdet i grunntonen og tredjeharmoniske. Femte og sjuende er de to første ukontrollerte overharmoniske, ofte med store utslag i amplitude og gruppeforsinkelse. Greier man å temme dem vil det effektive arbeidsområdet bli mye større og man får større valgfrihet i hvordan subwooferne integreres mot hovedhøyttalerne.Artig løsning. Men denne tilpassningen med rørene til hornets frekvensrespons. Er de gjort for å tilpasse hornet til en bestemt driver. Og kunne man endret driverens egenskaper i stedet tro.
Takker for info. Ser ut til at jeg må prøve å lese meg opp på det herNei, det er fjerde og femte overharmoniske i selve hornet. Har veldig lite med driveren å gjøre. Et rør lukket i den ene enden vil bare ha oddeharmoniske overtoner. Et tapped horn forankrer arbeidsområdet i grunntonen og tredjeharmoniske. Femte og sjuende er de to første ukontrollerte overharmoniske, ofte med store utslag i amplitude og gruppeforsinkelse. Greier man å temme dem vil det effektive arbeidsområdet bli mye større og man får større valgfrihet i hvordan subwooferne integreres mot hovedhøyttalerne.Artig løsning. Men denne tilpassningen med rørene til hornets frekvensrespons. Er de gjort for å tilpasse hornet til en bestemt driver. Og kunne man endret driverens egenskaper i stedet tro.
Ja, det er solid skyts du har der. Ut fra bildene (https://www.hifisentralen.no/forume...r/30677-8x12_toms-anlegg-234.html#post2598130) er det ikke helt enkelt å forstå hvordan de fungerer (og det var vel ikke meningen at det skulle være enkelt), men jeg mener å se resonanskamre der også. Jeg har forstått det slik at Kvålsvoll har vært involvert, og da er det kanskje naturlig å forstå horna som mer enn bare litt oppskalerte versjoner av hans T6050 og T6018. Kompakte bakladede horn (scoops) med store bakkammere og resonanskamre for å nulle ut de to første resonanstoppene i hornet.Innlegg 5847 i min tråd har litt info. GD er ikke med der, men den er også paddeflat
Ja, jeg skal ikke gjøre noen reverse engineering av den i full offentlighet heller. Men jeg har skaffet meg lisens på ABEC3 (etterfølgeren til AkAbak) i tilfelle jeg begynner å kjede meg i romjula.Skal ikke begi meg ut på forklaringer, da det er enkelte detaljer og mål som er hemmelig.
En lett blanding av bassrefleks, horn og linje med nøye beregnet resonansekanal. Pluss en del andre ting.
"Stepped expansion" er en variant som brukes en del i Japan.Dessuten er det tross alt enklere å bygge noe med rette vinkler enn noe som skal ha konstante 3 eller 4 grader stigning gjennom alle foldinger.