S
Stover
Gjest
Takk for konstruktive tanker ift bil Einstein, jeg henger med og har litt samme erfaring som deg.
I dette tilfellet er det mer enn slitte skiver og klosser bak. Bremsene henger delvis på og bremser ujevnt bak. Kan kanskje løses ved reingjøring av caliper, bytte av skiver og klosser. Er det mer, så kan det balle på seg ift caliperbytte, de er svært korroderte. Her er merkeverksted mer til å stole på ift løsning og kostnad er min erfaring. Her kunne jeg selvfølgelig gått all in og skiftet alt sjøl i utgangspunktet, calipere og alt og selv da spart noen kroner....men.
I tillegg er det slitasje i mekanikken i førersetet, elektrisk justerbart. Tittet på det i går og det er nok mer enn å dra til bolter etc, virker som slitasje i "spindelverket" for heve-/ senke funksjon.
Jeg har skrudd mye på egne og andres biler, bremsebånd, tromler, klosser, skiver og calipere er grei skuring, men her er det altså litt mer å ta tak i.
Differansen merkeverksted til "Automesteren" skiller < 5K. Bilen har elektrisk håndbrekk og trigger kjøp av en boks for å kunne kjøre bremsestempel tilbake/ frem igjen, det er også håndterbart.
Det skiller for lite prismessig ift å velge alternativ til merkeverksted, skru sjøl er en mulighet, men i dette tilfellet og med de usikkerhetsmomentene her, er jeg villig til å betale for kvalitet, garanti og ikke minst slippe bryderiet Når sant skal sies har jeg lyst til å bytte bilen, har skrudd meg ferdig med bil, resten av det jeg måtte ha av tid vil jeg bruke til litt mer lystbetonte saker
I dette tilfellet er det mer enn slitte skiver og klosser bak. Bremsene henger delvis på og bremser ujevnt bak. Kan kanskje løses ved reingjøring av caliper, bytte av skiver og klosser. Er det mer, så kan det balle på seg ift caliperbytte, de er svært korroderte. Her er merkeverksted mer til å stole på ift løsning og kostnad er min erfaring. Her kunne jeg selvfølgelig gått all in og skiftet alt sjøl i utgangspunktet, calipere og alt og selv da spart noen kroner....men.
I tillegg er det slitasje i mekanikken i førersetet, elektrisk justerbart. Tittet på det i går og det er nok mer enn å dra til bolter etc, virker som slitasje i "spindelverket" for heve-/ senke funksjon.
Jeg har skrudd mye på egne og andres biler, bremsebånd, tromler, klosser, skiver og calipere er grei skuring, men her er det altså litt mer å ta tak i.
Differansen merkeverksted til "Automesteren" skiller < 5K. Bilen har elektrisk håndbrekk og trigger kjøp av en boks for å kunne kjøre bremsestempel tilbake/ frem igjen, det er også håndterbart.
Det skiller for lite prismessig ift å velge alternativ til merkeverksted, skru sjøl er en mulighet, men i dette tilfellet og med de usikkerhetsmomentene her, er jeg villig til å betale for kvalitet, garanti og ikke minst slippe bryderiet Når sant skal sies har jeg lyst til å bytte bilen, har skrudd meg ferdig med bil, resten av det jeg måtte ha av tid vil jeg bruke til litt mer lystbetonte saker