Den har jeg både i mono og stereo. Veldig fin utgave som kom på RSD for noen år siden (om jeg minnes korrekt).Dessuten ;
Ett av kapitlene i boka heter "The Piper at the gates of dawn."
Helt enig!Igjen - hobby´r (om det er bil, MC, HiFi, frimerker, eller annet) skal vel strengt tatt ikke "måles" utfra rent økonomiske prinsipper, men livskvalitet og livsglede. Ikke det at det akkurat "skader" at det kan bære seg over tid, men det skal ikke være drivkraften. Da er det ikke hobby lenger .
Innom Ytre Enebakk i helgen du også Jeg var der dog ikke der i en vintage MorganJeg er treg eller uvitende @Tweedjakke, beklager. Du må gi en ledetråd.
Det har vært fine turer denne helgen. Østfold er supert, man kan kjøre svingete og smått fra Fosse til Dire Wolf.
Vis vedlegget 815849
Vi (og sikkert ganske mange andre) er heeeelt på linje.Helt enig ptb, helt enig.
Man skal bare ...osv
Samme her. Hifi/musikk/platesamling vinterhalvåret, hage og bil sommerhalvåret. Så har nok hagedelen, og klokkeinteressen, fått litt mindre oppmerksomhet i det siste. Og diverse andre interesser går litt opp og ned. Men jeg har nå fått renset, overhalt og fikset et utall klokker i Fredrikstad de seneste årene (jeg går ikke andre steder lenger).Vi (og sikkert ganske mange andre) er heeeelt på linje.
Min utfordring er at mine hobby´s og interesser er litt i overkant for mange og "tidkrevende" til at tiden til å dyrke alle "tilstrekkelig" rekker helt til. Ordentlig i-lands problem.
Da har fattern bursdag! Det er utsolgt, dessverre. Jeg skal se om jeg kan få meg en konsert et sted. Selv om jeg har sett dem noen ganger (Vallhall og Ullevål).a-ha skal ha konser 18- juni i Arendal.
Den gleder jeg meg til. Den må du komme ned å få med deg Fosse
Akkurat det der er et godt poeng. Har putta så mange millioner inn i bil som jeg aldri får igjen at det er nesten til å gråte av. De fleste har jeg fått skikkelige, så blir jeg lei og selger for å kjøpe et nytt pengesluk.Den har jeg både i mono og stereo. Veldig fin utgave som kom på RSD for noen år siden (om jeg minnes korrekt).
Ellers har jeg merket meg at feil og mangler med bilene typisk oppstår i starten av mitt eieforhold. Og det henger kanskje sammen med at bruken da tiltar etter at de har vært mindre brukt en periode. Etter hvert som jeg får kjørt dem, finner ut av ting, utbedrer og fikser så stabiliserer det seg. Er det noe som lugger så må det håndteres, og til slutt har man vært igjennom.
"Hvorfor selger du ikke 911-en som du må gjøre så mye med?" var spørsmålet. "Nå har jeg jo gjort det, og det og vet at det er i orden. Og ikke får jeg igjen investeringen heller" var mitt svar. Ikke at det å drive butikk er poenget, men rent økonomisk har det vist seg fornuftig. Og jeg er opptatt av å ikke "bruke" for mye penger på bil, ved at jeg kjøper ting som er varige, holder seg i verdi (eller stiger) og sånn sett utgjør en binding av kapital mer enn forbruk. 911-en er nå faktisk verdsatt til over 300 000 mer enn jeg kjøpte den for. Igjen, ikke god butikk (om man tar alt i beregning) men det er heller ikke dyr moro som å kjøpe helt nye sportsbiler eller andre premiumbiler som taper seg hundretusener i året.
Jeg ser på dette som sikker pengeplassering med dårlig avkastning, eller ingen, men med mye moro.
Må sjekke, husker ikke kaliberet. Dette er ikke et verdifullt ur, og det har trolig vært restaurert feil. Det var tungt å trekke opp, og reparasjonen/service som nå kom, kom for tidlig i forhold til at dette skulle være servicert ved kjøp. Altså ikke et spesielt godt kjøp rent økonomisk. Men jeg liker klokka. Og den fungerer fint også til hverdags. Det siste er ikke uvesentlig etter klokka jeg plukket opp i en bruktsjappe under High End München for en del år siden har vist seg å være verd litt, hvilket er upraktisk når uret er fra 30-tallet og nærmest dugger på innsiden av glasset om du puster tungt på det.Flott IWC! 50-60 talls? Hvilket caliber er det?
Eneste klokka jeg har hatt problemer med er den fra 30-tallet og fukt. Magnetisme har jeg ikke opplevd utfordringer knyttet til, men det kommer kanskje også litt av hva man styrer med?Gamle ur er ofte upraktiske som hverdagsklokker. Både dårlig fuktsikret og ikke beregnet på dagens forhold mtp magnetisme.
Måtte investere i en avmagnetiserer selv da klokka slet med at den ble magnetisert og begynte å gå for fort.
Men de gamle ser jo best ut da, men passer kanskje best for spesielle anledninger
Hadde en del år tilgang på en IWC fra ca 1960 med caliber 853 urverk, arvegods etter min ekssvigerfar. Likte den godt selv om den ble litt liten på mine håndledd, fin som dressklokke i gult gull. Nå er det sønnene mine som har tilgang på den uten at de bruker den noe særlig, de er mer opptatt av å låne noen av mine Det er en Tag Heuer Monaco homage til Gulf Porsche 917 som står høyest i kursMå sjekke, husker ikke kaliberet. Dette er ikke et verdifullt ur, og det har trolig vært restaurert feil. Det var tungt å trekke opp, og reparasjonen/service som nå kom, kom for tidlig i forhold til at dette skulle være servicert ved kjøp. Altså ikke et spesielt godt kjøp rent økonomisk. Men jeg liker klokka. Og den fungerer fint også til hverdags. Det siste er ikke uvesentlig etter klokka jeg plukket opp i en bruktsjappe under High End München for en del år siden har vist seg å være verd litt, hvilket er upraktisk når uret er fra 30-tallet og nærmest dugger på innsiden av glasset om du puster tungt på det.
Det er vel ingen konstruksjonsendringer i et mekanisk urverk i forhold til dette, eller…?Både dårlig fuktsikret og ikke beregnet på dagens forhold mtp magnetisme.
Måtte investere i en avmagnetiserer selv da klokka slet med at den ble magnetisert og begynte å gå for fort.
Ikke konstruksjonen, materialvalg.Det er vel ingen konstruksjonsendringer i et mekanisk urverk i forhold til dette, eller…?
Hør, hør.En del moderne klokker er ufattelig klumpete, og man blir stanselig klar over at de er på armen.
Yes, når den blir magnetisk så trekker den seg sammen og slipper så uret går typisk fortere og ujevnt.Så det er altså spiralen, eller «fjæra» som er problemet.
Eg trur han valde slottet for å passa til bilen. Slikt er grunnleggjande for oss som tenkjer litt på stil (vi legg til dømes ferien til hytta til svigermor, for det passer best til ein litt sliten VW T5).Den vakre bilen passet bra i de flotte omgivelsene rundt slottet.
Livet består av jobb og fritid. Denne tråden handler utelukkende om sistnevnte, den sier forresten heller ikke noe om tannpuss.For et stresset liv du fører!
Jeg hadde en gang en kollega som brukte FB som livsblogg. Tannpuss var med. Ikke skrev hun godt heller. Jeg sluttet å følge.Livet består av jobb og fritid. Denne tråden handler utelukkende om sistnevnte, den sier forresten heller ikke noe om tannpuss.