Jazz; hva hører du på nå?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.178
    En annen som jeg har på Alto som jeg kunne tenkt meg og hørt mot AP sin er Shelly Manne sin 2-3-4 som kom ut i 1998, den har noe ekstra over seg og låter utrolig bra! Også Grundmann og Pallas.

sm.jpeg

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.178
    En annen fra Alto som forsvant nesten like fort som den kom ut var Rickie Lee Jones sin Pop Pop som de ga ut i 1997, passer i denne tråden synes jeg. Også Grundmann og Pallas. Låter aldeles nydelig og en plate som jeg av og til får forespørsel om jeg vil selge. No way er svaret. Men den er å finne på brukten, rimeligere enn ORG sin 2 x 45.

IMG_0361.jpeg

Sist redigert:

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.239
    Torget vurderinger
    4
    En annen som jeg har på Alto som jeg kunne tenkt meg og hørt mot AP sin er Shelly Manne sin 2-3-4 som kom ut i 1998, den har noe ekstra over seg og låter utrolig bra! Også Grundmann og Pallas.

Vis vedlegget 789906
    Prøvde å få tak i den for noen år siden med var utsolgt. Om det fortsatt finnes bra mastertape av denne så bør jeg dette være en soleklar kandidat i den ny re-issue serien.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.239
    Torget vurderinger
    4
    Så tilfeldigvis Michael Fremer kommentere denne tidlige i uken, og i følge han så er Alto utgivelsen særdeles bra. Selv om AP brukte den beste tapen som var tilgjengelig så var den visstnok ikke særling bra. Har ikke spilt min men har AP utgaven i hylla.
    Den nye 33 rpm er visstnok bra...

hogen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Antall liker
    2.581
    Torget vurderinger
    2
    Den nye 33 rpm er visstnok bra...
    Den nye på 33 er klart bedre enn 45´ern iallefall. Jeg har begge.

K2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2007
    Antall liker
    1.992
    Sted
    Skedsmokorset
    Torget vurderinger
    10
    Den der har jeg hatt stående i hylla i noen år nå.
    Personlig synes jeg den er "vanskelig".
    Har prøvd å tråkle meg gjennom den et par ganger men har måttet "gi opp" :)

Men i dag, etter at den dukket opp her, tenkte jeg at ok, nå skal jeg høre gjennom hele, koste hva det koste vil.
    Fortsatt like vanskelig, men på 3.dje forsøket kom jeg om ikke anna i gjennom her :)

Må nok være så ærlig at det blir nok en stund til neste gang ;)
    Fruen la ned avspillingforbud etter en stund. Få prøve meg igjen en dag hvor jeg er aleine hjemme…

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.239
    Torget vurderinger
    4
    Oppdatering fra Kassem på Prestige. De skal også re-utgi Bill Evans boksen (Riberside), men desverre på 2x45 ikke 33. Disse blir presset av RTI p.g.a. kapasitest problmer hos QRP. Må i tenkeboksen på denne som kommer ca. mai 22.

Tydeligvis mange som ser videoene, etter at Kassem oppfordret til å forhåndsbestille disse så er top 3 Prestige utgivlser.
    Sier også i video over at Lightnin' Hopkins - Goin' Away er favoritt albumet hans, og der er det på top 3 :)

prestife 200g.png

U

utgatt25555

Gjest
    Med besetningen fra bl.a EST og noen fler :cool:

JAZZ FURNITURE = Esbjörn Svensson – piano, Dan Berglund – double bass, Magnus Öström – drums, Magnus Broo – trumpet, and Per Texas Johansson and Fredrik Ljungström – saxophones. The year was 1994 and these great and now well established names in the world of jazz were right at the beginning of their vast musical carriers. This was Jazz Furnitures sole recording, and part of that year’s Jazz in Sweden award. In close collaboration with musician Jonas Kullhammar (executive producer for this project)

mvh

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    24.127
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2

JAZZ FURNITURE = Esbjörn Svensson – piano, Dan Berglund – double bass, Magnus Öström – drums, Magnus Broo – trumpet, and Per Texas Johansson and Fredrik Ljungström – saxophones. The year was 1994 and these great and now well established names in the world of jazz were right at the beginning of their vast musical carriers. This was Jazz Furnitures sole recording, and part of that year’s Jazz in Sweden award. In close collaboration with musician Jonas Kullhammar (executive producer for this project)

mvh
    Tak for tips. Bestillte den nå.
    Veldig billig på Imusic i DK = 119,95.... for dobbelt vinyl??😲

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    11.544
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Fine tips i tråden her, takker så mye.

Her går det gammelt og godt lettfordøyelig.
    1644503413824.png

Hedde

Førr evig!
    Ble medlem
    20.04.2009
    Antall liker
    3.798

mvh
    Musicus, du finner frem noen godbiter. Det skal du ha.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.178
    Et lite tips til de som kan i morgen..

Alfy

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.09.2010
    Antall liker
    125
    Sted
    Jevnaker
    Torget vurderinger
    12
    Flott trio, nyoppdaget, fint opptak også - behaglige greier!

Godalive

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.02.2007
    Antall liker
    344
    Torget vurderinger
    0
    Fin stemning til arbeidet! Litt sparkling og maling.... og Rubalcaba 🙂👍 Følsomt pianospill, nesten introvert. Nydelig Caravan, latin/salsa style...
    Rubalcaba.jpg

Sist redigert:

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.262
    Torget vurderinger
    4
    Den nye på 33 er klart bedre enn 45´ern iallefall. Jeg har begge.
    Den innrømmelsen synes å sitte langt inne for mange.
    Tenker ikke spesielt på disse pressingene av dette albumet, men generelt.

Det slett ikke alt av 45'langspillere jeg er imponert av.
    Når det er bra så kan det være forrykende bra, men det forutsetter at alt annet også minst like bra, hvis ikke er det bare bortkastet.
    Og er ikke 2x45 bedre, bare like bra, da foretrekker jeg 33. Først og fremst fordi man kan spille albumet slik det var ment å være, uten kunstig oppstykking, men også selvsagt både pris og spart plass i hyllene.

hogen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2003
    Antall liker
    2.581
    Torget vurderinger
    2

Når det er bra så kan det være forrykende bra, men det forutsetter at alt annet også minst like bra, hvis ikke er det bare bortkastet.
    Og er ikke 2x45 bedre, bare like bra, da foretrekker jeg 33. Først og fremst fordi man kan spille albumet slik det var ment å være, uten kunstig oppstykking, men også selvsagt både pris og spart plass i hyllene.
    Akkurat i dette tilfellet er de fra forskjellige mastertaper, det forklarer nok forskjellen.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.239
    Torget vurderinger
    4

Det er vel helst det at man finner bedre master taper eller at mastringene og utstyret er bedre som gjør at f.eks de nye 33 rpm til Impulse er bedre en tidligere utgitte 45. Gitt samme master så er det jo tekniske grunner til at 45 er bedre .f.eks på innerste spor. Er i prinsipp enig med dag og holdt igjen lenge på før jeg kjøpe en 45 rpm. Hadde man visst hvordan platemarkedet er i dag hadde jeg nok ikke kjøpt mange av disse, men de gikk fort OOP og ingen så for seg at de ville bli re-presset da vinyl solgte lite. Men angrer ikke på at jeg kjøpe endel Music Matters på 45, selv om de nye Classic nok er nærme og noen også bedre på ren lydkvalitet.

stingsilda

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Antall liker
    3.739
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    Da blei det noen Johnny Hodges her.
    Fantastisk "smooth" sound i den alt'en gitt.

Først litt Duke, eller kanskje ikke ? :)

johnny hodges - not so dukish.PNG

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn