Dersom denne Totningen hadde vært indianer for et par hundre år siden, ville han hatt kallenavnet "Tiendedelsmillimeter" eller noe sånt, slik indianerne gav hverandre navn etter den enkeltes særpreg og egenskaper.Rå fremdrift!
"Snikende overfres"Dersom denne Totningen hadde vært indianer for et par hundre år siden, ville han hatt kallenavnet "Tiendedelsmillimeter" eller noe sånt, slik indianerne gav hverandre navn etter den enkeltes særpreg og egenskaper.
Godt det ikke er stikksag som er GoTo-verktøyet her..."Snikende overfres"
Og plutselig har vi en kopi av Bendit ...De der mangler bare sb acoustics shallow 10" bass i sidene og internt delefilter for å være helt perfekte. Kanskje en dugelig diskant også.
Om dere er på farten i Vestfoldtraktene så står mine mk2 klare til dyst og kritiske ører!Vil bare for en gang skyld teste linjekilde kun med bruk av fulltoner. Har litt trua
Kanskje, men de som var bøyde bakover hadde vel kun fulltoner?Og plutselig har vi en kopi av Bendit ...
Vil bare for en gang skyld teste linjekilde kun med bruk av fulltoner. Har litt trua
Dersom en "Hifisentralens gullmedalje" eksisterte burde hver eneste av de fire setningene du her skriver motta hver sin medalje! Respekt!!!Denne høyttaleren er og blir et kompromiss som så mye annet..
Tanken bak dette bygget er å lage en pen høyttaler med optisk pene elementer (som har fått flere gode skussmål) til en relativt billig penge..
Og det viktigste av alt å kunne dele denne morsomme prosessen med alle her inne
Forhåpentligvis vil det klø litt i fingrene og så noen spirer hos flere av leserne...
Ja, jeg tror det er det vi kalte for «feige lag» på fotballbanen da vi var små. Noen ligger rett og slett et par hakk foran andre når det gjelder finish...Utrolig lekkert og forseggjort.
Nok skryt.... vil ikke bli for høy på pæraJa, jeg tror det er det vi kalte for «feige lag» på fotballbanen da vi var små. Noen ligger rett og slett et par hakk foran andre når det gjelder finish...
Ok, det blir sikkert så fint bare på grunn av skikkelig verktøyNok skryt.... vil ikke bli for høy på pæra
Mange her har brukt Vifa/Peerless/Typhany elementer som begynner å rulle av ved 10khz. Dayton elementene skal strekke seg til nesten 20khz uten hjelp.Mulig det er nevnt her tidligere, uten at jeg har fått det med meg. Hva er filosofien bak denne designen ? Ser at elementene er vesentlig mer kvalitetsmessig utformet en de som jeg og flere her inne har brukt til våre linjekilder. Vi har ligget på 22- 25 elementer per side og du bruker 12 av disse. Du har sikkert studert dem litt før du besluttet å bygge disse, og hva var det som gjorde at du satset på denne løsningen ? Er det en løsning som opptimalt burde vært fra gulv til tak, men pga kostnader er litt nedskalert ? Eller er den sånn den er optimalt planlagt og skal være
Det hele handler om hvilke kompromisser man aksepterer og hvilke man vil unngå. Hvis man er i «money-no-object» situasjoner så blir mange toppmodeller varianter av linjekilder som er 3-4 veis.Ok, betyr det at man i teorien har klart å integrere en mellomtone diskant løsning med en element type, og med mindre linjelengde kan få litt mer fokus / pinpointing ? Så istedenfor diskant , mellomtone og bass, kan man klare seg med disse linjene og eventuelt bass ?
Hvilke type skruer kommer du til å bruke for å feste elementene ?Vis vedlegget 679888
Kjempemorsomt å leke med treverk ..
Her er det snekret sammen en jigg slik at skruehull på elementer ser nogenlunde rett ut
Nogenlunde? .Du klarer ikke å gå feil her Insel!Vis vedlegget 679888
Kjempemorsomt å leke med treverk ..
Her er det snekret sammen en jigg slik at skruehull på elementer ser nogenlunde rett ut
Til og med jiggen din ser bedre ut enn mine forsøk på finsnekring.Vis vedlegget 679888
Kjempemorsomt å leke med treverk ..
Her er det snekret sammen en jigg slik at skruehull på elementer ser nogenlunde rett ut