Var innom Biltema i dag for å reklamere på et hørselsvern med radio som jeg kjøpte med et Mastercard tidlig i januar. Varen var i stykker, og på spørsmål om jeg ville ha en ny, så var svaret nei, fordi den generelle kvaliteten var noe skuffende. Fikk tilbud om tilgodelapp, men var ikke interessert. Jeg ville ha en re-fund på samme kortet som jeg kjøpte varen med i utgangspunktet, kr. 999,-. Det har jeg gjort ved flere anledninger hos andre. Men siden jeg hadde kjøpt varen i januar, så hadde det gått over en måned, og da kunne jeg ikke få tilbakebetalt på kortet. Jeg kunne heller ikke få kontanter, da det ifølge betjeningen var et for stort beløp. Redningen ble at jeg tilfeldigvis hadde brukt det samme kortet hos Biltema for at par uker siden, og det var innenfor 30-dagersperioden fra dagens dato som kortet var åpent for re-fund på kjøpet i januar. Dette kjøpet hadde forøvrig ingen relevans i forhold til min reklamasjon. Kontaktet min Mastercard-leverandør, men de stilte seg helt uforstående til problemstillingen. Har aldri vært borti lignende før. Så hva skjedde, egentlig? Nye retningslinjer hos Biltema? Uansett, ble noe irritert, men lot det bli med det, da pengene nå er på vei.