WayAhead
Æresmedlem
GiddyaApp.....
Hvorfor det? Det er vel samme dritten som annet 'el'...Rart at man ikke har postet dagens ID artikkel i tråden men man skal vel skåne VW.
Ikke i California og andre varme steder....da den mangler aktiv batterikjøling. Gjelder for øvrig alle Leaf..Schtøgg, men så og si feilfri. En av verdens mest driftsikre biler.
Vis vedlegget 671948
Som bybil har ikke det noe å si.Ikke i California og andre varme steder....da den mangler aktiv batterikjøling. Gjelder for øvrig alle Leaf..
Leaf batteri slites fortere enn på Tesla fordi de mangler styring på temperatur. Det har dermed mye å si på levetid og dermed økonomi.Som bybil har ikke det noe å si.
Sett at man har en 30 kWh eller større utgave så er det kun et teoretisk problem, selv med 1/3 i tap er den på linje med førsteutgaven av Leaf.Leaf batteri slites fortere enn på Tesla fordi de mangler styring på temperatur. Det har dermed mye å si på levetid og dermed økonomi.
Det var og en måte å se det på...Sett at man har en 30 kWh eller større utgave så er det kun et teoretisk problem, selv med 1/3 i tap er den på linje med førsteutgaven av Leaf.
Hva er planen din når det er slutt på fossil?Ikke rart elbilene er dyre, produsentene inkl T må jo ta høyde for reklamasjoner an mass på disse tidvis rullende ekskrementer....
Amatører? Er det alle oss som ikke bruker kjøretøy i profesjonell sammenheng? Jeg bare lurer altså. Jeg skjønner det vil ta litt tid før vi har elektriske gravemaskiner. Jeg hadde inntrykk av at det var mest privatbiler vi diskuterte her.Fossil kommer alltid til å finnes. Dessuten vil det finnes tilgjengelig for mitt behov i min tid pga nasjonal beredskap. El er for amatører.
Ny teknologi? Den er eldgammel. Alt du finner i dagens elbiler med «moderne» teknologi har jeg arbeidet med i over 30 år.
Hvordan skal man ellers se på en Leaf, Golf etc? Det er ikke akkurat noen Morgan.Det var og en måte å se det på...
Amatører? Er det alle oss som ikke bruker kjøretøy i profesjonell sammenheng? Jeg bare lurer altså. Jeg skjønner det vil ta litt tid før vi har elektriske gravemaskiner. Jeg hadde inntrykk av at det var mest privatbiler vi diskuterte her.
“The K5 Blazer-E demonstrates what is possible for customers who want to convert their vintage truck to a daily driver with the instant torque and unique driving experience of an EV. For customers who want more extreme performance, the modular eCrate system will have virtually limitless applications.”
Jeg er yrkessjåfør og kjører El bil i jobbsammenheng. Merkelig nok har jeg aldri sett på meg selv som amatør når jeg er på jobb. Kjører forøvrig El bil på privaten også.Fossil kommer alltid til å finnes. Dessuten vil det finnes tilgjengelig for mitt behov i min tid pga nasjonal beredskap. El er for amatører.
Ny teknologi? Den er eldgammel. Alt du finner i dagens elbiler med «moderne» teknologi har jeg arbeidet med i over 30 år.
Utvikling går fremover som alltid, og det et supert. Uansett vil Tesla alltid være det Elvis var for rock’n’roll.Not 4 amateurs. Når Goliath er Goliath. 30 års levetid på faststoffbstterier og min fabrikk leverer kompinenter til Honda og Toyota. Bye Bye Tesla.
Nei, den som populariserte og sementerte sjangeren. Tesla har vært lokomotivet for utviklingen av elbiler, og den plassen vil naturlig nok andre overta. Elvis var 50-tallet, men så kom 60-tallet med noe helt nytt.^ M.a.o. veldig lite?
Ja, det er den første elbilen jeg har sett som apellerewr til meg. Jeg har tro på Škoda.Dette er jo en spennende bil for det norske markedet?
Vis vedlegget 673244
Til denne prisen og med den rekkevidden, så burde rekkeviddeangst være kurert...eller?
- Enyaq iV 80: 82 kWh (netto: 77 kWh), 150kW, bakhjulsdrift og rekkevidde opptil 510 km. Forventet levering til kunder: 1. halvår 2021
- ENYAQ iV 80: Fra kroner 449.520,-