Snickers-is
Bransjeaktør
Om du hevder at eplet du spiste på tirsdag smakte bedre enn det du spiste på søndag, men vi har vitenskaplig bevis for at de to var identiske på mandag, så betyr ikke det at vitenskapen tar feil. Konkluderer du slik er det bare fordi du har sett bort fra data som vitenskapen ville lagt til grunn om man skulle undersøke om de to smakte likt med 6 dagers mellomrom.I hvilken grad mener du, med basis i det siste av vitenskaplig innsikt på alle fronter, at vitenskaplig innsikt alene vil kunne forklare en gjennomsnittlig lytters persepsjon av lyd? 95%, 98%, 70%? (si nå at vi tenker oss å ta de subjektive, emosjonelle referansene som enhver lytter har til musikken ut av likningen).
Jeg tror ikke på noen gud, men noe i den retningen har jeg ikke sagt.I din meningsutveksling med Håkon R: Sier du til ham (som allegori) som Stephen Hawking til de "religiøse", at vitenskapen nå vet så mye om universet at det ikke lenger er plass til en religiøs gud - fordi det ikke lengre gjenstår/er frie parametre i universet som en gud egentlig kan styre/påvirke?
I min meningsutveksling med Håkon R sier jeg at om man skal kunne hevde at et område innen vitenskapen har betydelige mangler bør man kjenne vitenskapen på dette området ned i minste detalj.
Er det noe vitenskapelig uforklarlig ved hans lytteopplevelser?Dette ikke ment som et innlegg for eller imot religion, men mener du at Håkon R begår blunderen å hevde at det vitenskapelige uforklarte ved lytteropplevelsen står i direkte kontrast til vitenskapens innsikt per dags dato - at det ikke lenger egentlig er plass til hans synspunkt (og mitt eget forsåvidt), siden størrelsen/mengden av uforklarte parametre i lytteopplevelsen ikke gir rom for hans/mitt syn om den (vesentlige) vekt den "subjektive" komponenten i lyttererfaringen bør gis?