De lager fortsatt spik nye GT40:
Nei, du har jo rett i at det ikke er noe krav om at bilen skal ha nytteverdi, men jeg synes uansett at rene løpsbiler ikke helt passer her. Den Alfaen og en Miura og andre eksklusive/dyre biler synes jeg er innafor.Er det et «krav» at drømmebilene skal brukes til noe annet enn å drømme ?
IMHO som det heter, så er det helt innafor at drømmebilene ev. ikke er egnet til annet, jf. også første innlegg i tråden og f.eks.
Vis vedlegget 976012
Uoppnåelig og unyttig. Men for noen linjer.
mvh
KJ
Tja ... hva en drømmer om er nå en gang individuelt. Jeg ser ikke behov for annet krav i en drømmebiltråd enn at det er noe noen av oss drømmer om.Nei, du har jo rett i at det ikke er noe krav om at bilen skal ha nytteverdi, men jeg synes uansett at rene løpsbiler ikke helt passer her. Den Alfaen og en Miura og andre eksklusive/dyre biler synes jeg er innafor.
917 ble vel første gang registrert i 1975 i Alabama med den forutsetning at den aldri skulle brukes innenfor statens grenser Greve Rossi var eier. Har de senere årene fått med meg at det er en sveitsisk registert bil også. Vet ikke om andre.Tja ... hva en drømmer om er nå en gang individuelt. Jeg ser ikke behov for annet krav i en drømmebiltråd enn at det er noe noen av oss drømmer om.
Originale GT40 kunne jo også registreres for landeveien, og det kunne man også med f.eks. bl.a. Porsche 917 og 956/962. Superformance sine GT40 er også bygd for landeveien. De blir ikke så mye mer praktiske av den grunn. Og så har vi ymse omologata biler, der det er noen tilfeller med så lavt produksjonsvolum for «gateversjonen» at de opprinnelig knapt var å finne med skilter på.
mvh
KJ
Litt av den historien er bl.a. her :917 ble vel første gang registrert i 1975 i Alabama med den forutsetning at den aldri skulle brukes innenfor statens grenser Greve Rossi var eier. Har de senere årene fått med meg at det er en sveitsisk registert bil også. Vet ikke om andre.
Monaco var det, ikke SveitsLitt av den historien er bl.a. her :
https://www.roadandtrack.com/car-cu...t-part-on-the-first-street-legal-porsche-917/
Mvh
KJ
Den er så lekker at jeg blir litt uvel!Er det et «krav» at drømmebilene skal brukes til noe annet enn å drømme ?
IMHO som det heter, så er det helt innafor at drømmebilene ev. ikke er egnet til annet, jf. også første innlegg i tråden og f.eks.
Vis vedlegget 976012
Uoppnåelig og unyttig. Men for noen linjer.
mvh
KJ
Ja den er på topp tre lista mi over usannsynlig vakre doninger. Men jeg kom i skade for å ta bilde av kopien, ikke originalen, så her er en replica av en av prototypene med dobble frontlykter og uten ventilasjon bak fremhjulene.Den er så lekker at jeg blir litt uvel!
Mvh.
SAL
vi tåler litt flere bilder av bilenÅpenbart for meg også, gitt ventildekselet i bilen min Vis vedlegget 976063
Alfa Romeos eigen 2023-modell er heller ikkje utprega stygg, då, sjølv om han ikkje heilt er på 1967-nivå.Dette er visst disse folka som lager kopien
Enig at 2023 modellen gjør seg ganske bra. Side ved side :Alfa Romeos eigen 2023-modell er heller ikkje utprega stygg, då, sjølv om han ikkje heilt er på 1967-nivå.
I ditt eie?
Nei dessverre. Den tilhører en nabo. Han har vinterdekk på Urus’en.I ditt eie?