Steen
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 06.02.2005
- Antall liker
- 1.542
Absolutt ingen umulighet. Men jeg går nå i musikk- og hifi-modus og lar nok bilvalg vente.Kunne italiensk kjøretøy vært noe denne gang, Fosse?
Ad Baldersnäs er vi helt enig Fosse. Turen i våres skuffet matmessig. Nå nærmer det seg Thorskog Slot for oss og håper det treffer bedre.. God lørdagHolder fortsatt på med Miles Davis-boksen. Avbrutt av Led Zeppelin og Billy Cobham. Fint å la den ene Miles-skiva etter den andre snurre avgårde.
I kveld: Garrard, god vin og lammecarré. Snart hopper vi fra Accuphase og EMT til Dynavector, Miyajima og Allnic.
Vis vedlegget 856261 Vis vedlegget 856262
Fredagen ble brukt på Baldersnäs - som tidligere alltid har vært strålende. Nå, elendig middag og kjedelig vin. Makan til skuffelse.
Vis vedlegget 856263 Vis vedlegget 856264 Vis vedlegget 856265 Vis vedlegget 856266
Bil og frue derimot
Må rense noen kontakter og kanskje bytte en på sikt. Uansett, nå spiller det i begge kanaler.… så snart anledningen byr seg blir det feilsøking på Wavac som kun spiller i én kanal. Tre chassis, fem strømkabler og kresen på plassering - det er bare å glede seg. Godt det er trangt i hyllene.
Vis vedlegget 858614
Enig.. Stengte hytta i dag vi også.. Varmt og godt syd på Hvaler. Var egentlig mest klar for en tur på sjøen, blikk stille og sol.. Merkelig vær sent i oktober. Fortsatt god lørdag Mvh lassemannEldre jazz i mono og stereo i dag.
Vis vedlegget 860642
Vis vedlegget 860616 Vis vedlegget 860617
Stengte hytta for vinteren. Vannet er tappet, båten dekket til, vinkjelleren flyttet og kjøleskapet tømt. Men Gud bedre så deilig det var ved sjøen i dag.
Vis vedlegget 860619 Vis vedlegget 860620
Har ellers bestilt ny arm i dag. Ut ryker da trolig en av tre: Ortofon, Schick eller Acoustic Signature (sistnevnte forsvinner ikke uten mer testing. Er egentlig uprøvd).
Av og til skal man være raus mot seg selv!
Synes du er flink, jeg!Av og til skal man være raus mot seg selv!
Jeg har mine øyeblikkSynes du er flink, jeg!
Ja det skal være sikkert og visst Ha en fin helg FosseJeg har mine øyeblikk
Et flott album.Dette spiller så øra flagrer! EMT forsterker EMT, dette låter naturlig og selvsagt.
Vis vedlegget 862616
Ja, den har vært til vurdering lenge. Jeg har mange stepuper, men trengte en skikkelig utfordrer som kunne frigjøre Music First til andre pickuper enn EMT. Dette låter i hvert fall helt riktig.Du plukka den opp til slutt ja. Spennende den der. Var på nippe selv et par fredagskvelder, men jeg klarte å holde igjen. Angrer litt nå Gratulerer med ny SUT.
Det tror jeg du har rett i. Jeg har i mange år foretrukket TSD 15 fremfor Lyra Titan i, selv om Titan i fremstår som mer "forfinet". Men det er er noe med "energien" i EMT´en. Litt mer på hugget...Misunnelig på den step-up´en. Drømmen er pre´en fra EMT...Riktig god helg Motoren! Jeg er litt fredagssliten i dag, så godt å konstatere at EMT STX 5/10 leverer og at det er vin på kjøla. Rimelig sikker på at dette var et godt kjøp. Takk til @Endpoint Audio . Jeg mener jo at de rimeligste pickupene fra EMT kanskje er av de beste pickupkjøpene som finnes.
Likte pupper og lår lenge før jeg likte EMT.Pupper og lår
Har alltid likt EMT
Helt innafor, er ganske sikker på at det er der interessen havner etter EMT også...Likte pupper og lår lenge før jeg likte EMT.
Supert! Takk. Jeg liker gode nyheter . Dette ordner seg nok.Huff, hørtes ikke bra ut noe av det...
Jaguaren, du trenger vel ikke å ta av toppen for å sjekke ventilene (?) Du må av med toppdekslene for å komme til. Så skal en snurre veiva til stempelet står i en bestemt posisjon, og så kan en måle. 4.2 motoren ser ut til å ha shimsjustering. Dvs. en måler åpningen med søkerblad, og så bytter shims etter behov. Så snurres veiva til neste stempel er på plass og repeat. Bør være en relativ grei jobb (?) Var vel flere videoer på youtube + en servicemanual er nok grei å ha. Det var det jeg forstod etter litt kjapp googling.
Nettopp, derfor tenkte jeg at dette var overkommelig for et verksted som skulle ha peiling. Men om kirurgen under operasjonen har montert høyrehånden på venstre arm, og motsatt, hva tenker du da når du våkner fra narkosen og hun sier at dette skal hun selvsagt rette opp i kostnadsfritt?Mener å huske det er 4.2 motoren du har. Er litt overrasket at de ikke finner utav problemene med den (?) Den motoren har jo sitti i det meste av jaguar i en årrekke (?)