Horten 2022 - bilder og synspunkt

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.367
    Antall liker
    11.025
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Har ingenting med image å gjøre. Det viser vel mer hvilken innstilling selgere har og i min verden får jeg automatisk inntrykk at når det slik ut, er resten av butikken og salgsapparatet like rotete. Slikt gir ingen tillit i min verden. Hjelper ikke at det låter aldri så bra.
    Synes det ser ut som alt "rotet" er plassert som det er for å bedre lyden, prioritert resultat foran estetikk..
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.044
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Ja da har de som selger eller demonstrerer en jobb å gjøre.
    Tror du blir litt lurt av bilde tatt med 3 x zoom. Lytteposisjon var på andre siden av rommet nærme bakveggen. Oppfattet det ikke rotete fra lytteposisjon..
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.678
    Antall liker
    58.565
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    IMG_20220924_180957.jpg

    REED
    IMG_20220924_125849.jpg


    Godt foredrag om armgeometri, nåleslipninger, og oppsett av armer og pickuper fra Analog Lab.

    Dali Kore +Hegel låt bra hvis du satt på rett plass. Ildfuglen med Stravinsky var mektig på dette anlegget. Synes også pianostykket med Rachmaninoff låt livaktig med god størrelse.
    IMG_20220924_163428.jpg

    IMG_20220924_142358.jpg
    IMG_20220924_142110.jpg

    Fine EMT-platespillere hos jorwed HiFi og Vinyl.

    Lydmessig var høydepunktene litt for få for min del i år, men mange hyggelige folk. Kjente og ukjente.
    😊👍
     

    papaHet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2012
    Innlegg
    292
    Antall liker
    119
    Syns Audiocenteret med de billige in-wall fra Jbl å subbene fra mj acoustics spilte morsomt. Hadde vel Jbl prosessor å effekt å mener jeg. Billig in wall med gode subber funker ja
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    4.921
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Ble ikke tatt så mange bilder, men måtte jo forlenge ventepinen med å ta et bilde av Ask.
    Rommet låt sånn passe. Ingen tvil om at utstyret har potensiale og det låt musikk, men et ubehandlet hotellrom og ganske lav lyd (antagelig for ikke å provosere rommet unødvendig) gjorde det litt flatt sammenlignet med det generelle lydnivået. Egentlig en avslappende kontrast til rommene som prøver å imponere med høy demomusikk på nivå med en gruppetime på SATS :)
    Messens beste lyd... Tja, Totem kanskje? Respons låt fint. Ikke ille hos PM Audio og Mala (Marten) heller. Og mest morro prisen MÅ gå til Stereofil, med Audionote elementer som holdt på å poppe ut av kabinettet når Rammstein dro på 🤘 🤘 🤘

    IMG_7281.jpg
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    Veldig varierende og bra messe i år. Bladelius Ask alt i et streamer/forsterker virker seriøst bra. Morten spiller det publikum etterspør, også om volumet må opp👌🤟👍
     

    mk1classic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.01.2009
    Innlegg
    1.887
    Antall liker
    1.465
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    2
    Noen bilder av det som fanget både øre og øyne.

    Ø-Audio tar nok vinner plassen, men trenger nok noe mer innspilling (overnatten kanskje?!)
    Det er noe med store høyttalere og elementer.

    Danley sine Synergy horn gav mersmak på at det finnes annet enn trøtte "skoboks" høyttalere også! Litt lite rom for deres demo 😆
    Jeg håper vi får Danley sine nye "hjemme modeller" til Norge for demo.

    20220924_150524.jpg
    20220924_133523.jpg
    20220924_162748.jpg
    20220924_172945.jpg
    20220924_173536.jpg
    20220924_175021.jpg
    20220924_180027.jpg
    20220924_181004.jpg
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.152
    Antall liker
    967
    Torget vurderinger
    2
    Har ingen bilder og dele. Men takk til mange hyggelige mennesker jeg traff på i dag. Hyggelig å hilse på fra sentralen i den virkelige verden.
     

    papaHet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.09.2012
    Innlegg
    292
    Antall liker
    119
    Ble ikke tatt så mange bilder, men måtte jo forlenge ventepinen med å ta et bilde av Ask.
    Rommet låt sånn passe. Ingen tvil om at utstyret har potensiale og det låt musikk, men et ubehandlet hotellrom og ganske lav lyd (antagelig for ikke å provosere rommet unødvendig) gjorde det litt flatt sammenlignet med det generelle lydnivået. Egentlig en avslappende kontrast til rommene som prøver å imponere med høy demomusikk på nivå med en gruppetime på SATS :)
    Messens beste lyd... Tja, Totem kanskje? Respons låt fint. Ikke ille hos PM Audio og Mala (Marten) heller. Og mest morro prisen MÅ gå til Stereofil, med Audionote elementer som holdt på å poppe ut av kabinettet når Rammstein dro på 🤘 🤘 🤘

    Vis vedlegget 851890
    Når de skrudde opp volumet hos stereofil på Rammstein, så syns jeg det blei altfor hardt å spisst i toppen, orket ikke å sitte lenge der da. Skjærte godt i øra da ja. Nesten like ille som når datter hadde lelse i blokkfløyte
     

    6bm8

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2005
    Innlegg
    2.020
    Antall liker
    619
    Sted
    Gressvik/Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Tad kopiene til dansken oppe i annen etasje og Ø syntes jeg var bra. Den store skuffelsen var Sigberg audio. Hørtes ut som diskanten hadde feil fase . Aldri hørt Ac/Dc eller Dire Straits så flatt og kjedelig før...
     
    Sist redigert:

    iGlenn

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.02.2019
    Innlegg
    171
    Antall liker
    287
    For min del var det Sigberg sitt rom som falt best i smak. Veldig allsidig anlegg, som jeg syntes spilte råbra på alt det ble foret med (og det var mye forskjellig). Enorm kapasitet og nydelig stereoperspektiv. Fullt forståelig at dsp/romkorreksjon ikke faller i smak hos alle. Jeg likte det heller ikke i starten hjemme hos meg, og syntes feks som forrige taler her at det var "flatt og kjedelig", men det var frem til jeg skrudde opp volumet, og begynte å legge mer merke til hva nytt som kom frem, fremfor å irritere meg over hva som ble borte. :ROFLMAO: Boomy bass er artig og kult det liksom, men ikke når det degraderer omtrent alt annet samtidig. Men klart, lyd ER og blir en smakssak, og alle kan ikke like alt heller. Godt er det kanskje, for ellers hadde det ikke vært særlig utvalg av utstyr!:unsure:

    IMG_3730.JPG

    Manta var også utrolig lekre å se til synes jeg. Skikkelig BØS design, som nærmest får 10D subwooferne til å se litt små og stusselige ut :ROFLMAO:

    Klart det låt jo bra i andre rom også, men mange spilte jo bare sånn pling-plong-"musikk"? Det er klart knitring, smatting og banjoklimpring låter knallbra når man har en svær bånddiskant med waveguide feks, som hos Børresen/Aavik. Børresen X3 låt jo steinbra, frem til vi fikk de til å sette på noe rock. Det var ikke dårlig, men ikke spesiellt bra heller, synes jeg. Visuellt utrolig flotte høyttalere da. Aavik-ustyret også. Formelig oser kvalitet. Det skal de ha for, men hele opplegget der virker for meg som veldig vinklet mot typisk "high-end musikk". For de som liker slikt vil jeg på det sterkeste anbefale dette rommet et besøk. Disse nye Børresen høyttalerene (X3) var jo også fra deres rimeligste serie, med mye trickle-down teknologi fra deres mer påkostede serier. Denne skulle sette ny standard i prisklassen ble jeg opplyst. Priset til 10.000 Euro.

    IMG_3729.JPG



    Respons låt også veldig bra, og det var veldig kult at konstruktøren selv stod for demonstrasjonen(!) men det var vel også det rommet som var desidert mest stappet med akustikk-remedier. Det var heller ikke noe gehør der for å spille noe rock feks. De kunne strekke seg i det lengste med litt blues. Men for all del, det låt bra det det spilte. Veldig mye lyd til å være såpass små høyttalere! Imponerende.

    IMG_3727.JPG

    Dali sine Kore synes jeg også var bra. De spilte mye variert. Enorme høyttalere (140kg per stk. Bare delefilteret veide visst 35kg) foret med massive forsterkere, i et stort rom. Det er noe eget ved det! Bør oppleves for de som skal dit søndag, men sørg for å få god plassering. Er det bare ledig langt ut på siden så er det lite poeng. Utrolig flotte høyttalere med enorm byggekvalitet. Rimelig heftig prislapp da. Mener å huske det var 700-og-noe antall tusenlapper.

    IMG_3728.JPG
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Skulle gjerne ha vært der men jeg får ta til takke med en tur på puben :cool:

    mvh
    He he, ja det er ikke alle forunt det der messe greiene, jeg sitter å leser fra terrassen på Kypros nå søndag morgen, kl er 0730 her, 0630 der hjemme «Jesp« 🍺🌞
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.338
    Antall liker
    8.427
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    For min del var det Sigberg sitt rom som falt best i smak. Veldig allsidig anlegg, som jeg syntes spilte råbra på alt det ble foret med (og det var mye forskjellig). Enorm kapasitet og nydelig stereoperspektiv. Fullt forståelig at dsp/romkorreksjon ikke faller i smak hos alle. Jeg likte det heller ikke i starten hjemme hos meg, og syntes feks som forrige taler her at det var "flatt og kjedelig", men det var frem til jeg skrudde opp volumet, og begynte å legge mer merke til hva nytt som kom frem, fremfor å irritere meg over hva som ble borte. :ROFLMAO: Boomy bass er artig og kult det liksom, men ikke når det degraderer omtrent alt annet samtidig. Men klart, lyd ER og blir en smakssak, og alle kan ikke like alt heller. Godt er det kanskje, for ellers hadde det ikke vært særlig utvalg av utstyr!:unsure:

    Vis vedlegget 851921

    Manta var også utrolig lekre å se til synes jeg. Skikkelig BØS design, som nærmest får 10D subwooferne til å se litt små og stusselige ut :ROFLMAO:

    Klart det låt jo bra i andre rom også, men mange spilte jo bare sånn pling-plong-"musikk"? Det er klart knitring, smatting og banjoklimpring låter knallbra når man har en svær bånddiskant med waveguide feks, som hos Børresen/Aavik. Børresen X3 låt jo steinbra, frem til vi fikk de til å sette på noe rock. Det var ikke dårlig, men ikke spesiellt bra heller, synes jeg. Visuellt utrolig flotte høyttalere da. Aavik-ustyret også. Formelig oser kvalitet. Det skal de ha for, men hele opplegget der virker for meg som veldig vinklet mot typisk "high-end musikk". For de som liker slikt vil jeg på det sterkeste anbefale dette rommet et besøk. Disse nye Børresen høyttalerene (X3) var jo også fra deres rimeligste serie, med mye trickle-down teknologi fra deres mer påkostede serier. Denne skulle sette ny standard i prisklassen ble jeg opplyst. Priset til 10.000 Euro.

    Vis vedlegget 851922

    Dali sine Kore synes jeg også var bra. De spilte mye variert. Enorme høyttalere (140kg per stk. Bare delefilteret veide visst 35kg) foret med massive forsterkere, i et stort rom. Det er noe eget ved det! Bør oppleves for de som skal dit søndag, men sørg for å få god plassering. Er det bare ledig langt ut på siden så er det lite poeng. Utrolig flotte høyttalere med enorm byggekvalitet. Rimelig heftig prislapp da. Mener å huske det var 700-og-noe antall tusenlapper.

    Vis vedlegget 851924
    En høytaler i den prisklassen imponerte meg overhode ikke.
    Bassen sto og blafret helt ukontrollert når de dro på litt.
    Første lytten på de var det som om det hang ett teppe foran de.
    Mulig de ikke var spilt nok på, litt bedre andre gang.
    En stor skuffelse.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.130
    Antall liker
    2.652
    Jeg gikk i fella, som så mange andre. Spurte om det var Martin Logan elektrostarene ved siden av som spilte, men det var disse små tassene…

    Første gang jeg hører disse klassiske BBC monitorene.
    Og nå er vi ved ironien innen HiFi. Det sies at har du en god mellomtone, da har du alt. I nettopp det frekvensområdet hvor øret er mest føksomt, der hvor stemmeleiet er. Det er her disse høyttalerne er i sitt ess. Jeg har opp gjennom årene hørt mange dyre høyttalersystemer og HiFi systemer som misser på nettopp det viktigste; den gode mellomtonen. Det kan være en kombinasjon av store kasser (med resonanser), mange elementer og kompliserte delefiltre.

    Lærdommen er: Keep it simple stupid!
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.263
    Antall liker
    9.498
    Torget vurderinger
    2
    Sitter selv hjemme med en øl etter en lang dag i konfirmasjon... Men et pare kompiser har vært der og jeg har fått et par bilder.
    Dette spilte vist meget bra.
    Vis vedlegget 851785
    Noe å sikle etter :cool:
    Vis vedlegget 851786
    Den nye Ø ht var vist den beste opplevelsen på messen fikk jeg mld om. Spennende da jeg ikke er stor fan av den gamle.
    Spent på hvor dyr den blir til slutt.
    Det er bare noe som skurrer med armer i tre, tre er er ustabilt materiale som trutner,tørker og vrir seg, hvordan han det være egnet til noe så kritisk som en tonerarm skulle jeg likt å visst, 25 lag lakk ja men allikevel, det er ikke nok å bare være pen…
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.475
    Antall liker
    35.302
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Som du ser

    Som du ser på bildet var det ikke Dali,men pa.
    Hmm....
    "Dette var en morsom sak.
    Dali var en ren katastrofe
    Hørtes ut som om det hang ett teppe foran høyttalere."
    Jeg tolker det slik at PA, var en morsom sak, Dali var en katastrofe. Og ut i fra din kommentar så tolker jeg slik at også du synes Dali låt dårlig.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Det er bare noe som skurrer med armer i tre, tre er er ustabilt materiale som trutner,tørker og vrir seg, hvordan han det være egnet til noe så kritisk som en tonerarm skulle jeg likt å visst, 25 lag lakk ja men allikevel, det er ikke nok å bare være pen…
    Det er vel noe med at treet skal være ferdig tørket før man former det, og at det skal holdes i jevn temperatur og luftfuktighet, helst. Jeg har en gitar som trolig er omtrent femti år gammel, og treverket har ikke vridd seg enda iallfall.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Syns Audiocenteret med de billige in-wall fra Jbl å subbene fra mj acoustics spilte morsomt. Hadde vel Jbl prosessor å effekt å mener jeg. Billig in wall med gode subber funker ja
    Låt ganske bra hos Andre.Mj subber er meget gode.Han fikk til mye på et lite rom.Han er flink med dirac.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Hmm....
    "Dette var en morsom sak.
    Dali var en ren katastrofe
    Hørtes ut som om det hang ett teppe foran høyttalere."
    Jeg tolker det slik at PA, var en morsom sak, Dali var en katastrofe. Og ut i fra din kommentar så tolker jeg slik at også du synes Dali låt dårlig.
    Dali var ikke katastrofe,det var det Steinost som uttalte seg om.men pa riggen eller hva det var låt forferdelig.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.760
    Antall liker
    21.637
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ^Tonearmer og gitarer:
    Sistnevnte er et musikkinstrument. Førstnevnte er ikke det.
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.646
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Tad kopiene til dansken oppe i annen etasje og Ø syntes jeg var bra. Den store skuffelsen var Sigberg audio. Hørtes ut som diskanten hadde feil fase . Aldri hørt Ac/Dc eller Dire Straits så flatt og kjedelig før...
    Hvorfor finne opp kruttet på ny, hvor mange kloner finnes det av Tad 2402 , sier en hel del om hvor god den konstruksjonen er.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.678
    Antall liker
    58.565
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Forsiktig med volumet?jeg målte over 120 db 4meter unna.
    Akkurat. Det var vi som satt bak deg antagelig. Det ble da spilt Infected Mushroom. Det var høyt, men det spilte så fritt for forvrengning, klart og uanstrengt, og med et overskudd folk ikke er vant til å høre. Det var ikke slitsomt i det hele tatt men man oppdaget at det var høyt om man forsøkte å snakke til sidemannen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn