I tilfelle en NR1711, hvilken effektforsterker skulle jeg se nærmere på? Har jo Spendor A7, og tenker på Exposure, men er jo nysgjerrig på om klasse D er noe å tenke på. Hører det er flere i klasse D som har en dip i mellomtonen, og det liker jeg ikke.
Tips mottas gjerne.
Testet denne mot en eldre Marantz pm14 tror jeg den het klasse a/b på Klipsch og der var den overlegen Model 30 så er nok matching og smak inne i bildet ogsåMå gi en liten shoutout til Marantz sin Model 30 forsterker, som jeg har hatt stående i snart et år. Har vært nære på å selge den noen ganger nå i anfall av rastløshet, men ombestemmer meg ganske fort når jeg kobler den opp og lytter til den. Sammenlignet med andre forsterkere er lydbildet gigantisk, og man ser langt inn i innspillingen, med massevis av separasjon og detaljer. Samtidig låter det enhetlig, korrekt og musikalsk. Bassen er kjellerdyp og kontant som ei kule. Den får klasse AB-forsterkerne mine til å låte innestengte og trege i sammenligning.
Min ærfaring er at du bør dra opp subb trimlevel 3-4db.Cinema 50 er kommet i hus. Finner ikke noen dedikert Audysseytråd, men kanskje dere har noen tips til hvor jeg finner de beste rådene?
Grunnleggende enkelt å kjøre via app, men tips til manuelle justeringer er alltid kjekt.
Sub er justert opp 3db, (forsøkte opp til 6db men det ble for mye), delefrekvens ble satt til 40hz i Audyssey. Der kan jeg jo starte leken.Min ærfaring er at du bør dra opp subb trimlevel 3-4db.
Om du har rew så vil du også få bedre resultat av å leke litt med delefrekvens og avstavd.
Anbefaler å leke litt med delefrekvens og avstavd på sub ja. Lettere å styre på om du har REW tilgjengelig.Sub er justert opp 3db, (forsøkte opp til 6db men det ble for mye), delefrekvens ble satt til 40hz i Audyssey. Der kan jeg jo starte leken.
REW har jeg. Får prøve å måle og sammenligne med den forrige ampen etterhvert.Anbefaler å leke litt med delefrekvens og avstavd på sub ja. Lettere å styre på om du har REW tilgjengelig.
Kjenner ikke den nye serien.Cinema 50:
Finner heller ikke ut hvordan man forandrer de forskjellige surroundmodes. Skal jo være multiEQ XT32 på denne, og da tenkte jeg at det var alle mulige valg tilgjengelig. Kjører REW x antall ganger med alle mulige valg i stereo uten noen forandringer i bassen. Velger så surround, og da slår bassen seg inn på «riktig» måte. I stereo så kommer den veldig lavt i bakgrunnen og det hjelper ikke å skru opp volum på sub/sub out.
Noen som har Cinemaserien og får til 2.1 i stereomode?
Hmm. Desverre ingen erfaring med de nye modellene. Men det skal være mulig å få 2.1 ja.Audyssey kjørt ja. Bruker ikke Pure direct, deling satt opp mens stereo er aktivert (ikke surround), small front og 1 stk sub.
En kompis har denne og vi testet den opp mot klasse D modellen nevnt over og klasseforskjell på hORNS ihvertfall favør A/b forsterkeren! Mer musikalsk og ‘fyldig’ i mellomtonen med mer kropp der klasse D rett og slett blir litt kjedelig og til tider skarp i toppen! Smaksak selvsagtVis vedlegget 872175
Marantz sc11sa
Noen erfaringer om denne. Har den kvaliteteter og formidling målt opp mot dagens produkter? Var det flere preamper med dette utseende i sortimentet?
Hvilken effekt forsterker bruker han på denne pre ampen da?En kompis har denne og vi testet den opp mot klasse D modellen nevnt over og klasseforskjell på hORNS ihvertfall favør A/b forsterkeren! Mer musikalsk og ‘fyldig’ i mellomtonen med mer kropp der klasse D rett og slett blir litt kjedelig og til tider skarp i toppen! Smaksak selvsagt
Lekker!Joda, overgangen fra Exposure 3010SD til Cinema 50 er ikke så stor som jeg trodde Den store forskjellen er at Exposure presser frem god lyd uten noen form for kalibrering Audyssey må brukes for å kalibrere før man får godlyden ut av C50 er min erfaring. Fordelen med C50 er at jeg nå har ganske god kontroll på subbene. Fikk aldri helt til sub og Exposure selv om SVS har DSP.
I tillegg har jo Exposure krefter som i 110 reelle watt. Lurer på effekttrinn etterhvert. Men ikke før påske.
Men jeg angrer ikke på bytte. Meget fornøyd også med brukervennligheten, selv om menyen kunne vært forbedret med enkle grep. Appen er også grei, men et must å bruke ved kalibrering.
Vis vedlegget 898541
Har nu haft glæden af den de seneste 10 år sammen med effekten sm-11s1. Har endnu til gode at finde en bedre kombination prismæssigt. Spiller på et sæt jbl array 1000 og en technics sl-1200g pladespiller med nagaoka mp500 pickup.Vis vedlegget 872175
Marantz sc11sa
Noen erfaringer om denne. Har den kvaliteteter og formidling målt opp mot dagens produkter? Var det flere preamper med dette utseende i sortimentet?
Aldri hatt Marantz før, men pga av det skrevne ord om C50 så ble det denne. Viktigste var at den skulle være musikalsk. Og det er den.Lekker!
har du erfaring med andre typer marantz og kan evt si noe om de lydmessige forskjellene?
Blir ikke noe mere surround. Stereo og vinyl er pri 1. Solgte 11.1 anlegget fra Klipsch og Yamaha i fjor. Storfornøyd med stereo til film også. Viktig med plassering av HT for å få riktig lydopplevelse fant jeg ut.Tenker du på å utvide med surround etterhvert, som tillegg til oppsettet med Spendor A7?
Godt å høre… vært veldig fornøyd med marantz her også!Aldri hatt Marantz før, men pga av det skrevne ord om C50 så ble det denne. Viktigste var at den skulle være musikalsk. Og det er den.
Splitter nå på 80Hz til vanlig, men det hender jeg kjører full uten subber. Spørs på innspillinger. Splitta på 60Hz tidligere, men det er mulig å kjøre stereosubber på C50 så det er litt gøy å prøve.Godt å høre… vært veldig fornøyd med marantz her også!
du skrev litt om krefter i den, kjører du høyttalere som full range eller splitter du?
Ser lisensen koster 2k+ i MS shoppen. Usikker på om det er verdt pengene.Har en SR8015 og kan anbefale Multeq-X istedenfor app.