- Ble medlem
- 06.04.2019
- Innlegg
- 7.418
- Antall liker
- 11.357
Det er ikke noe problem da de ikke kommer så langt.Og det jeg snakker om er de som tror at de eier veien bare fordi de har klart å legge seg ut i venstrefeltet og tråkke på gasspedalen.
Det er ikke noe problem da de ikke kommer så langt.Og det jeg snakker om er de som tror at de eier veien bare fordi de har klart å legge seg ut i venstrefeltet og tråkke på gasspedalen.
Du gikk glipp av fortsettelsen;Og det jeg snakker om er de som tror at de eier veien bare fordi de har klart å legge seg ut i venstrefeltet og tråkke på gasspedalen.
Da slipper du idioter i venstre felt, som insisterer på å kjøre saktere enn de i høyre felt hvertfall.Det er iriterende at i min del av landet ikke finnes venstrefelt...
Ikke så lett det når du er i ferd med å kjøre forbi et 22 meters vogntog som kjører i 100 og jeg holder fartsgrensen på 110.Når det kommer til venstrefelt så er det rimelig enkelt, dersom du "kjører forbi" i venstre feltet og blir tatt igjen så legger man seg in til høyre å slipper forbi, deretter legger man seg ut igjen og fortsetter sin forbikjøring.
Veldig enkelt, men vanskelig å forstå for mange, spesielt rundt Oslo.
Da er det viktig å huske at alle speedometer viser for mye. Så 110 vil si 100- 103 i de fleste tilfeller. Ergo kan du kjøre i 120, og likevel holde deg innenfor fartsgrensen.Ikke så lett det når du er i ferd med å kjøre forbi et 22 meters vogntog som kjører i 100 og jeg holder fartsgrensen på 110.
Jeg driver da ikke å kalkulerer eventuelle feilvisninger på speedometeret for å holde eksakt riktig hastighet. Jeg forholder meg til det speedometeret viser.Da er det viktig å huske at alle speedometer viser for mye. Så 110 vil si 100- 103 i de fleste tilfeller. Ergo kan du kjøre i 120, og likevel holde deg innenfor fartsgrensen.
Lufttrykk sjekkes jevnlig, firehjulskontroll årlig.Jeg driver da ikke å kalkulerer eventuelle feilvisninger på speedometeret for å holde eksakt riktig hastighet. Jeg forholder meg til det speedometeret viser.
Har du forresten tenkt over at du får endel feilvisning dersom dekkene ikke har eksakt riktig rulleomkrets? Regner med at du sjekke omkretsen ca. hver måned.
Nei?^Er du en av dem som syntes det er helt greit å ha 0.1999 i promille når du setter deg bak rattet?
Problemet er gammel og løsningen finnes:Idioter i Tesla/elbil som har begynt å ligge i venstre felt på motorvei og ikke slipper noen forbi!
Ingen skal kjøre fortere en meg i snyltebil, de ligger langt under fartsgrense.....
Mvh
SAL
Så kommer sikkerhetsmarginen en god del legger til; 5 - 10kmt under fartsgrensen- i forhold til hva speedometer viser. Altså reelt sett 15- 20 under grensa. Ikke rart det blir irritasjon og forbikjøringer av slikt.Det var et lite sidespor, men man må ikke ligge eksakt på fartsgrensen. Det er en øvre grense.
Dersom alle speedometer viser 10% for mye, hva er da problemet? Det betyr jo bare at alle kjører litt saktere enn øvre fartsgrense.
Det er forsåvidt riktig, men da hverken du eller vi andre vet hvorfor den bilen kjører så fort er det eneste eneste riktige å slippe den forbi.Er den del som ikke har fått med seg at venstrefelt ikke er fri fartsgrense heller, og tror det er greit å nesten presse vekk biler som ligger der for å kjøre forbi allerede når de kommer peisende i 150 km/t.
"Olsens Enke" må nok modifiseres litt. Den må gå inn i ladekontakten og rett i sikringsboksen.Problemet er gammel og løsningen finnes:
Vis vedlegget 841324
Såvidt jeg husker ville "Veslefrikk" eksplodere rett bak bilen som en "vennlig advarsel":
"Fanittullen" gikk vel inn i bagasjerommet og laget kaos i handleposer og dess like. Mens min favoritt:
"Olsens Enke" var målsøkende og gikk in i eksosanlegget og eksploderte helt framme i eksosmanifolden.
Har ofte ønsket meg et slik oppsett!
Så mange er det ikke som er på vei til legevakten?Det er forsåvidt riktig, men da hverken du eller vi andre vet hvorfor den bilen kjører så fort er det eneste eneste riktige å slippe den forbi.
Det kan være noen som er på vei til legevakt eller for å møte en ambulanse. Det vet man ikke. Brudd på iet er en sak for politiet.
Ponget er å sørge for flyt i trafikken, noe man er lovpålagt. Hva man derimot ikke er pålagt, er å aggere politi. Insisterer man på å ligge under den reelle fartsgrensen, får man vike for de som faktisk holder den reelle grensen. Hvilket altså betyr inntil 10% over fartsgrensen, pga speedometerets feilmåling.Så mange er det ikke som er på vei til legevakten?
Vel. Hvis det er en nødsituasjon tenker jeg at man bruker lys og horn for å signalisere at det haster. Har selv opplevd i fjor høst å ligge i minst 120 km/t på E6 nordover med barn i baksetet, og foretatt en kontrollert forbikjøring når det plutselig kommer en VW Caddy bakfra i det som må ha vært omtrent 150 km/t, for den kom fort. Og mens jeg er i ferd med å legge meg inn i høyrefeltet igjen kommer vedkommende opp på siden av meg og kjører forbi på veiskulderen. Det er lenge siden jeg har vært så jævlig innihelvete fly forbanna.Det er forsåvidt riktig, men da hverken du eller vi andre vet hvorfor den bilen kjører så fort er det eneste eneste riktige å slippe den forbi.
Det kan være noen som er på vei til legevakt eller for å møte en ambulanse. Det vet man ikke. Brudd på iet er en sak for politiet.
På firefelts kommer man som oftest forbi sinkene, og da flyter trafikken.Det har vært altfor mange dødsulykker i år og da er det viktig å gjøre noe der ulykkene ikke skjer...
SV vil senke farten på de raskeste veiene etter ulykkessommer
SV mener det er en kortslutning å ta til orde for firefelts motorvei for å få ned dødsulykkene, slik Erna Solberg (H) gjør. De varsler forslag om å senke farten på de raskeste veiene.www.vg.no
Ingen dødsfall på firefelts motorveier
Til tross for et stygt rekord-år i antall drepte i trafikken, er det ingen som har mistet livet på firefelts motorveier.www.dagbladet.no
Sikkert lettest å komme med kjepphestene i stede for å gjøre en innsats for å finne de egenlige årsakene.
Det er enda verre å leke politi slik som du beskriver herViktig å ta det med ro og kjøre passivt folkens. Nok av de som ikke gjør det synes jeg. Hater folk som presser seg fram for å spare et halvt minutt liksom. Totalt idiotisk.
Avskrekkende tiltak er å bruke dashcam. Finne eier av bilen, finne tlf nr og så ringe de og fortelle at idiotkjøringa er dokumentert. Folk blir litt paff av sånt!
Rapporter dem.At mentalt forstyrra eventyrtruande apekattar legger ut innlegg om religiøst søppel i alle grupper på Facebook.
Hvis du har vært på IKEA Slependen/Furuset noenoghundre ganger burde du kanskje vurdere en hobby (hvis du ikke jobber der da)?Er ikke sånn på Slependen og Furuset. Iallfall ikke de noenoghundre gangen jeg har vært der.