....under ledelse av Øystein Fevang. En fantastisk opplevelse fra rad tre. Eirin Rognerud er trygt plassert på The Juilliard SchoolMed den unge opransolisten Eirin Rognerud og Oslo Filharmoniske kor?
....under ledelse av Øystein Fevang. En fantastisk opplevelse fra rad tre. Eirin Rognerud er trygt plassert på The Juilliard SchoolMed den unge opransolisten Eirin Rognerud og Oslo Filharmoniske kor?
Tenker at man har kommet et langt stykke på vei hvis man har investert i Hi-fi. Hvis man i tillegg henger her inne så gjør det livet litt enklere å få grunnleggende tips og triksUtrolig mange som går glipp av dette innsynet i musikken. Ofte er det håpløs plassering av høyttalerne som er skylden.
Tusen hjertlig takk!Har nok en gang lest igjennom tråden din. Denne bør få "tegnestift"... Fantastisk tråd, masse god info og herlig driv.
Helt klart, men tenkte på de «uopplyste» Selv ganske moderate oppsett kan gi store musikkopplevelser med riktig HT- og lytteposisjon. Med bedre anlegg blir det jo bedre, daTenker at man har kommet et langt stykke på vei hvis man har investert i Hi-fi. Hvis man i tillegg henger her inne så gjør det livet litt enklere å få grunnleggende tips og triks
Takker - det er et stort tap, både musikalsk og som venn. Vi hadde lagt planene klare for konserter frem mot sommeren.Tusen hjertlig takk!
Leste nettopp at du kjente Nordbakken. Lei meg på alle dere som kjente han godt. Kondolerer
Synes også det er spennende med nye album, men vet alt for lite om hva som gjør hva i en produksjon, men jeg liker forskjellene jeg opplever med et såpass godt forstørrelsesglass jeg har. Mange klager på at det og det er gjort feil men det er jo egentlig ikke feil, det er vel veldig ofte et valg de har gjort for å få fram et utrykk.Noen tanker en vanlig torsdags morgen. Kone og unge er ute av huset og jeg har et par timer musikklytting før dagens plikter kaller
Tenker at noe av premien for å holde på med dette når man har et "fungerende fullrange" oppsett oppe og går er å få dypdykke inn i lydproduksjonene. Kjenner på en spenning hver gang jeg spiller et nytt album hva slags produksjonsvalg musikere og produsenter har gjort for å få frem musikken. At kompromissene ved gjengivelsen er ikke større enn at de ikke står i veien for effektene i produksjonen.
Nå når man har hele verdens musikkproduksjoner et par tastetrykk unna tenker jeg det er litt av en premie
En egen setting for disco, afroparykk og rollerblades?Et skikkelig anlegg skal (etter min høyst subjektive personlige ydmyke mening og preferanse) gjengi alt som blir matet inn på en mest mulig nøytral måte slik innspillingen vitterligen er. Ingen sminke, ingen rare kurver, betoninger eller highlighting av spesielle ting. Dette er nok fordi jeg er ganske musikalskt altetende og da blir det veldig vanskelig å ha et anlegg som forfordeler visse typer musikk og egenskaper. Jeg er villig til å gjøre et unntak, men det er kun ETT eneste unntak og det er problemfritt i så måte. Og kan enkelt aktiveres/deaktiveres on the fly.
He he, tusen takk! Du og
Så sant som det er sagt. A/B test er det vanskelig å få noe ut av. God helg du og!@TrompeteN - Det er rart med det. Et komponents kvalitet viser seg gjerne IMO over tid, ikke alltid like lett med A/B test på noen få spor. Savnet er en god indikator. God helg!
Takk! Stueanlegget hans har jeg ikke hørt, men bare sett dessverre. 2 kanals storanlegget hans låt også bra synes jeg og har vært med på å retningsbestemme min egen lyd. En inspeksjon av multikanalslyden hans har stått på blokka en stund.^Jeg kommer i tanker om Ex-Syncrolux’ stueanlegg som er drevet av en ti år gammel Yamaha AV-receiver. Låter en god del bedre enn det meste der ute. Det hjelper å hvite hva tonalitet og spredningskarakteristika har å bety.
Sitter en på 50 cm avstand, og låvrdører vinklet rett imot uten rombidrag, kan det bli meget bra ja^Jeg kommer i tanker om Ex-Syncrolux’ stueanlegg som er drevet av en ti år gammel Yamaha AV-receiver. Låter en god del bedre enn det meste der ute. Det hjelper å hvite hva tonalitet og spredningskarakteristika har å bety.
Hvorfor enten eller?For min egen del velger jeg tonalitet framfor transparens.
Så lenge headroomet er stort nok er min erfaring at man kan få til begge deler.Fordi korrekt tonalitet koster i dsp og drivere.
Ja, enig. Det er umulig å få alt.Ja. Poenget mitt er bare at det er en kostnadsgreie. Man må velge, eller velger fordi at.
Jeg falt i strykekvartetter fordi jeg kjøpte toveis Sonus faber. Jeg kunne selvfølgelig også falt i romansesang. Mindre sjanse for å falle i Metallica.
Ja, dette var en skikkelig uggen opplevelse. Det er ikke bare bare å finne en ny og så vet man jo ikke om forsikringen dekker en såpass vag "forsvinning". Det ble en veldig bra dag etterpåSløfokk!!! Godt at du fant den! Kjenner meg igjen i konseptet.... BTW, fatter'n spilte ess-kornett i en årrekke, fikk aldri helt for meg hva det egentlig går ut på?
Er samme grep, men siden den er stemt i Ess vil en C på hornet klinge Ess-natura, mens en vanlig Bb kornett vil klinge en Bb-natura som er en ren kvart lavere. Spiller de samme stemme og unisont vil grepene derfor være forskjelligeTakk for info - jeg rakk aldri å snakke med ham om dette Men er det en annen "fingersetting"?
Jeg tipper at han kanskje har spilt på en svensk ess-kornett. Svenskene hadde et annet grepsystem, ble bare kalt svenskegrep, der tredje ventil var en halv tone lavere. Ble brukt på alle svenske messinginstrumenter i de svenske militærkorpsene, og var ganske vanlig også i Norge for over 50 år siden. Min svigerfar spilte en slik esskornett i skolepkorps i Bergen på 50-tallet. Svenskegrep overlevde sannsynligvis lengst på ess-kornett der det var brukt i janitsjarkorps. En enkelt esskornett var vanlig, og de var ofte svenskproduserte med svenske grep. "Svenskekornetten" hadde en varmere og mindre gjennomtrengende klang enn de instrumentene som brukes i brassband idag, de så ut som et lite flygelhorn med mindre sjallstykke.Takk for info - jeg rakk aldri å snakke med ham om dette Men er det en annen "fingersetting"?