WayAhead
Æresmedlem
Som et steinkast mot månen på en overskyet dag, men når man ikke har det så har man det vel ikke da...., Erato....
Sist redigert:
Og hvis det ikke går bra og du brått deltar i det som i korrekt terminologi kalles en "flyulykke/accident" ( det finnes en nøyaktig og presis definison for hva dette er! ), så har du faktisk i runde tall 50% sjanse til å kunne fortelle om det etterpå!Tok buss fra oslo til Gardermoen en formiddag i 2011 og sjåfør var såpass vinglete sannsynligvis grunnet søvnmangel at jeg ble direkte redd, deretter en ganske hard landing i Minneapolis hvor jeg igjen ble redd - men det vil heldigvis helst gå bra...
Har du tenkt over hvor mange skipsulykker det er i forhold til flyulykker?Du aner ikke hva du snakker om.... 35 år på veien i hele landet under alle kjøreforhold....
Meanwhile.....
The Oil Change That Crashed A Passenger Jet | The Crash Of Smartlynx 9001
Men pinky dah!Har du tenkt over hvor mange skipsulykker det er i forhold til flyulykker?
Dette fremtvinger et par spørsmål:Du aner ikke hva du snakker om.... 35 år på veien i hele landet under alle kjøreforhold....
Sikkert et betimelig spørsmål, som jeg ikke har noen formening om, ettersom jeg visstnok ikke har greie på dette her. Men kanskje du kunne svare på mine spørsmål også, da, siden jeg spurte først?For å snu det litt andre veien, hvorfor bables det ustanselig om utrygge veier i denne flytråden?
Men allikevel ganske fylt av diverse misforståelser, så jeg retter fokus mot deg, som stadig drar inn flyusikkerheten.Du får rette fokus mot Spiralis og Pinky. Det er de som ustanselig drar inn trafkkusikkerheten i, Norge.
Jeg forholder meg kun til den tekniske siden av fly, som er mitt interesseområde.
Ser du hoppar över min fråga också.Jeg forholder meg kun til den tekniske siden av fly, som er mitt interesseområde.
Disse modige menn fortjener virkelig respekt:I anledning 9. april: En Gloster Gladiator malt som vår alles 423.
Glemte de i sette iPad´en i flymodus??Et av de amerikanske bombeflyene ble skadet under oppholdet i Norge
Kan forklare hvorfor en B-1B Lancer var på Ørland tre uker etter at resten dro hjem til USA.www.tu.no
Er fint å se så mesterlig flyging og få forklart) TakkVært så mange negative innspill i denne tråden, så det gleder meg å legge inn en link av et skoleeksempel av en landing i sidevind; dette er en pilot som har det i ryggmargen, rett og slett:
Kjemper mot vinden: – «Sparker opp» flyet - VGTV
Kraftig vind kan skape utfordrende landeingsforhold, men dette er norske piloter vant til.www.vgtv.no
The DC-8 Was The Worlds First Supersonic Commercial Jet Eight Years Before The Concorde Or The TU144