Synes det ser ut som alt "rotet" er plassert som det er for å bedre lyden, prioritert resultat foran estetikk..Har ingenting med image å gjøre. Det viser vel mer hvilken innstilling selgere har og i min verden får jeg automatisk inntrykk at når det slik ut, er resten av butikken og salgsapparatet like rotete. Slikt gir ingen tillit i min verden. Hjelper ikke at det låter aldri så bra.
Tror du blir litt lurt av bilde tatt med 3 x zoom. Lytteposisjon var på andre siden av rommet nærme bakveggen. Oppfattet det ikke rotete fra lytteposisjon..Ja da har de som selger eller demonstrerer en jobb å gjøre.
Og låt knall (de sorte) dessuten!
Blant messens beste lyd for min del, og desidert flotteste selger
Veldig bra
Hvilke høyttalere er dette??
Hvilke høyttalere er dette??
Når de skrudde opp volumet hos stereofil på Rammstein, så syns jeg det blei altfor hardt å spisst i toppen, orket ikke å sitte lenge der da. Skjærte godt i øra da ja. Nesten like ille som når datter hadde lelse i blokkfløyteBle ikke tatt så mange bilder, men måtte jo forlenge ventepinen med å ta et bilde av Ask.
Rommet låt sånn passe. Ingen tvil om at utstyret har potensiale og det låt musikk, men et ubehandlet hotellrom og ganske lav lyd (antagelig for ikke å provosere rommet unødvendig) gjorde det litt flatt sammenlignet med det generelle lydnivået. Egentlig en avslappende kontrast til rommene som prøver å imponere med høy demomusikk på nivå med en gruppetime på SATS
Messens beste lyd... Tja, Totem kanskje? Respons låt fint. Ikke ille hos PM Audio og Mala (Marten) heller. Og mest morro prisen MÅ gå til Stereofil, med Audionote elementer som holdt på å poppe ut av kabinettet når Rammstein dro på
Vis vedlegget 851890
For meg, messens beste lyd!!
He he, ja det er ikke alle forunt det der messe greiene, jeg sitter å leser fra terrassen på Kypros nå søndag morgen, kl er 0730 her, 0630 der hjemme «Jesp«Skulle gjerne ha vært der men jeg får ta til takke med en tur på puben
mvh
Veldig flott tapet og orientalsk teppe, (ironi)
En høytaler i den prisklassen imponerte meg overhode ikke.For min del var det Sigberg sitt rom som falt best i smak. Veldig allsidig anlegg, som jeg syntes spilte råbra på alt det ble foret med (og det var mye forskjellig). Enorm kapasitet og nydelig stereoperspektiv. Fullt forståelig at dsp/romkorreksjon ikke faller i smak hos alle. Jeg likte det heller ikke i starten hjemme hos meg, og syntes feks som forrige taler her at det var "flatt og kjedelig", men det var frem til jeg skrudde opp volumet, og begynte å legge mer merke til hva nytt som kom frem, fremfor å irritere meg over hva som ble borte. Boomy bass er artig og kult det liksom, men ikke når det degraderer omtrent alt annet samtidig. Men klart, lyd ER og blir en smakssak, og alle kan ikke like alt heller. Godt er det kanskje, for ellers hadde det ikke vært særlig utvalg av utstyr!
Vis vedlegget 851921
Manta var også utrolig lekre å se til synes jeg. Skikkelig BØS design, som nærmest får 10D subwooferne til å se litt små og stusselige ut
Klart det låt jo bra i andre rom også, men mange spilte jo bare sånn pling-plong-"musikk"? Det er klart knitring, smatting og banjoklimpring låter knallbra når man har en svær bånddiskant med waveguide feks, som hos Børresen/Aavik. Børresen X3 låt jo steinbra, frem til vi fikk de til å sette på noe rock. Det var ikke dårlig, men ikke spesiellt bra heller, synes jeg. Visuellt utrolig flotte høyttalere da. Aavik-ustyret også. Formelig oser kvalitet. Det skal de ha for, men hele opplegget der virker for meg som veldig vinklet mot typisk "high-end musikk". For de som liker slikt vil jeg på det sterkeste anbefale dette rommet et besøk. Disse nye Børresen høyttalerene (X3) var jo også fra deres rimeligste serie, med mye trickle-down teknologi fra deres mer påkostede serier. Denne skulle sette ny standard i prisklassen ble jeg opplyst. Priset til 10.000 Euro.
Vis vedlegget 851922
Dali sine Kore synes jeg også var bra. De spilte mye variert. Enorme høyttalere (140kg per stk. Bare delefilteret veide visst 35kg) foret med massive forsterkere, i et stort rom. Det er noe eget ved det! Bør oppleves for de som skal dit søndag, men sørg for å få god plassering. Er det bare ledig langt ut på siden så er det lite poeng. Utrolig flotte høyttalere med enorm byggekvalitet. Rimelig heftig prislapp da. Mener å huske det var 700-og-noe antall tusenlapper.
Vis vedlegget 851924
Jeg gikk i fella, som så mange andre. Spurte om det var Martin Logan elektrostarene ved siden av som spilte, men det var disse små tassene…
Ser ut som det er Rogers E20A/II forsterkeren som står der, var det noen som fikk hørt den sammen med de samme høyttalerne?
Det anlegget låt helt forferdelig,rakk ikke og sette meg engang.Dette var en morsom sak.
Dali var en ren katastrofe.
Hørtes ut som om det hang ett teppe foran høyttalere.
Vis vedlegget 851769
Dali?Det anlegget låt helt forferdelig,rakk ikke og sette meg engang.
Det er bare noe som skurrer med armer i tre, tre er er ustabilt materiale som trutner,tørker og vrir seg, hvordan han det være egnet til noe så kritisk som en tonerarm skulle jeg likt å visst, 25 lag lakk ja men allikevel, det er ikke nok å bare være pen…Sitter selv hjemme med en øl etter en lang dag i konfirmasjon... Men et pare kompiser har vært der og jeg har fått et par bilder.
Dette spilte vist meget bra.
Vis vedlegget 851785
Noe å sikle etter
Vis vedlegget 851786
Den nye Ø ht var vist den beste opplevelsen på messen fikk jeg mld om. Spennende da jeg ikke er stor fan av den gamle.
Spent på hvor dyr den blir til slutt.
Forsiktig med volumet?jeg målte over 120 db 4meter unna.De nye dyre dali core eller hva de heter. Spilte på Hegel. Sto langt på siden så gikk ikke store inntrykket. Men må si de var meget forsiktig med volumet.
Som du serDali?
Som du ser på bildet var det ikke Dali,men pa.Dali?
Hmm....Som du ser
Som du ser på bildet var det ikke Dali,men pa.
Det er vel noe med at treet skal være ferdig tørket før man former det, og at det skal holdes i jevn temperatur og luftfuktighet, helst. Jeg har en gitar som trolig er omtrent femti år gammel, og treverket har ikke vridd seg enda iallfall.Det er bare noe som skurrer med armer i tre, tre er er ustabilt materiale som trutner,tørker og vrir seg, hvordan han det være egnet til noe så kritisk som en tonerarm skulle jeg likt å visst, 25 lag lakk ja men allikevel, det er ikke nok å bare være pen…
Låt ganske bra hos Andre.Mj subber er meget gode.Han fikk til mye på et lite rom.Han er flink med dirac.Syns Audiocenteret med de billige in-wall fra Jbl å subbene fra mj acoustics spilte morsomt. Hadde vel Jbl prosessor å effekt å mener jeg. Billig in wall med gode subber funker ja
Dali var ikke katastrofe,det var det Steinost som uttalte seg om.men pa riggen eller hva det var låt forferdelig.Hmm....
"Dette var en morsom sak.
Dali var en ren katastrofe
Hørtes ut som om det hang ett teppe foran høyttalere."
Jeg tolker det slik at PA, var en morsom sak, Dali var en katastrofe. Og ut i fra din kommentar så tolker jeg slik at også du synes Dali låt dårlig.
Men ingen av dem skal vri seg eller forandre seg, helst. Som var poenget.^Tonearmer og gitarer:
Sistnevnte er et musikkinstrument. Førstnevnte er ikke det.
Hvorfor finne opp kruttet på ny, hvor mange kloner finnes det av Tad 2402 , sier en hel del om hvor god den konstruksjonen er.Tad kopiene til dansken oppe i annen etasje og Ø syntes jeg var bra. Den store skuffelsen var Sigberg audio. Hørtes ut som diskanten hadde feil fase . Aldri hørt Ac/Dc eller Dire Straits så flatt og kjedelig før...
Akkurat. Det var vi som satt bak deg antagelig. Det ble da spilt Infected Mushroom. Det var høyt, men det spilte så fritt for forvrengning, klart og uanstrengt, og med et overskudd folk ikke er vant til å høre. Det var ikke slitsomt i det hele tatt men man oppdaget at det var høyt om man forsøkte å snakke til sidemannen.Forsiktig med volumet?jeg målte over 120 db 4meter unna.
Men hadde du tror jeg foten din hadde kommet.Det anlegget låt helt forferdelig,rakk ikke og sette meg engang.