Bedre karakterer gir en pekepinn og legg til litt sunn fornuft så er du der.Hvordan vet du dette?
Du er jo over gjennomsnittet opptatt av senskader så vi venter noen år når forskningsresultater for de kullene som ble rammet av dette kommer. For det kommer.
Det er jo artig å følge tanken noen skritt lengre. Trenger vi i det hele skole med fysisk oppmøte? Er den egentlig bare til hinder for barns læring og utfoldelse? Jeg har ikke møtt noen barn eller foreldre som har sett på det å ha hjemmeskole som noen fordel, men en hel del (eller 100%, om du vil) som mener det motsatte. Lærerene sier også det samme, forsåvidt. De merker godt at det sluntres unna og ting sklir ut - det var ganske vanlig å ta en oval weekend med "skole" på hytta på fjellet for eksempel. Det kan jo gå bra for noen men det er også ganske åpenbart at det ikke kan gå bra for andre.Kan ikke si annet enn at synet på påvirkningen av barns hverdag sannsynligvis korrelerer sterkt til alder på avsender.
Det er mye klaging, beit meg merke i at du lenger opp i tråden hevdet at det var tusener på tusener i karantene i Norge. Da er det klart at alle tiltak i forbindelse med covid -19 er forferdelige, grusomme saker som rammer alle hardt.Hva baserer du det på?
Vi har tre barn hjemme som syntes dette ble veldig krevende. En til en kontakt med lærerene var vel 1-2 ganger a fem minutter pr uke.
Og jeg vet at veldig mange i vår omgangskrets også synes denne peridoen ble veldig vanskelig.
Det er åpenbart lettere for en selverklært introvert snart-60-åring uten barn i skolealder enn for oss andre.Greit å kunne se at det er positive sider ved endringer også.
Nå gjaldt dette 10.klasse. Jeg har da aldri sagt noe om barneskolen? Jeg har vel heller ikke sagt noe om at det er udelt positivt? Jeg bare spør.Lenge siden du har hatt erfaring med dette selv? Alvorlig at landets første og andreklasser har gått glipp av enormt mye. Vil sannsynligvsi gå ut over resten av skoletiden for mange, da skolene ikke har resurser eller mulighet til å lære en en stor mengde barn basale lese og regneferdigheter oppover i trinnene. Ikke akkurat trivielt å ta bort "alt fjas og alle friminutter" fra barns hverdag heller. Igjen er det selfølgelig de resurssvake som får de største problemene.
Tror du flertallet av barna har ressurssvake foreldre som ikke har evner til å følge opp barna ?Min kommentar var ikke myntet på deg, men til kommentarene over mitt innlegg som mente at hjemmeskole og positivt for barn med adferdsproblemer og at friminutt og fjas på skolen er unødvendig.
Personlig tviler jeg ikke på at enkelte elever kan ha nytte av hjemmeundervisning. Hjemme hos oss fikk barna godt utbytte av dette, men så har de også to akademiske foreldre der kona ved en ekstrem tilfeldighet (vaktordning pga COVID) faktisk fikk mye tid til å følge opp hjemmeskolen. Å tro at dette er positivt for de fleste er et helt håpløst standpunkt. Det kan fungere dersom foreldrene har resurser og evne til å følge opp, men liten tvil om at dette er negativt for de fleste. Ikke minst de som trenger skolen og rammene mest.
Jeg blir ikke overrasket dersom forskning på dette vil vise at elever fra resurssterke hjem har fulgt vanlig progresjon.
Hvis det skulle være tilfellet i særlig stor grad er det vel lykke til med vaksinearbeidet også antakeligvisDe tidligere tilfellene har bare vært anekdotiske, siden ingen har gjort en slik sekvensering tidligere. Dette er første tilfelle som er dokumentert som hard fact, men det er fortsatt bare ett tilfelle. Likevel er det nok en indikasjon på at immunitet mot dette viruset ligner mer på immunitet mot forkjølelse (delvis beskyttet i noen måneder) enn på immunitet mot meslinger (beskyttet resten av livet). Lykke til med flokkimmunitet mot forkjølelse.
Selvsagt trenger vi skole med oppmøte, men det er åpenbart at mange vil profitere på å få støy og andre uromomenter filtrert bort. Dette kan selvsagt gjøres ved oppmøte også hvis man sorterer ut alt rasket.Det er jo artig å følge tanken noen skritt lengre. Trenger vi i det hele skole med fysisk oppmøte? Er den egentlig bare til hinder for barns læring og utfoldelse? Jeg har ikke møtt noen barn eller foreldre som har sett på det å ha hjemmeskole som noen fordel, men en hel del (eller 100%, om du vil) som mener det motsatte. Lærerene sier også det samme, forsåvidt. De merker godt at det sluntres unna og ting sklir ut - det var ganske vanlig å ta en oval weekend med "skole" på hytta på fjellet for eksempel. Det kan jo gå bra for noen men det er også ganske åpenbart at det ikke kan gå bra for andre.
Det er virkelig fascinerende å se påstander om hvilken gave det er at ting som stort sett regnes som en essensiell del av det sivile samfunn opphører på ubestemt tid.
Personangrep er er fali', det.du snakker om ting du ikke har greie på, og sammenlikningene dine viser det.
Det var da voldsomme greier da.du er en tosk! det er personangrep
At fjernundervisning i 2 måneder er veien til avgrunnen sier det meste.Når man sammenligner reduksjonen av universitetet til en streamingplattform for forelesninger med innføringen av farge-TV så er det ikke så lett å vite hva man skal tro.
ingen som har skrevet detAt fjernundervisning i 2 måneder er veien til avgrunnen sier det meste.
ikke voldsomt i det hele tatt
Forklar tosken hva dette betyr da:ingen som har skrevet det
Hvor lang er reisen til avgrunnen?Forklar tosken hva dette betyr da:
"denne digitale undervisning viser bare én vei; inn i avgrunnen."
er du en tosk? Ga deg helt gratis eksempel på et personangrepForklar tosken hva dette betyr da:
"denne digitale undervisning viser bare én vei; inn i avgrunnen."
Nå bør du skjerpe deg, å kalle meg en tosk gang på gang er ikke bra. Å synke ned på en slikt nivå trodde jeg ikke vi skulle se her på Sentralen.er du en tosk?
leste du ikke resten av setningen?Nå bør du skjerpe deg, å kalle meg en tosk gang på gang er ikke bra. Å synke ned på en slikt nivå trodde jeg ikke vi skulle se her på Sentralen.
Det beste er sikkert å ikke tro så mye og heller bare rusle videre tenker nå jeg.Når man sammenligner reduksjonen av universitetet til en streamingplattform for forelesninger med innføringen av farge-TV så er det ikke så lett å vite hva man skal tro.
øvelse:At fjernundervisning i 2 måneder er veien til avgrunnen sier det meste.
En presisering litt på siden:Det tror jeg ikke og jeg har aldri forsøkt å stakkarsliggjøre flertallet. Foreldre er vel normalfordelt som så mye annet. I en vanlig klasse er det uansett så mange som sliter både faglig og/eller sosialt at men ikke kan avfeie dette uten å ta inn over seg over hvor mange dette faktisk dreier seg om. Forøvrig er vel foreldres utdanningsnivå og inntekt så vidt jeg vet den eneste indikatoren som uomtvistelig er vist å predikere barns prestasjoner i skole og arbeidsliv. Jeg synes faktisk at disse barnas skolegang er mer verdt enn å forlenge livet til de eldste med et par måneder.
Har ikke mer å bidre med i debatten om hjemmeskole og fjernundervisning utover dette. Klarte desverre ikke å unngå å bli lett provosert over hvordan godt voksne menn ser på barns hverdag.
Dongen får holde på med sine drodlerier uten meg.øvelse:
tror du at dongen er av den formening at 2 mnd. uten undervisning er veien til avgrunnen?
gitt et godt svar på det, så kan en spørre seg:
tror du at dongen er av den formening «At fjernundervisning i 2 måneder er veien til avgrunnen»
gitt svaret (som er lansert) på det siste. så kan en overveie:
tror du at dongen mener at 2 mnd. med digital undervisning er verre enn 2 mnd. uten undervisning?
Svar:
Interessant! Jeg tenker intuitivt at disse barna med høy IQ og gunstige personlige egenskaper sannsynligvis er barn av foreldre med samme egenskaper og derfor jevnt over høyt utdanningsnivå, inntekt og sosial status. Hvordan kan man da i så fall differensiere disse effektene i forskningen? Men dette begynner å bli veldig OT så jeg legger inn svaret i skoletråden.En presisering litt på siden:
Forskning viser at personlige egenskaper og IQ betyr mer for karriere enn foreldres utdanningsnivå, inntekt og sosiale status.
Han kalte deg ikke en tosk. Han viste deg et greit eksempel på hva et personangrep er, noe hans post du opprinnelig reagerte på, ikke var.Nå bør du skjerpe deg, å kalle meg en tosk gang på gang er ikke bra. Å synke ned på en slikt nivå trodde jeg ikke vi skulle se her på Sentralen.