Jepp. Fått dem ut av eskene, nå skal de nytesNais! Da har du en bra helg i møte!!
Altså, det er ingen som tror deg uten bildebevis....Wooho. De rakk fram til helga.. Her skal det unboxes
Jepp. Fått dem ut av eskene, nå skal de nytes
Takker så mye for det lille HiawataGratulerer Stigimon.
Sendt melding ang Mastersound!Så lenge du har en Gato, ser jeg virkelig ikke poenget. Jeg hørte forrige versjon Halo Integrated (H5) side om side med Gato DIA 250, jeg synes de på mange måter var like gode, men ganske forskjellige. HINT er mer rølpete, Gato er snillere, mer elegant. Og det litt viktig å få med seg at akkurat LaScala er noe for seg, og ikke helt sammenlignbart med de andre høyttalerne i Heritage-serien. Skal ikke være bombastisk, men så langt jeg har hørt LaScala, er det Single Ended rør som er kongen på haugen.
En integrert Gato er etter min mening en av hifiens aller beste kjøp, og jeg mener at på en såpass utagerende høyttaler som LaScala, gir det lite mening å bytte seg sideveis langs høyeffekt transistorløypa. Test med nåværende forsterker, og se om du kan få låne en god rørforsterker så du kan høre begge varianter i samme oppsettet. Antar at det vil få fram forskjellene ganske effektivt.
Disse spiller bedre men det har nok med vinkelen og gjøre, khorna krysset langt foran lytteposisjon men føler også langt mer mellombass her men husker kanskje dårligDet blir spennende å høre hva du syns om disse kontra Khorna etterhvert
Nå er vel La Scala kjent for en vanvittig mellombass, men jeg har ikke hørt dem. Jeg føler ikke at Khorna mine passer helt inn i rommet de står i og jeg har tenkt en del på om La Scala eller Cornwall hadde passet bedre. De står på langveggen og langt ifra hjørnene. Jeg har 60th utgaven med tette bakvegger, men jeg har oppfattet det som at de spiller best med hjørneplassering.Disse spiller bedre men det har nok med vinkelen og gjøre, khorna krysset langt foran lytteposisjon men føler også langt mer mellombass her men husker kanskje dårlig
Jo, jeg tror nok at Copland også vil fungere bra på LaScala, og spiller du for det meste rock, kan det være at den klaffer veldig bra. Selv er jeg en anelse skeptisk til KT88 / 6550 rør, men Copland har i det minste fått dette til som en av de beste jeg har hørt med denne rørtypen.Sendt melding ang Mastersound!
Copland 405a blir kanskje feil type for du tenker på Singel Ended
Har sagt det før og før det igjen. Prøv Opera Consonance. Har mine Chorus II omplassert til min far, (kommer nok aldri til å la disse gå ut av familien). han er veldig vár på diskant men elsker dynamikk. Prøvde litt forskjellig da vi måtte ha forsterker til han (han kunne ikke ta min Consonance P18 som jeg bruker på mine Cremona) og fant frem en eldre Consonance Ping vi hadde fra før. Da kom rockefoten frem, og må innrømme selv at lyden er pokkers så bra. Har prøvd så mange forsterkere fra Krell til Mcintosh og LM nettop på Klipsch, ingen har kunnet matche Consonance. Har spurt deg før Rognlien, har du prøvd?Jo, jeg tror nok at Copland også vil fungere bra på LaScala, og spiller du for det meste rock, kan det være at den klaffer veldig bra. Selv er jeg en anelse skeptisk til KT88 / 6550 rør, men Copland har i det minste fått dette til som en av de beste jeg har hørt med denne rørtypen.
Mastersound er ganske magiske greier, kanskje spesielt DueUndici, faktisk, som har en intens tilstedeværelse, gitt at den får spille på lett last. Og LaScala er så himla effektiv at de 11 Watt'ene den har å leke med, kan spille så høyt at det rekker for både deg og de nærmeste naboene!
Ikke som jeg kan huske, i hvert fall!Har sagt det før og før det igjen. Prøv Opera Consonance. Har mine Chorus II omplassert til min far, (kommer nok aldri til å la disse gå ut av familien). han er veldig vár på diskant men elsker dynamikk. Prøvde litt forskjellig da vi måtte ha forsterker til han (han kunne ikke ta min Consonance P18 som jeg bruker på mine Cremona) og fant frem en eldre Consonance Ping vi hadde fra før. Da kom rockefoten frem, og må innrømme selv at lyden er pokkers så bra. Har prøvd så mange forsterkere fra Krell til Mcintosh og LM nettop på Klipsch, ingen har kunnet matche Consonance. Har spurt deg før Rognlien, har du prøvd?
Helt klart og smaken/hørsel blir alltid forskjellig fra person til person. -Men som landets fremtredende Klipsch Master bør du ta bryet verdt å prøve. Du har jo prøvd alt annet.. -tenk om dette faktisk er det beste du har hørt på Klipsch? Tør du ta den sjansen som har dedikert livet ditt til dette? da har du hvertfall prøvd. Jeg kan ikke garantere, mulig det låter rævva i dine ører, men så mange Klipsch par og forsterkere jeg har hatt gjennom og fått medhold i min smak (kritisk +/-) så er combo Klipsch/Consonance det beste hittil i min verden.Ikke som jeg kan huske, i hvert fall!
Bare for å være helt klar på det: På Heresy, Cornwall og Chorus er det også min mening at PushPull eller transistor kan fungere (minst) like bra som single ended. På LaScala og Klipschhorn synes jeg velbygde SE / SET er mest fantastisk.
Men mine opplevelser er virkelig ikke fasit for andre enn meg selv, da, så jeg ser ikke bort fra at det finnes mange flere muligheter enn de jeg har prøvd!
Det er neppe snakk om å tørre, i hvertfall, kjenner ingen redsel for å oppdage nye ting!Helt klart og smaken/hørsel blir alltid forskjellig fra person til person. -Men som landets fremtredende Klipsch Master bør du ta bryet verdt å prøve. Du har jo prøvd alt annet.. -tenk om dette faktisk er det beste du har hørt på Klipsch? Tør du ta den sjansen som har dedikert livet ditt til dette? da har du hvertfall prøvd. Jeg kan ikke garantere, mulig det låter rævva i dine ører, men så mange Klipsch par og forsterkere jeg har hatt gjennom og fått medhold i min smak (kritisk +/-) så er combo Klipsch/Consonance det beste hittil i min verden.
Ja man kan ikke prøve alt, jeg ser den og du har vel trappet ned. Man finner sin greie. Chorus som jeg har var opprinnelig PA, det er det jeg elsker med høyttaleren; råskapen, litt utemmet med sjel + gir seg aldri. Audio Note har jeg aldri hørt. Hverken ht eller forsterker. Har selvfølgelig fått med meg at det er store greier rent lyytemessig. Men for meg som kun har dette som hobby blir rundreisen for stor og har etter 25 aktive hifi år falt ned på Sonus Faber Cremona M i samkjør med den største effekten til Consonance som mitt Nirvana og uendret i 1,5 år and counting. Dynamikken er i særklasse.Det er neppe snakk om å tørre, i hvertfall, kjenner ingen redsel for å oppdage nye ting!
Men har ikke "household" Klipsch mer, har nå kun et par ganske sjeldne Klipsch PA-høyttalere som ligner en del på Heresy. Dessuten, og det er nok viktigere, jeg er ganske ferdig med å prøve nye ting, etter 30 år med bæring og lytting på utstyr, nyter jeg nå mitt otium med det som smaker min musikkopplevelse aller best; Audio Note. Og om du lurer, det beste jeg noensinne har hørt på Klipsch var monoblokkene Audio Note P4 Balanced, drevet av Audio Note M5 forforsterker.
Flott at du har funnet en kanonmatch, stick to it!
Apropos AN, har du fått hørt Cobra enda? Vet ikke hvor den plasserer seg prismessig i AN hierarkiet siden prisene er "hemmelige" og on demand, men kanskje ikke utenkelig at EL34 og Klipsch kan gå bra sammen?Det er neppe snakk om å tørre, i hvertfall, kjenner ingen redsel for å oppdage nye ting!
Men har ikke "household" Klipsch mer, har nå kun et par ganske sjeldne Klipsch PA-høyttalere som ligner en del på Heresy. Dessuten, og det er nok viktigere, jeg er ganske ferdig med å prøve nye ting, etter 30 år med bæring og lytting på utstyr, nyter jeg nå mitt otium med det som smaker min musikkopplevelse aller best; Audio Note. Og om du lurer, det beste jeg noensinne har hørt på Klipsch var monoblokkene Audio Note P4 Balanced, drevet av Audio Note M5 forforsterker.
Flott at du har funnet en kanonmatch, stick to it!
Hørt Cobra, men ikke hjemme.Apropos AN, har du fått hørt Cobra enda? Vet ikke hvor den plasserer seg prismessig i AN hierarkiet siden prisene er "hemmelige" og on demand, men kanskje ikke utenkelig at EL34 og Klipsch kan gå bra sammen?
Jo, bevare meg vel, KT88 på Heresy er jo temmelig eksplosivt. Og Mc275 er jo en av de forsterkerne der KT88 faktisk låter fordømt bra.Selv har jeg trappet såpass mye ned at jeg ikke har giddet å teste de 2 rør forsterkerne jeg har på Heresy 4.
KT88 så gjerne ikke vits engang?
Mc275 passet som hånd i hanske på de 2veis ProAc jeg har og har hatt i hus, men de trenger jo litt guff for å våkne, det trenger ikke Heresy 4.
Takk for svar, hva du har hørt.Hørt Cobra, men ikke hjemme.
atlerovik har hatt Cobra, og han har senere kjøpt min P2 SE Signature, selv har jeg P3 Tonmeister.
Cobra ligger i området noe over 40 000,- og det betyr at den ikke er billigst i sortimentet (der finner du iZero), men det er en god allround AN som driver høyttalere med noe over middels effektivitet; jeg vil tro at den er helt konge på Heresy, Cornwall og Chorus, samt på de fleste høyttalerne i RF-serien i alle år.
Man får hørt på utrolig mye når man er skribent over flere tiår.Takk for svar, hva du har hørt.
Tenkte litt på Cobra ifht. det spørsmålet fra han som skulle drive La Scala også. Når jeg hørte LS II for noen år siden var det med hundre watt Ayon med enten 4 x 6L6 eller KT88 pr. kanal, husker ikke. Men det var en sånn hifi-opplevelse man ikke glemmer så lett med tanke på fysisk tilstedeværelse og realisme.
Ja, ikke misforstå, forsterkeren var sikkert bra. Det jeg mente var egentlig bare at det var en hundre watts rørforsterker, men det var unektelig La Scala II to som spilte hovedrollen i det møtet der. Fikk bare en vag følelse av at Cobra også kanskje kunne gjøre det bra med LS II. Interessant at du tror Cobra vil funke med Reference også, som er der jeg har endt opp for tiden. Skal ikke ha noe nytt akkurat nå, men vi vet jo alle hvordan dette funker over tid.Man får hørt på utrolig mye når man er skribent over flere tiår.
Joda jeg har hørt en del (og skrevet om) Ayon også, og jeg forstår virkelig at du fikk litt griller i huet av de forsterkerne derfra, ja... Mener å huske at jeg avsluttet den ene Ayon-artikkelen at sånne forsterkere burde vært pensum på folkeskolen!
Grattis!Wooho. De rakk fram til helga.. Her skal det unboxes
Vis vedlegget 687693
Enig, det er råskapen og eksplosiviteten i egentlig ALLE Klipsch-høyttalere som gjør at vi som har fått tenning på dem, aldri helt kan forlate dem...Ja man kan ikke prøve alt, jeg ser den og du har vel trappet ned. Man finner sin greie. Chorus som jeg har var opprinnelig PA, det er det jeg elsker med høyttaleren; råskapen, litt utemmet med sjel + gir seg aldri. Audio Note har jeg aldri hørt. Hverken ht eller forsterker. Har selvfølgelig fått med meg at det er store greier rent lyytemessig. Men for meg som kun har dette som hobby blir rundreisen for stor og har etter 25 aktive hifi år falt ned på Sonus Faber Cremona M i samkjør med den største effekten til Consonance som mitt Nirvana og uendret i 1,5 år and counting. Dynamikken er i særklasse.
Av ren nysgjerrighet, hvilke Klipsch PA er det du har stående?Enig, det er råskapen og eksplosiviteten i egentlig ALLE Klipsch-høyttalere som gjør at vi som har fått tenning på dem, aldri helt kan forlate dem...
Må poengtere at jeg har 2 par Klipsch hjemme, ett par PA og ett par Synergy B3, i tillegg til PC-høyttalere og noen par hodetelefoner og in-ear... Så helt de-Klipsched er jeg altså ikke.
Flotte oppsett, Cornwall er unike perler av noen høyttalere.Litt nostalgisk tilbakeblikk. ca 2008/2009 hadde jeg både Klipsch LaScala, og Cornwall III.
De heter Klipsch KP-2002-C2 https://reverb.com/item/4889396-super-rare-klispch-kp-2002-c2-pro-pa-speakers-heresy-iii-woofer-sAv ren nysgjerrighet, hvilke Klipsch PA er det du har stående?
Blir vel, slik jeg ser det, en tidlig forgjenger til KP-262 som jeg har(?). Samme drivere(?), horn(?), nokså lik kabinett størrelse, og frekvens respons.Klipsch KP-2002-C2
Jo, jeg tror nok at Copland også vil fungere bra på LaScala, og spiller du for det meste rock, kan det være at den klaffer veldig bra. Selv er jeg en anelse skeptisk til KT88 / 6550 rør, men Copland har i det minste fått dette til som en av de beste jeg har hørt med denne rørtypen.
Mastersound er ganske magiske greier, kanskje spesielt DueUndici, faktisk, som har en intens tilstedeværelse, gitt at den får spille på lett last. Og LaScala er så himla effektiv at de 11 Watt'ene den har å leke med, kan spille så høyt at det rekker for både deg og de nærmeste naboene!
Kanskje liten betydning men den Coplanden har Kt120 rør, det er a versjonen .
Jo, jeg liker KT120 klart bedre.Kanskje liten betydning men den Coplanden har Kt120 rør, det er a versjonen .
Det jeg lurer litt på er Watt og volumkontroll. Skal sies at vi spilte rimelig høyt i natt etter litt mye drikke men var opp på 60 på volumhjulet til Gato dia-400s og det må da være langt over 1 watt som da blir brukt ?
Jeg forstår ikke helt men 105db er jo rimelig høyt og det skal vel da holde med rundt en watt!
Ang bass så er det merkelig hvor lite jeg savnet dypbass etter mye forskjellig musikk vi spilte igår og mellombassen samt dynamikken var rett og slett helt fantastisk