Snickers-is
Bransjeaktør
"Folk som ikke skjønner sitt eget beste" var et eksempel på retorikk brukt av nettopp "rørpolitiet".Snickers: Du er litt på kjøret igjen! Du seier Rognlien er ein representant for" hovedproblemet her", og vidare "den evige latterliggjøringen" og så motsett veg "folk som ikke skjønner sitt beste". Eg trur du får problem når du vil prøve å underbygge dette!
Eg er einig i at reklame og PR er eit gnagsår i samfunnet vårt, og einig i ein del av skildringane dine om reklamen for dum hi-fi. Men er det bedre elles i samfunnet? Eg bir forbanna kvar dag når PC-en min blir brukt for i det "skjulte" for å styre vanene mine, dei vil berre ha meg til å bruke pengar. Eg er dritt lei!
Men er det verre i hi-fi-bransjen? Er ikkje dette ein flik av eir generelt problem i våre kapitaliserte samfunn? Kanskje skytset må rettast dit reklamestrategiane blir klekte ut?
Det er forskjell på å ville selge noe, og å ville selge noe som man vet er lureri. Det kan selvsagt være at man ikke vet hva man holder på med, men når vi krever at rørleggere, elektrikere, snekkere osv skal ha peiling på det de driver med, burde vi kanskje kreve det samme av hifibransjen? Vi betaler ikke elektrikeren for å gjemme en magisk kabel i veggen, vi betaler ham for å legge riktig kabel som følger riktig standard på en fornuftig måte så det virker.
Vi har sett utallige eksempler på billige ferdige produkter som bare er pakket inn i et annerledes utseende kabinett, og dette forsvares med nebb og klør av "ekte entusiaster" som må beskytte de stakkars produsentene med de aller høyeste prisene, selv etter at svindelen er avslørt med bildebevis. Hei, var det du som forsøkte å stjele lommeboka mi? Her har du en million, kan du investere dem for meg?
Husk at jeg latterliggjør ikke. Jeg bare beskriver ting som allerede er beviselig latterlige.