Det er pr idag ingen forskrift eller direktiv for området 2 - 150khz.Det viktigste er å ha funnet ut av det LM , du kan ta forhånd regeler
Jeg vet enda ikke om det finnes noen oppgifter på max feks tillatt eletrisk generet støy fra enkelt apprater
annet enn noen har eco godkjenninger "og noen måles støyen på feks vifter
Eksempel vis
På kjøre tøy har vi løpende EU direktiver .Nyere målinger viser dekk støy som verstinger på bil .På en feks 2000 mod cbr 600 og stand turatll 5-6 000 rpm akselrasjon overgår støyen fra tranmissionen lyden av eksos .Fks calefornia har vært nektet visse bilfabrikata og model innførsel pga av gass krav, nei ikke lada men ny mercedes
Tenker og på det uttallet og mange doblingen av billadere som skl komme med nye infra stukturen
so, Alle nyere bopæler skal det ,,, jeg er bekymret , mildt sagt
Det er ikke bare du som er bekymret.
NVE, SINTEF og netteiere er også bekymret.
Min kunskapsresurs hos netteier har nevnt dette ved flere anledninger. Problemet for oss abonnenter er at ingen har ansvar for dette. Netteier's ansvarsområde stopper ved inntaksikring. Norges representant som sitter i komiteen som skal utarbeide forskriften har klaget sin nød over ingen har noe ansvar for problemer med årsak fra supraharmonics. Han ser også at det å få i stand en forskrift er ett stort arbeid.
Det var ikke bare bare å få i stand forskriften om leveringskvaliet på slutten av 90 tallet?.
Litt morsomt er det å lese de som sverger til kunnskap, men avfeier forskning og forklaring på årsakssammenheng fra de som troner øverst i dette forskningsmiljøet og er premissleverandør for forskriften/direktivet som det jobbes med.
Så den holdingen må bygges på vannkunna og mangel på praktisk erfaring fra virkeligheten.