U
Utgatt24668
Gjest
Lytt gjerne til Lan med flere så hører du hvordan de sauser dette sammen. CO2 blir brukt som argument for lokalpolitikk i Oslo.Men like fullt blander du lokalpolitikk med internasjonal politikk.
Lytt gjerne til Lan med flere så hører du hvordan de sauser dette sammen. CO2 blir brukt som argument for lokalpolitikk i Oslo.Men like fullt blander du lokalpolitikk med internasjonal politikk.
Nei, egentlig ikke. Men når de gjennomfører tiltak i Oslo som i praksis gjør det umulig å eie privatbil på en hensiktsmessig måte så blir det ikke helt feil å hevde det.Kan du dokumentere påstanden om at MDG har som visjon at man ikke skal eie privatbil?
Bor man i sentrum så er nabobil og andre leiebilløsninger gunstig, alternativet er å leie p- plass i et p- hus. Å parkere på gateplan innenfor ring 2 har vært problematisk lenge.Nei, egentlig ikke. Men når de gjennomfører tiltak i Oslo som i praksis gjør det umulig å eie privatbil på en hensiktsmessig måte så blir det ikke helt feil å hevde det.
Og personer fra partiet har også uttalt i debatter at man ikke behøver bil i Oslo, da man kan gå, sykle eller benytte kollektivt.
Mdg er ikke i mot bil, men de ønsker at det skal bli mindre bilkjøring over korte avstander. Å kjøre bil en kilometer eller to for å gå på Rema er unødvendig for mange, da kan sykkel være et alternativ. Men dette er selvfølgelig frivillig, sykkelveier og annen tilrettelegging gjør dette mer fristende for stadig flere.^ MDG har ikke forstått at Norge er et utstrakt land, der bilen har kommet for å bli. Mindre press på bykjernen er bra om vi får til det, men da må folk komme seg til og fra byen og distriktene. Reduksjon av NOx og CO2 kommer med nye biler.
Selv har ikke MDG lyktes med prisreduksjon i kollektiven i Oslo (det er alle andre sin feil) - men pokke som skal de strupe bilen. I mellomtiden kjører «bevisste» klimaaktivister i sin Tesla i kollektivfeltet. Så ja, de har mange velgere på vestkanten - men sjeldent har jeg samtykket så mye med vibes fra østkanten.
Du er klar over at du selv også kjører elbil?^ MDG har ikke forstått at Norge er et utstrakt land, der bilen har kommet for å bli. Mindre press på bykjernen er bra om vi får til det, men da må folk komme seg til og fra byen og distriktene. Reduksjon av NOx og CO2 kommer med nye biler.
Selv har ikke MDG lyktes med prisreduksjon i kollektiven i Oslo (det er alle andre sin feil) - men pokke som skal de strupe bilen. I mellomtiden kjører «bevisste» klimaaktivister i sin Tesla i kollektivfeltet. Så ja, de har mange velgere på vestkanten - men sjeldent har jeg samtykket så mye med vibes fra østkanten.
- et særdeles morsomt eksperiment i store deler av distrikts-Norge.. særlig i vinterhalvåret, - men også i store deler av resten av året...Mdg er ikke i mot bil, men de ønsker at det skal bli mindre bilkjøring over korte avstander. Å kjøre bil en kilometer eller to for å gå på Rema er unødvendig for mange, da kan sykkel være et alternativ. Men dette er selvfølgelig frivillig, sykkelveier og annen tilrettelegging gjør dette mer fristende for stadig flere.
Hva er problemet her ? Jeg nevner dette da det er mange som bor i relativt kort avstand fra sin nærbutikk. Det er faen så merkelig at hvis man nevner at elbil er ok også på bygda så kommer man med argumentet om at hva med campingvogna? Og nå som jeg nevner at sykkel eller apostlenes hester KAN være et alternativ til bilen hvis man skal ut en tur så kommer man med at det er et morsomt eksperiment i distriktene. Selvfølgelig skal man kjøre bil eller snøscooter hvis det langt til butikken. Men det store flertallet bor ikke langt unna alt mulig. Det er det et fåtall som gjør så det er fordummende å komme med det hele tiden. Så moralen er kjør snøscooter med henger til nærbutikken og ikke tenk på alt det rare som skjer i urbane strøk.- et særdeles morsomt eksperiment i store deler av distrikts-Norge.. særlig i vinterhalvåret, - men også i store deler av resten av året...
Om man ønsker å bli karakterisert som en klovn eller tosk så er det jo bare å fremstå som en. ET har vel bevist flere ganger at han kvalifiserer i rikt monn.Står Miljøpartiet De Grønne bak å kalle tidligere Frp-leder for «rasshøl»?
MDGs leder i Oslo bystyre drar politisk debatt ned til nytt bunnivå.www.nettavisen.no
Du har vært mye rundt skjønner jeg.Det er vel ikke rare eksperimentet, er vel nesten ingen som bor mindre enn 1 km fra Rema på landet
Har sett dette utsagnet andre steder, men uten noen forklaring. Hva har han gjort?Takes one to know one, som det heter. Trædal er rett og slett et dårlig menneske.
All 95 oktan i Norge har 10% etanol, så du kan vel like gjerne kalle den E10?Hvorfor finnes ikke E10 drivstoff i Norge? mesteparten av EU har det.
Ikke annet enn å oppføre seg som en drittsekk, på generell basis. Følgende sak er fra 2018, og det er lite som tyder på at tilstanden har bedret seg:Har sett dette utsagnet andre steder, men uten noen forklaring. Hva har han gjort?
Sikker på dette?All 95 oktan i Norge har 10% etanol, så du kan vel like gjerne kalle den E10?
Shell og Esso sin 98 er etanolfri....
Mvh.
SAL
Liker du å bli kalt rasshøl?Jeg like han jeg, hærlig politisk ukorrekt.
Jeg tror ikke ekte rasshøl skjønner at de er det selv. Ekte rasshøl har vel gjerne en personlighetsforstyrrelse som hindre denslags selvinnsikt, IMO.Enig med 'Morbid'. Det er jo en av tingene som er morsomt med å være et rasshøl; å få høre at man er det!
Men tror ikke denne Trædal skjønner at han er en av arten...
Du har kanskje rett i det..Jeg tror ikke ekte rasshøl skjønner at de er det selv. Ekte rasshøl har vel gjerne en personlighetsforstyrrelse som hindre denslags selvinnsikt, IMO.
Dette er vel eit par år gamalt. Det var snakk om å innføra krav om 10 % etanol i bensinen frå og med i fjor men dette trur eg vart utsett. Etanol er flotte ting for oss som selger tilsetningerSikker på dette?
NAF / Motor reflekterer ikke dette:
Helt korrekt, ett helvete!Etanol er helt prima om en skal sette fra seg noe motorisert utstyr en stund ja. Forgassere etc fulle av grått pulver når du henter det frem igjen.
Man skal ikke se seg blind på slike undersøkelser. Det finnes så mange måter å regne på alt avhengig av hvilken side man sitter på kan det virke som...Ikke all utslipp ble så mye mindre som man trodde det ville bli når det ble stengt ned.
Nedstenging under pandemien ga lite utslag i CO₂-utslipp, effekten av mindre flytrafikk var minimal
Stengte grenser under pandemien har resultert i færre fly i lufta. Men det har hatt lav effekt på utslipp av CO₂.www.nrk.no
Temporary reduction in daily global CO2 emissions during the COVID-19 forced confinement - Nature Climate Change
COVID-19 pandemic lockdowns have altered global energy demands. Using government confinement policies and activity data, daily CO2 emissions have decreased by ~17% to early April 2020 against 2019 levels; annual emissions could be down by 7% (4%) if normality returns by year end (mid-June).www.nature.com
Inføres dette så er det vel ferdig kjørt med fosile biler.Helt korrekt, ett helvete!
Reine froskedammen i forgasser, bensinkraner og tanker..... :-(
Mange eldre biler og båter får bensinlekkasjer/branner pga. etanolen, slanger/o-ringer osv. sprekker.
Mvh.
SAL
På ingen måte. Han er 100% politisk korrekt når han snakker til menigheten sin. For det er alltid de han egentlig snakker til. Ikke minst når han hånlig latterliggjør meningsmotstandere i sosiale media, hvorpå han kan nyte det han liker aller best, -å bli hyllet av menigheten i form av likes, repostinger, sitater og komplimenter.Jeg like han jeg, hærlig politisk ukorrekt.
Lan Maries bilsjokk
Lavere fartsgrenser, flere fotobokser og mye mer bompenger. Dette er Lan Marie Bergs plan for bilen i Norge de neste fire åra. - Mange kjenner at det er utrygt å sykle, sier hun. - MDG vil gjøre bilen til noe bare de rikeste har råd til, tordner Frp.
TIL ANGREP PÅ BILEN: Lan Marie Berg og MDG har en rekke tiltak som skal redusere bilbruken landet over. Foto: Nina Hansen / DAGBLADET
Det blir for dumt. Tenk om du kom til legen med brukket rygg og h*n sier at du må slutte å klage, det er jo mennesker som dør...^^ Bagateller. Prøv å skaffe deg bil om du bor i Singapore.
LTA | Standard Registration
<br>All vehicles must be registered before they can be driven in Singapore. Learn how to self-register your vehicle. <br> <br> <br>onemotoring.lta.gov.sgLTA | Parking
Learn about the regulations and rates of parking your vehicle in Singapore. <br> <br> <br> <br>onemotoring.lta.gov.sgLTA | Electronic Road Pricing (ERP)
Check the Electronic Road Pricing (ERP) rates for different roads at specific times of the day. <br> <br> <br>onemotoring.lta.gov.sg
Med Mye Mer
Jeg har så vidt prøvd å diskutere med Trædal i SoMe, og han er notorisk på å bruke ad hominem og samtidig bli forulempet når noen gjør det mot ham selv. Og han er også narsissist og elsker å baske seg i oppmerksomheten han får når han opptrer "kontroversielt" (les: som en kødd). Og så liker han å sparke nedover og latterliggjøre de, la oss si mindre språkmektige, blant sine meningsmotstandere.Har sett dette utsagnet andre steder, men uten noen forklaring. Hva har han gjort?