Horten 2022 - bilder og synspunkt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Musico

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.06.2022
    Innlegg
    80
    Antall liker
    345
    Sted
    Trondheim
    Sjekk Proff.no for å se regnskapstall for Lyric Hifi. Legger ved et screenshot.
    Screenshot_20221005_220455_com.android.chrome.jpg
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    786
    Antall liker
    954
    Var det ikke Bohas som sto der da? Alt det der er litt av en røre. Noen bekjente har noen "artige" opplevelser med den gjengen der.
    Jeg var inne i bøttekottet hos Bohas i rundt 20 sekunder da han dro på. Da var det bare å gå ut. Rommet var ikke stort nok for de høyttalerne som ble spillt på, på Lørdag formiddag hvertfall.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.244
    Antall liker
    7.911
    Sted
    Oslo
    Neppe et sted jeg vil forhåndsbetale til.
    Husker saken om Garderobemannen.
    Og hvordan står det til m reklamasjon og garanti retter om et selskap forsvinn?
     

    rolf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.04.2003
    Innlegg
    281
    Antall liker
    139
    Sted
    Sogn & Fjordane
    Neppe et sted jeg vil forhåndsbetale til.
    Husker saken om Garderobemannen.
    Og hvordan står det til m reklamasjon og garanti retter om et selskap forsvinn?
    Til dere siste i denne tråden, å belyse ett firma på denne måten er fullstendig uakseptabelt! Har holdt på med denne hobbyen i 40år og har handlet hos «alle» de store og kjente aktørene oppigjennom årene og har opplevd det ene og det andre, men offentlig gapestopp….nei !
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.244
    Antall liker
    7.911
    Sted
    Oslo
    Å opplyse om at en forhandler uten egenkapital, ifølge styret selv (og per def driver for kreditors regning) krever 50% forhåndsbetaling ,
    er ikke uthenging.
    Dette er offentlig tilgjengelig informasjon som selskapet selv har gått ut med.
    Å gå inn og handle der kan være helt uproblematisk, men å betale 50% på forhånd vil si å gi de et usikret lån.
    Der ville jeg tenkt meg godt om.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.427
    Antall liker
    1.316
    Sted
    Horten
    Sjeldent bra tegn om leverandør krever eks halvparten av pengene på forhånd. Uansett størrelse eller hvor kjent leverandøren er.

    Men det som er helt sikkert er at en slik diskusjon ikke er on topic i denne tråden som omhandler Hi-Fi Messen i Horten 2022. ;)
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.164
    Antall liker
    6.680
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Å opplyse om at en forhandler uten egenkapital, ifølge styret selv (og per def driver for kreditors regning) krever 50% forhåndsbetaling ,
    er ikke uthenging.
    Dette er offentlig tilgjengelig informasjon som selskapet selv har gått ut med.
    Å gå inn og handle der kan være helt uproblematisk, men å betale 50% på forhånd vil si å gi de et usikret lån.
    Der ville jeg tenkt meg godt om.
    Litt uklart hva som er situasjonen her, men når man kjøper hifi (eller for den saks skyld annen elektronikk) på nett i dag betaler man vanligvis 100% av summen i forkant enten varen er på lager eller ikke, og i dagens situasjon kan det ta uker og måneder før man får varen. Hvordan er caset som beskrives her annerledes?
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.342
    Antall liker
    9.573
    Torget vurderinger
    2
    Altid hyggelig på messa. Problemet for min del er at nesten alle spiller for lavt. Man klarer i det minste ikke å imponere meg med lav lyd. De Totem høyttalerene som mange ble imponert av, imponerte ikke meg. Totem spilte i det minste ganske høyt. Jeg synes de låt komprimert på krevende musikk, noe som ikke er så rart med tanke på størrelsen. Jeg fikk ikke hørt alt men liker PMC høyttalerene til Morten, Norsk Audio Teknikk. De skulle jeg gjerne tatt med meg hjem :)
    For lavt!? Stort sett spilles det altfor høyt. Må man spille høyt for å imponere er det goodbai fra meg
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.342
    Antall liker
    9.573
    Torget vurderinger
    2
    Litt uklart hva som er situasjonen her, men når man kjøper hifi (eller for den saks skyld annen elektronikk) på nett i dag betaler man vanligvis 100% av summen i forkant enten varen er på lager eller ikke, og i dagens situasjon kan det ta uker og måneder før man får varen. Hvordan er caset som beskrives her annerledes?
    På nettkjøp betaler man på forskudd, men er dekket av kredittkortet. I butikk vil jeg aldri betale på forskudd og har heller aldri gjort det. Heller ikke hos Lyric hvor jeg har kjøpt flere ganger og betalt over disk og fått varen overlevert direkte.
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.338
    Antall liker
    16.443
    Sted
    Østfold
    Litt uklart hva som er situasjonen her, men når man kjøper hifi (eller for den saks skyld annen elektronikk) på nett i dag betaler man vanligvis 100% av summen i forkant enten varen er på lager eller ikke, og i dagens situasjon kan det ta uker og måneder før man får varen. Hvordan er caset som beskrives her annerledes?
    Men da med betalingsløsninger som har forsikring og garantier i bakhånd.

    Men enig, la oss få flere bilder og inntrykk.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.023
    Antall liker
    12.919
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Var det ikke Bohas som sto der da? Alt det der er litt av en røre. Noen bekjente har noen "artige" opplevelser med den gjengen der.
    Hifi bransjen er sannsynligvis en tøff business i Norge.
    Jeg vil ikke utdype noe mer enn at brødrene Aamot har bidratt sterkt til min interesse for god lyd ila minst 40 år i denne hobbyen...eller livsstilen om man kan kalle det.
     

    papaHet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2012
    Innlegg
    292
    Antall liker
    119
    For lavt!? Stort sett spilles det altfor høyt. Må man spille høyt for å imponere er det goodbai fra meg
    Eneste som spilte høyt var vel gjengen med bilstereo utenfor. Ellers syns jeg det skjelden var noe høyt på de rommene man besøkte. Dro lytt på i volum på stereofil på en Rammstein låt, men da blei det bare spisst å jævlig å høre på, så gikk etter 30sek da. Ellers er det vel nesten høyere lyd når IKEAs kunderadio kommer med opplysninger
     

    Calmati

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.08.2016
    Innlegg
    439
    Antall liker
    569
    Sted
    Bærum
    På nettkjøp betaler man på forskudd, men er dekket av kredittkortet. I butikk vil jeg aldri betale på forskudd og har heller aldri gjort det. Heller ikke hos Lyric hvor jeg har kjøpt flere ganger og betalt over disk og fått varen overlevert direkte.
    For å snu litt på det: Om man betaler 50% på forhånd og taper alt i en konkurs, så har man bare seg selv å klandre. Aktører med 'nesten-konkurs-økonomi' er verken ondsinnet eller sleipe. De er akkurat like fortvilet som kundene, men når bostyrer gjør opp boet, kommer naive forhåndsbetalere laaangt bak i køen av kreditorer. Så forhåndsbetaling har bare med din holdning til risiko å gjøre. Personlig har jeg sett så mange trøblete situasjoner etter 30 år i business at noen forhåndsbetaling fra min side skjer ikke. Virkelig ikke.
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    For å snu litt på det: Om man betaler 50% på forhånd og taper alt i en konkurs, så har man bare seg selv å klandre. Aktører med 'nesten-konkurs-økonomi' er verken ondsinnet eller sleipe. De er akkurat like fortvilet som kundene, men når bostyrer gjør opp boet, kommer naive forhåndsbetalere laaangt bak i køen av kreditorer. Så forhåndsbetaling har bare med din holdning til risiko å gjøre. Personlig har jeg sett så mange trøblete situasjoner etter 30 år i business at noen forhåndsbetaling fra min side skjer ikke. Virkelig ikke.
    Hvis man betaler på forhånd med kredittkort er man sikret og kan få tilbake beløpet av kredittkortselskapet hvis man ikke får varen. Men hvis skal man kjøpe kostbare komponenter, så er det ikke alle som har mange hundre tusen tilgjengelig på kredittkortet sitt..
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.244
    Antall liker
    7.911
    Sted
    Oslo
    Dette her er vel et emne, om enn så interessant, som har spora langt utafor Tråden om Horten messa.
    Men hver fri til å opprette en ny tråd
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn