- Ble medlem
- 06.04.2019
- Innlegg
- 7.351
- Antall liker
- 11.178
En annen som jeg har på Alto som jeg kunne tenkt meg og hørt mot AP sin er Shelly Manne sin 2-3-4 som kom ut i 1998, den har noe ekstra over seg og låter utrolig bra! Også Grundmann og Pallas.
Jeg har den på dobbel 45´ på AP.En annen som jeg har på Alto som jeg kunne tenkt meg og hørt mot AP sin er Shelly Manne sin 2-3-4 som kom ut i 1998, den har noe ekstra over seg og låter utrolig bra! Også Grundmann og Pallas.
Vis vedlegget 789906
Prøvde å få tak i den for noen år siden med var utsolgt. Om det fortsatt finnes bra mastertape av denne så bør jeg dette være en soleklar kandidat i den ny re-issue serien.En annen som jeg har på Alto som jeg kunne tenkt meg og hørt mot AP sin er Shelly Manne sin 2-3-4 som kom ut i 1998, den har noe ekstra over seg og låter utrolig bra! Også Grundmann og Pallas.
Vis vedlegget 789906
Er den bra?Jeg har den på dobbel 45´ på AP.
Har ikke hørt den på lenge. Skal spille den igjen og melde tilbakeEr den bra?
Den nye 33 rpm er visstnok bra...Så tilfeldigvis Michael Fremer kommentere denne tidlige i uken, og i følge han så er Alto utgivelsen særdeles bra. Selv om AP brukte den beste tapen som var tilgjengelig så var den visstnok ikke særling bra. Har ikke spilt min men har AP utgaven i hylla.
Den nye på 33 er klart bedre enn 45´ern iallefall. Jeg har begge.Den nye 33 rpm er visstnok bra...
Out of the Cool is a Verve/Acoustic Sounds Series "Must Have"
"La Nevada" means "snowfall" but the opening track of this Gil Evans classic begins as a musical desert mirage of a distant train that approaches slowly, with you sitting on the tracks directly in its path. As the train gets closer (and louder) the repeated simple four bar riff grows in...www.analogplanet.com
Fruen la ned avspillingforbud etter en stund. Få prøve meg igjen en dag hvor jeg er aleine hjemme…Den der har jeg hatt stående i hylla i noen år nå.
Personlig synes jeg den er "vanskelig".
Har prøvd å tråkle meg gjennom den et par ganger men har måttet "gi opp"
Men i dag, etter at den dukket opp her, tenkte jeg at ok, nå skal jeg høre gjennom hele, koste hva det koste vil.
Fortsatt like vanskelig, men på 3.dje forsøket kom jeg om ikke anna i gjennom her
Må nok være så ærlig at det blir nok en stund til neste gang
Er f... ikke lett å vite hva man bør kjøpe lengerDen nye på 33 er klart bedre enn 45´ern iallefall. Jeg har begge.
Tydeligvis mange som ser videoene, etter at Kassem oppfordret til å forhåndsbestille disse så er top 3 Prestige utgivlser.Oppdatering fra Kassem på Prestige. De skal også re-utgi Bill Evans boksen (Riberside), men desverre på 2x45 ikke 33. Disse blir presset av RTI p.g.a. kapasitest problmer hos QRP. Må i tenkeboksen på denne som kommer ca. mai 22.
Litt annet enn Pretenders . Spennende.
Tak for tips. Bestillte den nå.Med besetningen fra bl.a EST og noen fler
JAZZ FURNITURE = Esbjörn Svensson – piano, Dan Berglund – double bass, Magnus Öström – drums, Magnus Broo – trumpet, and Per Texas Johansson and Fredrik Ljungström – saxophones. The year was 1994 and these great and now well established names in the world of jazz were right at the beginning of their vast musical carriers. This was Jazz Furnitures sole recording, and part of that year’s Jazz in Sweden award. In close collaboration with musician Jonas Kullhammar (executive producer for this project)
mvh
Musicus, du finner frem noen godbiter. Det skal du ha.Med besetningen fra bl.a EST og noen fler
JAZZ FURNITURE = Esbjörn Svensson – piano, Dan Berglund – double bass, Magnus Öström – drums, Magnus Broo – trumpet, and Per Texas Johansson and Fredrik Ljungström – saxophones. The year was 1994 and these great and now well established names in the world of jazz were right at the beginning of their vast musical carriers. This was Jazz Furnitures sole recording, and part of that year’s Jazz in Sweden award. In close collaboration with musician Jonas Kullhammar (executive producer for this project)
mvh
Den innrømmelsen synes å sitte langt inne for mange.Den nye på 33 er klart bedre enn 45´ern iallefall. Jeg har begge.
Akkurat i dette tilfellet er de fra forskjellige mastertaper, det forklarer nok forskjellen.Den innrømmelsen synes å sitte langt inne for mange.
Tenker ikke spesielt på disse pressingene av dette albumet, men generelt.
Det slett ikke alt av 45'langspillere jeg er imponert av.
Når det er bra så kan det være forrykende bra, men det forutsetter at alt annet også minst like bra, hvis ikke er det bare bortkastet.
Og er ikke 2x45 bedre, bare like bra, da foretrekker jeg 33. Først og fremst fordi man kan spille albumet slik det var ment å være, uten kunstig oppstykking, men også selvsagt både pris og spart plass i hyllene.
Det er vel helst det at man finner bedre master taper eller at mastringene og utstyret er bedre som gjør at f.eks de nye 33 rpm til Impulse er bedre en tidligere utgitte 45. Gitt samme master så er det jo tekniske grunner til at 45 er bedre .f.eks på innerste spor. Er i prinsipp enig med dag og holdt igjen lenge på før jeg kjøpe en 45 rpm. Hadde man visst hvordan platemarkedet er i dag hadde jeg nok ikke kjøpt mange av disse, men de gikk fort OOP og ingen så for seg at de ville bli re-presset da vinyl solgte lite. Men angrer ikke på at jeg kjøpe endel Music Matters på 45, selv om de nye Classic nok er nærme og noen også bedre på ren lydkvalitet.Den innrømmelsen synes å sitte langt inne for mange.
Tenker ikke spesielt på disse pressingene av dette albumet, men generelt.
Det slett ikke alt av 45'langspillere jeg er imponert av.
Når det er bra så kan det være forrykende bra, men det forutsetter at alt annet også minst like bra, hvis ikke er det bare bortkastet.
Og er ikke 2x45 bedre, bare like bra, da foretrekker jeg 33. Først og fremst fordi man kan spille albumet slik det var ment å være, uten kunstig oppstykking, men også selvsagt både pris og spart plass i hyllene.